![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zal tijd worden. Vrijwilligerswerk? Wie heeft er daar trouwens nog tijd voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de prijzen van het eten te hoog worden kan ik enigzins begrijpen.
Volgens ik hoor heb je amper nog een winkel of 5 �* 6 in gans belgië. Aldi, lidol, carrefour, colruyt, delhaize en ik denk dat ik rond ben. En het zou me zelfs niet verwonderen als die winkels onderling aandelen van elkander ook bezitten. Tja...zo is het.
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk Duveltje. Het loopt echt de spuigaten uit. Ik denk dat ondertussen iedereen wel het prijsverschil begint te merken in de winkels en vooral in zijn portemonnee. Ik ben bv. vandaag naar de Colruyt geweest en ik viel bijna achterover van de rekening die ik onder mijn neus geschoven kreeg, en zeggen dat ik daarvan nog het overgrote deel in mijn rugzak had terwijl de kasseur dacht dat die leeg was en me wou laten doorgaan. Maar ik denk dat de supermarktenbranche geen onschuldige is. Ik heb laatst nog een reportage gezien waarbij je ook zag dat de winkels hele hogen prijzen hieven voor bv aardappelen omwille van zogenaamde oogst-tekorten, terwijl boeren hun aardappelen niet konden verkopen maar moesten stockeren omdat de prijs die winkels gaven zo schandalig laag was dat het hun met pakken verlies opzadelden. ![]() Ik heb het hier al ooit voorgesteld, er zou ergens een kookboek moeten zijn waar mensen die het minder breed hebben tips uitwisselen om goedkope maar toch voedzame en lekkere gerechten te bereiden. Bij uitbreiding best ook gewoon algemene tips om beter rond te komen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 februari 2008 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Aardappelen met worst en savooikool, wel lekker, helemaal niet duur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kip de nek omdraaien kost ook niet veel.
Maar ja, wie doet dat nog? Wie echt wil kan wel goedkoop eten. Maar in de stad zal dat toch lastig zijn denk ik.
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Er kan bv. een nog hogere BTW gehoffen worden op goederen die ècht luxe zijn en die toch enkel echt 'rijken' zich kunnen permitteren. Ik weet dat daar 't één en ander tegenin te brengen valt, maar ik vind het toch minder erg dat een rijke wat dieper in zijn buidel moet tasten voor de nieuwste sportwagen dan dat een arme zich moet gaan afvragen wat hij moet gaan eten omdat het onbetaalbaar geworden is. ![]() Ook Frankrijk (dat al torenhoge voedselprijzen had) lijkt in hetzelfde bedje ziek te zijn: Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 februari 2008 om 20:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom doet duveltje geen winkeltje open?
Oud pandje, rekjes zetten, wat import of zo? Altijd eten in huis.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet de tarieven van de nieuwe slurptaks gezien toch? Das geen spek voor onze bek geworden. ![]() Maar ja spek met bonen zegt u dat iets?
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Maar een huis met een grote tuin kost veel, wellicht is het voor armen dus helemaal geen optie om eventjes te verhuizen. Maar als je zelf je groenten kweekt, en je kippen hebt die eieren leggen, en niet zo verop een boerderij waar je aan vlees kan geraken bv. en een kennis die gaat vissen en z'n vissen verkoopt plus daarnaast nog wat markten bezoekt voor 't overige, ben je al een heel eind op weg denk ik. Het probleem is dat je daar dan ook nog eens tijd voor nodig hebt, en niet zo'n beetje. Anderzijds kan wonen in de stad ook wel vervoerskosten uitsparen. Dat compenseert allicht wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ik denk trouwens dat, tenzij we een manier vinden - enfin vinden, we hebben die natuurlijk al lang maar gebruiken die niet- om efficiënter voedsel te gaan produceren, we de echte prijsstijgingen van voedsel door een schaarste aan grondstoffen nog moeten gaan zien. Die zullen we zien wanneer de ecomische groei van China ook doorgroeit tot in de rurale gebieden en wanneer de Indiërs uit de stad mee kunnen draaien in de globale economie.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Wat is basisvoedsel?
Laatst gewijzigd door alberto : 26 februari 2008 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GSMs dalen in prijs maar de telefoon gebruiken werd duurder. Wie zei daar dat alles goedkoper zou worden door de vrije markt? Wanneer komt dat? Niet de vrije markt, maar die prijsdalingen ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 februari 2008 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Aangezien zowat iedereen zich zwaar gediscrimineerd voelt, wanneer ze bovenstaande ook niet hebben, is er toch geen probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk is Sarkozy een beetje rapper dan wij hier op dat gebied. Hij doet immers wat wij ook weten en dat is dat de stijging niks te maken heeft/had met stijgende grondstofprijzen maar dat het een hype is van winkels en producenten. Een onderzoek is nu bezig en strenge straffen voor winkels en producenten die er van geprofiteerd hebben is in aantocht daar. Binnenkort gaan ze dat bij ons ook eens doorlichten.
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |