![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Laatst gewijzigd door exodus : 22 februari 2008 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben wat blijven hangen in de jaren '80. De vier eerste van Metallica, 'killers' van Iron Maiden, Motörhead (hoewel dat niet onder metal zal vallen)... tja.
Maar ondertussen wat in alle richtingen gegaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is niet niks. Ik heb er ongeveer een 200 tal, niet zoveel verschillende groepen maar van de meeste groepen wel alle cd's die ook meestal allemaal beluister. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() ROCK AND ROLL!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik luister dan ook al naar metal sedert 1985/1986, op een moment dat de jij met de enige geluiden die je kon produceren wellicht als de gemiddelde grindcoreband imiteerde. Eerst een paar jaar vinylplaten gekocht (niet echt veel, gezien het budget waarover ik toen beschikte bestond mijn muziekverzameling de eerste tijd hoofdzakelijk uit cassettes) en in 1989 mijn eerste cd-speler gekocht. Eerste cd die ik in huis haalde was 'Paranoid' van Black Sabbath. De jaren daarna vooral veel cd's in tweedehands gekocht, waarmee ik redelijk snel aan een behoorlijke verzameling geraakte. In 1995 dan ook nog eens begonnen als freelance-journalist voor diverse metalblaadjes en -bladen te schrijven, waardoor de verzameling natuurlijk helemaal uit de hand liep. Ik ben hier nu dus al een kleine 13 jaar mee bezig en in de tussentijd bakken cd's beluisterd en besproken, al evenveel bands geïnterviewd en een eindeloze reeks optredens gezien. Dit oogt allemaal vrij leuk, maar er kruipt soms gigantisch veel werk in. Het laatste jaar ben ik het dan ook iets kalmer aan gaan doen; je kunt je voorstellen dat je soms liever eens naar de cd's luistert die je zelf gekocht hebt dan het soms behoorlijk naar bandwerk neigende promomateriaal dat platenfirma en hoofdredacteur in je richting gooit. Het is dan ook niet allemaal goud dat blinkt wat er uitkomt. De meeste metalfans kopen uiteraard de platen van groepen die ze zelf kennen en goed vinden en de mindere platen krijgen ze zelfs meestal nooit te horen. Van die drieduizend cd's zijn er dan ook wel de nodige die eerder te omschrijven vallen als 'kastvulling' en die zo goed als nooit meer de weg naar de cd-speler zullen vinden, dan als een echte muzikale verrijking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Ex-metal fan, alhoewel ik Iron Maiden en Metallica nog kan pruimen. Op al de rest ben ik afgekickt, geloof ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#50 |
Burger
|
![]() Opeth, Falkenbach, Immortal, At the gates, Alkonost, Drudk, Kroda, Agalloch, Ajattara, Slayer, Thyrfing, Otyg, Thurisaz, Manegarm,... en nog veel meer
![]() In elk geval heeft een folk/pagan metal groep doorsnee veel kans om bij mij in de smaak te vallen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() En zeggen dat ik vroeger al last had om deathmetal en blackmetal uiteen te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, ik wil gewoon iemand steunen bij het realiseren van "het langste bericht aller tijden ooit op p.be"
![]()
![]() |