Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 18:10   #401
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom werken mensen als Jos niet voor onze media?
De media lusten mensen zoals Jos niet. Om gesmaakt te worden moet je in dit land een regimeslaaf zijn.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2008 om 18:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 18:11   #402
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

De vraag is of bij deze dat café niet in zijn eigen zak gesneden heeft? Die meneer buiten zetten, is gewoon slechte commerce. Dat is al 1 consumptie minder en na heel die hetse, vraag ik me af, dat met een veroordeling erbij, die zaak niet beter de deuren sluit.

Als je een klant buiten kiepert, omdat hij stomdronken is en de zaak op zijn kop zet, waardoor andere klanken gaan lopen, dan snap ik dat, maar gewoon iemand buiten zetten voor een hoofddeksel ... dat is te gek!
Ik mag dan wel mijn kritiek op religies hebben, maar mensen met relgieuze hoofddeksels weigeren, is in mijn ogen alles behalve commercieel. Enkel als de gehoofddoekte moslima's aan tafel 2 beginnen schelden op de gepostste Joodse jongens aan tafel 5, zou ik ingrijpen, maar verder ... business is business. Klanten kiezen zelf of ze mijn zaak binnen stappen of niet.
Aan een loket is dat iets anders. Als er daar ambras in de klas is wegens de lange tenen, die bepaalde dingen wel en andere niet toelaten, zitten we in een andere discussie.

In ieder geval hoop ik dat meneer Kalmann hier nog ergens rustig een koffie mag drinken.
Oud 21 februari 2008, 18:25   #403
luc broes

Standaard

Boadicea kan niet lezen
Oud 21 februari 2008, 18:35   #404
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Ik werd gewezen op volgend interessant bericht ivm de Kalmann-affaire:

http://lipstadt.blogspot.com/search/...%20at%20Bruges

"Let me quickly shed some light on Marc Kalmann, my brother. He was born in 1948 in Amsterdam and not in Auschwitz in 1945. He lives in the Netherlands and is fluent in Dutch. He lived in the USA for 22 years and was sometimes employed as a teacher of languages at community colleges. He liked the title professor and has used it since. He tends to believe his own fantasies. I love him but I am concerned that his fantasies take over his world. And through the magic of the Internet it is taking the world by storm. I wanted to set some part of the record straight. I have no knowledge of what did or did not happen at the restaurant in Bruges."

Het gaat om een ontroerend bericht van een broer van Marc Kalmann, die blijkbaar een begaafd maar ook onevenwichtig man is. Geen haar op mijn hoofd dent eraan om Marc Kalmann iets te verwijten.

Maar wat moet men denken van de stokers bij Joods Actueel, en van al de politiek- correcte haatzaaiers en lasteraars die weer eens hun 'werk' hebben gedaan.

Loop bv. deze draad maar eens af.

Nochtans blijkt het geval Kalmann in Nederland niet onbekend te zijn. In een achtergrondartikel over pseudologie, verschenen in het Algemeen Dagblad van 28-07-2001 wordt hij reeds als voorbeeld aangehaald. In een dito artikel van 14-07-2004 over ‘verzonnen incidenten’ wordt zijn geval opnieuw aangehaald.

Niettemin is de redactie van Joods Actueel direct uitgegaan van de grote betrouwbaarheid van Kalmann. Men vraagt zich af wat ‘Joods Actueel’ eigenlijk bedoelt met de uitdrukking ‘grootste zorgvuldigheid’. Indien dit de ‘grootste zorgvuldigheid’ is die zij kunnen opbrengen, dan zijn zij alleen maar propagandisten, en onbekwaam om informatie van waarde te bezorgen.
We zullen de zorgvuldigheid en ruimer het morele gehalte van Joods Actueel (een journalist zoekt in laatste instantie toch naar de waarheid) kunnen beoordelen aan de hand van de grondigheid en alertheid waarmee ze hun artikel aanpassen en pogingen doen om de schade die ze hebben aangericht te beperken .
Oud 21 februari 2008, 18:47   #405
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Boadicea kan niet lezen
Inderdaad, laatste reacties van Boadicea????
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 19:52   #406
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Die rechtzetting van Joods Actueel komt vast wel.

Alleen hopen dat het geen gekronkel wordt met drogredenen van "het is niet onze fout maar die van...." want zelfs ik had na 5 minuten googlen al door dat iets niet klopte.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 20:05   #407
fransV
Gouverneur

Standaard vele

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Die rechtzetting van Joods Actueel komt vast wel.

Alleen hopen dat het geen gekronkel wordt met drogredenen van "het is niet onze fout maar die van...." want zelfs ik had na 5 minuten googlen al door dat iets niet klopte.
Verontschuldigingen , al is het 60 jaar nadien ...
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 20:28   #408
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Dit is wel leuk, met links naar AD-artikelen:
http://islamineurope.blogspot.com/20...ann-story.html
Oud 21 februari 2008, 20:30   #409
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Dit is wel leuk, met links naar AD-artikelen:
http://islamineurope.blogspot.com/20...ann-story.html
En what about de VRT, zou die nog iets van rechtzetting doen voor het verspreiden van ongeverifieerd nieuws, of neemt die het niet zo nauw? Misschien even die link naar [email protected] sturen? Of naar [email protected] ? Of [email protected] ?
Oud 21 februari 2008, 21:30   #410
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
"Let me quickly shed some light on Marc Kalmann, my brother. He was born in 1948 in Amsterdam and not in Auschwitz in 1945. He lives in the Netherlands and is fluent in Dutch. He lived in the USA for 22 years and was sometimes employed as a teacher of languages at community colleges. He liked the title professor and has used it since. He tends to believe his own fantasies. I love him but I am concerned that his fantasies take over his world. And through the magic of the Internet it is taking the world by storm. I wanted to set some part of the record straight. I have no knowledge of what did or did not happen at the restaurant in Bruges."
Deze quote heb ik op de website van de Haaretz zien staan.

Wat toch wel merkwaardig is, is dat die man, Kalmann op zijn minst op drie verschillende locaties is geboren. Er kunnen er nog bijkomen. Dat is zoals de profeet Mohammed die alhoewel al bijna 1400 jaar dood, toch de afgelopen jaren nog een reeks vrouwen heeft bijgekregen.

Dat zijn straffere truuks dan de verrijzenis van Jezus uit de dood.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 21:50   #411
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Zelfs dat "bevrijden" door de Russen,ook daar zit een fameus reukje aan.Is algemeen geweten dat allen die "bevrijd " werden door de troepen van Stalin,de weg gewezen kregen naar Siberië.En er tientallen jaren verbleven.Zelfs hun eigen soldaten die gevangen zaten bij de Duitsers.
Citaat:
Is algemeen geweten dat allen die "bevrijd " werden door de troepen van Stalin
Ik heb zelf wel 3 mensen gekend die uit Duitse kampen bevrijd werden door de Russen(en de mémoires gelezen van een vierde), maar dat wat jouw vrienden "algemeen weten" maakten ze dus niet mee.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 februari 2008 om 21:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 21:59   #412
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb zelf wel 3 mensen gekend die uit Duitse kampen bevrijd werden door de Russen(en de mémoires gelezen van een vierde), maar dat wat jouw vrienden "algemeen weten" maakten ze dus niet mee.
Dat is dan de 'verontschuldiging' vanwege filosoof voor zijn bedenkelijke opmerkingen hogerop.
Oud 21 februari 2008, 22:36   #413
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Boadicea kan niet lezen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Inderdaad, laatste reacties van Boadicea????
Maar ik schrijf blijkbaar wel dingen die jullie niet aanstaan. We kunnen hier dus oeverloos blijven discussiëren over hoe erg het niet is dat die arme Joodse man een koffie geweigerd is, of we kunnen inzien dat het eigenlijk de moeite niet waard is om overloos op te blijven doordrammen.

Zulke dingen zijn nu eenmaal spijtig, maar we kunnen ze niet veranderen. Als jullie er niet mee kunnen leven dat caféhouders geen Joden willen BEDIENEN, dan staat het jullie vrij om die cafees te boycotten, als jullie daar niet mee akkoord zijn.

Me dunkt dat dit meer zal uithalen, dan hier op een forum er over te blijven zwetsen. Deze topic is al oud en lang genoeg om te moeten besluiten dat het geen nut heeft om er op te blijven doordrammen.

Het is spijtig wat die man overkomen is, maar het heeft geen zin om heel zijn verleden bloot te leggen en nogmaals op de holocaust te gaan zeuren. Is men ergens onvriendelijk voor je, blijf er dan weg en raadt die zaak dan niet aan. Punt andere lijn. Meer kul zou er aan zulke zaak niet mogen besteed worden, want al deze aandacht is vanuit een bepaalde hoek misschien ook niet zo snugger. Je voedt er enkel het beeld van de onverdraagzame Jood mee en ik denk niet dat hier iemand mee vooruit is.
Er gebeuren meer groffe dingen en ik krijg zo de indruk, gezien de zaak Angew dat men tegenwoordig simpel de aandachtshoer in de media kan zijn: beledig een kortzichtige Jood en haal de headlines.
Oud 21 februari 2008, 22:46   #414
PollyCorrect

Standaard

Boa, je blijft zelf de hele avond doorzwetsen op deze topic, wat je anderen verwijt.

Maar het vervelendste is dat de echte 'pointe' van wat men heeft geconcludeerd (en wat vast één dezer dagen ook in Joods Actueel zal komen te staan), je blijkbaar totaal ontgaan is!

Er werden anders wel genoeg dingen gezegd, en linken geboden, om je te INFORMEREN, en niet zoals je daar weer gedaan hebt, te zitten zwetsen over mensen die oeverloos discussiëren.

Dit is in mijn ogen één van de meest belangwekkende topics geweest hier tot nu toe.
Oud 21 februari 2008, 23:42   #415
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Boa, je blijft zelf de hele avond doorzwetsen op deze topic, wat je anderen verwijt.

Maar het vervelendste is dat de echte 'pointe' van wat men heeft geconcludeerd (en wat vast één dezer dagen ook in Joods Actueel zal komen te staan), je blijkbaar totaal ontgaan is!

Er werden anders wel genoeg dingen gezegd, en linken geboden, om je te INFORMEREN, en niet zoals je daar weer gedaan hebt, te zitten zwetsen over mensen die oeverloos discussiëren.

Dit is in mijn ogen één van de meest belangwekkende topics geweest hier tot nu toe.
Boadicea heeft gelijk. Het maakt niet uit waar die man geboren is, het maakt ook niet uit of hij een professoraat had, of alleen maar zo genoemd werd. Het enige wat ertoe doet is dat de man vanwege het feit dat hij een Joods keppeltje droeg de deur gewezen kreeg, en 6,5 Euro voor zijn koffie moest betalen.

Het goeie aan de hele historie is dat ik daar nooit, en ik ga niet vergeten dat het Le Panier D'Or was, een voet ga binnen zetten bij die afzetters.

Wat zijn ontvangst door de politie betreft is het moeilijker uit te maken of het daar een kwestie van antisemitisme was. Naar het schijnt kan daar al eens een nurk tussen zitten (denk aan Bart Debie) en die is dan tegen iedereen vies.

Laatst gewijzigd door Linda : 21 februari 2008 om 23:43.
Oud 21 februari 2008, 23:55   #416
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Boadicea heeft gelijk. Het maakt niet uit waar die man geboren is, het maakt ook niet uit of hij een professoraat had, of alleen maar zo genoemd werd. Het enige wat ertoe doet is dat de man vanwege het feit dat hij een Joods keppeltje droeg de deur gewezen kreeg, en 6,5 Euro voor zijn koffie moest betalen.

Het goeie aan de hele historie is dat ik daar nooit, en ik ga niet vergeten dat het Le Panier D'Or was, een voet ga binnen zetten bij die afzetters.

Wat zijn ontvangst door de politie betreft is het moeilijker uit te maken of het daar een kwestie van antisemitisme was. Naar het schijnt kan daar al eens een nurk tussen zitten (denk aan Bart Debie) en die is dan tegen iedereen vies.
Probeer de waarheid nu eens onder de ogen te zien . En vergeet de behartenswaardige aanbevelingen van mevr Lipstadt niet te vergeten .

http://lipstadt.blogspot.com/search/...%20at%20Bruges

Wednesday, February 20, 2008
The "Incident" at Bruges: Word from "Victim"'s Brother and Some Lessons to be Learned
People have posted comments on the Bruges story in different places on this blog. For those of you who have missed it click here. [Be sure to click on the comments at each post, especially at "About the Blog."]

[Here's a quick summary: Marc Kalmann, who describes himself as a Professor and says he was born in Auschwitz 3 days before it was liberated, says he was in Bruges and tried to have a cup of coffee in a famous cafe on the square. When the waiter saw his kippah he threw him out and said "we don't serve Jews here." Sometime later Kalmann went to the police to report the incident and they would not take a report in English. The story is all over the internet.]

This morning I received the following email from someone who says he is Mr. Kalmann's brother. I believe it is legitimate because it is loving and yet cautionary about the story at the same time.

It is posted at "About this Blog" and I have cut and pasted it below:

Let me quickly shed some light on Marc Kalmann, my brother. He was born in 1948 in Amsterdam and not in Auschwitz in 1945. He lives in the Netherlands and is fluent in Dutch. He lived in the USA for 22 years and was sometimes employed as a teacher of languages at community colleges. He liked the title professor and has used it since. He tends to believe his own fantasies. I love him but I am concerned that his fantasies take over his world. And through the magic of the Internet it is taking the world by storm. I wanted to set some part of the record straight. I have no knowledge of what did or did not happen at the restaurant in Bruges.

February 20, 2008 3:43 AM
To buttress the brother's comments. See Esther's blog about another incident concerning Mr. Kalmann which seemed to have morphed into an antisemitic charge.

My guess -- and it is only that -- is that Professor Kalmann, as he calls himself, had some incident at this cafe over a cup of coffee [which probably did cost an arm and a leg] and it is possible that some antisemitic crack was made. This morphed into the story that "we don't serve Jews here" and that the Bruges police refused to do anything about it.

What happened at the police station is hard to know. Was there a problem with the filing of the story? [Supposedly the police refused to file the report in English.] Does Kalmann speak Flemish or French? He does speak Dutch. Who knows?

So What Can We Learn from This?

It seems pretty clear that it did not happen as originally reported. Which is a lesson to all those who originally reported this story. Even if they are a Jewish media outlet they are obligated to investigate and not simply take the story as told by the "victim."
Maybe it's because of my work on Holocasut denial, but I feel so strongly that, when it comes to antisemitism and other prejudices, if you embellish the truth or, even worse, make a story up you are doing great damage to those who tell the truth.

How long will it be before they too are dismissed as not being truthful?

Sometimes a story can be a fabrication and sometimes it can be an aggrandizement of the truth , sometimes it can be inflated, and sometimes it can be absolute fact.

It is also worth remembering that:

Sometimes a woman or a "minority" can be fired from a job because they are incompetent and not because of racism, sexism, or any other ism.
Sometimes a Jew can be attacked because it is a random act of violence and not because they are a Jew.
Sometimes a woman or a racial or religious minority member can be passed over for a promotion because there really is someone -- read White (usually Anglo-Saxon) male -- who is far far better qualified.
And sometimes these things can happen because there is rampant racism, sexism, and antseimitism alive and well in this world.
It's critically important to know when to make a charge of prejudice and when not. And, in this day and age of the internet, it's even more important to know when to believe what you hear and when to be skeptical and ask more questions

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 21 februari 2008 om 23:58.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 00:04   #417
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Probeer de waarheid nu eens onder de ogen te zien . En vergeet de behartenswaardige aanbevelingen van mevr Lipstadt niet te vergeten .
En is dat evangelie of wat?
Oud 22 februari 2008, 00:17   #418
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
En is dat evangelie of wat?
misschien niet, neen, een ander licht in de duisternis van het verhaal, verzonnen of niet...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 00:22   #419
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

je zal wel altijd believers en non believers hebben...

intussen is heel het verhaal afgedaan of afgegaan als een ballon met vele gaatjes...

wie op de grote markt van brugge 6 euro wil betalen voor een koffie is een kapitalist... of een bourgeois die wil gezien worden.

Wie weet zie je er regelmatig madame Hoste niet
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 08:02   #420
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het heeft niet veel zin om alles te blijven herhalen, maar ik breng nog een laatste maal twee punten onder uw aandacht:

=> Het is helemaal geen 'feit' dat Kalmann in dat café-restaurant de deur gewezen kreeg omdat hij een keppeltje droeg. Dat is wat Marc Kalmann beweert. Volgens de mensen van de gouden mand ging het over een betwisting betreffende de prijs van een kannetje koffie.

Kalmann zegde dat hij slachtoffer was van antisemitisme. Maar Kalmann beweerde ook dat hij in Auschwitz geboren was, hij beweerde dat hij professor was, hij beweerde dat de politie zijn klacht niet wou noteren, hij beweerde dat hij drie kilometer moest lopen om het politiebureau te bereiken (ipv ongeveer 700 meter), hij beweerde een jaar of 7 geleden in Den Haag dat hij daar door Marokkanen werd geteisterd, en al die beweringen zijn vals gebleken. Met andere woorden: Kalmann is niet erg geloofwaardig.

Ook de verklaringen van Kalmann aan de politie zijn niet geloofwaardig. Hij heeft bv. aan de politie een valse geboorteplaats opgegeven (Auschwitz), die de politie op zijn gezag heeft genoteerd in het PV, wat dan door Joods Actueel wordt gebruikt als argument om te zeggen dat Kalmann écht in Auschwitz is geboren. Zo kan men bezig blijven.

Er is geen objectieve reden om te geloven dat Kalmann in de gouden mand problemen kreeg omwille van zijn jood zijn. A priori is het uiterst onwaarschijnlijk dat daar in het toeristisch centrum van Brugge een bekend café-restaurant zou zijn, waar men mensen met keppeltjes weigert. Iedereen die beschikt over een minimum aan werkelijkheidszin weet het bestaan van zo'n etablissement zéér verwonderlijk zou zijn. De nulhypothese luidt, dat het ging over de prijs van zijn bestelling, die door Kalmann werd aangevochten. Daar werd door de betrokkene, die vermoedelijk (ik verwijs hier naar de verklaring van Daniël Kalmann) aan een vorm van pseudologia lijdt, dan Auschwitz bijgehaald. Geschikt voer blijkbaar voor de politiek-correcte meute, die hierop springt.

Er is geen reden om een mens als Marc Kalmann iets te verwijten. Maar het is wel redelijk om bezwaren te hebben tegen de werkwijze en de commentaren van diegenen, die wetens en willens de waarheid niet willen zien, en de waarheid hardnekkig blijven ontkennen, omdat die haaks op hun etnische of politieke vooroordelen staat.

http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden...seudologia.htm

=> Er is een verschil tussen een gewone koffie en een kannetje koffie, dat het equivalent is van ongeveer drie koffies. Gelieve, indien u bij toeval belangstelling mocht hebben voor de waarheid, eerst na te gaan wat precies te bestelling was.

(mijn laatste post op deze draad)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be