Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2008, 11:46   #21
Huylebeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik denk dat een allochtone student met universitaire ambities dat niet nodig heeft en op dezelfde manier als een andere student behandeld wil worden.
Hoe zit dat trouwens met richtingen zoals biologie? Zitten daar uberhaupt "allochtonen" tussen?

En hebben "allochtonen" ook niet serieus problemen met statistiek?
Huylebeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 11:57   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke Bekijk bericht
Hoe zit dat trouwens met richtingen zoals biologie? Zitten daar uberhaupt "allochtonen" tussen?
Die noemen de leraar leugenaar want in de koran staat dat we afkomstig zijn van Adam en Eva.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 12:59   #23
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die noemen de leraar leugenaar want in de koran staat dat we afkomstig zijn van Adam en Eva.

Allochtoon =/= moslim. En zelfs als je alleen moslims in rekening brengt gaat die stelling niet op.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 13:09   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Idd, en ze zijn er wel degelijk hoor. Alleen zijn ze serieus ondervertegenwoordigd. Het staat natuurlijk buiten kijf dat dergelijk belachelijk initiatief niet zal helpen om er meer aan de unief te krijgen.
Ach ja, de KUL zal duidelijk willen maken dat het niet aan hun ligt ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 13:12   #25
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Geen enkele allochtoon kwam opdagen.Schijnbaar hebben die al begrepen hoe waardeloos het onderwijs in belgie is.En het bewijs is ook geleverd want die allochtonen gaan lopen met jullie centen.Heel verstandig dus om je van onderwijs en universiteiten te distancieeren wil je niet geindoctrineerd worden tot staatshoer.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 13:32   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allochtoon =/= moslim. En zelfs als je alleen moslims in rekening brengt gaat die stelling niet op.
My bad, ik ging er van uit dat als men hier over allochtonen praat het wel degelijk over moslims gaat.

Denk u dan dat de mensen van de universiteit aan een niet moslim publiek dachten als doel voor hun aktie?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 18 februari 2008 om 13:33.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 13:35   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Geen enkele allochtoon kwam opdagen.Schijnbaar hebben die al begrepen hoe waardeloos het onderwijs in belgie is.En het bewijs is ook geleverd want die allochtonen gaan lopen met jullie centen.Heel verstandig dus om je van onderwijs en universiteiten te distancieeren wil je niet geindoctrineerd worden tot staatshoer.
Een beetje (academisch) onderwijs zou jou nochtans geen kwaad hebben gedaan, dan zou je nu misschien wat minder veralgemenen en een wat kritischere houding aannemen t.o.v. bepaalde bronnen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 13:56   #28
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Nog kritischer?
Ik denk dat mijn opleiding voldoende was,want ik leef in een grotere vrijheid dan vele medeburgers.Trouwens,wie financiert dat hele onderwijs?Geen haar op mijn hoofd wat daar enige waarde aan hecht.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:00   #29
Geert C

Standaard

Citaat:
Denk u dan dat de mensen van de universiteit aan een niet moslim publiek dachten als doel voor hun aktie?
Neen, dat denk ik niet. En dat maakt de actie alleen nog vreemder.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 18 februari 2008, 14:04   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De KU Leuven ging nochtans niet over één nacht ijs. 'Wij willen absoluut wat doen aan het lage aantal allochtone studenten', aldus vicerector Maex. 'We hebben er geen precies zicht op hoeveel procent van onze studenten allochtoon is. Maar dat het aantal te laag is, dat staat vast.
Citaat:
Een uitleg zoals dit doet me me afvragen ofdat ik nu nog de enige normale ben.
lol Hamc, idd, hopelijk komt mevrouw Maex niet uit een 'exacte' richting ....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:07   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

niet elke allochtoon is moslim, maar elke moslim is allochtoon... ?

ze geloven wel niet in de evolutietheorie..
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:10   #32
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
zijn koranscholen zoveel beter ?

300 organisaties aangeschreven...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 18 februari 2008, 14:10   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke Bekijk bericht
Misschien is dat gewoon een teken dat ze allemaal perfect geintegreerd zijn, en naar de "normale" infodagen komen?

Dan zijn het verloren kosten nog speciale infodagen te organizeren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 14:12   #34
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
niet elke allochtoon is moslim, maar elke moslim is allochtoon... ?
Natuurlijk niet.
Oud 18 februari 2008, 14:14   #35
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet.

zoals...

"niet elke moslim is terrorist, maar elke terrorist is moslim"
Oud 18 februari 2008, 14:22   #36
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
zoals...

"niet elke moslim is terrorist, maar elke terrorist is moslim"
Klopt evenmin.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 16:51   #37
Yoda
Banneling

Standaard

Waarom zou er daar iemand komen opdagen? Wie zich een allochtoon voelt is niet geïntegreerd.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 16:54   #38
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met de benaming van allochtonen wordt steeds nijpender. Al te vaak vinden vele allochtonen dat ze over 1 kam geschoren worden met allochtone Mohammedanen. En daar willen ze niks mee te maken hebben. Zeker die asielzoekers die vanwege Mohammedaanse intolerantie en gebrek aan respect hun land ontvlucht zijn.
Om verwarring tussen de ene groep en de rest te vermijden is al voorgesteld om 'allahtonen' te gebruiken voor Mohammedaanse allochtonen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 17:33   #39
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Idd, en ze zijn er wel degelijk hoor. Alleen zijn ze serieus ondervertegenwoordigd. Het staat natuurlijk buiten kijf dat dergelijk belachelijk initiatief niet zal helpen om er meer aan de unief te krijgen.
Ja goed, maar wat zal dan helpen? Onderwijs = vorm van integratie en zelfontvoogding.

Ik kan er niet aan doen, maar als ik op Canvas in Terzake die lerares zag proberen om de evolutietheorie diets te maken aan een klas met vooral allochtone leerlingen, dan kan ik me na het horen van de laagdunkende, bij wijlen ronduit vijandige reacties niet van de indruk ontdoen dat die mensen door hun godsdienst dom worden gehouden. Helaas is precies onderwijs datgene wat die mensen uit hun door godsdienst verstarde isolement kan halen. Dat is dus een serieuse vicieuze cirkel.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 17:34   #40
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De actie was wel degelijk gericht naar Turken en Marokkanen toe.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be