![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Gravensteengroep
Op Wikipedia maken ze er een manifest van voor een onafhankelijk Vlaanderen... Ben ik nu de enige die dat er niét in leest? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Verwar overigens niet alle ondertekenaars met 'flaminganten'. Ik heb deze petitie ondertekend om twee belangrijke redenen: 1) De aanklacht gericht naar een deel van de linkerzijde dat de staatshervorming simplistisch vereenzelvigt met een rechts-conservatief en soms extreem-rechts denken. 2) De noodzaak van een staatshervorming die uitgaat van het principe van subsidiariteit, bij voorkeur op basis van taalhomogene gebieden, met het oog op een democratischer, transparanter en intern logischer bestel. Dat laatste heeft niets met Vlaamsgezindheid te maken. Integendeel: het is de consequente bevestiging van België als een volwaardige federale staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op teletekst van de Nederlandse tv stond zelfs te lezen: '' Vlaamse intellectuelen vragen onafhankelijkheid van Vlaanderen''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() een vlaamse strijd kan zowel links als rechts zijn, al hadden ze dat ook al veel vroeger kunnen doen, dan had rechts de vlaamse zaak nt tot hun exclusieve thema kunnen maken en dan zaten we nu in een confederale staat, als links wat consequenter was geweest.
links en vlaamsgezind ? ...... verkiezingen komen eraan, meer niet. als ik me vergis en er echt een wijziging in mentaliteit is, ...... zoveel te beter. " we zullen zien" zei de blinde. links krijgt last van tsjevenstreken ![]()
![]() |
#145 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken enkele van de initiatiefnemers en dat zijn allesbehalve k....
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Eerst vlaming en dan doen we een klapke over dat politieke kleurke ! Gegroet Luc, maar ik ben wel een oude VU stemmer/NVA stemmer hé ![]() Zon oop je pad.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermoedelijk te goeder trouw steunen ze een petitie die ik absoluut als onbetrouwbaar bestempel. Onbegrijpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kunnen we dit initiatief niet een kans geven ? Ik ben akkoord dat er een stukje pretentie inzit in de aanhef....maar gaan we daar nu over vallen. Er zijn "Belgen" die problemen hebben met het feit dat de 'boerkes' / Vlamingen hun eigen rechten opeisen. Mss daar onze pijlen (Belgen)op richten ![]() Maar wil je stoppen met dat links/ rechts of rechts/links discussie, aub, het is de moeite niet waard !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zit een stuk redelijkheid in je posting, maar je laatste zin verwondert me toch. Persoonlijk ben ik ook niet zo gelukkig met dat links/rechts gedoe en je vraagt me ermee te stoppen, terwijl de aanhef van het manifest luidt : Vlaams is links, waarop ik reageerde. Hoe moest ik mijn protest dan verwoorden? Waar je wel gelijkt hebt is het feit dat ons grootste probleem de rotstaat België is, dit is evenwel een andere discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.gravensteengroep.org/manifest.php
Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 19:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() bwa, dat weet ik nog zo niet hoor. Het VB zegt voor een rechts Vlaanderen te zijn, wel, er zijn ook mensen die voor een links Vlaanderen kiezen. Niks pretentieus aan, de Vlaamse strijd gelijkstellen aan een linkse strijd kent evengoed z'n equivalenten aan de "rechtse" (=? liberale? conservatieve? solidaristische?) strijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Als je http://www.gravensteengroep.org/lijst.php bekijkt dan zijn er blijkbaar niet veel meer dan een 17-tal bekende linkse Vlamingen die ook nog eens Vlaamsgezind zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, met Van den Bremt erbij kom ik aan 19 ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 20:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals een Axl Peleman… ![]() Bij die heren is alles goed zoals het nu is... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 februari 2008 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben ook oud-VU-er, heb nog gaan plakken samen met KVHV voor Leo Wouters toen ik destijds in Gent studeerde
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat men bedoelt; 'de Vlaamse strijd is een sociale strijd' en in die zin is het logisch dat links de Vlaamse strijd een linkse strijd noemt. Ik denk ook niet dat ze het alleenrecht opeisen. Vergeten we even de onzalige belgische toestanden: Een linkse strijd is een strijd van de verdrukte tegen het bestel dat hen miskent. In die zin is de Vlaamse strijd een linkse strijd. Dat belgisch links dikwijls (niet altijd!)onverschillig en zelfs vijandig stond tov de vlaamse beweging is jammer genoeg juist. Het Manifest wil daar gelukkig iets aan doen. Ik heb het manifest ondertekend, zonder te denken aan de tegenstelling links-rechts. Ik voel mij trouwens helemaal niet 'uiterstrechts', een terminologie die werd ingevoerd door verhofstadt en co om flaminganten te treffen en in hetzelfde kamp te duwen van wereldwijde politieke onevenwichtigen. Eric Defoort is een betrouwbaar man die eerlijk de eenheid van alle Vlamingen nastreeft in onze strijd voorzelfbestuur. Daarover kan geen twijfel bestaan.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 23 februari 2008 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |