Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2008, 14:08   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
ne taxi neem je normaal niet te pas en te onpas , hetgeen mensen me ne auto wel doen !!!!! op zondag de wagen nemen naar den bakker om de hoek en dan in de namiddag lekker conditie training me de fiets !

de naft en diesel moest NOG ZWAARDER belast worden , en mensen zonder wagen moesten een zwaar belastingsvoordeel krijgen !!!!!!
los van de kostprijs zei ik dus al

je legt niet uit wat het (milieu)voordeel is van een taxi ipv prive-autobezit, t is niet omdat jij (financiele)scrupule hebt om dikwijls een taxi te bellen, dat ik dat ook moet hebben ...

ipv blij te zijn dat jou keuze je financieel voordeel oplevert. waarom zou je anderen willen straffen omdat ze een andere keuze maken ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 14:11   #62
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

[quote=Anna List;3270294]waarom zou de overheid andere mensen nu extra moeten gaan belasten om die uitgaven te bekostigen ?!de mensen die dicht bij hun werk gaan wonen worden daar al voor beloond in tijd en minderkosten

zij die verder af wonen en tweede verblijf huren kunnen dit inbrengen in hun inkomstenbelasting (dit systeem bestaat dus al)

laat de mensen nu toch eens hun goesting doen ipv zo te willen sturen ?![/QUOTE]

minder file's , beter voor't milieu ....... trouwens mensen met nen auto moeten maar voor hun vervuiling betalen !!!!!! zij zijn niet verplicht van ne wagen overvloedig te gebruiken , ik wel om hun uitlaat gassen in te ademen !!!!

als je een huis huurt misschien wel , maar eigenaars niet ........ k moet mijne eerste frank ervan nog zien !!!!

we leven nu eenmaal in een landje waar men met plezier subsidies geeft , juist voor mensen die slim denken door dicht bij hun werk te gaan wonen telt dit niet ......... integendeel men geeft zelfs een km vergoeding om naar je werk te rijden ....... hoe verder je woont , hoe meer je krijgt !!!! de wereld op zen kop

Laatst gewijzigd door pibo® : 22 februari 2008 om 14:12.
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 14:11   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Serieuze topics verdienen serieuze antwoorden. Jammergenoeg behoort dit topic eerder tot de idiote soort, dat roept bij mij dan ook een idioot antwoord op.
Het verwondert mij niet dat er geen categorie-overschrijdend antwoord uitkomt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 14:12   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
"auto" of, geen auto
Half getwijfeld is al half gewonnen.
Oud 22 februari 2008, 14:13   #65
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=pibo®;3270318]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom zou de overheid andere mensen nu extra moeten gaan belasten om die uitgaven te bekostigen ?!de mensen die dicht bij hun werk gaan wonen worden daar al voor beloond in tijd en minderkosten

zij die verder af wonen en tweede verblijf huren kunnen dit inbrengen in hun inkomstenbelasting (dit systeem bestaat dus al)

laat de mensen nu toch eens hun goesting doen ipv zo te willen sturen ?![/QUOTE]

minder file's , beter voor't milieu ....... trouwens mensen met nen auto moeten maar voor hun vervuiling betalen !!!!!! zij zijn niet verplicht van ne wagen overvloedig te gebruiken , ik wel om hun uitlaat gassen in te ademen !!!!

als je een huis huurt wel , maar eigenaars niet ........ k moet mijne eerste frank ervan nog zien !!!!

we leven nu eenmaal in een landje waar men met plezier subsidies geeft , juist voor mensen die slim denken door dicht bij hun werk te gaan wonen telt dit niet ......... integendeel men geeft zelfs een km vergoeding om naar je werk te rijden ....... hoe verder je woont , hoe meer je krijgt !!!! de wereld op zen kop
uiteindelijk is het dus gewoon jaloezie blijkbaar ...
ipv content te zijn met wat je hebt ... een eigen huis, minder verplaatsingskosten ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 14:16   #66
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
los van de kostprijs zei ik dus al

je legt niet uit wat het (milieu)voordeel is van een taxi ipv prive-autobezit, t is niet omdat jij (financiele)scrupule hebt om dikwijls een taxi te bellen, dat ik dat ook moet hebben ...

ipv blij te zijn dat jou keuze je financieel voordeel oplevert. waarom zou je anderen willen straffen omdat ze een andere keuze maken ?
scrupule ? zo veel neem ik de taxi niet .....

anderen straffen mij ook met hun uitlaatgassen , ik rijd veel met de fiets .... 'k moet erbij nog serieus oppassen om niet omver geknald te worden door een groot deel van de automobilisten die ne fiets nog niet eens zien rijden !
Oud 22 februari 2008, 14:17   #67
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

[quote=Anna List;3270327]
Citaat:

uiteindelijk is het dus gewoon jaloezie blijkbaar ...
ipv content te zijn met wat je hebt ... een eigen huis, minder verplaatsingskosten ...

zie er echt de jaloezie niet van in ......
Oud 22 februari 2008, 15:16   #68
eno2
Banneling

Standaard

Al veertien jaar geen autorijden meer.
Hemels...

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2008 om 15:16.
Oud 22 februari 2008, 15:50   #69
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik toer meestal niet met de bus rond ...... werken en winkelen doe ik met de fiets , een pint gaan drinken meestal ook , juist een uitstapje naar 't stad neem ik bus !!!!!

en 't is idd mijn lucht niet , maar ik adem jouw vervuiling wel in ....... maar ik ken jouw soort , een papiertje zomaar weggooien kan niet ..... maar zelf wel vervuilen tegen de sterren op met je wagen !

Volgende week moet ik 2 dagen naar Tilburg, 1 dag naar Brussel en 1 dag naar St Niklaas voor mijn werk. Ik woon in Gent. Doe jij dat maar met de fiets, ik doe het met de auto! Met het openbaar vervoer is het ook niet haalbaar en mijn werk zou ik niet zo happy zijn moest ik de taxi nemen terwijl ze al voor mijn auto betalen.

Winkelen doe ik te voet, ik woon namelijk in het centrum. Als ik een pint ga drinken neem ik logischerwijs ook niet de auto. En uitstapjes doe ik met de auto. Ik ga heus niet de trein naar de Ardennen, de zee of gelijk welke stad in Belgie nemen hoor.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 21:07   #70
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U verkoopt veel onzin ineens,

Concreet: ik woon in de provincie Antwerpen en werk in de Brusselse rand, met de Lijn duurt de heenrit het snelste scenario 1uur 50min...
Terug van hetzelfde...

Serieus blijven, de grote meerderheid (niet de luxe-leasers) kan niet anders
of denk u echt dat mensen voor hun plezier exuberante brandstofprijzen betalen of in de file zitten...

Heb de indruk dat het vooral overjaarse studenten die 'in de stad wonen' zijn die een autohaat ontwikkeld hebben door het onvermogen zich in iemand anders zijn werk-en leefwereld in te leven.
Ooit van trein gehoord of zijn er in Brussel geen stations? Van bij u thuis met de fiets naar het dichtstbijzijnde treinstation ... te veel gevraagd?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 21:19   #71
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U verkoopt veel onzin ineens,

Concreet: ik woon in de provincie Antwerpen en werk in de Brusselse rand, met de Lijn duurt de heenrit het snelste scenario 1uur 50min...
Terug van hetzelfde...

Serieus blijven, de grote meerderheid (niet de luxe-leasers) kan niet anders
of denk u echt dat mensen voor hun plezier exuberante brandstofprijzen betalen of in de file zitten...

Heb de indruk dat het vooral overjaarse studenten die 'in de stad wonen' zijn die een autohaat ontwikkeld hebben door het onvermogen zich in iemand anders zijn werk-en leefwereld in te leven.
Gaan wonen in verafgelegen verkavelings- of villawijken buiten de 'hectische' steden heeft nu eenmaal z'n consequenties ja. Waar vroeger onze bossen waren staan nu woningen met dubbele garages en een zwembad in de tuin. De 'ideale manier' om de huidige grootstedelijke problemen te ontlopen. Als consequentie heeft dat dat je meer bent aangewezen op eigen gemotoriseerd vervoer en dat je veel tijd kwijt bent met het drukke verkeer (en dan zwijg ik nog over ergernissen en verkeersagressie). Maar moet ik nu compassie hebben? Bij mijn weten is in ons land waar je gaat wonen een vrije keuze, draag niet alleen de lusten maar ook de lasten van 'in het groen' te gaan wonen !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 22:52   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat heeft dat er nu concreet mee te maken?

Kinderen: kunnen te voet naar school, indien school verder afgelegen met de fiets of met de bus (ik ken geen enkele school in de buurt van grootsteden die niet met het openbaar vervoer bereikbaar is). Wel je kinderen verantwoord leren fietsen, want ik zie veel kinderen en jongeren roekeloos rijden, met alle gevolgen van dien (met vijf naast elkaar op de baan, tegenovergestelde richting in eenrichtingsstraten, door rood, zonder licht, over voetpad, afslaan zonder kijken, ...).

