![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Je had het over uitbreiden met anderstalig gebied... Enfin, geen van beide gaat gebeuren. Noch Brussel, noch Vlaanderen zal worden uitgebreid. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens wel voorstander van een uitbreiding van het Vlaams gewest met 19 gemeenten of van een uitbreiding van het Brussels gewest met 308 gemeenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Per slot van rekening omschreef Zwartengeel de Vlaamse gemeentes met een Nederlandstalige minderheid als "anderstalig gebied", vanuit Brussels opzicht, en dat terwijl Nederlands een officiële taal is in Brussel.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 februari 2008 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Om terug op Yves Leterme te komen: hij heeft het Vlaamse gewest toch uit de put geholpen, ook daar kreeg hij een regering met een serieuze financiële put; dus zo onbekwaam zal hij niet zijn.
Zodra hij het op federaal niveau wou proberen, werd hij geboycot , zwartgemaakt en belachelijk gemaakt. Hij is inderdaad niet zo welbespraakt als VHS en vele andere politiekers, maar moet je daaraan iemands bekwaamheid afmeten??? Ik heb liever iemand die weinig zegt en veel doet dan omgekeerd. Waarom hem niet laten bewijzen wat hij waard is, ipv hem onderuit te halen??? Ik vrees echter dat de door de wol geverfde politiekers schrik hebben van iemand die het op een andere , ik bedoel, eerlijker manier wil proberen, en niet alleen "eigen zak eerst "laat primeren!!! Ik heb niet op Leterme gestemd en ben geen CD&V'er, maar ik heb vertrouwen in Leterme en zie in hem iemand die het hopelijk kan veranderen!!! Partijen spelen voor mij geen rol, ik kijk naar de bekwaamheid en de resultaten , en of ze nu blauw, groen, oranje, rood of appelblauw zeegroen zijn, het kan mij geen barst schelen. Geloofwaardigheid, eerlijkheid en standvastigheid zijn veel betere maatstaven om de burger opnieuw in de politiek te laten geloven!! Maar ja, de "echte "politiekers zullen dit wel verhinderen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() Hij heeft op sommige vlakken zijn eigen belachelijk gemaakt ongewild waarschijnlijk maar het is nu eenmaal zo dat je in de politiek daarop wordt afgerekend. En dat is niet enkel voor CD&V zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met 'anderstalig gebied' bedoelde ik uiteraard een gebied met een ander taalregime. Brussel is officieel tweetalig, de gemeenten die Brussel opeist behoren tot het Nederlandse taalgebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() Leterme wil kost wat kost een aantal zaken veranderen in dit land, een VB'er had allang gezegd foert trekt uwen plan ik ben ermee weg en ga in de oppositie wat brullen. Neen Leterme probeert toch ondanks alle vernederingen, spotterijen, alle tegenwerkingen, toch iets te bereiken ten gunste van het Vlaamse volk. Je kan hem zeker niet verwijten dat hij zichzelf spaart integendeel. Zelden iemand (buiten de Heer Jezus Christus dan) zoveel over zich heen laten komen en blijven volhouden. Sterk ! Het is uiteraard zeer gemakkelijk voor zijn politieke vijanden en zeker voor de liberalen om Leterme I constant de saboteren. Zij hebben het land naar de kloten geholpen onder Verhofstadt, laten de strontpunt over aan Leterme en als hij er iets wil aan doen ,die parsoon constant tegenwerken. Je moet wel een ziekelijke persoonlijkheid of een slecht mens zijn om dit te doen. En ja strontzakken als Verhofstadt en De Gucht zijn nu eenmaal zeer slechte mensen. Zij kennen alleen maar verraad en bedrog en ze hebben er nog plezier in ook (denk maar aan BHV in 2005, waarin de VLD flagrant het Vlaamse regeerakkoord in de prullemand smeet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Kom zojuist met mijn buur te praten,een harde VLD'er.
Ook die man is volledig akkoord met het feit dat men Leterme het bloed onder de nagels haalde.Hij sprak niet alleen van de Paarsen. Dat deze man 800.000 persoonlijk stemmen haalde is meer dan een teken,hoop van velen,waal of vlaming. Maar ik vraag me ook af,waarom het teken van meer dan één miljoen Vlamingen nooit gehoor krijgt. Of is Paars,Rood,Groen zo bang van hun postjes te verliezen ! ! ! ! ! Kijk naar dat fifientje,freya,lizin................... |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Trekt meer op een liedje van die trienen K3
Sjoemel...excuus,oma's aan de top... K3 heft ook zen rokje op met de woorden...Welkom welkom ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Gargamel : 15 februari 2008 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verstandige mensen komen daar dan uit met een menselijke regeling die goed is voor allen maar niet met de mes op de keel zoals het gebeurd is.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moet wel....anders mogen ze 85 % van de Brusselse bevolking gaan omscholen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jammer, dan is Brussel waarschijnlijk één van de weinige hoofdsteden in de wereld die niet meer zal uitbreiden. Vlaanderen, enige regio die van haar hoofdstad een getto maakte ..... jaja, zo zal het later staan in de geschiedenisboeken. Vlaanderen de regio die haar hoofdstad belegerde, omsingelde en kortwiekte.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Hoe zit het trouwens met de geluidsnormen van het Brussels gewest? Je herinnert je toch nog wel de DHL-kwestie? Jammer, dan is Brussel waarschijnlijk een van de weinige hoofdsteden in de wereld die niet toestaat dat zijn eigen luchthaven meer zal uitbreiden. Brussel, enige stad die van zijn luchthaven een getto maakte. Jaja, zo zal het later staan in de geschiedenisboeken. Brussel, de stad die zijn eigen luchthaven belegerde, omsingelde en kortwiekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leid=GNR1O3HC5
................ Het was te verwachten,ze moesten absoluut een kop van jut vinden. Wat zal het volgende zijn,ruikt sterk naar lakense invloeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Krijg meer en meer de indruk,dat er daar achter de schermen een heel vies spelletje bezig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Het spelletje begon al voor de verkiezingen. Wie voorziet de VRT van geld? En wie werd er door de VRT opgehemeld? De mensen zijn bedot jong.
Laatst gewijzigd door Yoda : 16 februari 2008 om 08:04. |
![]() |
![]() |