Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2008, 14:39   #441
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen komt GM10 niet meer opdagen in deze discussie.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 14:57   #442
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ondertussen komt GM10 niet meer opdagen in deze discussie.
Alles is toch al -tig keer gezegd en duidelijk gemaakt?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 16:36   #443
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Alles is toch al -tig keer gezegd en duidelijk gemaakt?
Indien u zich stoort aan discussies over joden, moei u er dan niet mee.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 16:49   #444
PollyCorrect

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._joods_actueel
Oud 27 februari 2008, 16:51   #445
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarmee hebben de mensen die de verhaal niet geloofden gelijk.
Ik wil graag weten hoe JA zal reageren.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 16:51   #446
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me inderdaad af of deze topic inderdaad niet geleidt wordt door antisemietenbashers, die alles doen om meneer Kalmann in een slecht daglicht te stellen en te beweren dat hij liegt, omdat hij in het verleden blijkbaar al eens fantastische verhalen verteld heeft.

Het grote probleem is: ik was er niet bij in dat café en kan dus niet nagaan of meneer Kalmann al dan niet de waarheid spreekt. Als hij (weermaals) liegt, is dat een jammere zaak voor die cafe-uitbater, maar als hij ditmaal toch de waarheid sprak, vind ik het jammer dat hij voor zoiets door het slijk moet gehaald worden.

De reputatie van meneer Kalmann is me door dit topic ook bekend en ik zal niet zeggen dat hij me altijd even geloofwaardig overkomt, maar feit is dat we een klimaat van antisemietisme aan het creëren zijn. Meneer Kalmann helpt daar negen kansen op tien ook bewust aan mee en ik zeg ook dat hij niet erg slim was met er zo een media zaak van te maken.

Maar de point blijft dat in mijn ogen een café-uitbater die een bepaalde klant niet kan hebben, deze mag weigeren, als hij tegen het omzetverlies kan, indien het om onobjectieve redenen was. Ik weet niet wat er in dat café gebeurd is en we zijn hier dus allemaal aan het speculeren: zowel de believers van Kalmanns verhaal, als de nonbelievers.

Mensen, die lijkt hier wel The X-files om een kop koffie. Dat vind ik een beetje erover. Eigenlijk voeren we hier dus een non-discussie. Vandaar dat ik geen zinnige post kan verzinnen om ze te verrijken. Ik belaster meneer Kalmann niet, omdat ik zijn verhaal niet kan controleren, ik belaster die cafébaas ook niet, vermits ik sowieso nooit zo etablissement zal bezoeken.
Ieder zijn koffie zou ik zo zeggen.
Oud 27 februari 2008, 17:57   #447
luc broes

Standaard

'maar feit is dat we een klimaat van antisemietisme aan het creëren zijn'.

'maar we zijn hier allemaal aan het 'speculeren'

Om kort te zijn: we weten niet wat er gebeurd is, maar toch zijn we schuldig.

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 februari 2008 om 17:59.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 18:11   #448
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me inderdaad af of deze topic inderdaad niet geleidt wordt door antisemietenbashers, die alles doen om meneer Kalmann in een slecht daglicht te stellen en te beweren dat hij liegt, omdat hij in het verleden blijkbaar al eens fantastische verhalen verteld heeft.

Het grote probleem is: ik was er niet bij in dat café en kan dus niet nagaan of meneer Kalmann al dan niet de waarheid spreekt. Als hij (weermaals) liegt, is dat een jammere zaak voor die cafe-uitbater, maar als hij ditmaal toch de waarheid sprak, vind ik het jammer dat hij voor zoiets door het slijk moet gehaald worden.

De reputatie van meneer Kalmann is me door dit topic ook bekend en ik zal niet zeggen dat hij me altijd even geloofwaardig overkomt, maar feit is dat we een klimaat van antisemietisme aan het creëren zijn. Meneer Kalmann helpt daar negen kansen op tien ook bewust aan mee en ik zeg ook dat hij niet erg slim was met er zo een media zaak van te maken.

Maar de point blijft dat in mijn ogen een café-uitbater die een bepaalde klant niet kan hebben, deze mag weigeren, als hij tegen het omzetverlies kan, indien het om onobjectieve redenen was. Ik weet niet wat er in dat café gebeurd is en we zijn hier dus allemaal aan het speculeren: zowel de believers van Kalmanns verhaal, als de nonbelievers.

Mensen, die lijkt hier wel The X-files om een kop koffie. Dat vind ik een beetje erover. Eigenlijk voeren we hier dus een non-discussie. Vandaar dat ik geen zinnige post kan verzinnen om ze te verrijken. Ik belaster meneer Kalmann niet, omdat ik zijn verhaal niet kan controleren, ik belaster die cafébaas ook niet, vermits ik sowieso nooit zo etablissement zal bezoeken.
Ieder zijn koffie zou ik zo zeggen.
Zelfs nu als alle détails bekend zijn en het blijkt dat die arme professor een behandeling nodig heeft, kan Boadicea het niet over zijn lippen krijgen dat er van racisme helemaal geen sprake is en dat hij het verhaal niet kan kontroleren.
Een zoveelste gebeurtenis waar politiek correcten gretig op gesprongen zijn om nog maar eens te bewijzen hoe racistisch wij wel zijn.

De namen van die heren prijken bij hun fantasierijke bijdragen hogerop. Zij hebben eveneens een behandeling nodig.

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 februari 2008 om 18:12.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 18:56   #449
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Daarmee hebben de mensen die de verhaal niet geloofden gelijk.
Ik wil graag weten hoe JA zal reageren.
Ja, dat zou je toch denken maar wat moet je dan weer met zo'n verklaring?:
Citaat:
Joods Actueel sprak ook met de kelner in kwestie – die bevestigde dat het om een uit de hand gelopen grap ging en ontkende niet dat Kalmann de deur werd gewezen.
Klaarblijkelijk hebben ze Kalmann toch op één of andere manier geschoffeerd en heeft deze (overigens labiele) man dit hoog opgenomen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 19:20   #450
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Brugge eist excuses van Joods Actueel

wo 27/02/08 - Het stadbestuur van Brugge heeft het blad Joods Actueel om excuses gevraagd. Het blad schreef onlangs dat een Amerikaanse professor om racistische redenen uit een horecazaak op de Markt was gezet.

Volgens het artikel kreeg de man ook een onheuse behandeling van de Brugse politie.

Uit onderzoek blijkt nu dat de man helemaal geen professor is, maar een fantast. Ook de politie zou correct gehandeld hebben.

Burgemeester Patrick Moenaert (CD&V) is boos omdat Joods Actueel zijn bronnen niet goed controleert en eist een rechtzetting.

bron: vrt

en nu is het wachten op de volgende verzonnen beschuldiging van antieesjemitisjme!! jegens gans Brugge he.

een tijdje geleden had een joodse in frankrijk enkele jongeren beschuldigd van hakenkruisen in haar arm gekerfd te hebben. bleek eveneens volledig verzonnen

joods actueel is goed bezig, ze mogen gerust voortdoen.
In plaats van zwijgen over hun gestolen staat, komt er steeds meer kritiek en verzonnen antieesjemitisjme!! gekrijs (zelfs losjes overgenomen in de beeldmedia) maakt hoegenaamd géén indruk meer. deze evolutie hou je onmogelijk nog tegen.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 27 februari 2008 om 19:30.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 19:28   #451
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dus er is niets gebeurt maar omdat het joden zijn zal de kelner zich alsnog verontschuldigen?
Ja Jong, men is nu eenmaal uitverkoren boven anderen voor iets he.

ten onrechte beschuldigd en lekker gemediatiseerd, en nadien moet de Vlaming zich nog verontschuldigen. Dat hoort nu zo eenmaal.

Men mag gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden.
Baba Kamma 113a.

