Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten we werklozen, die liever niet werken, met rust laten met een dop?
ja 8 21,62%
nee 24 64,86%
oei dat is moeilijk 1 2,70%
variante oplossingen 4 10,81%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2008, 16:49   #61
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
lees eerst verder voor je jezelf weer belachelijk maakt met van de pot gerukte opmerkingen beste ex collega
beste , je moest daar niet eerst weggaan om er terug te gaan solliciteren , efkes doorbijten tot er ergens een goed plaatske vrijkomt !!!!!

en ik ben op de post weggegaan voor een van men meerdere !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 16:54   #62
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

zeg pibo het is niet de bedoeling dat je een monoloog voert hier he mateke

je hebt duidelijk niet alles gelezen - ik ben bij de post moeten weggaan maar ga het niet nog eens herhalen hoe dat juist ging omdat jij te lui bent om te lezen wat je medeforummers schrijven
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:03   #63
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeg pibo het is niet de bedoeling dat je een monoloog voert hier he mateke

je hebt duidelijk niet alles gelezen - ik ben bij de post moeten weggaan maar ga het niet nog eens herhalen hoe dat juist ging omdat jij te lui bent om te lezen wat je medeforummers schrijven

trouwens da van diene post enzo , is off topic net als het feit dat ik precies hoor dat er volgens jou aan elke job wel iets scheelt !!!

en ik vind persoonlijk niet dat ik voor zulke gevallen extra belastingen hoef te betalen , weet je als morgen het bedrijf waar ik werk stopt begin ik binnen de week op een ander !!! al moet ik achter de vuilkar lopen !!!!!!

ps. ik heb ook geen wagen om me te verplaatsen en neen ook geene brommer !
Oud 24 februari 2008, 17:08   #64
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

na de cursus sanitair was er één vacature "in de buurt" - op ongeveer 15km afstand van hier

ik ging er naartoe en sprak met de baas en hij vroeg hoe ga je hier geraken ?

ik zei in het begin met de fiets en dan een brommerke kopen en op termijn dan mss een auto he

hij heeft een andere kandidaat aangenomen die een auto had - daar had hij meer vertrouwen in kwestie van er op tijd en in form geraken enzo

wel tof dat die kandidaat werkgever voor de verandering eens vlakaf was
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2008 om 17:08.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 21:11   #65
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook ging ik regelmatig vragen stellen op de vdab aangaande het starten van een zelfstandige activiteit - daarop hebben ze geen antwoorden

ik ben nogal goed in kine en yoga ed en er zijn mensen die daar vet geld mee verdienen

je zou die onnozelaar van de vdab zijn smoel moeten hebben zien wanneer ik raad vroeg over hoe ik zo een praktijk opzetten moest aanpakken
Dat is ook waar. Die VDAB-consulenten, dat zijn echt domme mensen e. Die weten van in de praktijk. Het enige dat die doen is naar u profiel kijken en zien welke vacatures in theorie bij u passen..Alsof ik dat zelf niet kan
Oud 25 februari 2008, 16:00   #66
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Maar welke oplossing?

Men is in die richting aan het werken.
Vdab en andere opleidingen de mogelijkheid geven om een volwaardig diploma af te leveren, bijvoorbeeld.

Je beseft dan wel dat er dan op een andere boeg moet gegooid worden?

Eindtermen, zware examens.
En... daaraan verbonden mislukkingen en teleurstellingen natuurlijk.

Bovendien kan geen enkele diploma-leverancier garanderen dat het tot succes zal leiden.
Ook de normale scholen niet!

Nog in aanmerking nemen dat de leercapaciteiten van de massa werkzoekenden lager ligt dan bij de jeugd in de gewone scholen.
De leercapaciteiten kunnen dan wel lager liggen maar de motivatie kan bij de massa werkzoekenden hoger liggen dat dan weer voor compensatie zorgt. Motivatie is en blijft een aanzienlijke leerstimulans.

Dat geen enkele diploma-leverancier succes kan garanderen dat klopt, maar volgens mij wel de meeste garantie in vergelijking met getuigschriften. Een diploma blijft zijn waarde behouden naar werkgevers toe, bij getuigschriften gaat de uitreikingsdatum een aanzienlijke rol bij menig werkgevers spelen, wat eigenlijk jammer is.

Dat het behalen van een diploma zwaardere examens vereist en dat dit meer teleurstellingen teweeg brengt vind ik dan toch een betere begeleiding naar werk toe dan cursussen aanbieden en deze zo de werkzoekende in de waan laat dat die vooruitgang boekt. Dit kost meerdere partijen geld, tijd en moeite. Niettegenstaande cursussen voor bv heftruckbestuurder of bedrijfsbeheer wel degelijk deuren kan en zal openen, maar helaas is voor teveel werkgevers en overheidsinstellingen een diploma van 10 jaar oud meer waard dan een recent getuigschrift.

Laatst gewijzigd door Figy : 25 februari 2008 om 16:01.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 11:36   #67
eno2
Banneling

Standaard

Misschien studeren ze liever, die werklozen die niet willen werken?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 15:21   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Misschien studeren ze liever, die werklozen die niet willen werken?
in dat geval zou er iemand hier een poll moeten openen "moeten mensen die niet willen werken, met rust gelaten worden met een studiebeurs?" dacht ik zo
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 15:39   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Mensen die denken dat je alleen door te werken een nuttig en aangenaam deel van uw maatschappij kunt zijn, zijn spijtig genoeg reeds te ver geconditioneerd en worden, zoals getrainde ratten horen te doen, gedreven door hun drang naar bezit om te kunnen aantonen welke goeie mensen ze wel niet zijn wanneer ze pronken met hun status.

