Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 6 maart 2008, 07:24   #1181
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Ik vind belgie totaal geen meerwaarde wel integendeel,nefast voor de Vlamingen en zolang al dat het bestaat.Ik heb al die culturen niet nodig als ik een andere cultuur wil beleven ga ik wel op reis en ja dat doe ik ook.Ik blijf echt niet op mijn eiland zitten.Ik ben dus wel een nationalist een ultra volksnationalist zelfs.Ik zou vechten en sterven voor mijn Vlaanderen en mijn Vlaamse volk en dat meen ik echt,geen loze woorden.
Sterven wil ik enkel, eventueel voor mijn dierbaren.
Als jij wilt sterven voor een lap grond van twee keer niks, suit yourself. Ik zal je alleszins niet tegenhouden.
Actieve medewerking met een monster als Hitler goedkeuren,niet dat mij dat verbaast, integendeel en nu nog steeds zelf willen sterven voor "een paar vierkante km" klei . Voel je jezelf echt wel ok ???

Laatst gewijzigd door Pietje : 6 maart 2008 om 07:36.
Pietje is offline  
Oud 6 maart 2008, 07:48   #1182
fransV
Gouverneur

Standaard niets

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Sterven wil ik enkel, eventueel voor mijn dierbaren.
Als jij wilt sterven voor een lap grond van twee keer niks, suit yourself. Ik zal je alleszins niet tegenhouden.
Actieve medewerking met een monster als Hitler goedkeuren,niet dat mij dat verbaast, integendeel en nu nog steeds zelf willen sterven voor "een paar vierkante km" klei . Voel je jezelf echt wel ok ???
. Als ge de " houding, gedachte" van Vlaanderen 72 niet begrijpt ,geeft men zijn onwetendheid bloot .
fransV is offline  
Oud 6 maart 2008, 09:01   #1183
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
. Als ge de " houding, gedachte" van Vlaanderen 72 niet begrijpt ,geeft men zijn onwetendheid bloot .
Recht praten wat krom is en altijd krom zal blijven, zo noem ik zulke houding.
system is offline  
Oud 6 maart 2008, 09:04   #1184
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat belgische geschiedenisschrijving.
Vlaanderen met Frans-vlaanderen en Zeeuws Vlaanderen bestaat veel langer dan 1830, dus onmogelijk ontstaan in een Belgische context.
De schilderijen van de Vlaamse primitieven en andere Vlaamse grootmeesters hingen reeds in alle grote muzea van de wereld toen van belgië nog geen sprake was.
Mogelijk kwam in belgische context Brabant en Limburg meer onder de noemer Vlaanderen en werd de taal 'Vlaams' genoemd. Dat laatste is natuurlijk zinloos: de Limburgers uit Nederland spreken Nederlands, en de Limburgers binnen België zouden dan 'Vlaams' spreken. Hetzelfde met de Brabanders. Hetzelfde met de Zeeuws-Vlamingen en de West-vlamingen;

En daarom zeg ik dus dat het huidige Vlaanderen een kunstmatig iets is.
system is offline  
Oud 6 maart 2008, 09:06   #1185
system
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Je volste recht. Vraag is of de Fr ook denken dat het een voorrecht is en dus het nodige respect opbrengen voor het grondgebied en de taal van hun landgenoot.
2) Wat als ze het deze keer opnieuw niet begrijpen?
Als ze bv voorrechten opeisen die ze aan de Vl niet gunnen, nl als ze weigeren Nl te aanvaarden als officiële taal van Vlaanderen.
Als ze Brussel telkens opnieuw willen uitbreiden
Als ze Brussel niet tweetalig willen
Als ze weigeren om Nl de verplichte 2de taal te maken in de Fr scholen.
Ik meen dat zeer veel Fr in dat geval zijn.
system, wat doe je in dat geval? onderhandelen? dat is mooi.
wat doe je als die onderhandelingen niets uithalen?
3) je bent geen nationalist, want te eng. Je volste recht
Je voelt je verbonden met Limburg, 'waar in 't bronsgroen eikenhout...'. dat is mooi, ik voel er ook iets voor , en ben zelfs een beetje jaloers op.
Dat Limburgs nationalisme (nòg enger dan Vl nationalisme) noem je chauvinisme en dan is het in orde en niet voorbijgestreefd. Niet rationeel en een beetje tegenstrijdig natuurlijk. Maar als je dat zo aanvoelt doe je er niemand kwaad mee.
Als je Vl nationalisme te eng vindt, dan zou je logischer wijze moeten uitkijken naar iets groter waar beide Limburgen in verenigd zijn, zoals bv De Lage Landen waarin heel Limburg en heel ons taalgebied verenigd zijn.

Ik moet u twee maal hetzelfde antwoord geven.
1) Dat zullen we dan zien. Ik ken de toekomst niet.
2) U spreekt in een hypothetische wijze. Als, als....
Maar goed laat, ons hier op doorgaan. Het is toch evident, dat indien de twee gemeenschappen zich niet meer willen of kunnen verstaan, dat we dan naar een ander model zullen moeten gaan. De tijd zal ons zeggen hoe dit dan zal evolueren Zover is het nog niet. Ik beschouw die dingen niet zo belangrijk als u. Ik heb zo de indruk dat u opstaat met de staatshervorming en dat u er meer slapen gaat. Volgens mij bent u daar de hele dag mee bezig. Ik dus niet. En de meeste mensen niet. Er zit ook behoorlijk wat rancune bij een deel van de Vlaams-nationalisten. En dat is nooit een goede raadgever. Als ik zie hoe sommige Vlaams-nationalisten nog met heimwee terugdenken naar WOII en hoe manifestaties zoals de IJzerwake dubieuse trekjes hebben, dan spreekt me dit soort Vlaanderen absoluut niet aan. Maar dan ook absoluut niet. Het is maar dat u het weet.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 09:23.
system is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:03   #1186
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik moet u twee maal hetzelfde antwoord geven.
1) Dat zullen we dan zien. Ik ken de toekomst niet.
2) U spreekt in een hypothetische wijze. Als, als....
Maar goed laat, ons hier op doorgaan. Het is toch evident, dat indien de twee gemeenschappen zich niet meer willen of kunnen verstaan, dat we dan naar een ander model zullen moeten gaan. De tijd zal ons zeggen hoe dit dan zal evolueren Zover is het nog niet. Ik beschouw die dingen niet zo belangrijk als u. Ik heb zo de indruk dat u opstaat met de staatshervorming en dat u er meer slapen gaat. Volgens mij bent u daar de hele dag mee bezig. Ik dus niet. En de meeste mensen niet. Er zit ook behoorlijk wat rancune bij een deel van de Vlaams-nationalisten. En dat is nooit een goede raadgever. Als ik zie hoe sommige Vlaams-nationalisten nog met heimwee terugdenken naar WOII en hoe manifestaties zoals de IJzerwake dubieuse trekjes hebben, dan spreekt me dit soort Vlaanderen absoluut niet aan. Maar dan ook absoluut niet. Het is maar dat u het weet.
1) Ik ken mijn Belgische geschiedenis. Ik zie de feiten van vandaag. En het is duidelijk dat de meerderheid van de Franstaligen onze taal en ons grondgebied niet respecteert. Wat doe je dan.
2) de feiten vandaag zijn duidelijk en dus gaan we maar een ander model. Veel modellen zijn er niet: meer autonomie voor vlaanderen en meer samenwerking met Nederland. Daar zullen we mekaar dan hopelijk ontmoeten.
'Ik heb zo de indruk' dat is natuurlijk een veronderstelling, een gissing, en meer niet.
Ik kan je geruststellen er zijn nog veel andere zaken die me bezig houden. Ik heb half de wereld afgereisd en volg nog met belangstelling wat er gebeurt, ik hou zeer veel van muziek en poëzie, woon in de mooiste stad van Vlaanderen waar ik graag de toeristen help, ik fiets graag en hou van de natuur, ik heb nog contacten met mensen in landen die het echt moeilijk hebben en draag daar mijn steentje bij.
Dus maak je maar geen zorgen over mijn beperkte wereld.
'Het is maar dat u het weet'.
Oud 6 maart 2008, 10:14   #1187
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Sterven wil ik enkel, eventueel voor mijn dierbaren. Voel je jezelf echt wel ok ???
... dat is eigen volk eerst ? maar pietje toch ?

Voel je jezelf echt wel goed
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:18   #1188
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou vechten en sterven voor mijn Vlaanderen en mijn Vlaamse volk en dat meen ik echt,geen loze woorden.
Ik ben ontroerd
Dat gij ooit nog eens voor een commie, een poco, een donkerrode sos en zijn gedachtengoed jezelf zou opofferen!
Kom in mijn armen!
En begin maar al te oefenen!
ericferemans is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:30   #1189
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Je volste recht. Vraag is of de Fr ook denken dat het een voorrecht is en dus het nodige respect opbrengen voor het grondgebied en de taal van hun landgenoot.
2) Wat als ze het deze keer opnieuw niet begrijpen?
Als ze bv voorrechten opeisen die ze aan de Vl niet gunnen, nl als ze weigeren Nl te aanvaarden als officiële taal van Vlaanderen.
Als ze Brussel telkens opnieuw willen uitbreiden
Als ze Brussel niet tweetalig willen
Als ze weigeren om Nl de verplichte 2de taal te maken in de Fr scholen.
Ik meen dat zeer veel Fr in dat geval zijn.
system, wat doe je in dat geval? onderhandelen? dat is mooi.
wat doe je als die onderhandelingen niets uithalen?
och Luc... dat snappen veel mensen van buiten Brussel en de Vlaamse Rand niet !!

als je dan de voorstelllen van dat "ventje van Lokeren" val je gewoon van uw stoel op uw gat
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:30   #1190
system
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Ik ken mijn Belgische geschiedenis. Ik zie de feiten van vandaag. En het is duidelijk dat de meerderheid van de Franstaligen onze taal en ons grondgebied niet respecteert. Wat doe je dan.
2) de feiten vandaag zijn duidelijk en dus gaan we maar een ander model. Veel modellen zijn er niet: meer autonomie voor vlaanderen en meer samenwerking met Nederland. Daar zullen we mekaar dan hopelijk ontmoeten.
'Ik heb zo de indruk' dat is natuurlijk een veronderstelling, een gissing, en meer niet.
Ik kan je geruststellen er zijn nog veel andere zaken die me bezig houden. Ik heb half de wereld afgereisd en volg nog met belangstelling wat er gebeurt, ik hou zeer veel van muziek en poëzie, woon in de mooiste stad van Vlaanderen waar ik graag de toeristen help, ik fiets graag en hou van de natuur, ik heb nog contacten met mensen in landen die het echt moeilijk hebben en draag daar mijn steentje bij.Dus maak je maar geen zorgen over mijn beperkte wereld.
'Het is maar dat u het weet'.
Indien u dat zegt, zal dat zo wel zijn. Ik zal het wat anders formuleren. U bent daar allemaal meer mee bezig. Voor u -tenminste, zo komt u over- is 'Vlaanderen' met de staatshervorming en dergelijke een belangrijk hoofdstuk in uw leven. Voor mij niet. En zeker niet het Vlaanderen van de IJzerwake. Zulke een Vlaanderen kan me gestolen worden.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 10:31.
system is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:31   #1191
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[/color]

je zal wel België bedoelen...
ancapa is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:33   #1192
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mijn beste Vlaanderen bestaat al eeuwen!
1302...
ancapa is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:33   #1193
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

je zal wel België bedoelen...
Alle twee.
system is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:36   #1194
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
De Walen schopten het verder . Nochtans wordt of werd geprobeerd dit stuk geschiedenis een andere " dimensie" te geven .
wat schopten ze verder ? de Vlamingen in den tijd
ancapa is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:37   #1195
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
systeem is een tjeef

hij is voor Belgie maar staat op de rechten van de Vlamingen.

Dat kan dus niet he, systeem
een chemicus zeker niet... water en olie mengen is niet evident...

zoals een vrouw een beetje zwanger zou zijn...
ancapa is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:38   #1196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
wat schopten ze verder ? de Vlamingen in den tijd
Elias, leider van het VNV, was anders heel ontgoocheld dat hij niet door Hitler ontvangen werd. Zelfs Mussert, het would-be führertje van de Nederlandse NSB, werd door Hitler ontvangen. Pech voor de Vlaams-nationalisten van het VNV.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 10:43.
system is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:43   #1197
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elias, leider van het VNV was anders heel ontgoocheld dat hij niet door Hitler ontvangen werd. Zelfs Mussert, het would-be führertje van de Nederlandse NSB, werd door Hitler ontvangen. Pech voor de Vlaams-nationalisten van het VNV.
allez, het VNV was te verwaarlozen
ancapa is offline  
Oud 6 maart 2008, 10:47   #1198
system
Banneling

Standaard

Citaat:
allez, het VNV was te verwaarlozen
Slaven ontvangt de koning niet. Het zijn alleen ambetanterikken die de aandacht trekken. De VNV-ers als lakeien deden toch alles wat de führer verlangde. De moeite niet volgens Hitler. Een ontmoeting niet waard.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 10:47.
system is offline  
Oud 6 maart 2008, 11:20   #1199
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het hoort nog steeds onderdeel van Nederland te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 maart 2008, 11:22   #1200
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Elias, leider van het VNV, was anders heel ontgoocheld dat hij niet door Hitler ontvangen werd. Zelfs Mussert, het would-be führertje van de Nederlandse NSB, werd door Hitler ontvangen. Pech voor de Vlaams-nationalisten van het VNV.

Degrelle en Hitler.

Maar laten we vooral zeggen dat enkel de Vlaming collaboreerde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be