![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het artikel heeft mij verbaast
![]() Ik ben het voor 1 keer eens met het VB en ben voor een grondige controle op scholen en sancties voor ouders NA waarschuwingen. Ook al hebben we geen VS-toestanden. bron: GVA Citaat:
Laatst gewijzigd door Moby : 19 februari 2008 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, een goed idee, kindergeld afpakken dan gebeurt zoiets nooit meer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier kan ik ook mee leven...."Kindergeld" is een steun van de staat voor de opvoeding.Als er blijkbaar geen "opvoeding" komt van huis uit,dan moet het maar zonder....
De staat kan zelf geen "opvoeding" verzorgen(de school is slechts een DEEL van de opvoeding,en messentrekkerij staat nergens in het curriculum) De staat hoeft opvoedingsprojecten tot "galg en rad" niet lang financieel te ondersteunen aangezien de persoon die aldus "opgevoed" wordt na zijn 18 nog genoeg zal kosten aan....diezelfde staat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Wapens in huis en daarbovenop geen kindergeld.
Wat moet er van die kinderen komen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stromen nu al onze instellingen en gevangenissen binnen,ondanks dat ons onderwijs wel 30% van de begroting inpikt,ondanks al die sociale hulporganisaties,ondanks al die vormingsmiddelen.....rest alleen nog de bak gevangenissen zijn geen oplossing,maar laten rondlopen of niks doen is nog minder(bemerk enkele recente gevallen in het nieuws,allemaal gevallen die alweer vrij liepen ondanks eerdere aanrakingen met het gerecht.bemerk,het gerecht,dat zijn de rioolscheppers van onze maatschappij,wie door hen opgeschept wordt riskeert op het stort te belanden) nee,ik weet het ook niet meer ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 februari 2008 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Denk aan het feit dat die kinderen ook thuis harder gestraft zullen worden, omdat de ouders het in hun portefeuille voelen. Om deze reden (financieel) rijden autobestuurders ook voorzichtiger als ze een flitspaal zien of een politiewagen. Geld afpakken doet pijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() bron?
Had het overigens ook zien staan ![]() In heel wat van bovenvermelde punten kan ik me in terugvinden. Het "tijdelijk" intrekken van (en geld voor de kinderen) kindergeld is een krachtige maatregel. En ja als men een goed, duidelijk beleid voert inzake het nemen van krachtige maatregelen moeten ze benu en dus ingezet worden. Minstens een debat waard. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat het wettelijk mogelijk is, men wil mensen finacieel straffen voor iets dat anderen uitsteken? Ik denk het niet. Trouwens, wat gaan we dan allemaal beschouwen als wapens? Ik heb een 15 jarige zoon en die heeft gewoonlijk een zakmes op zak. Gaat zijn moeder nu geen kindergeld meer krijgen? Haha, dan zal ze het nogal hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het ons dan beperken tot die gevallen waarbij een minderjarige wapens GEBRUIKT tegen de medemens.Inderdaad,ook ondergetekende had in zijn "publiciteitsjaren" een mes bij zich,maar verder dan wat houtsnijwerk,ontmantelen van electriciteitsdraden en fileren van vissen is het nooit gekomen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 februari 2008 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ok, en dan nu voor het bijsturen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() de ouders blijven verantwoordelijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Waar slaat dat nu toch allemaal op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Als zo een Mohamed iemand neersteekt moeten de ouders dan naar de gevangenis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Is dat verboden misschien? Of moet iemand met een zakmes eerst aan het VB toestemming komen vragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OMDAT je kinderen verwekt hebt,en voor de rest "doe maar kleine"? Of zou het kunnen zijn,hee,bouw aan de toekomst,en wij,de anderen,helpen wat mee investeren! Misschien hebben vele ouders beter geen kinderen dan,want hun spruiten zullen niks dan last betekenen in de toekomst ![]() |
|
![]() |
![]() |