Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2008, 09:42   #1
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard Alex Agnew trapt op lange joodse tenen

Joden dienen klacht in tegen Alex Agnew

Komiek choqueert met uitspraken over Holocaust

De joodse gemeenschap dient een klacht tegen Alex Agnew en 'P-Magazine'. De komiek doet in dat blad grove uitspraken over joden en de Holocaust. 'In een democratie moet de grootste mongool zijn mening kunnen uiten op de meest foute manier', vindt Agnew.
Ergernissen. Daar horen voor Alex Agnew in P-Magazine naast 'oeverloos lullende politici' en 'graatmagere babes' ook joden bij (zie de 'bloemlezing' hiernaast). Vindt het Forum der joodse organisaties de uitspraken van een dusdanig laag niveau dat het niet wenst te reageren, dan ziet Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel, dat anders.

Hij dient bij het Centrum voor Gelijke Kansen en voor Racismebestrijding een klacht in tegen zowel P-Magazine als Agnew. Het Centrum onderzoekt de kwestie. 'Het artikel is niet alleen schandalig en beledigend - vooral de passage over het feit dat joden zich maar hadden moeten verweren in de oorlog - er staan ook leugens in', aldus Freilich. 'Dat joden zich moeten gaan wassen als je hen hebt aangeraakt omdat jij een onrein mens bent, is pertinent onwaar.'

'Ben ik over de schreef gegaan?', reageert Alex Agnew enigszins verrast. 'Waarom is het toch zo dat elke bevolkingsgroep ongestraft beledigd mag worden, behalve joden? Voor alle duidelijkheid: ik heb niéts tegen joden. De Holocaust is een van de meest afschuwelijke gebeurtenissen uit de recente geschiedenis. Ik ben géén antisemiet. Ik woon tussen de joden. Had ik een probleem met hen, dan zou ik toch verhuizen?'

'Maar dit interview ging over ergernissen. Dan overdrijf je toch altijd? Moet ik dan een blad voor de mond nemen uit schrik om iemand te beledigen? Ik zeg toch niet: Hitler was een toffe gast? Maar iedereen weet toch dat het joodse volk ook fouten heeft gemaakt? Dat het bijvoorbeeld voordeel heeft gehaald uit de Holocaust? Er is zelfs een jood die daar een boek over heeft geschreven: The holocaust industry.'

'Waarom staat kritiek hebben op joden altijd meteen gelijk met antisemitisme? Er is geen tussenweg. Dáár heb ik een probleem mee.'

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=R31O6VBO

Laatst gewijzigd door thondermonst : 20 februari 2008 om 09:42.
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 09:47   #2
thondermonst
Vreemdeling

Standaard

Dikke proficiat aan Alex Agnew dat hij dit durft zeggen, hij heeft volgens mij zelfs voor het overgrote deel gelijk.

Alleen denkt Alex dat er in België vrijheid van meningsuiting bestaat, een veel voorkomende misvatting die hem duur kan komen te staan.

Maar toch, respect Alex, respect!
Oud 20 februari 2008, 10:20   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Och, dat is toch de maatschappij die we willen? Iedereen lange tenen en op elke straathoek een anti-discriminatiecentrum waar je je buur/ouders/kinderen of wie dan ook een proces aan hun broek kan lappen. Maar voor de rest doen we wel alles tegen "de verzuring", hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 10:23   #4
Huylebeke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
"Maar iedereen weet toch dat het joodse volk ook fouten heeft gemaakt? Dat het bijvoorbeeld voordeel heeft gehaald uit de Holocaust?"
Als Agnew's ouders vermoord worden, dan gaat hij daar ook "voordeel" uithalen. Maar misschien gaat hij dat toch niet zo snel in die termen uitdrukken.
Huylebeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 10:25   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Trouwens, mocht iemand dat artikel uit P-mag hebben, dan zou ik dat wel eens willen lezen om te zien of het werkelijk zo kort door de bocht is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 10:28   #6
thondermonst
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Trouwens, mocht iemand dat artikel uit P-mag hebben, dan zou ik dat wel eens willen lezen om te zien of het werkelijk zo kort door de bocht is.
Sorry, dat is niet direct mijn lectuur
Oud 20 februari 2008, 12:28   #7
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
Dikke proficiat aan Alex Agnew dat hij dit durft zeggen, hij heeft volgens mij zelfs voor het overgrote deel gelijk.

Alleen denkt Alex dat er in België vrijheid van meningsuiting bestaat, een veel voorkomende misvatting die hem duur kan komen te staan.

Maar toch, respect Alex, respect!
Alleen jammer dat Alex er voor veroordeeld zal worden. Leve Belgie.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 12:36   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Als je al op je tenen getrapt bent doordat Alex Agnew iets zegt dan is het al heel ver gekomen. Het is een komiek (en een verdomd goeie) die volgens mij al zowat elke mens heeft uitgescholden op 1 of andere manier. De Holocaust is verdomme al meer dan 60 jaar geleden zeg. Men mag over alles grappen maken maar niet over die holocaust zeker? Lachen is een vorm van therapie!

Er zijn sommige van die Joden (uiteraard een heel kleine minderheid) die eindelijk eens mogen stoppen met de Calimero uit te hangen hoor. Nee, we zullen het niet vergeten, jullie moeten geen schrik hebben. Maar we gaan er verdomme nu en dan wel eens mee lachen als het een goeie grap is.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 13:04   #9
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Op zijn website linkt Agnew naar Jeff Rense. Bezoek eerst de site van Rense en lees zijn artikels over joden, zionisme en de holocaust.

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 20 februari 2008 om 13:11.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 13:30   #10
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Op zijn website linkt Agnew naar Jeff Rense. Bezoek eerst de site van Rense en lees zijn artikels over joden, zionisme en de holocaust.
Geen zin om daar doorheen te spitten, maar ik zie dat het vast één van je vriendjes is.
Kun je zélf misschien vertellen wat je zo fantastich vindt aan wat Rense vertelt?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 13:32   #11
PollyCorrect

Standaard

Hoogstaande humor. Scheten laten en zoveel mogelijk tegen heilige huisjes trappen zonder enige bewustzijn van wat dan ook, liefst met broek naar beneden.

Forum heeft groot gelijk het links te laten liggen.
Oud 20 februari 2008, 13:33   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Hoogstaande humor. Scheten laten en zoveel mogelijk tegen heilige huisjes trappen zonder enige bewustzijn van wat dan ook, liefst met broek naar beneden.

Forum heeft groot gelijk het links te laten liggen.
smaken verschillen, mag toch?
Oud 20 februari 2008, 13:35   #13
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
smaken verschillen, mag toch?
Ja, dat mag zeker.
P-Magazine echter is uit de bocht gegaan zoveel belang te geven aan een puber met afzakkende broek, en De Standaard ook.
Oud 20 februari 2008, 13:40   #14
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Mooi zo van Alex Agnew. Dit toont overigens aan dat het CGKR zo snel mogelijk opgedoekt moet worden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 15:50   #15
1010
Burger

1010's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Mooi zo van Alex Agnew. Dit toont overigens aan dat het CGKR zo snel mogelijk opgedoekt moet worden.
vreemde redenering...dus als mensen onterecht naar de vrederechter stappen, onterecht klacht indienen bij de politie, dan kunnen die instanties ook maar beter zo snel mogelijk opgedoekt worden?
1010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 15:55   #16
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Alex Agnew is grappig.
Hij schopt tegen alle heilige huisjes (moslims, vlaams belang, multiculturele lobby, racisme, ongeveer niets ontsnapt er aan)
Ik wil wel het artikel lezen, om te zien hoe de vork echt aan de steel zit

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 17:26   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Ja Alex met al dat fijn stof... moogt ge niet te veel gas geven : 90 is de limiet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 17:31   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Och, dat is toch de maatschappij die we willen? Iedereen lange tenen en op elke straathoek een anti-discriminatiecentrum waar je je buur/ouders/kinderen of wie dan ook een proces aan hun broek kan lappen. Maar voor de rest doen we wel alles tegen "de verzuring", hoor.
Alex Agnew the racist...

vierendeel hem... stenig hem... op de brandstapel...

Wat zijn we kleingeestig en bekrompen geworden sinds het politiek proces tegen het Vlaams Blok !!

Welke moppen kunnen nog over een zwarte, jood, marokkaan, turk, indiaan... zonder als racist en fascist te worden bestempeld
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 17:49   #19
Yoda
Banneling

Standaard

En hier gaan we weer over vrije meningsuiting. Maar owee als het vlaams belang bekritiseerd wordt.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 17:52   #20
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja, dat mag zeker.
P-Magazine echter is uit de bocht gegaan zoveel belang te geven aan een puber met afzakkende broek, en De Standaard ook.
Een typisch (polly)correcte uitspraak

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be