![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik me goed herinner was ook Alexandra Colen, toenmalalige "femme fatale" ![]() Vlamodrollen? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Dus zeker géén voorkeur, maar de aantallen zijn gewoon niet niet vergelijkbaar. Wat betreft de slachtoffers van Saddam zijn er trouwens inmiddels ernstige twijfels gerezen: Citaat:
http://www.g2mil.com/Dec2003.htm Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2008 om 14:28. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
U vindt BEDREIGING hetzelfde als KRITIEK UITEN? Je had dat wat vroeger moeten zeggen aan iemand als Theo van Gogh bijvoorbeeld. Of misschien duidelijk moeten maken aan de Deense politie die recent een moordcomplot op die Deense cartoonist verijdelde. Bedreigen is hetzelfde als kritiek uiten! Flink meiske! ![]() Wie maakt zich hier oeverloos belachelijk? Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @Circe: leer lezen
Jij stelde discriminatie en geweld gelijk aan kritiek uiten op een ideologie, niet ik! Ik wees je net op de idiotie daarvan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... even tussendoor: heeft die commissie van de Raad van Europa ook genoteerd dat er na Van Gogh hopen kerken werden gevandaliseerd? of konden ze die berichten niet meer vinden op de 27 pagina van de kranten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
En dat het ECRI een boerkaverbod discriminatie zou vinden, klopt langs egen kanten. Lees het rapport misschien eens, dan weet je waarover je praat. Blijkbaar is dat teveel gevraagd voor de meesten hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je me even quoten aub?
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuke colomn uit Elsevier:
Ja, ik heb een fobie voor termen als islamofobie woensdag 13 februari 2008 19:29 ‘..werd Nederland geconfronteerd met een sterke toename in racistisch geweld en andere racistisch gemotiveerde misdrijven, die vooral tegen de moslimbevolking waren gericht. Dit omvatte zowel geweld tegen personen als geweld tegen eigendommen, waaronder brandstichting bij moskeeën en islamitische scholen en geweldpleging tegen winkels met islamitische eigenaars.’ Theo van Gogh Heeft u het meegemaakt? Ik ook niet. Dit zou volgens de ECRI (Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie) een adequate beschrijving zijn van de gebeurtenissen na de dood van Theo van Gogh. In het rapport van de ECRI wordt een beeld geschetst alsof de Kristalnacht zojuist heeft plaatsgehad en Nederlanders moordend en plunderend door de straten trokken, een pogrom eerste klas. Nu verbleven de leden van de bewuste commissie op dat moment waarschijnlijk niet in Nederland, maar ik wel. En ik herken me totaal niet in dit beeld en waarschijnlijk miljoenen Nederlanders met mij niet. Sterker nog, ik vond dat het in ons kikkerlandje relatief rustig bleef na de rituele, barbaarse moord door een fanatieke moslim (oei, mag ik dat wel schrijven van de ECRI?) op Theo van Gogh. Brandbommetje Rustiger in ieder geval dan bijvoorbeeld in islamitische landen, na de publicatie van een paar Deense cartoons. Nu nóg schijnen er doodseskadertjes te zijn die jagen op de hemeltergende tekenaars ervan. Een mislukt brandbommetje, ’s nachts door een klungel tegen een moskee gegooid. Met een geblakerde deur als gevolg, dat kan ik me nog wel herinneren. Het is me wat. De ECRI vervolgt: ‘Deze periode kende een dramatische toename van het aantal meldingen van racistische beledigingen op straat, in het openbaar vervoer, etc.’ Hoofddoekjes Uit het openbaar vervoer herinner ik me inderdaad een incident. Daags na de moord op Van Gogh waren er wat meisjes met hoofddoek in de tram, die nogal luidruchtig aan het klieren waren. Er was een oudere meneer die er wat van zei. ‘Hou je kop, anders ben jij de volgende dode’, klonk het vanonder de hoofddoekjes uit de (schijn)heilige keeltjes. Daar stond ik wel even van te kijken. Ben ik nu islamofoob? Of had de meneer een klacht moeten indienen bij een van de talloze antidiscriminatie-instellingen die ons land en Europa rijk zijn? Ook zouden er volgens de ECRI op veel plaatsen in Nederland folders zijn verspreid die getuigden van anti-islamitische sentimenten. Ik herinner me alleen van zeer recent een folder van islamitische (oei) jongeren die al protesteren tegen een film die nog niet eens verschenen is, hetgeen overigens knap is. Onder het kopje islamofobie worden in het rapport enkele verdere staaltjes van discriminatie genoemd: Discussie ‘De islam is tevens omschreven als een in essentie gewelddadige godsdienst, waarvan moslims vele aspecten zouden moeten opgeven om zich aan het leven in Nederland aan te passen.’ Is dit nu echt zo’n boude bewering? Er zijn arabisten als Hans Jansen, mensen die ervoor doorgeleerd hebben dus, die deze stelling zonder meer onderschrijven. Er zijn ook arabisten die een andere mening zijn toegedaan, maar discussie is dus mogelijk. Van de ECRI had ook geen debat mogen plaatshebben over de dubbele nationaliteit van bewindspersonen: ‘Op deze wijze werd zonder directe aanleiding een debat in de Nederlandse samenleving op gang gebracht over het verband tussen nationaliteit en loyaliteit aan de staat.’ Waarom zou dat niet mogen? Ik zie evenals Simon Rozendaal graag Aboutaleb als minister, heb dat ook eerder betoogd, maar vind het wel onwenselijk dat hij geen afstand kan doen van zijn Marokkaanse nationaliteit. Het gaat me weer te ver om hem dan maar af te zetten, zoals Geert Wilders wil, maar Wilders had wel een punt. Burqa's We mogen ons ook al niet druk maken over burqa’s en niqaabs: ‘ECRI is van mening dat het (uiteindelijk) afgewezen voorstel om het dragen van burqa’s en niqaabs te verbieden, op vergelijkbare wijze heeft bijgedragen aan toenemende gevoelens van slachtofferschap, stigmatisering en vervreemding onder moslims.’ In de eerste plaats denk ik niet dat het voorstel om ze te verbieden heeft bijgedragen aan stigmatisering en polarisering, maar de stukken textiel zelf. In de tweede plaats ligt de gemiddelde moslim denk ik niet wakker van een discussie over dit onderwerp. Moslims benaderen als onmondige kasplantjes die zich direct slachtoffer noemen, dat is pas stigmatiserend, generaliserend en vervreemdend. Er zullen ongetwijfeld diverse moslims zijn, die ook vinden dat een burqa onwenselijk is en desnoods verboden moet worden. Prietpraat Wat opvalt, is dat de uitlatingen van de ECRI niet of nauwelijks naspeurbaar zijn. Er is gesproken met Nederlandse organisaties, maar ik heb geen idee met welke. Waarschijnlijk clubs die hun bestaansrecht ontlenen aan discriminatie. Dat is als de islamitische slager die z’n eigen vlees kleurt. De ECRI verhult deze pseudo-wetenschappelijke prietpraat middels vage zinnen als ‘daar naar ECRI heeft begrepen (van wie?)’, ‘Heeft ECRI berichten ontvangen’, ‘neemt ECRI nota van berichten’, enzovoorts. Ook noemt het rapport zelden concrete voorbeelden (anders dan algemene verwijzingen naar de PVV), van precieze situaties waarin partijen en/of media de fout zouden zijn ingegaan. Kortom, De ECRI beoogt wat te doen tegen stemmingmakerij, maar doet zelf aan stemmingmakerij. Het is jammer dat ik nog geen open haard heb thuis.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2008 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 14 februari 2008 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Opletten dus met quotes van die nieuwe Hans162 ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2008 om 14:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) géén ras is b) géén bevolkingsgroep is c) géén individu is Citaat:
Ik neem aan dat jij dié rapporten ook gelezen hebt?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Noem dan concrete voorbeelden van discriminatie! ik blijf erbij dat dit zo'n typische links politiekcorrecte organisatie is die alles wat slecht gaat met moslims afstempeld als discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rapport besluit dus dat de moord van Van Gogh discriminatie van moslims is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je mag altijd een linkje naar dat rapport geven, want jouw interpretatie van rapporten is weinig betrouwbaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |