![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kom, kom, Luc, eventjes serieus blijven aub. Je kunt onmogelijk ontkennen dat één van de boegbeelden van het VB klaar en duidelijk heeft gezegd dat C. Verschaeve één van zijn grote voorbeelden is. Je karikatuur verandert geen bal aan dit gegeven.
En dan mogen die zogenaamde "slechte" Vlamingen zich daar geen vragen bij stellen?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 februari 2008 om 13:27. |
![]() |
![]() |
#662 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukkig is dat nog niet verboden.
|
![]() |
![]() |
#663 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben al slechter genoemd door mensen die vele beter zijn dan u. |
|
![]() |
![]() |
#664 | |
|
![]() Citaat:
Kan u daar niet tegen? Trek uw onderste lip over uw hoofd en leg u ergens te bleten in een beschermd hoekje. |
|
![]() |
![]() |
#665 | |
|
![]() Citaat:
CV was ook een vooraanstaand priester en letterkundige en docter honoris causa van de Leuvense universiteit. Hij was raadsman van de Vlaamse soldaten in 14-18 die vochten tegen de Duitsers. Hij heeft zich behoorlijk en totaal vergist gedurende de oorlog 40-45. Men kan zich terecht afvragen: hoe is het godsmogelijk? Dit bevestigt dat we vooraanstaande kunstenaars niet altijd mogen betrouwen. Niet meer of niet minder dan bv Lanoye. Hoe is het mogelijk dat zovelen gecollaboreerd hebben met de bezetter? Waarom heeft de Waalse staalindustrie heel de oorlog goede zaken gedaan? Waarom gingen (relatief) meer Walen dan Vl naar het oostfront? Waarom collaboreerde Leopld III, waarom de linkse president Mitterand die tot aan zijn dood bloemen liet leggen op het graf van Pétain de grote held van 14-18 die ook collaboreerde samen met miljoenen Fransen? Zeg nu zelf, is het niet lichtjes overdreven dat hier te pas en te onpas dat verhaal over CV telkens opnieuw opgedist wordt. Mag men bewondering hebben voor CV omwille van zijn mooi gedicht dat prijkt op het monument van gesneuvelde Vlaamse soldaten van 14-18. Ik denk niet dat FDW of wie dan ook de duidelijke vergissingen van CV tot voorbeeld stelt. Blokkwatch heeft het opgegeven, doe jij dat nu ook maar. En breng toch kritiek uit op het VB maar zoals je hierboven zelf zegt: eventjes serieus blijven
![]() |
![]() |
#666 | |
|
![]() Citaat:
De redeneringstrant is duidelijk: Er zijn veel dieven: waarom mag ik dan niet stelen? Er zijn groter bandieten dan ik? Waarom mij dan aanklagen? Ik moet zeggen, beste Luc, dat indien je gevangenen gaat bezoeken (een werk van barmhartigheid voor gelovigen én ongelovigen) je dit verhaal telkens weer hoort. Dat zijn dan wel de gevangenen die men best niet vervroegd loslaat, nietwaar? Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 februari 2008 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
#667 | |
|
![]() Citaat:
De grote dieven ongemoeid laten, en de anderen blijvend aanklagen is anti-moraliteit Ik zeg ook nergens: "Er zijn veel dieven: waarom mag ik dan niet stelen?" Vanwaar haal je het? Maar een 'echte' linkse die tegen vervroegde vrijlaing is. Foei, wat gaan we nog beleven!?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 27 februari 2008 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
#668 |
Minister-President
|
![]() De redenering is volgens mij eerder: Er zijn veel dieven, maar al die dieven zijn niet persé slechte mensen. Iedereen kan al eens een vergissing maken.
Laatst gewijzigd door Jeronimo : 27 februari 2008 om 16:26. |
![]() |
![]() |
#669 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Men praat dit niet goed. Men doet niet alsof misdaad gewoon is, en dat de ene evenveel misdadig mag zijn als de andere. Ofwel veroordeelt men misdadigers globaal, ofwel vergoelijkt men misdadigers uit de eigen bende, zoals jij. Links doet dit NOOIT! Citaat:
De anderen blijven zitten. Mensen die nog altijd afkomen met de grote verdiensten van een crimineel zoals Cyriel Verschaeve zijn duidelijk niet gerehabiliteert. Dit soort grappen is even ergerlijk als de "kleine historische fouten" van Le Pen. Ik zie helemaal geen onderscheid. Verschaeve en zijn bende zetten honderden boerenjongens aan om voor een fascistische vijand te gaan vechten, zogenzegd "om het goddeloze communisme" te bestrijden. Dat was al een denkfout, vermits ze andere boerenjongens gingen doodschieten die allicht ook gelovig waren, maar dan orthodox. Daarenboven steunde men daardoor de vijand die hier troepen vrij kreeg om gijzelaars dood te schieten, totaal onschuldige Vlamingen. Hierdoor was Cyriel Verschaeve medeplichtig aan de dood van vele onschuldige Vlamingen, en een groot verrader van Vlaanderen! |
||
![]() |
![]() |
#670 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/member.php?u=9459 ![]() |
|
![]() |
![]() |
#671 | |
|
![]() [quote=ericferemans;3278424]
Citaat:
Ik zegde: "Hij heeft zich behoorlijk en totaal vergist gedurende de oorlog 40-45. Men kan zich terecht afvragen: hoe is het godsmogelijk?"
![]() |
![]() |
#672 | |
|
![]() [quote=ericferemans;3278424]
Citaat:
Ik herinner me een uitspraak van een vooraanstaand frans 'intellectueel': de grote problemen van de franse boeren kunnen maar opgelost worden indien we een voorbeeld nemen aan Stalin. Maar die vermoordde wel miljoenen boeren omdat ze zijn kolchozen afwezen. 'Un détail' de l'histoire zou een linkse 'Le Pen' zeggen. Stevaert, als voorzitter van SP ging zelfs zijn vriend Castro opzoeken. Wie durft nu opmerkingen maken tegen China maken ivm Tibet? Links doet dit NOOIT !? ericf, een beetje ernstig blijven!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 27 februari 2008 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
#673 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Edoch, een prangende vraag dringt zich hier op: mag men een wijs antwoord verwachten van mensen die mordicus de waarheid blijven ontkennen? Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2008 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
#674 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang er geen uitgesproken meerderheid in Vlaanderen voor onafhankelijk gevonden is, zal je bitter weinig kunnen doen met je "recht" denk ik.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 27 februari 2008 om 19:28. |
||
![]() |
![]() |
#675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben Vlaming, maar geen Vlaams-nationalist.
#676 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#677 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het eerder als een verrijking.
![]()
#679 | |
Banneling
|
![]() [quote=luc broes;3278470]
Citaat:
En men noemt niet iemand zijn voorbeeld die uitbazuinde dat men God moest danken dat deze Hitler geschapen had ,zoals 'dichter,alias l. Oorda, Cyriel Verschaeve dit deed. Zeker niet nadat men zeker weet wat Hitler allemaal heeft uitgespookt. Tenzij dat men op dat vlak de mening van Verschaeve deelt natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2008 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
#680 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat: