Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Peter Mertens (PVDA) - 9 tot 15 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Mertens (PVDA) - 9 tot 15 februari "Als socioloog zet hij zich fulltime in voor de PVDA. Momenteel richt hij zich vooral op de acties rond de structurele omwenteling in de OCMW ziekenhuizen van Antwerpen, samen met Geneeskunde voor het Volk. Na een kortstondig en, naar eigen zeggen, o

Discussietools
Oud 10 februari 2004, 17:02   #1
vivanter
Vreemdeling

Standaard

een idee dat door de vlaamse volkspartij als oplossing naar voor geschoven wordt om de staatschuld te reduceren is geldcreatie door de ECB waarmee diezelfde ECB de staatschuld van de lidstaten zou opkopen
ik vind het nogal onrealistisch
wat denkt u hiervan?
vivanter is offline  
Oud 10 februari 2004, 17:14   #2
Axel
Vreemdeling

Axel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivanter
een idee dat door de vlaamse volkspartij als oplossing naar voor geschoven wordt om de staatschuld te reduceren is geldcreatie door de ECB waarmee diezelfde ECB de staatschuld van de lidstaten zou opkopen
wat denkt u hiervan?
euh ... ECB = ?
Ik weet niet hoe we de staatschuld best oplossen. Maar in elk geval niet op de manier waarop het totnogtoe is gebeurd : door de kleine man te doen inleveren, terwijl men ondertussen fiscale amnestie organiseert voor de "Luxemburg-gangers".
Axel is offline  
Oud 10 februari 2004, 19:51   #3
vivanter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axel
Citaat:
wat denkt u hiervan?
euh ... ECB = ?
Ik weet niet hoe we de staatschuld best oplossen. Maar in elk geval niet op de manier waarop het totnogtoe is gebeurd : door de kleine man te doen inleveren, terwijl men ondertussen fiscale amnestie organiseert voor de "Luxemburg-gangers".
één voordeel van de schuldvernietiging door de europese centrale bank is in elk geval dat er minder vraag zal zijn achter geld op de kapitaalmarkt
de nationale staatsleningen zullen niet volledig meer geherfinancierd moeten worden
vivanter is offline  
Oud 10 februari 2004, 20:13   #4
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat denkt u hiervan?
1) Wat is de Vlaamse Volkspartij?
2) lees eens iets over hyperinflatie. En de mogelijke gevolgen. De ECB is trouwens onafhankelijk om dat soort dingen te voorkomen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be