![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#1301 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik merk dat ik het niet bevredigend vind, maar ik slaag er niet in om mijn gevoel van 'dat klopt toch ergens niet' te expliciteren.
|
|
|
|
#1302 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1303 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bedankt voor het advies
Maar ik denk niet dat het iets aan de zaak zou veranderen. 't Is eerder een logische kwestie.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 1 maart 2008 om 11:03. |
|
|
|
|
|
#1304 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dit is de logische kwestie waar ik mee zit:
Citaat:
|
|
|
|
#1305 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nog anders geformuleerd:
http://plato.stanford.edu/entries/popper/#Pred Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 1 maart 2008 om 12:07. |
|
|
|
|
|
|
#1306 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Trend: xxyxyyxxxyxxxxyxxxxxy
Als ik niet kan verklaren waarom y voorkomt, hoe kan ik dan verklaren dat x meer voorkomt, laat staan voorspellen dat x meer en meer zal voorkomen?
|
|
|
#1307 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Voor de rest voelt u zich nog goed?
|
|
|
|
#1308 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Heel nuttig overigens om de ‘zekerheden’ van de climate change te relativeren. |
||
|
|
|
|
|
#1309 | |
|
Banneling
|
Citaat:
mwaaaah, sure ![]() http://www.amazon.com/How-Lie-Statis.../dp/0393310728 Pin d' Ar |
|
|
|
|
|
|
#1310 |
|
Burger
|
Onzekerheid is iets waar je lang over kunt nadenken, en dan tot de conclusie kunt komen dat je van niets meer zeker kunt zijn. Om even te duiden: de kans dat de ik zoals die nu bestaat, tot bestaan kwam doorheen heel de evolutie, alle kansen van juiste ontmoetingen, toevallige gebeurtenissen, enz enz. is puur theoretisch oneindig klein. Toch besta ik.
|
|
|
|
|
|
#1311 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1312 | |
|
Europees Commissaris
|
The great global warming spindle ;
http://www.medialens.org/alerts/07/0...aganda_the.php Citaat:
Men heeft 2 keuzes die men kan maken; 1/Ofwel doet men of er niets aan de hand is en gaat men in denial met de kans dat het uiteindelijk te laat is om er iets aan te doen. 2/Ofwel nemen we de theorie aan en gaan proberen we de CO2 uitstoot beperken ( wat sowieso geen kwaad ) met de kans dat het misschien niet waar is ... Ieder mens met wat gezond verstand zou voor optie 2 moeten gaan. Het enige wat enigszins verontrustend is dat men focust op CO2 wat op zich absoluut niet giftig is. De vervuiling tout court mag niet vergeten worden, want dat is op zich veel acuter. |
|
|
|
|
|
|
#1313 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
de tekst van Van Dun is overigens zo ondermaats dat ie de moeite van het reageren niet waard is. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen. Het IPCC is zich overigens bewust van het bestaan van Popper. Niet in één of andere achterafhoekje, maar in de alleréérste alinea van de alleréérste pagina het alleréérste hoofdstuk van het rapport. En ja, die plaats mag als indicatief beschouwd worden voor het belanfg dat eraan gehecht wordt. Modelleerders zijn zich er terdege van bewust dat in een model de foutenmarge op het resultaat van primordiaal belang is en dat hun hele model daarmee valt of staat. |
|
|
|
|
|
|
#1314 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#1315 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#1316 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1317 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1318 | ||||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Totnogtoe golden mijn bezwaren vooral de onzekerheid van de voorspellingen. De scenario benadering geeft geen probabilistische waarden mee aan de diverse uitkomsten. Het geeft alleen aan dat het waarschijnlijk is dat er iets zal veranderen. Ja, dat kan ik ook wel voorspellen, daar hoef ik geen modellen voor te construeren. Voorts neem ik aan dat klimaatwetenschappers weten waar ze mee bezig zijn. De modellen zullen zeker validiteit bezitten. Ik betwijfelde de waarde van de modellen niet. Ik heb ten eerste geen tijd om me in de details van de modellen te verdiepen. En had ik wel tijd, dan zou ik ten tweede waarschijnlijk de modellen niet begrijpen. Ieder z’n vak tenslotte. Maar afgaande op statistische overwegingen, begin ik bij de modellen zelf steeds meer vraagtekens te plaatsen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#1319 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Niet statistiek an sich, maar wel hoe ontzettend makkelijk je mensen kan voorliegen met statistiek. Er staan tientallen voorbeelden in het boek van hoe men dat doet en kan doen. Ik zou zeggen, lees het en je zult de krant en 'statistische berichten' voor altijd met andere ogen beschouwen. En je weet toch ook wel dat de berichten in de krant er zijn om ons te manipuleren en niet om ons in te lichtten? dus.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pindar : 2 maart 2008 om 10:37. |
||||
|
|
|
|
|
#1320 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
http://www.foxnews.com/story/0%2C293...4332%2C00.html gekker kunnen we het niet maken Pin d" Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 2 maart 2008 om 10:52. |
||
|
|
|