![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
|
![]() neen, maar aan uw antwoord kan ik zien dat ge niet verder als de inleiding gekomen bent waar men slechts heel kort Von Däniken citeerde, als:
Citaat:
Citaat:
Radarinterpretaties... ![]() Tja, van radar weet gij idd geen bal, om het fijne van moderne radarelectronica te begrijpen is een forum wel totaal ongeschikt. Zelfs "*kinderelectriciteit" krijgt ge hier moeilijk uitgelegd (*lagere middelbare) Vele denken hier nog dat laserstralen e.d. het luchtverkeer kunnen storen omdat deze valse vliegtuig-echo´s op radarschermen toveren. En die laserstralen bewegen dan nog van stilstand plots naar mach 1 en zo... van Brussel naar Eupen zelfs, moet zeker op de E40 gereden hebben, die snelle laserbak... ![]() Voor radarelectronicus moet ge toch al een serieuze basis electronica hebben met de nodige jaren specialisatie en stage, en vooral voldoende ervaring op het terrein. Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2008 om 23:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
|
![]() Herhaling:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
Citaat:
en dan had ik me kunnen houden bij die 'wetenschappelijke' onderbouwing voor... voor wat eigelijk ? over wat spreken we hier.... tot wat is men na die vermeende wetenschappelijk onderbouwing gekomen ? Citaat:
ik ga me echt niet als expert opwerpen maar ik vrees dat je het wel eens behoorlijk mis kan hebben met je stelling bovendien moet ik helaas opmerken dat je op de man af aan 't spelen bent misschien kan je gewoon eens duidelijk maken , in zeer simpele bewoordingen, waarom het niet zou kunnen dat je een echo binnekrijgt omwillevan heel wat anders dan een vliegend voorwerp in de zin waarvoor die dingen bedoelt zijn Citaat:
een zoveelste poging van retorische bronvervuiling ? Citaat:
't kan nooit fout gaan ? kan nooit verkeerd geïnterpreteerd worden ? je hebt er zelfs een handleiding bijgekregen in de zin van : als dit vlekje daar sus en zo en plots zo snel daar dan .... buitenaards dat is tenslotte wat jij deed komaan hé |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() dank je voor de herhaling alvast... dat bespaart me weer het werk me door al die rotzooi te moeten worstelen
en ? waar blijven die wetenschappelijke bevindingen nu ? dat zal wel weer uitblijven ik vond alvast wel via de link die opgaf bij dat vorige stuk allerhande dingen die me verdomd bekend voorkomen als 'zever' |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
|
![]() Echt een bezig baasje hoor, die Däniken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dropa
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
Nu, ken jij de reputatie een beetje van de pravda op het gebied van dergelijke sensationele nieuwtjes? Blijkbaar niet, anders zou je nu, net als ik, over de grond rollen van het lachen...... En je zou je misschien iets minder afvragen waarom dergelijke ontdekking geen schokgolven door de wetenschappelijke wereld heeft gestuurd.. ![]() Een paar voorbeeldjes van pravda ´science´ artikels, de sectie ´mysteries´ waar ook het verhaal van de ´map of the creator´ verscheen. http://english.pravda.ru/science/mysteries/ - Modern science still turns a blind eye on levitation. - Russian scientists contact nether world - Russians spend 40 dollars to build UFO - Aliens land in Australia to create humans wordt het plaatje duidelijk? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
de mens doet me wat denken aan¨Panamarenko die eerst bij hoog en laag beweerde dat zijn tuigen echt wel konden vliegen en later, nadat hij verdomd bekend was geworden, dat afdeed als imaginair Laatst gewijzigd door praha : 3 maart 2008 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
|
![]() [quote=praha;3284199]
Citaat:
Een momentele radar-echo-weergave -identiek als een groot vliegtuig- is een soort metalen vliegend ding dat electromagnetische radarstralen uitgezonden door een radarzender-antenne direct kan weerkaatsen - zoals een echt vliegtuig- dat terug naar een radarantenne-ontvanger en daar gefiltert en versterkt-verwerkt-extraheert wordt tot een mooie radarecho in de vorm van een bepaald streepje (raw-video) op een radarscherm. (zoals ge goed ziet onderlijn ik soms een) Nu een radarscherm kan inderdaad een ernstige stroring hebben ok, maar dan vallen de andere raw-video´s van de andere echte vliegtuigen ook weg, begrepen? Is het een lichte storing dan kijkt men even op de twee andere schermen of die stroring ook daar identiek is. Daarbij geeft een storing totaal andere effecten op een beeldscherm, nergens was er ook maar een fail te bespeuren op de ganse radarsystemen! Ook in de radarroom zelf heeft men een controlescherm en kan men heel snel fail-indicaties opmerken ! Niet dus. Elke radar kan men ook snel apart in local testen met eigen radarscherm! ook geen fail. In remote aangesloten op bunker en controletoren ook niet. Nu dat alles op meerdere radars en basissen tegelijk ! Ik heb nog nooit geweten dat een storing een valse vliegtuigecho geeft die ook nog beweegt op dezelfde manieren op 4 radars en tientallen schermen tegelijk op verschillende luchtmacht basissen. Daarom heeft men er 2 F16 achter gestuurd, ge weet toch wat dat betekent en kost aan manschappen wat extra ingezet wordt ? Kijk praha, een flitsradar van de wegenpolitie meet de snelheid van een bewegend voertuig door radarstralen-reflectie en de omrekening van de weerkaatste -dan veranderde- ontvangen straaleigenschappen, dit op de weg over de grond (doppler-principe), daar kunnen nog afwijkingen van snelheid gebeuren door toevallige reflecties via vangrails of kruisende of snel inhalende voertuigen, daar zijn ook trukken voor dat in te perken door kortstondig na mekaar tweemaal te meten en dan pas te flitsen als men zeker is. De zeer smalle juist uitgelijnde straal wordt onder een hoek van ca. 20-24° over de wegstrook uitgestraald. Een vliegveldradar straalt twee reusachtige sigaarvormige radarbeams uit die mekaar overlappen, de antenna draait 360° rond. Radarbereik en afdekking van het luchtruim is heel anders als bij een Gatso-radarpost. En omdat vliegverkeer zo safe moet zijn zijn er heel wat meer trukken die vliegtuigenweergave ook zonder fouten te doen ( hoogte en coördinaten) Daarbij staat de radar normaal zo ingesteld dat ALLEEN bewegende VASTE (metaal ofzo) objecten reflecteert. De rest is brol en meestal overbodig. Weather video van regenwolken/onweer kan de luchtverkeersleider ook weergeven als hij het nodig acht, met een draai aand e knop zijn die ook weer weg, op alle 4 schermen (3 +1) of afzonderlijk als diegene voor het scherm wil en zal doen. De meteo is er ook nog hé. Een vliegtuig of een vliegend ding hoog in de lucht wordt niet gestoord door vliegende vangrails... of metalen satellieten die toevallig naar beneden vliegen en weer omhoog vliegen... Laatst gewijzigd door Micele : 3 maart 2008 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
dat had je echt niet hoeven doen ![]() Citaat:
uiteraard kost dat veel... het was dan ook serieus op te vatten, die moment... niemand ontkent dat toch ook, dacht ik Citaat:
Citaat:
dus de uitleg van Kolonel Salmon en ir Gilmard kan niet zeg je ? of zeggen die mensen je nikske ? Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 3 maart 2008 om 01:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
|
![]() Neen, niet door andere dingen die een radarecho geven identiek als grote vliegtuigen.
