Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 21:37   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard Invoering verplichte burgerdienst: to bee or not to bee...

"If the bee disappeared off the surface of the globe then man would only have four years of life left. No more bees, no more pollination, no more plants, no more animals, no more man"

Albert Einstein

Bijenkolonies overal ter wereld sterven op mysterieuze manier uit. Een studie van de Landau Universiteit suggereert dat gsm-toestellen en -masten verantwoordelijk kunnen zijn.
De kolonies zijn het slachtoffer van wat men "Colony Collapse Disorder" noemt en die leidt tot het uitsterven van 50 tot 70 procent van de bijenpopulatie.
Aangezien bijen verantwoordelijk zijn voor de bestuiving van de meeste oogsten, bloemen en fruitbomen, betekent de verdwijning van de bijen dramatisch nieuws voor de voedselvoorziening van de planeet.

Het is al lang bekend dat bijen reageren op electro-magnetische straling. Dr. Jochen Kuhn van de Duitse Landau Universiteit heeft aangetoond dat bijen niet naar hun korf terugkeren als er gsm's in de buurt zijn. De studie bewijst niet dat gsm's verantwoordelijk zijn voor CCD, maar ze toont wel aan dat mobiele telefoons een impact hebben op de dood van bijen.

De alarmbel werd voor het eerst geluid vorige herfst maar heeft nu al de helft van de staten in de VS getroffen. Aan de Westkust zijn 60% van de commerciële bijenpopulatie gestorven en aan de Oostkust is men 70% kwijt.

CCD heeft zich inmiddels verspreid naar Duitsland, Zwitserland, Spanje, Portugal, Italië, Griekenland en België.

Voeren we binnenkort de verplichte burgerdienst in en gaan we met zijn allen twee jaar lang de bloemetjes bestuiven?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 21:44   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit alles behalve publiciteit voor CAP.

Bijenkolonies en burgerdienst.

Heb je geen betere argumenten ? Ik zou je nog best willen geloven wat burgerdienst betreft. Maar hou die bijen er buiten aub.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 februari 2008 om 21:44.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 21:47   #3
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

In ieder geval is het feit dat men meestal geen dode bijen vindt maar de bijen gewoon verdwijnen, geen factor die pleit in het voordeel van electromagnetische straling.
Oud 21 februari 2008, 22:02   #4
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind dit alles behalve publiciteit voor CAP.

Bijenkolonies en burgerdienst.

Heb je geen betere argumenten ? Ik zou je nog best willen geloven wat burgerdienst betreft. Maar hou die bijen er buiten aub.
Het heeft met CAP niets te maken, wel met de verontrustende verdwijning van de bijen en met de vraag wie de planten gaat bestuiven als er geen bijen meer zijn.

Wat de mogelijke oorzaak betreft: de bijen keren niet meer terug naar de korf. Mogelijk omdat ze door de electromagnetische stralen gedesoriënteerd geraken. Maar het kan ook andere oorzaken hebben: pesticides, genetisch gemanipuleerde organismen of de opkomst van het moslims (al is bij dat laatste niet duidelijk hoe de link gelegd moet worden. Maar bon, moslims lijken tegenwoordig de oorzaak van vanalles en nog wat, dus helemaal uitsluiten kunnen we het niet.)

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 februari 2008 om 22:03.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 22:05   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het heeft met CAP niets te maken, wel met de verontrustende verdwijning van de bijen en met de vraag wie de planten gaat bestuiven als er geen bijen meer zijn.

Wat de mogelijke oorzaak betreft: de bijen keren niet meer terug naar de korf. Mogelijk omdat ze door de electromagnetische stralen gedesoriënteerd geraken. Maar het kan ook andere oorzaken hebben: pesticides, genetisch gemanipuleerde organismen of de opkomst van het creationisme.
De bijen sterven uit door een neet. Een parasiet.
En ze mogen die niet verdelgen omdat ze geen verdelgingsmiddel bij de honing mogen brengen.
Zo simpel is het gewoon.
Met mierenzuur kunnen ze de neet verdelgen maar ze mogen niet.
Oud 22 februari 2008, 00:34   #6
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De bijen zullen waarschijnlijk te veel geagiteerd worden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 00:53   #7
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Twee jaar burgerdienst? Ik wil het nog weleens overwegen als ik er volwaardig voor betaald wordt, dat wil zeggen naar mijn diploma en niets minder. Vrijwillig zoals vroeger, no way ! Misschien nog een manier voor Leterme I om de loonuitgaven te beperken en twee jaar lang slaafjes te laten opdraven voor de vervelende klussen ?

