Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 16:32   #101
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Ik vind het ook zielig als er met bleke corpulente vrouwen gespot wordt. Maar goed, dat is mijn mening. Ik voel mij goed in mijn vel, mijn bmi is perfect, maar toch zijn er in mijn leven ook punten waarover ik zou kunnen janken.

Er klinkt boosheid en wraakzucht uit je post. Zou je er niet meer aan hebben als je zou proberen te leren tevreden te zijn met hoe je bent. Aan alles zijn voordelen. Bijvoorbeeld: mollig is mals en venten hebben graag een goeie pak aan een vrouw.

En ook, wie giftig is voor zijn medemens, heeft een probleem met het gif in zichzelf. Maak de problemen van een ander niet tot de jouwe.

Geachte, ik ben al heel wat kilo's vermagerd en heb enkel problemen met het feit dat mensen hier altijd een spelletje maken van elkaar er onder te duwen. Ik maak anderen hun problemen niet de mijne, maar het probleem is dat de holocaust nu eenmaal een probleem is dat aan iedereen opgedrongen wordt. Vermits ik Jood noch nazi ben, vraag ik me dus af waarom men continu die ene genocide naar voor moet schuiven als DE gruwel aller tijden, terwijl men met andere dingen wel de spot mag drijven.

Vermits het in mijn ogen nooit duidelijk zal zijn waar de humor eindigt en waar de spot begint, denk ik dat een mentaliteitswijziging beter is dan al dat gedreig.

Beledig een Jood en hij begint met rechtzaken. Beledig een moslim en hij begint met geweld. De vraag is ook wat is beledigen. Een spotprent maken over een profeet die misbruikt wordt door mafkezen met bommengordels? Eerlijk de waarheid zeggen dat je het beu bent om een zoveelste knieval te doen, omwille van een genocide waar je nooit iets mee te maken had?

Persoonlijk is de gruwelijke waarheid dat er juist waarheid achter elke spot zit en dat velen door hun reactie er op, die spot ook waarmaken. De Joden maken zich bij deze niet populair, omdat ze weer voer op de molen van de antisemitisten gooien en de mensen die het met de komiek eens zijn, worden dan ook weer uitgespuwd op hun beurt.

Dat perpetum mobile van lange tenen zorgt voor het feit dat we hier in een impasse blijven zitten en oproepen tot verdraagzaamheid die maar van 1 kant moet komen, is oproepen tot onverdraagzaamheid.
Oud 21 februari 2008, 16:42   #102
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat perpetum mobile van lange tenen zorgt voor het feit dat we hier in een impasse blijven zitten en oproepen tot verdraagzaamheid die maar van 1 kant moet komen, is oproepen tot onverdraagzaamheid.
Daar ben ik het 100% mee eens, mooie analyse.
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 16:42   #103
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Agnew wil gewoon geld verdienen door in te spelen op het antisemitisme dat nog bij velen heerst (cfr.Boadicea) Pure commerce in haat en smeerlapperij dus
Jij beschuldigt mij hier van antisemitisme? Ik heb genoeg vrienden van Joodse afkomst die met jou lachen. Niet elke Jood is een fundamentele gek. Deze soort is gevaarlijk voor zijn eigen volk en gelukkig even representatief als Osama Bin Laden of Bush. Helaas worden door de media deze uitzonderingen tot cliché benoemd.

En Agnew heeft gelijk als hij vindt dat onze huidige generaties zich niet schuldig moeten voelen aan wat er toen gebeurd is. De manier waarop hij het formuleerde is misschien ongelukkig, maar er zit een bron van waarheid in.

Feit is dat de holocaust enkel heeft kunnen plaatsvinden, omdat destijds niemand hem heeft tegengehouden. Ik vermoed dat veel (Europese) leiders in die tijd op de hoogte waren van Hitlers antisemitisme. Tot zover geweten hebben velen er eerder aan meegeholpen dan het te bestrijden.
Of men nu wel of niet van de kampen afwist destijds, deed er weinig toe. Men moest wel geweten hebben dat er mensen verdwenen en men is zich pas na 10 jaar blijkbaar vragen gaan stellen. Als men mij antisemitistisch wil noemen, omdat ik geen zin heb om de hypocriet uit te hangen en me schuldig te gaan voelen aan dingen die ik niet gedaan heb, so be it.

Linda had wel een punt: maak de problemen van een ander niet de jouwe. Anderzijds: het Midden-Oosten wordt als nawee van de holocaust een brandpunt, dat een probleem voor iedereen kan worden, want ik krijg stilaan de indruk dat WO3 voor de deur staat. Dat lijkt me meer iets om me zorgen over te maken, dan wat er tijdens WO2 gebeurd is.
Oud 21 februari 2008, 16:45   #104
Boadicea

Standaard

O ja, wanneer gaat het Belgische koningshuis klacht indienen tegen Geert Hoste? Zij worden wel persoonlijk met naam en toenaam bespottelijk gemaakt. Of bepaalde mensen uit de regering? Moeten die dat pikken ... Hoste aanklagen!

(als we toch bezig zijn)
Oud 21 februari 2008, 17:10   #105
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij beschuldigt mij hier van antisemitisme? Ik heb genoeg vrienden van Joodse afkomst die met jou lachen. Niet elke Jood is een fundamentele gek. Deze soort is gevaarlijk voor zijn eigen volk en gelukkig even representatief als Osama Bin Laden of Bush. Helaas worden door de media deze uitzonderingen tot cliché benoemd.
Niet alléén door de media, ook door een aantal forumleden.
Wie schreef 10 minuten eerder:
Citaat:
Beledig een Jood en hij begint met rechtzaken. Beledig een moslim en hij begint met geweld.
Als er hier wat minder stupiede veralgemeningen zouden gepost worden, dan zouden er wellicht ook minder al dan niet gefundeerde beschuldigingen gepost worden.
Oud 21 februari 2008, 17:14   #106
thondermonst
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Agnew wil gewoon geld verdienen door in te spelen op het antisemitisme dat nog bij velen heerst (cfr.Boadicea) Pure commerce in haat en smeerlapperij dus
Alex Agnew heeft blijkbaar werk genoeg zenne, dus ik zie niet in hoe hij met deze uitspraken geld gaat verdienen?

http://www.myspace.com/alexiagnew

En alstublieft, mag het iets meer onderbouwd dan het het kleinzielige, overbekende scheldwoord slingeren.
Oud 21 februari 2008, 17:15   #107
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Niet alléén door de media, ook door een aantal forumleden.
Daar ben ik het mee eens.

Citaat:
Wie schreef 10 minuten eerder:Als er hier wat minder stupiede veralgemeningen zouden gepost worden, dan zouden er wellicht ook minder al dan niet gefundeerde beschuldigingen gepost worden.
Het is inderdaad veralgemeend geschreven, maar het is de waarheid dat mensen met lange tenen graag wild om zich heen schoppen. De manier waarop hier bv over VBers gesproken wordt, is net hetzelfde.

Als we allemaal minder elkaar naar de slacht- of rechtbank en weet ik veel waar zouden wensen voor iets dat ons niet aanstaat, denk ik dat we een stap verder zouden zijn.
Oud 21 februari 2008, 17:25   #108
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik ben niet voor censuur, of het vervolgen van mensen voor hun mening. Dat gezegd zijnde vind ik de uitspraken van Agnew platvloers, veralgemenend, onnodig kwetsend en in 't algemeen er ver over. Hij had dat beter voor zich gehouden.

Typisch, o zo typisch...

Uiteraard heeft Agnew gelijk en toont hij nog maar eens wat voor schijnheilige bedoening het huidige systeem wel is. Ook joden moeten kunnen worden uitgescholden of belachelijk gemaakt, net zoals iemand anders.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 17:55   #109
thondermonst
Vreemdeling

Standaard

Off-topic:

@Pavolini: ook toevallig, was net dit aan het bekijken: http://www.liveleak.com/view?i=e83_1203547722

Smakelijk!
Oud 21 februari 2008, 19:01   #110
thondermonst
Vreemdeling

Standaard

En ziet ge wel ...

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...tspraken.dhtml

Pfftt, ik heb koppijn.
Oud 21 februari 2008, 20:16   #111
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze ga ik inkaderen

Laatst gewijzigd door Gun : 21 februari 2008 om 20:22.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 20:18   #112
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
You don't know the guy ...
Oud 21 februari 2008, 21:14   #113
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Neen, toch niet.
Oh nee? Wat is dan al dat gezeur over anti islamisering, het gevaar van de islam? Wat is dan die fatwa tegenover artiesten die zicht tegen het VB keren? Het dreigen met processen tegenover de Antwerpse burgemeester omdat hij zijn mening geeft over Debie?

Het VB kan zich niet aanpassen in de moderne tijd. Het lijkt wel een sekte!
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 21:23   #114
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat het van die kerkgaande katholieken aanvaard wordt, van joden en moslims niet. Twee maten en twee gewichten.
Zo stilletjes aan zijn ze bezig de kerkgaande katholieken, en christenen bij op dezelfde hoop te vegen. Het verschil in maat krijgt dan betrekking op de religiofoben tegenover de religiofielen, waarbij de religiofoben de dominante groep zijn. Al doe ik praktisch niet mee aan een godsdienst, ik plaats mezelf in de groep van de religiofielen.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 21:26   #115
Linda
Banneling

Standaard

Wat ik grappig vond aan Alex Agnew, en dat was ook de reden waarom ik naar hem geluisterd heb, en niet weggezapt, is dat het eens plezant is op een Engelsman vlekkeloos Antwerps te horen klappen. Er is nog die andere Engelsman, Nibel Williams. Die is misschien leuker, maar zijn Antwerps heeft een Engels accent. Dat heeft natuurlijk ook iets.
Oud 21 februari 2008, 21:29   #116
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo stilletjes aan zijn ze bezig de kerkgaande katholieken, en christenen bij op dezelfde hoop te vegen. Het verschil in maat krijgt dan betrekking op de religiofoben tegenover de religiofielen, waarbij de religiofoben de dominante groep zijn. Al doe ik praktisch niet mee aan een godsdienst, ik plaats mezelf in de groep van de religiofielen.

Het is dan ook een grote hoop onruststokers. Het zijn allemaal groeperingen die ten oorlog trekken omdat ze vinden dat de anderen in de verkeerde onzin geloven.
Oud 21 februari 2008, 22:00   #117
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Het is dan ook een grote hoop onruststokers. Het zijn allemaal groeperingen die ten oorlog trekken omdat ze vinden dat de anderen in de verkeerde onzin geloven.
En jij bent niet van plan iemand een haartje te krenken omdat hij/zij dingen gelooft die jij als 'verkeerde onzin' beschouwt?
Oud 21 februari 2008, 22:08   #118
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij bent niet van plan iemand een haartje te krenken omdat hij/zij dingen gelooft die jij als 'verkeerde onzin' beschouwt?
Niet echt nee. Geweld ligt niet in mijn aard.
Oud 21 februari 2008, 22:11   #119
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Geachte, ik ben al heel wat kilo's vermagerd en heb enkel problemen met het feit dat mensen hier altijd een spelletje maken van elkaar er onder te duwen. Ik maak anderen hun problemen niet de mijne, maar het probleem is dat de holocaust nu eenmaal een probleem is dat aan iedereen opgedrongen wordt. Vermits ik Jood noch nazi ben, vraag ik me dus af waarom men continu die ene genocide naar voor moet schuiven als DE gruwel aller tijden, terwijl men met andere dingen wel de spot mag drijven.

Vermits het in mijn ogen nooit duidelijk zal zijn waar de humor eindigt en waar de spot begint, denk ik dat een mentaliteitswijziging beter is dan al dat gedreig.

Beledig een Jood en hij begint met rechtzaken.
Beledig een moslim en hij begint met geweld. De vraag is ook wat is beledigen. Een spotprent maken over een profeet die misbruikt wordt door mafkezen met bommengordels? Eerlijk de waarheid zeggen dat je het beu bent om een zoveelste knieval te doen, omwille van een genocide waar je nooit iets mee te maken had?

Persoonlijk is de gruwelijke waarheid dat er juist waarheid achter elke spot zit en dat velen door hun reactie er op, die spot ook waarmaken. De Joden maken zich bij deze niet populair, omdat ze weer voer op de molen van de antisemitisten gooien en de mensen die het met de komiek eens zijn, worden dan ook weer uitgespuwd op hun beurt.

Dat komt omdat;

Ten eerste; de joden een uitverkoren volk zijn, dat wil zeggen dat andere mensen van aapen afstammen en dus dieren zijn die bestaan om het uitverkoren volk te dienen en zodus boven de wet staan,.

Ten tweede; omdat de joden de baas zijn van bijna elke industriele en economische instelling !

Ten tweede; je mag over alles praten en in vraag stellen, behalve wat jood is !

Dat zijn drie belangerijke punten die elke domme belg in acht moet nemen in zijn kop !
Oud 21 februari 2008, 22:13   #120
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

En Agnew heeft gelijk als hij vindt dat onze huidige generaties zich niet schuldig moeten voelen aan wat er toen gebeurd is. De manier waarop hij het formuleerde is misschien ongelukkig, maar er zit een bron van waarheid in.

Feit is dat de holocaust enkel heeft kunnen plaatsvinden, omdat destijds niemand hem heeft tegengehouden. Ik vermoed dat veel (Europese) leiders in die tijd op de hoogte waren van Hitlers antisemitisme. Tot zover geweten hebben velen er eerder aan meegeholpen dan het te bestrijden.
Of men nu wel of niet van de kampen afwist destijds, deed er weinig toe. Men moest wel geweten hebben dat er mensen verdwenen en men is zich pas na 10 jaar blijkbaar vragen gaan stellen. Als men mij antisemitistisch wil noemen, omdat ik geen zin heb om de hypocriet uit te hangen en me schuldig te gaan voelen aan dingen die ik niet gedaan heb, so be it.

Linda had wel een punt: maak de problemen van een ander niet de jouwe. Anderzijds: het Midden-Oosten wordt als nawee van de holocaust een brandpunt, dat een probleem voor iedereen kan worden, want ik krijg stilaan de indruk dat WO3 voor de deur staat. Dat lijkt me meer iets om me zorgen over te maken, dan wat er tijdens WO2 gebeurd is.
De Holocaust heeft plaats gevonden om dat Adolf Hitler, een achterlijk schurft uit de lagere klasse, er alles voor gedaan heeft dat het zou plaats vinden. Wie had hem in de eerste plaats kunnen tegenhouden : de Duitsers zelf en niemand anders.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be