Met een paar bepaalde switchen te selecteren (6 mogelijkheden) op het digitaal verwerkingsgedeelte van de radar kan men enkel nog vliegtuigen zien. (zegt MTI video, FTC, STC, PI, LC, HC, Staggering jou iets) ? Citaat:
Daarbij bij de Belgische luchtmacht zijn alle praktiserende radar-electronicussen en radarherstellers (onderhoud level 2 tot 4) onderofficier moest ge het nog niet weten, de kennis van officieren is maar algemeen en vaag, en blijft bij algemene theorie; na enkele jaren later in de eenheid zonder enige praktijkkennis is die theorie al vergeten. Officieren en zeker hogere (Kolonel en Ir-wat ?) maken hun handen daar niet aan vuil bij manier van spreken. Daarbij krijgen radars om de x-jaren updates en verregaande digitaliseringen. Zonder permanente ervaring van radar-pannes en -storingen staat men nergens. Kunnen uitleggen maar het niet - snel - kunnen herstellen, daar is men helemaal niets mee. Piloten willen zo snel mogelijk weer kunnen vliegen met de volledige radarondersteuning,en de luchtverkeersleiders willen functionerende en betrouwbare radars. Laatst gewijzigd door Micele : 3 maart 2008 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Misschien een iets diepgravender analyse dan die van Micele uit het Condon report, u allen wellicht wel bekend....
![]() http://ncas.org/condon/text/s6chap05.htm Toch nog even de conclusie doorgeven : Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 3 maart 2008 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() het blijft toch wel erg curieus hoe een mens enerzijds zich zo kan blindstaren op de 'onfeilbaarheid' van onze techniek dat een abnormale uitschieter meteen gebombardeerd wordt tot de meest fantasierijke verhaaltjes zonder nog maar een moment stil te staan bij enige wetenschappelijke methodiek terwijl deze laatste toch net aan de grondslag ligt van datzelfde 'onfeilbaar' stukje meetapparatuur
het is van hetzelfde niveau als diegenen die zich kost noch moeite troosten om een technologisch pareltje van een wagen aan te schaffen om dan vervolgens te claimen dat snelheidsbeperking en het dragen van een gordel fabeltjes zijn als het neerkomt op verkeersveiligheid |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
maw je vindt dat beiden er geen kloten van afweten en nonsens vertellen ? maar ja waar zijn we weeral mee bezig ? het immers aan jou aan te tonen dat die twee stippen ook daadwerkelijk ten alle tijden overeenstemden met twee vliegende ( metaalachtige blijkbaar nog ) tuigen Laatst gewijzigd door praha : 3 maart 2008 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
|
![]() Citaat:
Hogere officieren en Ir kunnen het soms wslk beter uileggen, maar de radartechnicussen moeten wel de pannes oplossen... wij leveren tenslotte de nodige technische oorzaken/gegevens, die we dan ook nog iets begrijpelijker moeten neerschrijven (mailen) zodat zij het hogerop kunnen uitleggen. Half-nederlands/ half-engels (de radarboeken zijn in technisch Engels) Wie denkt ge is de verantwoordelijke ad-hoc van een radar als het om het verlengen van de levensduur van een radar gaat ? Wie denkt ge gaat de updatecursussen volgen bij burgerfirma´s (door burgerlijke Ir gegeven) als een update moet ingebouwd worden, wie helpt er dezelfde burgerlijke Ir met hun vragen als ze juist willen weten welke juiste signalen en radardata op de radar zelf te vinden is, en geen weg meer vindt in de verouderde-onduidelijke techische schema´s ? Wie doet er alle voorbereidende metingen op de juiste plaatsen en punten zodat die updating snel en goedkoop verloopt ? En dat het daarna ook werkt hé. Van kunnen uitleggen heeft nog niemand een defecte radar hersteld. ![]() Zijt maar gerust die mensen die regelmatig -soms bijna dagelijks als er storingen zijn- met hun neus in de radar zit en de daily checks- weeklys, monthly enz.. -checks en nodige metingen doet die kent zijn materiaal en zijn storingen of mankementen en die kennen ook rare vliegtuigweergaves op het scherm. Een verkeersleider die een abnormale storing op zijn scherm heeft roept alleen ons, en geen Kolonel of een Ir achter zijn bureau, atelier, of uit zijn F-16. btw het kunnen ook tuigen zijn die gedeeltelijk uit kunststof gemaakt zijn, in elk geval moeten ze door onze dampkring neerdalen zonder wat te verbranden... Enkel vaste stoffen of materiaal met een bepaalde dichtheid weerkaatsen electromagnetische stralen op die directe en propere manier dat ze een mooie -gelijk echt- vliegtuigecho op het radarscherm weergeven, wat is daar te bewijzen aan. En als die dinges-echo´s zodanig bewegen over alle schermen van alle radars tegelijkertijd, en dit op een zodanige manier dan geen enkel aards vliegtuig deze snelheden en wendingen zo kan uitvoeren; daarbij ook nog geen ondervraging of nadering toelaten, niet aangemeld waren in ons luchtruim - langzaam wordt het hilarisch... dan zijn het onbekende vliegende objecten die niet op aarde kunnen bestaan. Amen Laatst gewijzigd door Micele : 3 maart 2008 om 02:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
|
![]() Citaat:
Wie iets niet verstaat, ik sta klaar ![]() Vooral .5 en .7 Citaat:
![]() Vooral veel meer digitaal, wat digitaal kan, en meer opvangcircuits en controlecircuits (backups en bite-circuits) Ergens in de link is er sprake van een zekere vorm van Ghost-videos van een target (vliegtuig of ding), ttz een dubbelganger niet ver van de echte video die dezelfde bewegingen op het scherm maakt. Èen echo is altijd echt, maar dewelke juist. Meestal is dat enkel voor doelen die niet zo veraf zijn. Kan dan enkel voor Glons -hypothetisch- in betracht komen, maar die telefoneren dan snel naar andere basissen, of lossen het snel op. Hoe ontstaan Ghost-Video´s Dit omdat de side-lobes van de mainbeam door een klein defect niet genoeg onderdrukt worden, men krijgt dan wel een noise-fail van de ontvanger hé ! (Standing Wave Ratio wat te hoog) Deze zijn bij ons ook al voorgekomen maar na 2´ voldoende te verhelpen zodat ze gans verdwijnen, met de nodige selecties (in remote zelfs); en/of desnoods wat power minderen (daarvoor rijden we met de fiets naar de radarshelter zelf, dus in local) zeggen we 5´. ![]() De link heeft het ook over één enkele radar, identieke storingen aan alle radars tegelijkertijd die die dingen -vanuit andere en verdere radarposities - in hun detectiebereik hadden sluit dit volledig uit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.467
|
![]() Citaat:
Citaat:
Van negatieve altitudes heb ik al gehoord, dan kan ofwel een simpele storing zijn (al dan niet door die ufo-dingen uitgestraald), of de volgradar van die ene F-16 slaat wat tilt... bij kortstondig lockverlies. De andere F-16 had blijkbaar dat probleem niet, zoals ik kan lezen. En de rest van de uitspraken is rond de pot draaien en eerder nietszeggend. Kan, uitzonderlijk, misschien als, dat bla bla, ja zelfs alle rijkswachters en getuigen leden gelijktijdig onder "they could possibly have been caused by stars seen under conditions of "exceptional atmospheric refraction."... moet er nog zand zijn... in de ogen van... En dat die dingen telkens wegvluchten bij de minste lock-up (lees citaat uit link) moet toch ook een belletje doen rinkelen dat die dingen wisten wat ze onmiddellijk moesten doen als ze maar heel kort aangestraald werden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 maart 2008 om 03:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
|
![]() Citaat:
Is dat wat je bedoelt met "wetenschappelijke bewijzen" dat er zeer oude hoogontwikkelde beschavingen vroeger (zelfs tot 10.000 j vóór C) zouden geleefd hebben? Zo ja, dan blijf ik bij wat ik hier postte. Deze verhalen doorstaan de kritische analyse immers niet. Argumenten op, blijkbaar.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=557 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=558
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
|
|
![]() |
![]() |