Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2008, 18:01   #61
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Eens iets niet-politieks: de kust of de bergen?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 18:50   #62
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Eens iets niet-politieks: de kust of de bergen?
De kust. De Belgische kust is natuurlijk enkel mooi als je met je rug naar de dijk staat.

Bergen zijn mooi om naar te kijken dat wel, maar niet mijn favoriete vakantiebestemming.
Oud 17 februari 2008, 18:57   #63
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
1. De Frietketel, ongetwijfeld, in de Papegaaistraat. Alleen jammer dat je daar meestal een half uur moet aanschuiven, omdat iedereen anders dat blijkbaar ook vindt.
Een goede tweede is Frietcultuur, aan de parking tegenover de studentenhomes, dicht bij de Overpoort.

2. Optie Internationale Politiek, Studie van de Derde Wereld.

Doom vond ik zeer interessant en super-intelligent, maar nogal chaotisch qua cursussen. Zemni was ook zeer boeiend, maar hij is wel heel veeleisend tegenover zijn studenten.

Coolsaet komt het meest op tv, maar vind ik persoonlijk nogal overroepen. Hij heeft soms wel een punt, maar slaat evenveel de bal totaal mis.

De slechtse proffen waren voor mij Vandamme van politieke filosofie (die is gelukkig op een zijspoor gezet ondertussen), Bouckaert van algemeen recht (wegens zijn verschrikkelijk slechte grapjes), Declercq van inleiding tot economie (wat een zelfingenomen blaaskaak) en Cogen van internationaal recht (die studenten buisde omdat ze niet akkoord waren met zijn krankzinnige interpretaties van het int. recht inzake de war on terror).

Vandelannotte is ook een degelijke prof natuurlijk, maar toen ik les bij hem volgde, was hij net vice-premier geworden, en zagen we hem praktisch nooit. Zelfs op het examen stuurde hij zijn assistent. Maar de paar keer dat hij en ik er allebei waren, vond ik hem wel een goede prof. Hij is zeker een betere prof dan partijvoorzitter.

3. De Baan Thai. Omdat ik gek ben van Thais eten.
1. Bedankt voor dat adres.
2. ah, ik heb de 'pure' politieke gedaan. Maar Vandamme was indertijd ook berucht vanwege zijn ondoorgrondelijke quoteringen en De Clercq kan ik ook niet pruimen (hij heeft me dan ook een bisjaar geflikt) maar ja, die moest dan ook alleen niet al te veel geklede knappe studentes op zijn mondeling hebben.
3. Baan Thai: can't agree more.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:12   #64
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Stel je bent minister van begroting, op welke 3 posten zal je meer uitgeven en op welke 3 minder?

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:24   #65
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Ben je gelovig opgevoed en ben je je geloof kwijtgeraakt met je "verlinksing", via een ander proces (vroeger?) of heb je er godbetert zelfs iets van behouden?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 17 februari 2008, 19:57   #66
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik verveel mijn vrienden vaak met ellenlange quotes uit Monty Python-sketches en Blackadder.

Wat is je favoriete scene uit Blackadder?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:03   #67
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
1. Bedankt voor dat adres.
2. ah, ik heb de 'pure' politieke gedaan. Maar Vandamme was indertijd ook berucht vanwege zijn ondoorgrondelijke quoteringen en De Clercq kan ik ook niet pruimen (hij heeft me dan ook een bisjaar geflikt) maar ja, die moest dan ook alleen niet al te veel geklede knappe studentes op zijn mondeling hebben.
3. Baan Thai: can't agree more.
Ja, ik heb ook een bisjaar overgehouden aan De Clercq. Gelukkig werd die cursus het volgende jaar door iemand anders gegeven.

Vandamme has een handeltje opgezet via het bedrijfje van zijn zoon, en gebruikte zijn hoorcolleges vooral om aan de studenten zijn slecht geschreven boekjes te verkopen. Ondertussen heeft het rectoraat ingegrepen gelukkig, dus de huidige generatie pol-en-soccers zal hier geen last meer van hebben.
Ik herinner mij het mondeling examen bij hem: hij stelde 1 vraag, namelijk "Wie is je favoriete filosoof?"
Ik kreeg een 12, net als iedereen anders van mijn jaar.
Oud 17 februari 2008, 20:06   #68
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb ook een bisjaar overgehouden aan De Clercq. Gelukkig werd die cursus het volgende jaar door iemand anders gegeven.

Vandamme has een handeltje opgezet via het bedrijfje van zijn zoon, en gebruikte zijn hoorcolleges vooral om aan de studenten zijn slecht geschreven boekjes te verkopen. Ondertussen heeft het rectoraat ingegrepen gelukkig, dus de huidige generatie pol-en-soccers zal hier geen last meer van hebben.
Ik herinner mij het mondeling examen bij hem: hij stelde 1 vraag, namelijk "Wie is je favoriete filosoof?"
Doet me eraan denken: Wie is je favoriete filosoof?
Oud 17 februari 2008, 20:19   #69
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat geluk had ik dus nie: 't jaar daarop weer mondeling en terug gene vette maar 't was genoeg.

Van Vandamme heb ik filosofie gehad en theoretische informatica (maar meer dan de titel herinner ik me niet).
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:21   #70
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Stel je bent minister van begroting, op welke 3 posten zal je meer uitgeven en op welke 3 minder?
Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik een heel slechte minister van begroting zou zijn. Ik ben misschien beter in wiskunde dan Freya Vandenbossche, maar ik moet toegeven dat cijfertjes niet mijn sterkste punt zijn.

Maar toch een poging.

Ik zou minder uitgeven aan:

- nutteloze subsidies aan bedrijven die met dat geld meestal toch geen nieuwe investeringen doen, maar enkel hun aandeelhouders cadeautjes geven

- allerlei campagnes en overheidspropaganda, zoals al die vreselijke VAR-spotjes op de VRT

- defensie-uitgaven waar de gewone soldaten niets aan hebben, maar die enkel bepaalde wapenfabrikanten ten goede komen, of dienen om de schijn op te houden dat wij in staat zijn om alle drie de componenten van ons leger op niveau te houden

-zinloze audits en studie-opdrachten door bedrijfjes die goede banden hebben met bepaalde politici

- informatiserings-outsourcing die al verouderd is nog voor het project klaar is

- nutteloze bureaucratische rompslomp, waarbij de hoeveelheid papier en vereiste stempels omgekeerd evenredig is aan de effectiviteit

Ik zou meer uitgeven aan:

- effectieve armoede-bestrijding, op een manier die de afhankelijkheid vermindert ipv te stimuleren

- het gemeenschapsonderwijs en de universiteiten. Het is een cliché, ik weet het, maar hersenen zijn de enige grondstof die wij hier hebben.

- geestelijke gezondheidszorg

(Ik heb in deze opsomming geen rekening gehouden met het feit dat sommige zaken onder de federale begroting vallen, en andere onder de begroting van de gewesten en gemeenschappen)
Oud 17 februari 2008, 20:28   #71
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Ben je gelovig opgevoed en ben je je geloof kwijtgeraakt met je "verlinksing", via een ander proces (vroeger?) of heb je er godbetert zelfs iets van behouden?
Nee, ik ben niet gedoopt, heb nooit godsdienstles gevolgd, en had tot mijn 25ste nog nooit een misviering bijgewoond (tot een vriend van mij trouwde voor de kerk).
Ik behoor tot die zeer kleine groep van atheïsten van de 2de generatie: mijn moeder was ook niet gedoopt, wat in haar tijd iets zeer uitzonderlijks was . Mijn grootvader langs moederszijde was wegens een ludieke actie van zijn studentenvereniging 'in de ban van de kerk' geslagen. Tja, dat waren andere tijden.

Maar ik ben wel altijd geïnteresseerd geweest in godsdienst, als sociologisch verschijnsel, en in de mythes die er mee gepaard gaan.
Oud 17 februari 2008, 20:32   #72
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Stel: je bekeert je ooit tot een godsdienst. Welke zou de meeste kans maken? M.a.w., welke vind je het "sympathiekst"?

