Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2008, 13:07   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Het gaat dan over jobs met een beginwedde van 3500€ en meer. En ook de jobs voor de hooggeschoolden blijven steeds meer en meer terug open staan, sommige bedrijven zijn zelfs al terug bezig met de laatste jaars studenten op de unifs reeds aan te werven.
Andere bedrijven gaan gewoon in heel de EU opzoek naar de geschikte mensen.
Bij ons op de faculteit maken de multinationals bergen reclame om bij hun te komen werken, en daarbij komt ook heel wat onderlinge concurrentie kijken. De meesten (+- 65%) van mijn collegae laastejaars studenten die volgend jaar gaan werken hebben hun contract al op zak.
Vanwaar dat tekort op hun arbeidsmarkt ineens vandaan komt weet ik ook niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 13:32   #22
gertjan22
Banneling

Standaard

De VDAB zegt dat ze geen kandidaten vinden...toch erg raar als je dan gaat solliciteren voor een bedrijf en je meer dan 1000 kandidaten ziet zitten voor 1 enkele vacature!! 999 van deze kandidaten die meedoen aan een sollicitatie hebben al elders een vaste job! Dat zouden ze moeten verbieden!
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 13:42   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
De VDAB zegt dat ze geen kandidaten vinden...toch erg raar als je dan gaat solliciteren voor een bedrijf en je meer dan 1000 kandidaten ziet zitten voor 1 enkele vacature!! 999 van deze kandidaten die meedoen aan een sollicitatie hebben al elders een vaste job! Dat zouden ze moeten verbieden!

Dus van baan veranderen moet verboden worden ?????

Get real...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 13:51   #24
gertjan22
Banneling

Standaard

De werkgevers moeten voorrang geven aan mensen die werkloos zijn,aan te werven.En geen mensen aanwerven die al een job hebben! Zo zal de werkloosheid niet naar omlaag gaan!
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 14:03   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De werkgevers moeten voorrang geven aan mensen die werkloos zijn,aan te werven.En geen mensen aanwerven die al een job hebben! Zo zal de werkloosheid niet naar omlaag gaan!
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 14:05   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen misschien eens proberen achter eno2 en KOBAF op jacht te gaan
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 14:05   #27
Chipie
Banneling

Standaard

Oud 4 maart 2008, 14:08   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die redenering gaat niet op.

Als er open vacatures zijn zullen deze ALTIJD netto ingevuld moeten worden door nieuwkomers op de arbeidsmarkt of werklozen.

Iemand die van baan verandert doet niets aan het aantal open vacatures, want hij maakt ook weer een plek vrij !
Oud 4 maart 2008, 14:43   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er zijn anders wel een hele reeks vacatures voor kansarmen/laaggeschoolden/allochtonen/gehandicapten/veertigplussers/etc op de vdab site.

Echt kut is het als je een aso diploma hebt. Dan ben je noch hooggeschoold noch 'kansarm'. En ben je met andere woorden lager dan laaggeschoold. Ik spreek uit ondervinding.
echt kut is pas als je een A2 technisch hebt en jaren lang onder je diploma hebt gewerkt. Probeer dan als 40+ maar eens aan de bak te komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 14:50   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bij ons op de faculteit maken de multinationals bergen reclame om bij hun te komen werken, en daarbij komt ook heel wat onderlinge concurrentie kijken. De meesten (+- 65%) van mijn collegae laastejaars studenten die volgend jaar gaan werken hebben hun contract al op zak.
Idd, en van waar dat te kort plots is gekomen, wel dat is nu eens de schuld van de regeringen.
Zowel de Vlaamse, Waalse als federale regeringen hebben jobs gecreëerd, maar de meeste van die jobs zijn valse jobs. En het zijn die valse jobs die de mensen weghouden bij de echte jobs, want daar moeten ze echt werken en hun verstand gebruiken. Doek heel dat systeem van dienstencheques en alles wat er rond hangt op en je hebt terug een overschot aan arbeidskrachten.

En jawel hoor, die dienstencheques bezorgen ook hooggescholende valse jobs, zij regelen immers de verkoop, het toezicht er op, en de plaatsingen van de personen die met dienstencheques werken.
Oud 4 maart 2008, 14:53   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke onzin is dat nu, veel werkgevers krijgen zelfs geen reacties meer op hun werkaanbiedingen en gaan dan zelf opzoek naar mensen.
Ze gaan zelf zover, dat ze invaliden vragen om bij hen te komen werken, al was het maar voor 1 of 2 dagen in de week op kantoor papierwerk te verrichten.
Oud 4 maart 2008, 14:56   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werkgevers krijgen al een extra vergoeding als ze een werkloze aannemen.

Maar je moet de mensen ook nog vinden.

Er zijn namelijk idd veel problemen om bekwame mensen te vinden voor bepaalde jobs, jobs die je niet kan laten uitvoeren door een beginnerin dat soort werk.
Oud 4 maart 2008, 15:21   #33
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Mijn ervaring is dat de VDAB niet zo héél veel doet om mensen aan werk te helpen.

Ik ken er genoeg die maanden op de diensten van de VDAB rekenden, en om de 2 dagen gingen kijken naar de aanbiedingen enz, en waar niks uit de bus kwam.

Zodra ze zelf spontaan gingen solliciteren hield het niet op en hadden ze soms wel binnen de week een job.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 15:36   #34
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Echt kut is het als je een aso diploma hebt. Dan ben je noch hooggeschoold noch 'kansarm'. En ben je met andere woorden lager dan laaggeschoold. Ik spreek uit ondervinding.
Je hebt wel een punt. Ik heb soms ook de indruk dat je van alle diploma's dat echt wel hetgene is waar je het minste mee kunt.
Oud 4 maart 2008, 15:39   #35
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Ik weet niet wat je studeert maar het tekort aan (hogeropgeleid) technisch personeel kondigde zich wel al enkele jaren geleden aan.
Veel bedrijven gaan tegenwoordig dan ook voor hun know-how elders op zoek (oostwaarts).
Oud 4 maart 2008, 15:40   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Je hebt wel een punt. Ik heb soms ook de indruk dat je van alle diploma's dat echt wel hetgene is waar je het minste mee kunt.
je kunt er mee naar de unief of hogeschool

thats it
Oud 4 maart 2008, 15:47   #37
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Welke onzin is dat nu, veel werkgevers krijgen zelfs geen reacties meer op hun werkaanbiedingen en gaan dan zelf opzoek naar mensen.
Ze gaan zelf zover, dat ze invaliden vragen om bij hen te komen werken, al was het maar voor 1 of 2 dagen in de week op kantoor papierwerk te verrichten.
Maar de vereiste om papierwerk te mogen doen is meestal wel een hogeschooldiploma (secretariaat-talen), dat zijn dus geen jobs meer voor laaggeschoolden.
Ik denk dat er veel jobs zijn waar nog altijd veel te veel vereisten voor worden gesteld die niet eens nodig zijn.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 maart 2008 om 15:47.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 16:42   #38
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat de VDAB niet zo héél veel doet om mensen aan werk te helpen.

Ik ken er genoeg die maanden op de diensten van de VDAB rekenden, en om de 2 dagen gingen kijken naar de aanbiedingen enz, en waar niks uit de bus kwam.

Zodra ze zelf spontaan gingen solliciteren hield het niet op en hadden ze soms wel binnen de week een job.
Dat klopt als een bus...
Zeker als het om laaggeschoolden gaat...
Oud 4 maart 2008, 16:50   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Tis wat ik zeg: proactief handelen, heft in eigen handen nemen, zelf er achter aan gaan.

Als ge actief een job zoekt hebt ge er zo een, ongeacht opleidingsniveau.

Maar bepaalde armen willen dat alles naar hun toe komt gevlogen zonder dat ze een klop hoeven te doen.
Oud 4 maart 2008, 16:52   #40
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tis wat ik zeg: proactief handelen, heft in eigen handen nemen, zelf er achter aan gaan.

Als ge actief een job zoekt hebt ge er zo een, ongeacht opleidingsniveau.

Maar bepaalde armen willen dat alles naar hun toe komt gevlogen zonder dat ze een klop hoeven te doen.
Er zijn er zelfs die geld betalen om aan de dop te geraken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be