Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 14:49   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Probleem is natuurlijk dat die Chassidim joden waar het blijkbaar over gaat niet in onze maatschappij leven als dusdanig. Die leven in hun maatschappij. Eigenlijk is dat een sekte.
Dat is jouw opinie. Hetzelfde kan je schrijven over kerkgaande katholieken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:50   #82
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Schandalig, onvergeefelijk, kotselijk, walgelijk !
inderdaad.
Oud 21 februari 2008, 14:55   #83
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja, en wat is uw punt dan? Want uw stelling ontkracht de mijne niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:55   #84
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Wat mij niet duidelijk is, is of mensen het antisemitisme niet willen onder ogen zien, of niet kunnen. Ik geloof dat Agnew niet de intentie heeft antisemiet te zijn. Maar blijkbaar slaat hij maar wat uit zijn botten zonder goed te beseffen wat hij zegt.
Agnew wil gewoon geld verdienen door in te spelen op het antisemitisme dat nog bij velen heerst (cfr.Boadicea) Pure commerce in haat en smeerlapperij dus
Oud 21 februari 2008, 14:56   #85
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet over al die Shiks. Er zijn er veel meer, en men weet zo weinig van ze omdat het echt een gesloten sekte is.

En dan de protestanten! echt shockant hoe keurig ze op zondag naar de kerk lopen. En niet eens goeiedag zeggen. Ik weet zeker dat ze ook nog kip eten uit legbatterijen op zondag.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:57   #86
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Agnew wil gewoon geld verdienen door in te spelen op het antisemitisme dat nog bij velen heerst (cfr.Boadicea) Pure commerce in haat en smeerlapperij dus
filosoof I hate to tell you, but here you rock.
Oud 21 februari 2008, 14:58   #87
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en wat is uw punt dan? Want uw stelling ontkracht de mijne niet.
Dat het van die kerkgaande katholieken aanvaard wordt, van joden en moslims niet. Twee maten en twee gewichten.
Oud 21 februari 2008, 15:00   #88
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het van die kerkgaande katholieken aanvaard wordt, van joden en moslims niet. Twee maten en twee gewichten.
Hoe bedoelt u "van joden en moslims niet? Wat wordt er niet aanvaard en door wie?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:06   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
filosoof I hate to tell you, but here you rock.
"You are Peter, and on this rock I will build my Church, and the gates of hell will not prevail against it" (Matt. 16:18).
Oud 21 februari 2008, 15:09   #90
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe bedoelt u "van joden en moslims niet? Wat wordt er niet aanvaard en door wie?
*zucht*Eenzelfde instelling als RK kerkgangers wordt hier verweten aan joden en moslims en aanvaard van RK kerkgangers.
Oud 21 februari 2008, 15:24   #91
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
"You are Peter, and on this rock I will build my Church, and the gates of hell will not prevail against it" (Matt. 16:18).
Yeah I know. Gewoon lekker verder blijven bouwen.
Oud 21 februari 2008, 15:29   #92
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
Joden dienen klacht in tegen Alex Agnew

Komiek choqueert met uitspraken over Holocaust

De joodse gemeenschap dient een klacht tegen Alex Agnew en 'P-Magazine'. De komiek doet in dat blad grove uitspraken over joden en de Holocaust. 'In een democratie moet de grootste mongool zijn mening kunnen uiten op de meest foute manier', vindt Agnew.
Ergernissen. Daar horen voor Alex Agnew in P-Magazine naast 'oeverloos lullende politici' en 'graatmagere babes' ook joden bij (zie de 'bloemlezing' hiernaast). Vindt het Forum der joodse organisaties de uitspraken van een dusdanig laag niveau dat het niet wenst te reageren, dan ziet Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel, dat anders.

Hij dient bij het Centrum voor Gelijke Kansen en voor Racismebestrijding een klacht in tegen zowel P-Magazine als Agnew. Het Centrum onderzoekt de kwestie. 'Het artikel is niet alleen schandalig en beledigend - vooral de passage over het feit dat joden zich maar hadden moeten verweren in de oorlog - er staan ook leugens in', aldus Freilich. 'Dat joden zich moeten gaan wassen als je hen hebt aangeraakt omdat jij een onrein mens bent, is pertinent onwaar.'

'Ben ik over de schreef gegaan?', reageert Alex Agnew enigszins verrast. 'Waarom is het toch zo dat elke bevolkingsgroep ongestraft beledigd mag worden, behalve joden? Voor alle duidelijkheid: ik heb niéts tegen joden. De Holocaust is een van de meest afschuwelijke gebeurtenissen uit de recente geschiedenis. Ik ben géén antisemiet. Ik woon tussen de joden. Had ik een probleem met hen, dan zou ik toch verhuizen?'

'Maar dit interview ging over ergernissen. Dan overdrijf je toch altijd? Moet ik dan een blad voor de mond nemen uit schrik om iemand te beledigen? Ik zeg toch niet: Hitler was een toffe gast? Maar iedereen weet toch dat het joodse volk ook fouten heeft gemaakt? Dat het bijvoorbeeld voordeel heeft gehaald uit de Holocaust? Er is zelfs een jood die daar een boek over heeft geschreven: The holocaust industry.'

'Waarom staat kritiek hebben op joden altijd meteen gelijk met antisemitisme? Er is geen tussenweg. Dáár heb ik een probleem mee.'

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=R31O6VBO

Kwam het uit de hoek van Sacha Baron Cohen of Sarah Silverman, er had verdorie geen haan naar gekraaid.

Ooit al Alexei Sayle of Ben Elton bezig gehoord in hun hoogdagen. Geweldige maar giftige komieken. Allemaal Joden. De hardste humor komt meestal van Joodse komieken.

Jongens toch, Agnew is een braaf ventje daartegen.
Oud 21 februari 2008, 15:32   #93
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
En ook, wie giftig is voor zijn medemens, heeft een probleem met het gif in zichzelf. Maak de problemen van een ander niet tot de jouwe.

Met alle respect, maar wat hebben dergelijk 'bond zonder naam' spreuken met dit geval te maken? Je moet niet naar dat optreden gaan kijken, hé.

Giftige komieken zijn meestal gewoon grappiger. Brave komieken verslijten lachbanden op TV.

De echte goeie komieken komen niet eens op TV...juist ja, te giftig
Oud 21 februari 2008, 15:37   #94
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Met alle respect, maar wat hebben dergelijk 'bond zonder naam' spreuken met dit geval te maken? Je moet niet naar dat optreden gaan kijken, hé.

Giftige komieken zijn meestal gewoon grappiger. Brave komieken verslijten lachbanden op TV.

De echte goeie komieken komen niet eens op TV...juist ja, te giftig
Niet iedereen kan échte humor aan.
Die moeten het met Geert Hostie doen en met Agnes Agnou of hoe heet die blote reet.

Oud 21 februari 2008, 15:38   #95
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Schandalig, onvergeefelijk, kotselijk, walgelijk !
Vind ik ook, klacht indienen tegen iemand, die zijn hoogst persoonlijke mening, desgevraagd geeft, is een schande en een verkrachting van het recht op vrije meningsuiting, dat we allemaal zo graag verdedigen als het in ons kraam past.

Het gaat hier ook niet om humor, zoals sommige onder jullie denken, maar over iemand, Alex Agnew - tovallig stand-up comedian, zijn persoonlijke mening en het feit of hij het recht heeft, ja dan nee, deze te verkondigen, onafgezien van de inhoud van zijn discours.

En als laatste nog dit, Alex Agnew woont tussen de orthodoxe joden, net zoals ik een aantal jaar heb gedaan. Hij weet dus wel waarover hij praat en de enige feitelijke onjuistheid die er in zijn betoog zit (het feit dat chassim joden zich zouden moeten reinigen na accidenteel contact met niet-joden, dit klopt niet, dit is enkel het geval als het een contact met een vrouw betreft waarmee de persoon in kwestie geen directe bloedband heeft. Reden: men weet niet of de vrouw ongesteld is, indien dat het geval is, is de vrouw onrein en is dit dus ook een onrein contact en dus is reiniging verplicht), is denk ik eerder aan de interviewer/transcriptie te wijten dan aan Alex ontwetendheid.
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:41   #96
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Dat komt omdat de meeste niet meer christelijk zijn maar wel een andere gedachte aanhangen ,daarom zal het voor hun die een andere gedachte opnahouden ook niet moeilijk om op jezus te kappen of op het christendom in het algemeen !

Wie zich niet gebonden voelt met iets vind het maar nodig om op die "iets" te kappen, en ik zeg niet dat er niet mag gelachen wordt met bv de imaam in de moskee of met de moslims, maar wat hier agnew doet is gewoon kappen en dat kan hij evengoed met de moslims zoals hij dat doet met de joden en de christenen !

Aan de andere kant prefereer ik dat alles moet kunnen, ook als zou er iemand alex agnew willen levend villen moet kunnen, kortom wie voor full freedom of total chaos verkiest zou ook de risico's moeten kunnen verdragen !

En dat vettige platte humor van agnew begint stilletjes aan ook afgezaagd te worden !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 februari 2008 om 15:48.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:42   #97
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Er zit gewoon een vijs los bij die van Joods-actueel.
Die komen nu al zeker elke week in het nieuws met een of andere reactionaire kramp?
Oud 21 februari 2008, 15:54   #98
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Die komen nu al zeker elke week in het nieuws met een of andere reactionaire kramp?
Da's volgens mij geen kwestie van een vijs los, maar een minutieuze operatie die elke kritiek op Israël en het zionisme, direct linkt aan anti-semitisme. Om de mythe in stand te houden moet het mantra onversaagd blijven worden volgehouden en alle aanleidingen zijn goed. Een minister van Defensie die zijn budget een beetje deftig probeert te beheren (ok, ik weet, het is revolutionair) die wordt direct met het giftige en zeer dodelijke aura van onverschilligheid t.o.v. de holocaust en zelfs anti-semitisme bedacht door de zionistische lobby. Het enige gekende anti-gif is snel je excuses aanbieden, zeggen dat je het nooit meer zal doen en in de toekomst je mond hierover houden. Vraag maar aan Bart De Wever.
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:55   #99
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Tja, probleem is dat wij als belgen gewoon dom zijn !

We moeten dat gewoon toegeven en accepteren !
Oud 21 februari 2008, 15:59   #100
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
Da's volgens mij geen kwestie van een vijs los, maar een minutieuze operatie die elke kritiek op Israël en het zionisme, direct linkt aan anti-semitisme. Om de mythe in stand te houden moet het mantra onversaagd blijven worden volgehouden en alle aanleidingen zijn goed. Een minister van Defensie die zijn budget een beetje deftig probeert te beheren (ok, ik weet, het is revolutionair) die wordt direct met het giftige en zeer dodelijke aura van onverschilligheid t.o.v. de holocaust en zelfs anti-semitisme bedacht door de zionistische lobby. Het enige gekende anti-gif is snel je excuses aanbieden, zeggen dat je het nooit meer zal doen en in de toekomst je mond hierover houden. Vraag maar aan Bart De Wever.
Ik denk eerder en thermometer die op een gevaar verwijst van demoralisering !

Als je ziet hoe de moslims de laatste ja(a)r(en) gedemoniseerd worden dan zal je wel begrijpen wat ik zeg, en dat zal niet genoeg zijn ! en zo komen weer de joden in aanmerking wat de toppunt betekent !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be