Laatst gewijzigd door Burkide : 17 februari 2008 om 20:42.
Oud 17 februari 2008, 20:47   #73
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Het heksenproces vind ik fantastisch (uit de eerste reeks). En het verkleed-partijtje uit de 2de reeks, waar de slechterik ontmaskerd wordt omdat zijn koe-vermomming té goed is.
En de by-election in de rotten borrough uit de derde reeks:
"- Well, we in the Adder Party are going to fight this campaign on issues, not personalities.
- Why is that?
- Because our candidate doesn't have a personality. "

Maar de 4de reeks is de beste vind ik. Vooral de aflevering waarin ze de geliefkoosde duif van de Kolonel opeten, waarna een hilarisch proces volgt. Stephen Fry op zijn best.

Een andere leuke scene is die waarbij ze de terreinwinst die ze hebben geboekt dankzij het laatste offensief op de kaart bekijken. Waarop Blackadder vraagt wat de schaal is, en de kolonel antwoordt dat de kaart helemaal niet op schaal is, maar de actual size van de terreinwinst representeert.

Een variatie op dit thema:
"Clearly General Haig is about to make yet another gargantuan attempt to move his drinks cabinet six inches closer to Berlin... "

Voor de liefhebbers:

http://en.wikiquote.org/wiki/Blackadder

http://homepage.eircom.net/~odyssey/...lackadder.html

http://www.bbc.co.uk/comedy/blackadd...es/index.shtml

http://www.patrickmin.com/british_co...der/quotes.php
Oud 17 februari 2008, 20:54   #74
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Doet me eraan denken: Wie is je favoriete filosoof?
Ik ben beïnvloed door Kant, Spinoza, Wittgenstein, Feuerbach, Marx, Gramsci, Bakunin, Nietzsche, Aristoteles, Anaximander, Democritos, Epicurus, Russel, Averroes, Rousseau, ...
Moeilijk om te zeggen wie daarvan mijn 'favoriete' filosoof is, dat varieert nogal volgens bepaalde specifieke onderwerpen.

Maar ik ben een uitgeproken anti-platonist. En Hegel vind ik ook maar niets.
Oud 17 februari 2008, 21:06   #75
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Stel: je bekeert je ooit tot een godsdienst. Welke zou de meeste kans maken? M.a.w., welke vind je het "sympathiekst"?
Dat is voor mij wel een heel hypothetische vraag. Ik denk dat dit zeer onwaarschijnlijk zou zijn.

Ik heb een tijdje het taoïsme bestudeerd, en voor een 'godsdienst' valt dat nog goed mee. Maar de yin-yang-onderverdeling is toch ook mijn ding niet. Het zijn handige concepten, maar om dat nu als basisfilosofie voor de gehele werkelijkheid te gebruiken?

De meeste niet-gelovige westerlingen zouden zeggen: het boeddhisme, denk ik. Maar ik niet, ik vind de basisprincipes van het boeddhisme absoluut niet in overeenstemming te brengen met mijn opvattingen. Onthechting, het opgeven van je verlangens: niets voor een halve epicurist zoals ik ben.

Maar puur persoonlijk vind ik de huidige Dalai Lama in ieder geval een stuk sympathieker dan Ratzinger bvb. Maar ik vind het vreemd dat geen van die Tibetaanse boeddhisten het opvallend vindt dat de huidige Dalai Lama zoveel progressiever is dan sommige van zijn voorgangers, die de Tibetaanse boertjes uitbuitten en de monikkenkaste op hun kosten lieten leven. En dat terwijl hij toch geacht wordt steeds dezelfde persoon te zijn, bij elke incarnatie.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 17 februari 2008 om 21:14.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 21:09   #76
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Yes Minister vind ik trouwens ook zeer grappig. Lang geleden dat dat nog eens op TV is geweest eigenlijk.
Oud 17 februari 2008, 21:13   #77
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Zijn er bepaalde schrijvers van 'serieuze' literatuur die je nauw aan het hart liggen?
Ik realiseer me plots dat ik in mijn eerste antwoord op je vraag George Orwell ben vergeten.

