![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We bieden hen gegarandeerde tweetaligheid in het huidige Brussel. En het nodige geld voor goed bestuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
*knip* Gelieve de discussie niet op de man te voeren. Laatst gewijzigd door Diatonos : 27 februari 2008 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
|
![]() Kijk eens een beetje hogerop!
![]() |
![]() |
#424 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Dat zou anders wel leuk zijn. de Franstaligen zullen overal en altijd waar het wettelijk zou kunnen FR spreken om hun cultuur niet te verliezen. en de VL zullen anderzijds, zoals in de rand, meer en meer pushen om Brussel te vernederlandsen. In Brussel was er een zekere openheid tegenover het NL aan het groeien maar door de VL druk, denk ik dat er veel tenietgedaan werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
behalve in de grote winkelstraten word je als Nederlandstalige nogal scheef bekeken zulle.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ken Brussel o.a. via mijn dochter die er studeert. Ze heeft bijv. een WAL vriendin op haar kot. Nog nooit NL mee gesproken. Onlangs belde ze me op en begon... in (vrij goed) NL. ze zei: voil�*, ik heb mij gesmeten. ik maak fouten, maar het kan mij niet meer schelen. Al doende leer je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het enigste verschil is dat je nu in de Nieuwstraat meer in het Nederlands kunt geholpen worden, maar dat is enkel omdat de Vlamingen assertiever zijn geworden. ik werk hier toch al 10 jaar hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
|
![]() Mag het iets meer zijn?
![]() |
![]() |
#429 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zal vooral van de jeugd moeten komen, zitten nu echter nog op de schoolbanken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in het Engels zeggen ze dat mooi: too little, too late.
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dan zoals de gravensteen liberalen alles herleiden tot wat administratieve, legalistische spelletjes. Je kan blijven emotioneel doen omdat andere mensen je taal niet spreken, niet kunnen spreken, niet willen spreken. Je kan hiervan het centrum van je leven maken. Dit is allemaal heel begrijpelijk. Maar niet erg diepgaand. Politiek gaat in de eerste plaats over belangrijker dingen dan taal. Het gaat over vriheid, over eerlijkheid, over werk, over gezondheid, over onderwijs, over inkomsensverdeling, over ecologie, over energiebeleid, over pensioenen, over sociale zekerheid, over gezondheid. Indien je dit alles ondergeschikt maakt (of indien je je verborgen agenda niet laat zien) om het steeds weer te hebben over "respect voor de taal", over de taalgrens, over de taal faciliteiten dan ben je geobsedeerd ofwel een stiekeme manipulator. Het VB gebruikt de taalfrustratie, en ook de aangeboren vreemdelingenangst, de angst in het algemeen voor alles wat nieuw, onbekend en vreemd is om mensen te manipuleren naar een authoritaire staatsvorm. Na Vlaanderen autonoom zal het zijn Vlaanderen vrij van vreemdelingen. Dan van iets anders dat het mogelijk maakt om een rechts, authoritair en aristocratisch regime met een paar Vlaamse Bourgeois (sic) aan de leiding te houden. Om een rijke bourgeoisie te handhaven, die dan niet meer frans spreekt maar even hautain omgaat met de vuile werkmens. Een cultureel, ethnisch en taal diversiteit kan je niet "oplossen". Je kan er mee leren leven op een zo interessant mogelijke manier. Je kan de zwaartekracht niet afschaffen, net zo min als alle volkeren die andere talen spreken. Je moet er dus mee leren omgaan en samenleven. En dat kan niet door ze voortdurend af te stoten. Vlaamse autonomie in een geglobaliseerde wereld lijkt me zoiets als "anti-gravity" geleerdheid en "flat earth society": nogal mesjoege. Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 februari 2008 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Natuurlijk. We bieden hen gegarandeerde tweetaligheid in het huidige Brussel. En het nodige geld voor goed bestuur. Een bril kopen en leren lezen ericf!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 27 februari 2008 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zie hieronder Laatst gewijzigd door straatrue : 27 februari 2008 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Frank Deboosere heeft eens uitgelegd dat hij goed liever niet gebruikt. goed weer bestaat niet, zegt hij. Als ik zeg "goed weer" dan klagen bijv. de mensen die in een ziekenhuis liggen wegens te warm, de dvd-verhuurder wegens geen verkoop enz... Goed is voor iedereen verschillend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Minister-President
|
![]() Ondertussen hebben 4.000 mensen het manifest ondertekend. Wat opvalt is, dat heel veel ondertekenaars in Halle-Vilvoorde wonen. Wat mij ook verheugt, is dat er ook redelijk wat Gentenaren het manifest ondertekenden. De N-GA zal niet tevreden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
Goed is duidelijk voor goede verstaanders. En slecht eveneens.
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NIETS KWETST MEER DAN DE WAARHEID. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=422 Laatst gewijzigd door De Waal : 28 februari 2008 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |