![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bewijst dat er tussen Vlamingen onderling ook grote culturele als taalkundige verschillen zijn, net als in Noord-Nederland.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rest nog het grootste struikelblok: Brussel
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nee ik onderschat het niet, maar ik denk wel dat ik genoeg Luxemburgers ken om te begrijpen dat ze niet warm lopen om hun hertogdom op te geven aan groot nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hebt een cultureel beleid in Oostrozebeke en ook één in Wielsbeke. Toch denk ik niet dat er zoveel verschil is tussen beide buurgemeenten
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestaan fanatieke extreem religieuze islamieten die bovendien Nederlander zijn en er bestaan atheïstische liberaal denkende Algerijnen (ik kan het weten, want ik ken ze). De gewone stereotypische uitlatingen leiden tot niets anders dan dommigheden. Het is bv. dolletjes om nederlandse studenten die in Antwerpen studeren te horen afgeven over de "vuile hollanders" die als dagjestoeristen aan de vogelmarkt in de parkings staan te pissen (bij nadere beschouwing szitten daar soms ook Westvlamingen tussen). Er is nog niemand gestorven van wat zin voor humor.
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik refereer naar waarden, normen en organisatorische samenlevingsmodellen. Die Algerijnen die jij kent mogen zoveel homoseks of opiumparties hebben, wat ze willen, het gaat om hun regering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() sorry dubbel
Laatst gewijzigd door BCD : 6 maart 2008 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Humanisme, tolerantie voor homo's, etc is niet eigen aan de Nederlander maar aan het individu. Het is niet omdat het beleid humaan, tolerant etc is dat die een weerspiegeling is van de volledige gemeenschap. U denkt in termen van volkeren, staten etc. Ik denk in termen van het individu. Zowel u als ik zijn Vlamingen toch vrees ik dat ik weinig met u gemeen heb, dat maakt u of mij niet minder Vlaming. Snapt u
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Benelux is "a work in progress" als dusdanig stond het model voor de EU, nu de EU tot stilstand is gekomen is het misschien geen kwaad idee om met de Benelux een stapje verder te gaan in de richting van een (con)federatie. Dat een grote diversiteit van volkeren succesvol in één staat kan leven is ondanks de bekende mislukkingen toch een feit. Een democratisch goed werkende Groot-Nederlandse staat zou een inspiratiebron kunnen zijn voor talrijke plaatsen op deze planeet. Van deze plaats (deze planeet) een plaats maken waar het goed leven is, begint noodzakelijk met het brengen van vrede. Feit is dat er meer punten van overeenkomst zijn tussen alle mensen dan punten van verschil.
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Ooit al eens Amsterdam by night gezien?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nostalgisch der nog aan toe. Waarheb jij al die frustraties opgelopen man?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een regering van een groot-nederland zal niet de optelling zijn van een belgische een nederlandse en een luxemburgse regering, maar zal iets totaal nieuws zijn, wat zich zal doen voelen in het dagelijks leven van eenieder. Het is vanzelfsprekend dat in bepaalde landen, mensen met bepaald maatschappelijke en religieuze overtuigingen zich ofwel onderdrukt ofwel in de minderheid zullen voelen - sommige mensen zijn ook graag een "minderheid van één tegen allen". Een individu is in meer of mindere mate altijd wel wat een emanatie van zijn gemeenschap/onmiddelijke omgeving & toch zijn we allemaal verschillend "vive la différence !"
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De vreugde elkaar niet te kennen is wederzijds ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() We kunnen nog geen 2 gemeenschappen samenhouden in belgie, dus laat staan een confederaal model met nederland, vl, wl en luxemburg. Om nog maar te zwijgen van de taal problemen. Ja op economisch model zijn we een voorbeeld van goede samenwerking, op sociaal cultureel vlak staan we evenver als de EU. Dus een beter economisch samenwerkende Benelux ja, een confederatie nee. Natuurlijk zou Belgie en Nederland dat wel willen, want Luxemburg staat redelijk hoog kwa levenstandaard.
En niet ondanks maar DANKZIJ de grote diversiteit kunnen we niet samenleven want anders was Belgie een model voor een confederatie en dat zijn we niet. Ja is dat dan een feit, misschien zal u dan eens naar de qualiteit van die punten moeten kijken ipv naar de quantiteit. Want ondanks de weinige verschil punten is het verdomd moeilijk om ons samen te laten leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Mensen van allerlei gezindheden die hier zitten te discussiëren over de wenselijkheid van een Confederatie van de Lage Landen. Alleen dat al wijst erop dat het thema stilaan op de agenda komt te staan. Interessant...
|
![]() |
![]() |