Als ik vroeger zo onfortuinlijk was geweest om nog mijn legerdienst te moeten doen, had ik wel bijna zeker voor de alternatieve burgerdienst gekozen. Alles beter voor mij dan het leger, daar leerde je als rekruut vooral zuipen en een bullebak zijn. Voor mij is de afschaffing van de dienstplicht de beste maatregel van de Belgische Regering de afgelopen dertig jaar !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 06:05   #8
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

pff stadsmensen toch

de minister van agitatie bedoelt maar te zeggen dat het werk dat de bijtjes doen zo immens is dat als we het zelf zouden moeten doen we wellicht twee jaar verplichtte burgerdienst zouden moeten invoeren

en aangezien de minister van agitatie zelf ook een stadmens is zie ik mij genoodzaakt daar nog aan toe te voegen dat ook hij het werk van de bijtjes nog danig onderschat heeft

hoe dan ook stadsmensen zullen pas begrijpen wat de bijtjes al die tijd voor hun deden op het moment dat ze het niet meer doen

mss is het wel gewoon een staking van die beestjes
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2008 om 06:13.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 06:09   #9

Standaard

en er zijn beestjes die nog kleiner en dus nog ongeziener zijn dan bijtjes en die nog veel meer werk verzetten zonder dat jullie er ook maar iets van afweten

het zeeplankton bvb produceert veel meer zuurstof dan de bomen en de planten

als er daar iets mee misgaat ooit dan kunnen we het echt wel helemaal schudden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 22 februari 2008, 06:12   #10

Standaard

enee mensen de melk die je dagelijks bij je koffie drinkt die komt niet uit de fabriek he

het zijn zo van die beesten die dat produceren

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 februari 2008 om 06:12.
Oud 22 februari 2008, 09:26   #11
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en er zijn beestjes die nog kleiner en dus nog ongeziener zijn dan bijtjes en die nog veel meer werk verzetten zonder dat jullie er ook maar iets van afweten

Wel heu ... laten we zeggen dat de situatie er voor hun al rooskleuriger uitgezien heeft.
Oud 22 februari 2008, 19:05   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hebben die beestjes dan niet het recht "niet te werken?"
Oud 22 februari 2008, 19:48   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Voeren we binnenkort de verplichte burgerdienst in en gaan we met zijn allen twee jaar lang de bloemetjes bestuiven?
Niet akkoord. Verplichtingen gelden zowel voor mannen als vrouwen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 20:11   #14
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

Vlooien zijn ook kleiner...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 20:16   #15

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De bijen sterven uit door een neet. Een parasiet.
En ze mogen die niet verdelgen omdat ze geen verdelgingsmiddel bij de honing mogen brengen.
Zo simpel is het gewoon.
Met mierenzuur kunnen ze de neet verdelgen maar ze mogen niet.
Dus massaal rode bosmieren beginnen kweken. Zijn de natuurlijke producenten van mierenzuur. Trouwens ook in netels komt mierenzuur voor.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 20:16   #16
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In ieder geval is het feit dat men meestal geen dode bijen vindt maar de bijen gewoon verdwijnen, geen factor die pleit in het voordeel van electromagnetische straling.
Dat pleit toch eigenlijk ook niet voor de onderzoekers. 'De bijen zijn gewoon verdwenen' dat is natuurlijk slechts een eufemisme voor 'we vinden ons studieobject niet meer terug'.

Niet dat ik niet geloof dat electromagnetische straling het oriëntatiegevoel van de bijen danig in de war kan brengen. Ik geloof echter niet dat die straling er voor kan zorgen dat bijen verdwijnen, in de letterlijke betekenis van het woord.
Oud 22 februari 2008, 20:57   #17

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Dat pleit toch eigenlijk ook niet voor de onderzoekers. 'De bijen zijn gewoon verdwenen' dat is natuurlijk slechts een eufemisme voor 'we vinden ons studieobject niet meer terug'.

Niet dat ik niet geloof dat electromagnetische straling het oriëntatiegevoel van de bijen danig in de war kan brengen. Ik geloof echter niet dat die straling er voor kan zorgen dat bijen verdwijnen, in de letterlijke betekenis van het woord.
Volgens de "KIJK" (ned. wet. magazine) van ergens vorig jaar zouden de bijen in Amerika inderdaad volledig zijn verdwenen en ook niet zijn terug gevonden op andere plaatsen. Dit wijst eerder op een "uitsterven" doordat ze zichzelf niet meer vermenigvuldigen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 11:19   #18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Volgens de "KIJK" (ned. wet. magazine) van ergens vorig jaar zouden de bijen in Amerika inderdaad volledig zijn verdwenen en ook niet zijn terug gevonden op andere plaatsen. Dit wijst eerder op een "uitsterven" doordat ze zichzelf niet meer vermenigvuldigen.
en waarom vermenigvuldigen ze zich dan niet meer ? denk je dat ze uitgekeken zijn geraakt op seks ofzo mss ? hebben ze voor het celibaat gekozen ?

of is er een boedha-bij geincarneerd geweest mss die erop gewezen heeft dat de voortplanting er slechts voor zorgt dat de cirkel van lijden zichzelf verderzet ?

Oud 23 februari 2008, 17:44   #19
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht

Mijn excuses. Ik heb het verkeerd uitgedrukt denk ik.
Imkers rapporteren dat de bijen niet meer terugkeren naar de korven. Deze blijven dus leeg.
Dat bedoel ik met "ze verdwijnen". En daardoor kan men geen dode bijen onderzoeken.
Het feit dat de bijen niet terugkeren kan erop wijzen dat ze verdwaald zijn. Maar er zijn ook nog veel andere mogelijkheden natuurlijk.

Het gaat trouwens om de Europese gedomesticeerde bij. Er zijn nog wel verschillende bijensoort, maar die leven in het wild en kan men niet houden in korven.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 februari 2008 om 17:45.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be