Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 5 maart 2008, 15:51   #1121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wie? System?
Ik geef gewoon de historische feiten weer. U negeert ze of tracht ze te verbloemen. Borms kan een goed mens zijn geweest, misschien zelfs een idealist. Maar hij was toch geen een dommerik neem ik aan. Het was toch Dr. Borms... Hij zal toch niet uit 'naieviteit' de Duitsers hebben gesteund. En toch steunde hij doelbewust de nazi's. Dat zijn de feiten. Nogmaals, hij wierp zich niet alleen op voor 'Neerlands vaan', maar ook voor de NSDAP-swastika. Het staat u niet aan misschien, dat men dat hier vermeldt, maar daar vermag ik niets tegen. Helaas, het is wat de geschiedenis ons leert.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 16:19.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 15:55   #1122
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Toch stel ik vast dat u collaboratie, nazisme, linkt aan het VB . Waarom niet aan partijen die voormalige collaborateurs , of aanhangers van het SMF in hun rangen hebben?
Omdat die partij pronkt met collaborateurs om maar niet meer te zeggen.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 16:05   #1123
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat een eigendunk he ,de ene mag het de andere niet.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 16:09   #1124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Wat een eigendunk he ,de ene mag het de andere niet.
Ik lees gewoon wat mensen, zoals Dillen, Dewinter, enz, enz uit het VB zeggen over de grote collaborateurs. Maar daar gaan we het nu niet meer over hebben. Deze discussie is afgesloten. Tenzij dat u ze weer wil openen. Voor mij geen probleem, maar we moeten ook niet overdrijven.

Nu echter zitten we alweer met een racist als nieuwe voorzitter van het VB. De aparheidslievende Valkeniers. Daarom: niets nieuws onder de zon bij het VB. Andere poppetjes, maar dezelfde discriminerende ideeën.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 16:10.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 16:18   #1125
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees gewoon wat mensen, zoals Dillen, Dewinter, enz, enz uit het VB zeggen over de grote collaborateurs. Maar daar gaan we het nu niet meer over hebben. Deze discussie is afgesloten. Tenzij dat u ze weer wil openen. Voor mij geen probleem, maar we moeten ook niet overdrijven.

Nu echter zitten we alweer met een racist als nieuwe voorzitter van het VB. De aparheidslievende Valkeniers. Daarom: niets nieuws onder de zon bij het VB. Andere poppetjes, maar dezelfde discriminerende ideeën.
Mijn stem had hij alvast maar daar kijkt u nu niet bepaald van op zeker!

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 5 maart 2008 om 16:18.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 16:27   #1126
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja.
Hij meent dat immers niet, in zijn hart is dat een goede jongen.

Soms wordt hij wat meegesleept door de emoties, wat wil als heel je familie door het VB is vermoord in een concentratiecamp.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 16:28   #1127
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef gewoon de historische feiten weer. U negeert ze of tracht ze te verbloemen. Borms kan een goed mens zijn geweest, misschien zelfs een idealist. Maar hij was toch geen een dommerik neem ik aan. Het was toch Dr. Borms... Hij zal toch niet uit 'naieviteit' de Duitsers hebben gesteund. En toch steunde hij doelbewust de nazi's. Dat zijn de feiten. Nogmaals, hij wierp zich niet alleen op voor 'Neerlands vaan', maar ook voor de NSDAP-swastika. Het staat u niet aan misschien, dat men dat hier vermeldt, maar daar vermag ik niets tegen. Helaas, het is wat de geschiedenis ons leert.
Wat u niet schijnt te begrijpen dat de mensen toen meer verwachten van de nazi's dan van Belgie. Ons zegt dat iets over Belgie, u wil dat niet zien.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:04   #1128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat u niet schijnt te begrijpen dat de mensen toen meer verwachten van de nazi's dan van Belgie. Ons zegt dat iets over Belgie, u wil dat niet zien.
Ook dat lijkt me duidelijk. Blijft natuurlijk dat diezelfde nazi's ook Vlaanderen binnenvielen. Men gaat toch niet samenwerken met een mensen die uw land binnenvallen. En dan aan diezelfde invallers om meer zelfstandigheid vragen? U lijkt dat met de regelmaat van een klok te vergeten. Overigens, wat het ronselen voor het Oostfront met de Vlaamse belangen te maken had, mag joost weten. Neen, het VNV zat fout, Borms zat fout. Tsja, en als het dan verkeerd afloopt, moet u niet komen janken over repressie en dergelijke. Wie honing wil likken en aan de vleepotten wil zitten, moet lijden dat hem de bijen steken en/of dat hij een indigestie krijgt. Nu, dit gezegd zijnde, waren er zeker excessen bij de bevrijding. Dat zult u mij niet horen betwisten.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 17:06.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:07   #1129
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat lijkt me duidelijk. Blijft natuurlijk dat diezelfde nazi's ook Vlaanderen binnenvielen. Men gaat toch niet samenwerken met een mensen die uw land binnenvallen. En dan aan diezelfde invallers om meer zelfstandigheid vragen? U lijkt dat met de regelmaat van een klok te vergeten. Overigens, wat het ronselen voor het Oostfront met de Vlaamse belangen te maken had, mag joost weten. Neen, het VNV zat fout, Borms zat fout. Tsja, en als het dan verkeerd afloopt, moet u niet komen janken over repressie en dergelijke. Wie honing wil likken en aan de vleepotten wil zitten, moet lijden dat hem de bijen steken en/of dat hij een indigestie krijgt. Nu, dit gezegd zijnde, waren er zeker excessen bij de bevrijding. Dat zult u mij niet horen betwisten.
U schiet echt een beetje door hoor, nu. Tot nog toe heeft niemand het ook maar over de repressie gehad.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:12   #1130
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Men gaat toch niet samenwerken met een mensen die uw land binnenvallen. En dan aan diezelfde invallers om meer zelfstandigheid vragen?
U begrijpt het niet of wenst simpelweg oost-indisch doof te blijven.Dus er was la belgique ,dat we toen en nu haten,den duits viel binnen en ja ook in Vlaanderen.We dachten aha zij gaan ons eindelijk verstaan en ons onder het juk van de belgische staat halen en ons een onafhankelijk Vlaanderen gunnen,en dat werd ook belooft .Maar niet nagekomen.Toch hebben veel Vlaamse jongens en gewone Vlamingen meegewerkt met den duits want zelfs dat was nog beter dan la belgique.En ze hadden ook een gemeenschappelijke vijand de communisten.In een notedop maar wel waar.En uiteraard is er nog veel meer over te vertellen zonder al die linkse onnozelheden.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:14   #1131
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U schiet echt een beetje door hoor, nu. Tot nog toe heeft niemand het ook maar over de repressie gehad.
Ik ken mensen die het meegemaakt hebben en ik kan u zeggen 't was wreed en onnodig,trouwens geen van hen vraagt amnestie.Ze zijn fier op hun daden en willen geen knieval maken voor la belgique,ik kan ze daar in volgen.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:19   #1132
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Men gaat toch niet samenwerken met een mensen die uw land binnenvallen. En dan aan diezelfde invallers om meer zelfstandigheid vragen?
Ons land, toen en nu, is Belgie.

Waar de Vlaming, toen en nu, niets van te verwachten heeft.

Voor mij persoonlijk, ik werk samen met de duivel als ik denk dat dat Belgie kapot krijgt.

En al de tralala over nazi's glijdt van mij af zonder dat ik er last van heb. U mag duizend keer nazi's roepen, dat stoort me niet echt. Lang voordat ik geboren ben zijn namelijk die nazi's samen met Hitler gestorven.

We leven nu en niet 70 jaar geleden. Zodus doet u maar voort met nazi te roepen in de ijdele hoop dat dit Belgie zal redden van de ondergang.

U, en niet ik, strijdt een verloren gevecht.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 5 maart 2008 om 17:20.
HAMC is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:29   #1133
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U begrijpt het niet of wenst simpelweg oost-indisch doof te blijven.Dus er was la belgique ,dat we toen en nu haten,den duits viel binnen en ja ook in Vlaanderen.We dachten aha zij gaan ons eindelijk verstaan en ons onder het juk van de belgische staat halen en ons een onafhankelijk Vlaanderen gunnen,en dat werd ook belooft .Maar niet nagekomen.Toch hebben veel Vlaamse jongens en gewone Vlamingen meegewerkt met den duits want zelfs dat was nog beter dan la belgique.En ze hadden ook een gemeenschappelijke vijand de communisten.In een notedop maar wel waar.En uiteraard is er nog veel meer over te vertellen zonder al die linkse onnozelheden.
Dat zal wel zijn dat het beter was. Als men meewerkt met de vijand zijn er altijd extraatjes. In 1942 had het VNV zich moeten terugtrekken uit de collaboratie. Toen was het al duidelijk dat de Duitsers zich niet veel aan Vlaanderen gelegen lieten. En later zeker niet. Men kan zelfs in een zeker opzicht figuurlijk stellen dat de Walen het veel verder schopten. Degrelle werd tenminste nog door Hitler ontvangen. Elias had ook gehoopt op zulke ontmoeting. Tevergeefs. Met veel moeite werd hij ontvangen door Himmler.

Over gans de lijn is het fout gelopen met de Vlaams-nationalisten van het VNV tijdens de oorlog. Eerst en vooral op moreel vlak (je kunt de collaboratie na een bepaalde tijd niet meer verdedigen) liep het fout en het liep volledig mis voor wat de Vlaamse eisen betreft. De Vlaams-nationalisten kwamen bekaaid uit de collaboratie, ze haalden niets binnen. Helemaal niets. Integendeel: de Vlaamse belangen werden geschaad, achteruit geslagen voor nog zo'n 30 jaar.

Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2008 om 17:34.
system is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:34   #1134
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons land, toen en nu, is Belgie.

Waar de Vlaming, toen en nu, niets van te verwachten heeft.

Voor mij persoonlijk, ik werk samen met de duivel als ik denk dat dat Belgie kapot krijgt.

En al de tralala over nazi's glijdt van mij af zonder dat ik er last van heb. U mag duizend keer nazi's roepen, dat stoort me niet echt. Lang voordat ik geboren ben zijn namelijk die nazi's samen met Hitler gestorven.

We leven nu en niet 70 jaar geleden. Zodus doet u maar voort met nazi te roepen in de ijdele hoop dat dit Belgie zal redden van de ondergang.

U, en niet ik, strijdt een verloren gevecht.
Wordt u daar nooit moedeloos van, van uw strijd waarvan de grote meerderheid echt niet wakker ligt...

Vindt u echt dat mensen die Belgie wensen te behouden een verloren gevecht voeren?

Is het niet net andersom?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 maart 2008 om 17:35.
Another Jack is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:36   #1135
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal wel zijn dat het beter was. Als men meewerkt met de vijand zijn er altijd extraatjes. In 1942 had het VNV zich moeten terugtrekken uit de collaboratie. Toen was het al duidelijk dat de Duitsers zich niet veel aan Vlaanderen gelegen lieten. En later zeker niet. Men kan zelfs in een zeker opzicht figuurlijk stellen dat de Walen het veel verder schopten. Degrelle werd tenminste door Hitler ontvangen. Elias had ook gehoopt op zulke ontmoeting. Tevergeefs. Met veel moeite werd hij ontvangen door Himmler.

Over gans de lijn is het fout gelopen met de Vlaams-nationalisten van het VNV tijdens de oorlog. Eerst en vooral op moreel vlak (je kunt de collaboratie na een bepaalde tijd niet meer verdedigen) liep het fout en het liep volledig mis voor wat de Vlaamse eisen betreft. De Vlaams-nationalisten kwamen bekaaid uit de collaboratie, ze haalden niets binnen. Helmaal niets. Integendeel: de Vlaamse belangen werden geschaad, achteruit geslagen voor nog zo'n 30 jaar.
Men dacht toen dat den duits aan de winnende hand was en men kon toen maar beter meewerken en toch nog je ideaal uit de brand proberen slepen.De aanhouder wint ,zelfs nu is het binnen handbereik belgie heeft gedaan!De walen waren de echte hielenlikkers ,wij hadden nog iets om voor te vechten als volk en land en enkel daar was het hem om te doen.De walen voor wat deden zij het?Ze hadden alles al .
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:37   #1136
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wordt u daar nooit moedeloos van, van uw strijd waarvan de grote meerderheid echt niet wakker ligt...

Vindt u echt dat mensen die Belgie wensen te behouden een verloren gevecht voeren?

Is het niet net andersom?
Neen en een meerderheid lijkt me al te gek.Ja.Neen.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:41   #1137
fransV
Gouverneur

Standaard zodoende

Citaat:
Zodoende zijn er enkel bij het VB collaborateurs of wat er volgens U voor doorgaat? Over die bij andere partijen zwijgen we dan , die worden gedoogd .Nogal discriminerend , vind ik.
fransV is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:47   #1138
fransV
Gouverneur

Standaard neen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee, dat doet het VB zelf, als topmannen van die partij, vnv-collaborateurs als C.Verschaeve en Staf De Clercq als hun grote voorbeeld aanwijzen en door diezelfde collaborateurs te huldigen en te "fêteren" (cfr. een ijzerwake, de alternatieve ijzerbedevaart mede door het VB in het leven geroepen, van een paar jaar terug)
Toch niet, zelfverklaarde verdraagzamen doen dat .De Ijzerwake is trouwens geen alternatief , dat is DE IJzerbedevaart.
fransV is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:49   #1139
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Toch niet, zelfverklaarde verdraagzamen doen dat .De Ijzerwake is trouwens geen alternatief , dat is DE IJzerbedevaart.
Amen.
vlaanderen72 is offline  
Oud 5 maart 2008, 17:53   #1140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Men dacht toen dat den duits aan de winnende hand was en men kon toen maar beter meewerken en toch nog je ideaal uit de brand proberen slepen.De aanhouder wint ,zelfs nu is het binnen handbereik belgie heeft gedaan!De walen waren de echte hielenlikkers ,wij hadden nog iets om voor te vechten als volk en land en enkel daar was het hem om te doen.De walen voor wat deden zij het?Ze hadden alles al .
Ja dat voordeel van de twijfel wil ik u gunnen. Namelijk in het begin. Toen dacht iedereen dat 'ze' gingen winnen. Maar zelfs dan werkt men niet samen met de invaller. En zeker niet in 1942 toen het VNV zich realiseerde dat er niets van in huis zou komen van inwilging van Vlaamse eisen door de Duitsers. De mannen van Degrelle waren zeker hielenlikkers van Hitler. Het VNV echter ook, zeker de laatste jaren van de oorlog.
system is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be