Joods actueel past gewoon de "uitverkoren" geschriften toe !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 27 februari 2008 om 19:36.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 21:28   #452
willem1940NLD

Standaard

Een twistgesprek of echte rel uitlokken is gewoonlijk de opzet van een veel voorkomend type van gestoorden, met de gedachte dat iemand die "hapt" automatisch door sommige waarnemers als (mede-)schuldig zal worden betiteld en dat zorgt voor de extra aandacht waar de querulant op uit is.

Heeft een werker niet op tijd in de gaten dat een "klant" anders dan normaal is en geeft hij een enigszins bits of ironisch antwoord dan heeft de val reeds gewerkt ....

Iedere, ook zeer jonge, werker in horeca of winkelverkoop kent binnen een jaar zulke voorvallen en tamelijk vaak is escalatie zeer moeilijk te voorkomen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 februari 2008 om 21:29.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 21:42   #453
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, dat zou je toch denken maar wat moet je dan weer met zo'n verklaring?:

Klaarblijkelijk hebben ze Kalmann toch op één of andere manier geschoffeerd en heeft deze (overigens labiele) man dit hoog opgenomen.
Dergelijke zaken komen dagelijks overal voor.
Waarom zoiets plots antisemitisme moet worden en letterlijk wereldnieuws daar is geen rationele verklaring voor.
Tenzij bewust haat zaaien.
Oud 27 februari 2008, 23:14   #454
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
en nu is het wachten op de volgende verzonnen beschuldiging van antieesjemitisjme!! jegens gans Brugge he.

een tijdje geleden had een joodse in frankrijk enkele jongeren beschuldigd van hakenkruisen in haar arm gekerfd te hebben. bleek eveneens volledig verzonnen

joods actueel is goed bezig, ze mogen gerust voortdoen.
In plaats van zwijgen over hun gestolen staat, komt er steeds meer kritiek en verzonnen antieesjemitisjme!! gekrijs (zelfs losjes overgenomen in de beeldmedia) maakt hoegenaamd géén indruk meer. deze evolutie hou je onmogelijk nog tegen.

Dus omdat jij erzo over denkt is het automatisch een gestolen staat.

Joods Actueel zou beter zijn bronnen nakijken voor dat ze bullsh""t schrijven.
Ze maken daarmee(zelfs als privé-blad) alle joden belachelijk.
Op hun website hebben ze al een verklaring.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 07:38   #455
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
'maar feit is dat we een klimaat van antisemietisme aan het creëren zijn'.

'maar we zijn hier allemaal aan het 'speculeren'

Om kort te zijn: we weten niet wat er gebeurd is, maar toch zijn we schuldig.
dat zal niet van de Vlamingen komen.

De pesterijen en agressies kwamen tot nu toe steeds van jongeren die zich lieten ophitsen door de spanningen in Israel en Palestina.

Het is wel spijtig dat zo iemand een vals of onwaar verhaal gaat opdissen en gretig laat publiceren en er mensen het even gretig op dit forum plaatsten...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 07:40   #456
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

en wat erger is : een nieuw "echt" verhaal zal onmiddellijk in twijfel worden getrokken met alle nadelen te gevolge voor het slachtoffer !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 28 februari 2008, 07:43   #457
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

het verhaal leek eerder op stemmingmakerij, het zou tegen echte slachtoffers kunnen keren.

Excuses zijn op hun plaats en een uitbrander aan de "fantast".
Oud 28 februari 2008, 09:19   #458
PollyCorrect

Standaard

http://www.joodsactueel.be/p1h.html
Oud 28 februari 2008, 13:38   #459
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
.......... en een uitbrander aan de "fantast".
Vroom, maar zinloos; zelfs die 'uitbrander' zal hij anders uitleggen als onderdeel van zijn schijnwereld(en) en indien de kans zich voordoet, met de veranderde versie opnieuw in de publiciteit proberen te treden.

Het is echt verbijsterend als je iemand met zulk ziektebeeld eens van nabij leert kennen; droef, in-droef.
Oud 28 februari 2008, 13:41   #460
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Tot zover exact wat ik verwachtte.

Ik ben nieuwsgierig op grond van welk document de Politie Kalmanns personalia noteerde; een Amerikaanse college-pas ofzo?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be