![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"En dan?"
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een vooreeld: Ik heb een discussie op forum bij LLB. Over de broemde flitspalen. 1000 in Vl, 10 in Wallonië maar een behoorlijk bedrag van de opbrengsten moeten ze wel hebben. Antwoord: dat is toch wel erg: de Vl beginnen weer over geld, wij denken aan verkeersveiligheid. Intussen is de toestand nog altijd dezelfde. 2) Wallonië heeft schrik van eigen verantwoordelijkheid. Een zekere sociale hangmat door de Vl betaald is veiliger. Moeten de Vl nu nòg meer geld ophoesten om als meerderheid in België te mogen doen in Vlaanderen wat zij willen? 3) Vermeersch heeft het vandaag in de Zevende dag nog eens herhaald: de grenzen zijn vastgelegd, en het is een absolute voorwaarde voor het voortbestaan van het land dat dit gerespecteerd wordt. Hij haalde in dat verband ook Leo Tindemans aan. Dus aan die grenzen raken is inderdaad een taboe voor iedereen. Welke Waal zou bereid zijn te anvaarden dat een Waalse gemeente bij Vl aansluit omdat er veel Vl inwijkelingen wonen? Als het duidelijk is dat zekere bevoegdheden beter gefederaliseerd worden dan moet dat mogelijk zijn. En tegen een Franstalige premier (die tweetalig is) hoeft er geen probleem te zijn. 4) Ik vernam graag een onredelijk Vlaams standpunt van Leterme of van de Vlamingen. Hoe lang wachten we op Nl-talige dokters in Brusselse hospitalen? BHV wacht reeds 40 jaar op een splitsing: 'te snel, te vroeg, te veel en te zwaar'? Waarom hebben JLDH en GV de vele problemen zo lang laten aanslepen?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 24 februari 2008 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik lees overigens nergens in het manifest dat men de solidariteit tussen Vlamingen en Walen willen opgeven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
Haal daar eens een paar uit die aantonen wat jij beweert. Tenzij VB volstaat, en dan zijn we uitgepraat.
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
BHV is juist een probleem omdat de taalgrens NIET vastligt! Het verwondert mij dat Luc Broes dit ook niet weet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||||
|
![]() Citaat:
Overigens verdedig je hier haast een soort wafelijzerpolitiek: de Vlamingen zoveel flitspalen, dus de Walen ook. Of hoe de centenkwestie inderdaad het debat over het eigenlijke doel van de flitspalen op een zijspoor rangeert... Citaat:
Citaat:
De redenen om het Brussels Gewest uit te breiden hebben wat mij betreft niets met inwijkelingen in de rand te maken, maar met de leefbaarheid van het gewest, vooral als dat gewest verondersteld wordt een grotere autonomie te krijgen, o.a. op fiscaal vlak. Stad en hinterland onder één gewest brengen: tegen welke logica gaat dat precies in? Citaat:
Overigens is zelfverklaarde redelijkheid geen voldoende voorwaarde om het pleit te winnen. Wat redelijk is voor de ene, is dat niet per se voor de andere. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Eenmaal de grenzen getekend zijn moeten ze inderdaad in de dagelijkse praktijk gerespecteerd worden. Tot zover ben ik het eens met wat er staat. Ik ben het er niet mee eens dat die grenzen niet op democratische wijze ter discussie mogen worden gesteld. Dan pleit je eigenlijk pas echt voor een status-quo, en dat lijkt me in te gaan tegen de geest waarin het manifest geschreven is. Als je beweert dat er geen taboes mogen zijn, moet je daarin consequent zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Wat het manifest wel zeer duidelijk stelt aan de frankofonen is het volgende: hou op met jullie Franstalig taalimperialisme of jullie kunnen naar onze Vlaamse centen ('solidariteit') fluiten. Als uitsmijter : Citaat:
![]() |
![]() |
#233 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1. Zoiets zou het doel van de SZ een beetje voorbijstreven... 2. Dan zouden die armste regio's (hoe definieer je "arm" en waarom zouden zij geen recht op SZ mogen hebben?) ook minder belasting moeten betalen en gaan er aparte systemen ingevoerd moeten worden om per regio belasting te heffen. Dit zou het reeds ingewikkelde belastingsysteem nog ingewikkelder maken, enzovoort. Het lijkt me in de praktijk moeilijk tot niet haalbaar. 3. Dit voorstel is a-solidair en a-links. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Sprak Bart Staes dan niet voor de hele "groep linksen"? De interpretatie die jij aan (bepaalde punten van) het manifest geeft, komt niet overeen met wat de opstellers ermee bedoelen.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 24 februari 2008 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Raskin kun je toch niet bij de bekende mensen rekenen. Wie zou die nog kennen? En de 2de: het is niet omdat je in de Kampioenen een intellectueel mag spelen dat je verstand hebt van staatshervorming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom is een uitbreiding van het Brussels Gewest (o.a.) op basis van taalargumenten uit den boze en dus taboe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt al heel wat interessante en genuanceerde bijdragen geleverd. Respect daarvoor. Maar helaas wie op de lijst van VB kandidaat is, kan zijn handen niet meer in onschuld wassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |