Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2008, 16:09   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het VB is daar heel duidelijk in: zij zijn niet geïnteresseerd in integratie. Voor hen is het enige aanvaardbare de zogeheten 'assimilatie', waarbij de immigrant zijn eigen cultuur integraal behoort af te zweren om zich vervolgens als een soort cameleon (en waarschijnlijk liefst nog met een portie esthetische chirurgie om zijn gelaatskleur en haar zo bleek mogelijk te krijgen) te versmelten met wat moet doorgaan voor de 'heersende Vlaamse cultuur' - wat die juist inhoud moet men mij trouwens altijd nog eens vertellen.

Deze stellingname van het VB illustreert duidelijk de xenofobe aard van de partij, waarbij alles wat enigszins anders of vreemd is direct gebrandmerkt wordt als slecht en gevaarlijk. Het VB vertoont niet de minste interesse in wat er buiten de enge Vlaamse grenzen allemaal bestaat of gebeurt, en is zich blijkbaar nog steeds niet bewust van het belang van continue uitwisseling tussen culturen onderling voor het voortbestaan van de eigen cultuur.
Wat een hoop gelul bij elkaar
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 16:13   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iemand is voor mij geïntegreerd als hij de taal spreekt en zich eigen maakt aan onze gewoontes en gebruiken. Hij moet zich niet volledig aanpassen aan onze waarden en normen, maar er dient wel een absoluut respect te zijn t.o.v. onze basisrechten/wetten m.n. de vrijheid van meningsuiting en de strikte scheiding tussen kerk en staat. Die 2 zaken kunnen niet in vraag worden gesteld door iemand die hier goed geïntegreerd is.

Verder mogen ze van mij gerust de Islam blijven aanhangen en in hun moskeëen blijven vertoeven, maar met elke mogelijke vorm van terrorisme dient onmiddellijk komaf te worden gemaakt.

Ze moeten helemaal niet van kleur veranderen ofzo, zoals Doki hierboven debiteert.
Oud 23 februari 2008, 16:20   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het VB is daar heel duidelijk in: zij zijn niet geïnteresseerd in integratie. Voor hen is het enige aanvaardbare de zogeheten 'assimilatie', waarbij de immigrant zijn eigen cultuur integraal behoort af te zweren om zich vervolgens als een soort cameleon (en waarschijnlijk liefst nog met een portie esthetische chirurgie om zijn gelaatskleur en haar zo bleek mogelijk te krijgen) te versmelten met wat moet doorgaan voor de 'heersende Vlaamse cultuur' - wat die juist inhoud moet men mij trouwens altijd nog eens vertellen.

Deze stellingname van het VB illustreert duidelijk de xenofobe aard van de partij, waarbij alles wat enigszins anders of vreemd is direct gebrandmerkt wordt als slecht en gevaarlijk. Het VB vertoont niet de minste interesse in wat er buiten de enge Vlaamse grenzen allemaal bestaat of gebeurt, en is zich blijkbaar nog steeds niet bewust van het belang van continue uitwisseling tussen culturen onderling voor het voortbestaan van de eigen cultuur.
Mijn betovergrootvader kwam uit Lapland.
Mijn overgrootvader uit het Eiffelgebergte
Een van mijn oma's was Zwitserse
en een andere van mijn overgrootoma's was zigeuner.

Nooit heeft er iemand voor mij in de bres gesprongen voor het "behoud van mijn eigen cultuur", volgens U en mensen zoals U moeten die nochtans in de genen blijven zitten.

Hoe verklaar je anders dat iemand wiens betovergrootvader in het Rif gebergte werd geboren persé "behoud van Rif cultuur" moet hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 16:31   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iemand is voor mij geïntegreerd als hij de taal spreekt en zich eigen maakt aan onze gewoontes en gebruiken. Hij moet zich niet volledig aanpassen aan onze waarden en normen, maar er dient wel een absoluut respect te zijn t.o.v. onze basisrechten/wetten m.n. de vrijheid van meningsuiting en de strikte scheiding tussen kerk en staat. Die 2 zaken kunnen niet in vraag worden gesteld door iemand die hier goed geïntegreerd is.

Verder mogen ze van mij gerust de Islam blijven aanhangen en in hun moskeëen blijven vertoeven, maar met elke mogelijke vorm van terrorisme dient onmiddellijk komaf te worden gemaakt.

Ze moeten helemaal niet van kleur veranderen ofzo, zoals Doki hierboven debiteert.
Misschien moeten onze progressievelingen eens op trektocht gaan in Wallonië en daar ter plaatse onderzoeken hoeveel de vorige generaties Vlamingen die indertijd naar ginds uitgeweken zijn nog van hun oorspronkelijke cultuur overgehouden hebben.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 16:47   #25
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Misschien moeten onze progressievelingen eens op trektocht gaan in Wallonië en daar ter plaatse onderzoeken hoeveel de vorige generaties Vlamingen die indertijd naar ginds uitgeweken zijn nog van hun oorspronkelijke cultuur overgehouden hebben.
Ja kwestie van niet hyprocriet te zijn, want porverdorie toch hè zeg...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 17:05   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En toch eis ik dat ze tegen Nieuwjaar een replica van de Mont Blanc op het Sint Jansplein zetten, samen met zo'n hoop Laplandse tenten terwijl een geïmporteerde Jodelaarsgroep iedereen van gluhwein voorziet.
Anders geraak ik nooit geïntegreerd. Naar het schijnt versnelt zulke oefening het integratieproject.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 17:09   #27
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Volgens VB?
Als hij zich volledig onderwerpt aan de wil van het Blanke Ras, als slaafje opdraaft om hun voeten te wassen en vooral geen vrije wil meer heeft maar volledig doordrongen is van het "Vlaamse" gedachtengoed.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 17:10   #28
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En toch eis ik dat ze tegen Nieuwjaar een replica van de Mont Blanc op het Sint Jansplein zetten, samen met zo'n hoop Laplandse tenten terwijl een geïmporteerde Jodelaarsgroep iedereen van gluhwein voorziet.
Anders geraak ik nooit geïntegreerd. Naar het schijnt versnelt zulke oefening het integratieproject.
Leuk idee. Moet je eens voorstellen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 22:00   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Volgens VB?
Als hij zich volledig onderwerpt aan de wil van het Blanke Ras, als slaafje opdraaft om hun voeten te wassen en vooral geen vrije wil meer heeft maar volledig doordrongen is van het "Vlaamse" gedachtengoed.
Je bent goed geïndoctrineerd door je partij precies. :/
Oud 23 februari 2008, 22:05   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vlamen die naar Detroit uitweken hebben nog altijd dit:
http://www.gazettevandetroit.com/(sinds 1914!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2008 om 22:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 22:28   #31
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken nochtans genoeg mensen die foltertechnieken willen toestaan, die privacy willen opgeven uit angst vermeende terroristen, ... die toch goed geïntegreerd overkomen, hier geboren zijn en hun stamboom hebben zelfs, nochtans is die hun mening vaak ook strijdig met de verlichtingsidealen m.i.
Dat mensen de wet naleven lijkt me logisch. Dat heeft niets met integratie te maken. Dat mensen verschillende meningen hebben over de wet ook, dat is eigen aan een democratisch debat. Ik zie dus niet in wat uw probleem/vraag is mbt 'niet-geïntegreerden'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
Immigranten moeten zich niet integreren, maar assimileren.
En wat betekent dat concreet?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 februari 2008 om 22:29.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 22:31   #32
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is wel een goeie. Geen gesubsidieerde vakantiereisjes naar Marokko (in jargon: interculturele integratietrajecten) meer.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 22:34   #33
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Iemand is geïntegreerd wanneer die de universele mensenrechten onderschrijft.
Pas op, er zijn ook Vlamingen die niet aan dit criterium voldoen.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 23 februari 2008 om 22:34.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 23:21   #34
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Willen de autochtonen eerst eens een consensus bereiken over de invulling van dit soort termen, vooraleer ze de immigranten of allochtonen ermee pesten?

Merci beaucoup.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 23:29   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik ken nochtans genoeg mensen die foltertechnieken willen toestaan, die privacy willen opgeven uit angst vermeende terroristen, ... die toch goed geïntegreerd overkomen, hier geboren zijn en hun stamboom hebben zelfs, nochtans is die hun mening vaak ook strijdig met de verlichtingsidealen m.i.
Dat mensen de wet naleven lijkt me logisch. Dat heeft niets met integratie te maken. Dat mensen verschillende meningen hebben over de wet ook, dat is eigen aan een democratisch debat. Ik zie dus niet in wat uw probleem/vraag is mbt 'niet-geïntegreerden'?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Oud 23 februari 2008, 23:31   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Willen de autochtonen eerst eens een consensus bereiken over de invulling van dit soort termen, vooraleer ze de immigranten of allochtonen ermee pesten?

Merci beaucoup.
Ik denk niet dat er een algemene consensus zal komen over wat 'geïntegreerd' betekent als je hier al op het forum de vaak tegengestelde meningen erover leest

Er echter wel heel wat zaken die alvast niet overeenkomen met het begrip 'geïnterneerd', daarover zal je heel wat vlugger tot een consensus komen.
Oud 24 februari 2008, 00:46   #37
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat uw criteria om van integratie te spreken op niets slaan.
Oud 24 februari 2008, 01:45   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat uw criteria om van integratie te spreken op niets slaan.
Wat is er dan mis met een absoluut respect voor de vrijheid van meningsuiting en de strikte scheiding tussen kerk en staat?
Oud 24 februari 2008, 02:23   #39
perf
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
...
Met 'onze waarden, normen en cultuur en zoveel mogelijk overnemen uiteraard....' is het nog onduidelijk. Zoals bovenste 3 punten duidelijk zijn voor iedereen zouden de volgende punten in die richting moeten gaan.

4. ...
Geen aparte zwemuurkes, geen apart eten dat jadda jadda bereid moet zijn, geen schapenslachtingen, enz...

Concreter kan het niet denk ik.
perf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:29   #40
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Wat is er dan mis met een absoluut respect voor de vrijheid van meningsuiting en de strikte scheiding tussen kerk en staat?
Dat is gewoon vragen dat men de wet naleeft. Of bedoel je met absoluut respect dat er ook niet over gediscussïeerd kan worden? Dat men er dus geen eigen mening mag over hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be