Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2008, 02:06   #161
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Volgens mij is dat een lid van de vakbond die de werkgevers in diskrediekt wil brengen, door ze af te schilderen als gemene, egoïstische zakken.
Aynerand, uiterst linkse agitator
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 02:19   #162
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U zou moeten gaan. U komt immers lullen over onze vermeende Afrikaanse roots...
Ik geloof daar niet in, in uw verhaaltje: de blanken komen uit het noorden volgens mij. Vroeger, heel lang geleden, waren de ijskappen, de Noord en Zuidpool, op een andere plaats als nu, en de gebieden waar nu Antarctica en Groenland liggen, waren toen vruchtbaar, en genoten van een milder klimaat . D�*�*r komen de blanken vandaan. Als het weer slechter werd, waren ze verplicht om te verhuizen, een groot deel van hun kennis ging verloren, en het was in zulke omstandigheden dat ze in Europa aankwamen...Nooit over gehoord, deze theorie?
En waar zijn de bewijzen voor dat verzinsel van jouw? Het bewijs van uw afrikaanse roots zit in u! In uw dna. Je reageert nu net zoals al die moslims die het darwinisme verwerpen terwijl de wetenschap bewijst dat darwin het bij het juiste eind heeft.

Laatst gewijzigd door Yoda : 24 februari 2008 om 02:21.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 02:32   #163
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Mijn God wat een zever hier gespuid wordt zeg.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 02:52   #164
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

En dat terwijl het artikel zelf terecht met geen woord rept over Vlamingen, vermits die geen typisch dna hebben!
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 11:24   #165
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Limburgers stammen onmogelijk uit Afrika; Carnaval is vermomd Chinees Nieuwjaar.
Wij Limburgers stammen uit Shangri-La. En ons Limburg is dit ook.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:56   #166
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wij Limburgers stammen uit Shangri-La. En ons Limburg is dit ook.
Ik had het gepaasd; Chinees Nieuwjaar dus (Carnaval).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zhongdian
Oud 24 februari 2008, 13:08   #167
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Omdat het wel bewezen wordt dat we allemaal uit afrika komen. Maar ge moet deze topic niet lezen he!
Wie zegt dat de eerste Afrikanen zwart waren?
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 14:17   #168
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
De eerste Afrikanen waren inderdaad niet zwart, maar wel bruin. De huidige officiële theorie wil dat degenen die Afrika verlieten, afgebleekt zijn, en degenen die bleven, door de eeuwen heen steeds donkerder geworden zijn, om hun huid beter te beschermen tegen de zon. "Zwarten" (donkerbruinen zou juister zijn als benaming), worden trouwens blank geboren. Enkel 2 �* 3 dagen na hun geboorte begint hun lichaam melanine te fabrikeren, zodat ze donker worden. De binnenkant van hun handen en voeten blijft trouwens heel hun leven blank.
Maar persoonlijk geloof ik in verschillende , afzonderlijke menselijke ontwikkeling, in diverse, ver van elkaar verwijderde streken, zélfs als het mogelijk is dat wij allen een héél verre gemeenschappelijke voorvader hebben.
Wat is er trouwens zo erg, of zo ongelofelijk aan deze theorie ? Ik ben niet de enige dat zulks gelooft.
Oud 24 februari 2008, 14:23   #169
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
En waar zijn de bewijzen voor dat verzinsel van jouw? Het bewijs van uw afrikaanse roots zit in u! In uw dna. Je reageert nu net zoals al die moslims die het darwinisme verwerpen terwijl de wetenschap bewijst dat darwin het bij het juiste eind heeft.
De verschillende rassen vermengen zich reeds lang, daardoor komt dat dat wij genetische overeenkomsten vertonen met zwarten. Dat belet niet dat we verschillende stamvaders/ moeders kunnen hebben: Als ik morgen een kind maak met een zwarte vrouw , zal dat kind genetisch materiaal van ons beiden in zich meedragen, en overgeven aan zijn eigen kinderen later... Betekent dat dat die zwarte vrouw dezelfde stam-ouders als ik heeft ? Leer eens nadenken, Yong ...
Oud 24 februari 2008, 14:49   #170
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De eerste Afrikanen waren inderdaad niet zwart, maar wel bruin. De huidige officiële theorie wil dat degenen die Afrika verlieten, afgebleekt zijn, en degenen die bleven, door de eeuwen heen steeds donkerder geworden zijn, om hun huid beter te beschermen tegen de zon. "Zwarten" (donkerbruinen zou juister zijn als benaming), worden trouwens blank geboren. Enkel 2 �* 3 dagen na hun geboorte begint hun lichaam melanine te fabrikeren, zodat ze donker worden. De binnenkant van hun handen en voeten blijft trouwens heel hun leven blank.
Maar persoonlijk geloof ik in verschillende , afzonderlijke menselijke ontwikkeling, in diverse, ver van elkaar verwijderde streken, zélfs als het mogelijk is dat wij allen een héél verre gemeenschappelijke voorvader hebben.
Wat is er trouwens zo erg, of zo ongelofelijk aan deze theorie ? Ik ben niet de enige dat zulks gelooft.
Ik las zelfs eens (maar kan dat niet controleren) dat de "echte" zwarten 1 huidlaag méér (ontwikkeld?) zouden hebben dan blanken (nee, niet in verband met die flauwe mop over "dun schillen").
Oud 24 februari 2008, 16:34   #171
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Heb ik dat ergens beweerd soms?
Oud 24 februari 2008, 16:37   #172
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
De verschillende rassen vermengen zich reeds lang, daardoor komt dat dat wij genetische overeenkomsten vertonen met zwarten. Dat belet niet dat we verschillende stamvaders/ moeders kunnen hebben: Als ik morgen een kind maak met een zwarte vrouw , zal dat kind genetisch materiaal van ons beiden in zich meedragen, en overgeven aan zijn eigen kinderen later... Betekent dat dat die zwarte vrouw dezelfde stam-ouders als ik heeft ? Leer eens nadenken, Yong ...
Dat klopt niet wat je zegt. Ze zoeken niet naar hoeveel ge te maken hebt met mensen op andere continenten. Ze zoeken naar het oer dna. Ze zoeken dus naar de oudste elementen in ons dna en waar die afkomstig van zijn.
Oud 24 februari 2008, 23:20   #173
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet wat je zegt. Ze zoeken niet naar hoeveel ge te maken hebt met mensen op andere continenten. Ze zoeken naar het oer dna. Ze zoeken dus naar de oudste elementen in ons dna en waar die afkomstig van zijn.
Luister: zélfs als wij allen uit Afrika afkomstig zijn (waaraan ik dus blijf twijfelen), dan is dat toch al héél lang geleden. Ondertussen zijn wij (de blanken) , en de zwarten op een heel andere manier geëvolueerd, dit in aanpassing op onze verschillende leefwerelden, en er zijn dus wel degelijk verschillen tussen ons, zélfs als er ook dingen zijn die we gemeen hebben, zoals eenvoudig weg tot het menselijke ras behoren.
Wat ik niet begrijp, is dat u, en een aantal andere mensen, hardnekkig blijft volhouden dat wij allemaal "gelijk en dezelfden" zijn, dat er niet het minste verschil is tussen een Blanke Europeaan en een zwarte Afrikaan ?!! Belachelijke stelling toch, en waarvan ik het nut niet inzie ?!!
Oud 25 februari 2008, 00:15   #174
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
kan al goed zijn , ne aardappel en een tomaat zijn behoren ook tot dezelfde soort ( zwarte nacht schade )...... maar de verschillen zijn toch duidelijk

Laatst gewijzigd door pibo® : 25 februari 2008 om 00:15.
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 00:37   #175
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Mijn God wat een zever hier gespuid wordt zeg.
Ongelofelijk dat er mensen zijn die dat werkelijk ménen. Zo'n dingen maken me triest dat ons onderwijs niet beter functioneert
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 00:55   #176
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Luister: zélfs Wat ik niet begrijp, is dat u, en een aantal andere mensen, hardnekkig blijft volhouden dat wij allemaal "gelijk en dezelfden" zijn, dat er niet het minste verschil is tussen een Blanke Europeaan en een zwarte Afrikaan ?!! Belachelijke stelling toch, en waarvan ik het nut niet inzie ?!!
De zwarten verschillen onderling genetisch meer dan een beetje kleurverschil. Blanken zijn zo goed als zwart, maar min of meer allemaal clonen van elkaar. De kleur van de huid is weinig significant voor de verwantschap.
Schrijf toch maar zwarte met een hoofdletter, en blanke met een kleine.

Laatst gewijzigd door DannyS : 25 februari 2008 om 01:08.
Oud 25 februari 2008, 03:07   #177
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister: zélfs als wij allen uit Afrika afkomstig zijn (waaraan ik dus blijf twijfelen), dan is dat toch al héél lang geleden. Ondertussen zijn wij (de blanken) , en de zwarten op een heel andere manier geëvolueerd, dit in aanpassing op onze verschillende leefwerelden, en er zijn dus wel degelijk verschillen tussen ons, zélfs als er ook dingen zijn die we gemeen hebben, zoals eenvoudig weg tot het menselijke ras behoren.
Wat ik niet begrijp, is dat u, en een aantal andere mensen, hardnekkig blijft volhouden dat wij allemaal "gelijk en dezelfden" zijn, dat er niet het minste verschil is tussen een Blanke Europeaan en een zwarte Afrikaan ?!! Belachelijke stelling toch, en waarvan ik het nut niet inzie ?!!
Ik wil u wel volgen in uw stelling maar dan klopt het weer niet wat u zegt want dan zijn alle blanken weer niet gelijk en zelfs niet alle vlamingen. Er is een duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld een stadsmens en een plattelandsmens of een hollander en een belg of pak een duitser. Als mensen zijn wij allemaal gelijk al verschillen we natuurlijk allemaal wel door de plaats waar we opgroeien of wonen. Dus kom niet zeggen dat wij hardnekkig ontkennen dat er verschillen zijn tussen mensen als u zelf alle blanken op één hoop gooit.
Oud 25 februari 2008, 03:28   #178
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Ik zie een woud met een veelheid aan kleine zwarte boomsoorten, waarvan één boom met een grote verbleekte tak.
Oud 25 februari 2008, 04:56   #179
willem1940NLD

Standaard

Mijn persoonlijke ervaring: als communicatie mogelijk is en wederzijdse eerlijkheid buiten kijf, is "huidskleur" op zich totaal onbetekenend en hooguit 5 dagen "optisch" afleidend; "cultuur" is meest een zwaarder wegende factor.

Nog maar eens mijn ECHT GEBEURD verhaal: tegen vijven op het Werk maakte iedereen aanstalten om stipt op tijd weg te zijn, wegens een "belangrijke" voetbalwedstrijd op TV waarin Feijenoord betrokken was.

Collega's (allen uitermate politiek-correct en Limburger) hadden goed onthouden dat ik vanhuisuit Rotterdammer ben maar vergeten dat voetbal mij f*ck noch donder interesseert.

Chef, zeer luid tegen mij: Willem, kijk jij vanavond ook naar Feijenoord ...?
Ikke, opkijkend van kantoorwerk: welnee, ik zie genoeg Negers in mijn stamkroeg .....

Doodse stilte rondom, niet-begrijpende of ongelovige blikken.

Een uurtje of 3 later zat ik inderdaad in mijn stamkroeg en mijn Surinaamse barmaat Humphrey verslikte zich van het lachen levensgevaarlijk in zijn/ons Limburgs Bier bij het aanhoren van mijn verslag.

Nederlanders bestaan in alle beschikbare kleuren en kunnen minstens Samen Drinken.

"Cultuur" is wel bindend; mijn toenmalig stamcafé-annex-pension werd voor zeker 2/3 bezocht door "hulpvakarbeiders" en Steigerbouwers, voorwaar geen lieden die zich ff laten "omlullen". Het gezag van de Waardin was onbetwistbaar en DUS iedere door haar bediende klant op slag kleurloos ..... in ander geval werd enen met voltallige hulp, meest zachtzinnig maar wel onverbiddelijk, de deur gewezen.

Prachtige en EERLIJKE Dame, Waardin Maritta van 't Vaetje met haar onfeilbare Mensenkennis, helaas te snel ons ontvallen en geen opvolger voorhanden; café bestaat niet meer maar af en toe kom ik "ergens in de stad", op markt ofzo of gewoon in een winkel nog een lotgenoot-stamgast tegen en bespreken we nog snel ff de "goeie ouwe tijd".

Mensen ontmoet ik per-1; groepen, -ismen -dommen zijn GEVAARIJK.

Van omstreeks 1960 herinner ik mij tamelijk goed de belangrijkste versregels van de "Collecte-Calypso", ongeveer:

Liefe men-sen in die saal
U goed luister-en alle-maal
Grrote man en kleine Zus
rrammel-en met collectebus

Op u oewerk en in die kerk
Collecte Calypso
foor debiel en de Schlemiel
collec-te Calypso

kannietskelen oewelke tint
collectant toch kleurenbind
geef gerrust een heleboel
foor die goeie doel ..............
=====

Ongeveer zo moet het toch wel kunnen?
Oud 25 februari 2008, 06:33   #180
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=DannyS;3274703]De zwarten verschillen onderling genetisch meer dan een beetje kleurverschil. Blanken zijn zo goed als zwart, maar min of meer allemaal clonen van elkaar. De kleur van de huid is weinig significant voor de verwantschap.
Schrijf toch maar zwarte met een hoofdletter, en blanke met een kleine.[/QUOTE]
Ik schrijf hoofdletters daar waar ik voor mij belangrijke dingen wil aanstippen
Voor de rest van uw betoog: volgens u zijn wij dus allemaal "zwarten", maar afgebleekt door gebrek aan zon, en stammend van het kleine groepje dat Afrika verliet. Het merendeel der zwarten bleef in Afrika indertijd, wat hun talrijke onderlinge genetische verschillen verklaart. En alle Blanken zijn dus in feite nauw verwant, zoals een grote familie ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be