Laatst gewijzigd door the_dude : 26 februari 2008 om 15:40.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 16:05   #70
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Mensen die denken dat je alleen door te werken een nuttig en aangenaam deel van uw maatschappij kunt zijn, zijn spijtig genoeg reeds te ver geconditioneerd en worden, zoals getrainde ratten horen te doen, gedreven door hun drang naar bezit om te kunnen aantonen welke goeie mensen ze wel niet zijn wanneer ze pronken met hun status.
Mensen, die eisen dat je zalig kunt leven op de inspanningen van anderen, die hebben enkel linkse handen en horen dan ook links te stemmen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 16:07   #71
Chipie
Banneling

Standaard

Meestal hebben die dubbelgepamperden dan hun mond nog vol van solidariteit...

Solidariteit, waarvoor anderen dan vanzelfsprekend moeten instaan...
Oud 26 februari 2008, 16:17   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Chipie, moet een alleenstaande moeder gaan werken ?

Mij dunkt dat haar werk (opvoeding van kinderen) meer als genoeg oplevert voor de maatschappij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 16:18   #73
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

chipie...zucht
Oud 26 februari 2008, 16:19   #74
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Altijd hameren op zij die niks hebben om de blik van de ware misbruiken af te houden
barbarians are coming, bah neen gij, ze zijn hier al lang.
Oud 26 februari 2008, 16:25   #75
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Chipie, moet een alleenstaande moeder gaan werken ?

Mij dunkt dat haar werk (opvoeding van kinderen) meer als genoeg oplevert voor de maatschappij.
Tavek, eisen die dat je zalig kunt leven op de inspanningen van anderen?
Oud 26 februari 2008, 16:27   #76
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

neen, de enigen die dat eisen zijn dezelfden die u opsteken om tegen werkzoekenden te fulmineren.
Oud 26 februari 2008, 16:30   #77
Tavek
Banneling

Standaard

the_dude,

moet de staat een fysiek capable man onderhouden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 16:50   #78
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De vraag is: is enkel werken een manier om een respectabel onderdeel van uw maatschappij te zijn. Ik hoop van niet.

mag een denker nog denken? Mijn inziens wordt nadenken langzaam uit onze maatschappij verbannen. Je ziet het in de scholen (=> opleiding zijn enkel gericht op zo vlug mogelijk werken), je ziet het op tv (of je nu nieuws ziet of dag allemaal leest 't is hetzelfde) Je ziet het ook in deze thread, mensen die niet werken zijn mensen die niks doen??? Heb je al eens geprobeerd om werkelijk niks te doen, dat is voor een mens simpelweg niet mogelijk.
simpel voorbeeld : Zijn wij nog bereid om een Plato te onderhouden wetende dat zijn inzichten ons vooruit zouden helpen of moet iedereen opgegeten worden door de werkveldmachine?

Om op uw vraag te beantwoorden Een staat dient iedereen te onderhouden die onderdaan is van die staat, anders heeft het weinig zin deel uit te maken van die staat. Als de staat hier niet in staat toe is, is dat een teken dat de staat verkeerd georganiseerd is en hervormt moet worden, tot er een systeem is waarbinnen iedereen terecht kan en waar mensen niet als minderwaardig beschouwt vanwege hun levenskeuzes.
Het is de staat die het individu buitensluit, niet andersom.
Oud 26 februari 2008, 17:13   #79
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we de vraag eens wat anders formuleren, namelijk zo:

Zijn de werkgevers bereid iemand aan te nemen die liever niet werkt en dus zo weinig mogelijk gaat werken?

Die mensen zijn beter af met een dop.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 17:13   #80
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
De vraag is: is enkel werken een manier om een respectabel onderdeel van uw maatschappij te zijn. Ik hoop van niet.

mag een denker nog denken? Mijn inziens wordt nadenken langzaam uit onze maatschappij verbannen. Je ziet het in de scholen (=> opleiding zijn enkel gericht op zo vlug mogelijk werken), je ziet het op tv (of je nu nieuws ziet of dag allemaal leest 't is hetzelfde) Je ziet het ook in deze thread, mensen die niet werken zijn mensen die niks doen??? Heb je al eens geprobeerd om werkelijk niks te doen, dat is voor een mens simpelweg niet mogelijk.
simpel voorbeeld : Zijn wij nog bereid om een Plato te onderhouden wetende dat zijn inzichten ons vooruit zouden helpen of moet iedereen opgegeten worden door de werkveldmachine?

Om op uw vraag te beantwoorden Een staat dient iedereen te onderhouden die onderdaan is van die staat, anders heeft het weinig zin deel uit te maken van die staat. Als de staat hier niet in staat toe is, is dat een teken dat de staat verkeerd georganiseerd is en hervormt moet worden, tot er een systeem is waarbinnen iedereen terecht kan en waar mensen niet als minderwaardig beschouwt vanwege hun levenskeuzes.
Het is de staat die het individu buitensluit, niet andersom.

nope , als iedereen denkt zoals jij , en niemand brengt er nog geld op voor de staat , zullen we met zen allen honger lijden want er komt niks meer in da bakske voor't eten !!!!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be