![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bestaat dit al of niet?
Ik heb het hier dan wel over een actieve organisatie, die actie voert en - tja - propaganda laten we zeggen. (en kom niet af met VB, he, laat me niet lachen, die komen ook niet verder dan "hechtere samenwerking") Zo niet, is de oprichting ervan niet interessant?
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 28 februari 2008 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Overigens heel multipartizaan : Nederlandse SP-ers zitten er samen met Vlaamsnationalisten,
Belgiëhaters en Europese Federalisten De Nederlanders hebben volgens mij nogal wat geduld met Brussel en Walenproblematiek.
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(overigens werkt iedereen door en voor de groot-kapitalisten hoor !)
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() We zijn de Walen nog niet kwijt, en ge wilt al een minderheid worden in een Groot-Nederland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Ja, ik heb al berichtje gestuurd overigens, maar nog geen antwoord.
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Meer dan een goede samenwerking moet er niet zijn, sinds wanneer zouden de vlaamse separatisten wel bij holland wil gaan, die willen toch een republiek ipv een monarchie. En een confederale oplossing zou niet meer brengen als de goede samenwerking van vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Ik wil vooral België "weg". Een minderheid zijn we sowieso in Europa, met de Noord-Nederlanders kunnen we samen meer doorwegen. Ik ben nooit tegen minderheden geweest als idee, enkel voor de juiste rechten en plichten. Daarenboven: Brabanders en Limburgers, moeten die nu echt verplicht "Vlamingen" genoemd worden? Zijn Vlamingen, Brabanders en Limburgers niet eerder groepen die naast elkaar staan? Ik gebruik Vlaanderen vooral als instrument binnen de belgische discussie. Citaat:
Trouwens: je bent Limburger zie ik, neen? Wat ben jij dan? Vooral limburger veronderstel ik? Moeten die Limburgen dan gescheiden blijven wegens dwingende redenen zoals andere oogkleur of taal of zo? Sinds wanneer is dat "Holland"?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 5 maart 2008 om 12:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ik ben vooral Belg. De Benelux verdragen zijn voor mij OK en die mogen altijd uitgebreid worden maar ieder met zijn eigen politiek landschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
België staat in de weg van alles, maar op de eerste plaats in de weg van de vooruitgang van Vlaanderen. Het zal wegmoeten, in elk geval het België zoals we het kennen. Totaal nieuwe, democratischer verhoudingen zullen de toekomstige relaties tussen Vlamingen en Walen bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Tis tijd dat we eens een ander muziekje horen want dat BdW geherkauw is niet alleen afgezaagd ook nog eens ondersteund door een bende lafaarden die niet eens in de regering willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Of bedoel je dat BdW en NVA "lafaarden" zijn omdat ze geen Belgen zijn, en enkel Belgen zijn de dapperste onder de galliërs of zoiets? Proberen de Nederlanden te verenigen ondanks de tegendruk der irrationaliteit, de fouten aantonen van de contra-federatie en opboksen tegen kortzichtige liefdes voor het Belgisch compromis en vorstenhuis (en daarenboven dit niet doen via een extreme, soms zelf kortzichtige schreeuwpartij en kiezen voor de lange zure appel): d�*t is moedig! Ik begrijp niet waarom U, santos, moed ziet in een "nobele" tussenregering �* la belge et maçonierre vormen die met een lege doos pronkt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 5 maart 2008 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() Dit komt uit het Vlaams Belang programma :
Samenwerking met Nederland. Nederlanders en Vlamingen vertonen heel wat gemeenschappelijke kenmerken. Ze zijn twee loten aan dezelfde stam: ze spreken dezelfde taal, ze bezitten voor een groot deel dezelfde geschiedenis, ze hebben dezelfde cultuurbedding, ze voeren een vergelijkbare economische politiek. Het ligt dan ook voor de hand dat wij in een tijdperk van Europese eenwording en mondialisering de handen in elkaar slaan om onze gezamenlijke belangen te verdedigen. Eens de Vlaamse onafhankelijkheid gerealiseerd, is het wenselijk dat wij komen tot een nauwere samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland. Het Vlaams Belang is van mening dat een samenwerkingsverband zal zorgen voor nog meer welvaart en welzijn voor beide partners. Vlaanderen moet de politieke volwassenheid aan de dag leggen om nuchter te overleggen wat het samen met Nederland zou willen doen. Nederland moet dan wel enkele belangrijke dossiers zoals de Scheldeverdieping en de IJzeren Rijn deblokkeren. In afwachting daarvan kunnen wij vandaag al een resem politieke beslissingen op elkaar afstemmen. De dossiers van de IJzeren Rijn en de uitdieping van de Schelde bewijzen dat wij dringend moeten afstappen van een zinloze concurrentiestrijd. Dat is ook zo voor Antwerpen en Rotterdam, waar we beide zonder twijfel meer baat hebben bij een gemeenschappelijk havenbeleid. De samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland is een voorwaarde om in de EU de toekomst van de Nederlandse taal - niet louter als officiële taal - en cultuur te vrijwaren, naast economische en sociale verworvenheden. Meer samenwerking kan Vlaanderen en Nederland een uitweg bieden om niet grotendeels van het Europese beleid te worden uitgesloten. In ieder geval moet de vorm van de samenwerking de strategische positie weerspiegelen die Vlaanderen en Nederland in Europa en de wereld best innemen om hun gezamenlijke belangen te vrijwaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Lijkt mij ok.
Maar ik mis uiteraard verregaande conclusies, zoals het Limburg-dossier. Als het zover komt, wil ik toch afstappen van "Vlaams" Limburg en "Nederlands" Limburg.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik voel geen enkel verwantschap met de Nederlanders (behalve de Limburgers, maar dat zijn geen echte Nederlanders. Nederlands Limburg werd 'per ongeluk geannexeerd bij Nederland, bij manier van spreken). Er eigenlijk is niet veel affiniteit tussen de Nederlanders (en zeker niet met de 'Hollanders') en ons. Het is gewoon een ander volk, met een andere mentaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()