Vrouw: kan net zo goed openbaar vervoer nemen als jezelf. Tenzij ze ook ergens werkt in de pampas, maar de meeste werklocaties liggen toch enigzins in de bewoonde wereld.

Kortom, praktisch alle 'standvastige' jobs behoeven geen auto: onderwijzend personeel en overheidsambtenaren werken in principe in dichterbevolkte gebieden en die worden bediend door bussen en/of trams. Ook firma's en fabrieken zijn vaak bereikbaar, tenzij ze echt uit de bebouwde kommen liggen, maar dit is een minderheid. Bepaalde grote bedrijven die afgelegen liggen in bijvoorbeeld de Antwerpse Haven (BASF, BAYER, ...) leggen dan nog eens vaak hun eigen pendeldiensten in. Als je geen vertegenwoordiger, verkoper, leverancier, boswachter of urgentie-arts ... of rallypiloot bent, zie ik weinig redenen om de auto als noodzakelijk af te doen. Tenzij je vindt dat samen in de file gezellig is. Niets voor mij, al die extra stress en ergernis (met openbaar vervoer kan je ook veel oponthoud hebben, maar dan moet je je tenminste niet ergeren aan het ander verkeer).
Als ik alles wat u schrijft met aandacht lees, merk ik heel duidelijk dat u geen gezin heeft en ook niet het minste aanvoelen heeft hoe het er in een gezin allemaal aan toe kan gaan. U gaat uit van een heel maak- en planbaar leven, maar alwie kinderen in huis heeft, weet dat het wel heel anders kan draaien. Toen onze jongste op een zaterdag door het raam viel en daarbij ernstig verwond werd, waren we maar al te blij dat er in de garage een wagen stond. Op nog geen kwartier waren we aldus in de spoedafdeling van het ziekenhuis. Gelukkig! Geen enkele urgentiearts, ambulance, MUG... had dit gehaald.

En neen, een kindje van twee maanden kan heus nog niet op de fiets. Een mens is dus maar al te gelukkig wanneer er een wagen is waarmee men naar de plaatselijke afdeling van Kind en Gezin kan, of waarmee men voor een dringend onderzoek naar de kinderarts kan gaan.

Kortom, beste vriend, u kent niet het leven van iemand die met een kroostrijk gezin op het platteland woont. U weet hoegenaamd niet welk een zegen het dan is een wagen ter beschikking te hebben.

En laat ik u alvast even op het hart drukken: wij rijden heel veel kilometers af met de fiets, zelfs meer dan met de wagen. Alleen zijn we in dat opzicht geen fanatici met meterslange kleppen op.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 23:01   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Ik heb totaal niets tegen autobezitters, dit kun je makkelijk afleiden in de tekst die ik al typte, het is andersom, autobezitters hebben blijkbaar iets tegen iemand die geen auto bezit...ik ben wel tegen het overgrote deel autobezitters vanwege een bepaalde MENTALITEIT, heb ik dit niet eerder vermeld Let wel ik zeg overgrote deel, ik zeg ook niet iedere hé...tsjonge jonge toch
Pure lulkoek. Als gezin met een auto hebben wij hoegenaamd niets tegen mensen die voor een autloos bestaan kiezen. Op geen enkele wijze zijn wij fanatieke autogebruikers. Integendeel zelfs, wij fietsen heel veel, nemen bij stadsbezoek bijna steeds de trein en af en toe stappen we op bus en tram. Alleen nemen we steeds d�*t vervoermiddel dat ons in de gegeven omstandigheden het nuttigst, gemakkelijkst en ook voordeligst voorkomt. In een aantal gevallen is dat de wagen, in andere de fiets, in weer andere de trein, enz.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 23:25   #74
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Voor de meeste mensen is dat nu eenmaal makkelijker gezegd dan gedaan. Als alleenstaande kan je vrij flexibel zijn en dicht bij je werk gaan wonen maar eens je getrouwd bent en een eigen huis hebt zal dat een pak lastiger worden.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 00:03   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een auto niet nodig, openbaar vervoer volstaat voor mij als student. Als ik nu een gezin had, dan lag dat wss wel heel anders.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 01:30   #76
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ok, je pc waarmee je op dit forum zit, geeft het op en je koopt een nieuwe, bij een winkel in je buurt (5km verder bvb.).
1 groot pak van 15 kg voor de pc, een doos van 5 kg voor het scherm en dan koop je ook nog een printer (doos van 10 kg)

Aan huis leveren blijkt niet mogelijk.
Wat doe je?
ik zal dan nog maar aannemen dat ik alleen ben...wel dan moet ik een paar keer heen en weer, wil ik het in 1 keer doen, bel ik gewoon de taxi...5 km wat kost me dat nu...niks niemandal...ga jij met je auto maar eerst 3 kwartier zoeken om een parkeerplaatske zo dicht mogelijk bij de winkel...
Oud 23 februari 2008, 01:31   #77
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
da's makkelijk discussieren zo zeker, als je eerst al de nuances uit mijn statement haalt ?!? wie is er hier nu de fanatieke gelijkhaler ?
nuances, het is puur wat u zegt, en ik gebruik dit enkel als voorbeeld, maar bon op deze ogenblik kan ik nu al een dozijn voorbeelden oprakelen...
Oud 23 februari 2008, 01:35   #78
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Te gek voor woorden. Het interesseert mij geen knijt dat jij geen auto hebt. Het enige wat lachwekkend is, is jou afgunst (want waarom ben je er anders zo geobsedeerd door?) van iemand die wel met een auto rondrijdt. Ga met de tram, ga met de trein, ga te voet. Rij voor mijn part rond met een trontinet. Maar stop met zagen aan mijne kop omdat ik met den auto op baan ben.

Te gek voor woorden, het interseert u geen knijt? waarom reageert u dan, trouwens dan reageert u nog met een laptop en dit terwijl u onderweg bent met de auto, wat is nu meer lachwekkend...
Oud 23 februari 2008, 01:51   #79
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Pure lulkoek. Als gezin met een auto hebben wij hoegenaamd niets tegen mensen die voor een autloos bestaan kiezen. Op geen enkele wijze zijn wij fanatieke autogebruikers. Integendeel zelfs, wij fietsen heel veel, nemen bij stadsbezoek bijna steeds de trein en af en toe stappen we op bus en tram. Alleen nemen we steeds d�*t vervoermiddel dat ons in de gegeven omstandigheden het nuttigst, gemakkelijkst en ook voordeligst voorkomt. In een aantal gevallen is dat de wagen, in andere de fiets, in weer andere de trein, enz.
Het is mischien zo, dat u 1 van de weinige bent, die niet neerkijken op een iemand zonder een auto, maar het gros van de autobezitters doen dit wel, en dit is iets dat u eigenlijk niet kunt weten, want u bent in het bezit van een auto...in ieder geval zijn er enkelingen die blijkbaar wel begrijpen wat ik bedoel...vanmiddag waren we er op t werk tijdens de pauze weer over aan het discusieren...was er vandaag iemand die zegt, als je geen auto hebt, ben je beperkt in je vrije bewegingsruimte...je moet het dikwijls es horen wat een nonsens men uitkraamd jegens iemand die geen wagen heeft, je zult nogal ogen gaan trekken man, maar bon toen die persoon dit zei, zijn er wel andere 3 (autobezitters) die wakker geschoten zijn en meteen begrepen wat ik bedoel...en ik zal nog es herhalen, als een auto op een bepaalde manier nodzaak is, dan respecteer ik dit ook...maar als de autobezitter op een gegeven momment zo afhankelijk is geworden van zijn vervoermiddel, moet men niet meteen gaan denken dat iedereen die geen wagen heeft steeds afhankelijk is van hen...
Oud 23 februari 2008, 10:05   #80
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Voor de meeste mensen is dat nu eenmaal makkelijker gezegd dan gedaan. Als alleenstaande kan je vrij flexibel zijn en dicht bij je werk gaan wonen maar eens je getrouwd bent en een eigen huis hebt zal dat een pak lastiger worden.

Beste ik heb weinig tegen mensen met ne auto , maar als men mensen zou stimuleren met een goedkope lening om dicht tegen hun werk te gaan wonen zullen veel mensen dit doen , en zullen er minder files zijn , minder luchtvervuiling en de straten al een beetje veiliger voor de fiets en voetganger , en ja ik vind dat dit geld voor een groot gedeelte moet komen van mensen met nen auto die veel onnodige km's doen

trouwens mensen met veel kinderen kunnen ook veel goedkoper lenen dan mensen zonder kinderen , en kost dit de staat zoveel extra ???????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be