Bij deze dus: George Orwell.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 17 februari 2008 om 21:13.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:48   #78
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind Mozarts opera's wel goed, vooral Don Giovanni en de Toverfluit.
Hèhè... Over een burgerlijke moraal gesproken...

Oké. Ik ook een vraagje:

Ben je een werkloze?
Wat vind je van Vlaams nationalisten?
Waarom hang je zoveel rond op een Vlaams-nationalistisch forum? (60 �* 80 procent!!)
Oud 17 februari 2008, 23:10   #79
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Hèhè... Over een burgerlijke moraal gesproken...

Oké. Ik ook een vraagje:

Ben je een werkloze?
Wat vind je van Vlaams nationalisten?
Waarom hang je zoveel rond op een Vlaams-nationalistisch forum? (60 �* 80 procent!!)
1. Ja, momenteel ben ik werkloos. En dat suckt. En voor de mensen (niet jij Starkan ) die zouden denken dat ik in mijn zetel zit te wachten tot er mij een job wordt aangeboden: die hebben dus geen idee waar ze over praten. Ik doe minstens 10 sollicitaties per week, maar ik heb een ferm gat in mijn cv uit de periode toen ik 20-24 was, wat een serieus nadeel is.

2. Ik begrijp ze niet. En ik zal ze nooit begrijpen.

3. Zoveel hang ik hier toch niet rond? Ik zit maar aan gemiddeld 4 berichten per dag. In vergelijking met de echte politics-freaks is dat niet veel. De laatste tijd zit ik hier wel weer iets meer dan voordien (zie vraag 1).
Maar anyway, wat zou ik mij aantrekken van wat de meesten op dit forum al dan niet vinden?

Ik zit op dit forum omdat ik graag discussieer over politiek, en ik ga eigenlijk liever het debat aan met mensen die het niet met mij eens zijn, dan in een eigen hoekje met gelijkgestemden elkaar te zitten bevestigen.
Het is misschien een arrogante assumptie, maar ik denk dat ik op mijn manier wel iets kan bijdragen aan het politieke debat in dit land, en dat doe je het best op het grootste politieke discussie-forum.
Oud 17 februari 2008, 23:46   #80
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ja, momenteel ben ik werkloos. En dat suckt. En voor de mensen (niet jij Starkan ) die zouden denken dat ik in mijn zetel zit te wachten tot er mij een job wordt aangeboden: die hebben dus geen idee waar ze over praten. Ik doe minstens 10 sollicitaties per week, maar ik heb een ferm gat in mijn cv uit de periode toen ik 20-24 was, wat een serieus nadeel is.

2. Ik begrijp ze niet. En ik zal ze nooit begrijpen.

3. Zoveel hang ik hier toch niet rond? Ik zit maar aan gemiddeld 4 berichten per dag. In vergelijking met de echte politics-freaks is dat niet veel. De laatste tijd zit ik hier wel weer iets meer dan voordien (zie vraag 1).
Maar anyway, wat zou ik mij aantrekken van wat de meesten op dit forum al dan niet vinden?

Ik zit op dit forum omdat ik graag discussieer over politiek, en ik ga eigenlijk liever het debat aan met mensen die het niet met mij eens zijn, dan in een eigen hoekje met gelijkgestemden elkaar te zitten bevestigen.
Het is misschien een arrogante assumptie, maar ik denk dat ik op mijn manier wel iets kan bijdragen aan het politieke debat in dit land, en dat doe je het best op het grootste politieke discussie-forum.
Merci voor de antwoorden.
Het is op uw punt 2 dat ik hier echt de creeps begon te krijgen. Het is omdat mensen als gij hier nog steeds rondhangen dat ik hier nog wel es kom piepen...

Op 1. Ik heb hier ne maat die ooit lid van de SPa is geworden omwille van carriere kansen. Uiteraard schaamt die zich daar nu voor, maar dat zegt toch al een en ander over de werking hier.
Ben je maw bereid uw verlangens te herzien op professioneel gebied?
Of beter: wat zijn jouw verlangens op professioneel gebied?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be