![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Belgicisten', 'linksen','rechtsen' 'grip krijgen' 'rancuneus' 'venijnig'? Waar bent u toch in hemelsnaam mee bezig? Goedkope etikettenplakkerij noem ik dit. Ik verhaal gewoon wat er gebeurd is (WO I+ II)) en wat er nu nog aan het gebeuren is (NSV). U probeert er een andere wending aan te geven, zodat het beter past in uw idealen van een denkbeeldig Dietsland of welke naam u er ook aan geven wil. Maar u doet aan geschiedsvervalsing, hoe men het ook keert. U probeert aan deze episode een 'revisionistische' draai te geven. Wat niet erg pleit in uw voordeel moet ik zeggen. Laatst gewijzigd door system : 7 maart 2008 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kunt u mij wellicht ook uitleggen hoe het komt dat ik als Vlaams-Nationalist voorstander ben van de onafhankelijkhied van Quebec en het behoud van de Franse taal en cultuur aldaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() Waarschijnlijk niet omdat u zo een grote fan bent van hun cultuur maar eerder omdat die dezelfde ideologie betreft taal en taalgrenzen erop nahouden. En dat past in het plaatje van de vlamingen die graag hun eigen eilandje willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig dus maar dat ze er binnen Wallonië qua ideologie van taal en taalgrenzen andere ideeën op nahouden, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe wenst u de verdubbeling van de armoede, in Wallonië na de onafhankelijkheid van Vlaanderen, aan te pakken
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Ik ben eerder voor een systeem zoals in GH luxemburg.
Iedereen de 3 talen ipv faciliteiten die achteraf toch maar ter discussie komen. En voor iedereen dus , geen uitzonderingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat de faciliteiten (enkel tussen burger en lokale overheid) bepaald mag worden door de gemeente zelf. Dit moet perfect passen binnen het democratisch plaatje. Daarvoor moet ook niet aan die federale administratieve grens gewerkt worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het boeltje overhevelen naar de gemeenten is ongeveer het meest idioot dat we kunnen doen want dan gaan die faciliteiten elke 6 jaar veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen is het trouwens decennia lang zo geweest, bijna elke Vlaming sprak 2 talen, Nederlands en Frans, wat heeft het ons opgebracht? enkel minachting en hoon.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het kan toch heel simpel. In de Vlaamse deelstaat is de voertaal Nederlands en in de Waalse deelstaat Frans. In Brussel is het Frans en Nederland en nog beter als daar Engels en Duits nog bij komen. Brussel is de hoofdstad van Europa en toch kun je daar niet zo makkelijk met Engels of Duits terecht. Deze talen moeten eigenlijk op alle Brusselse scholen verplichte vakken worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En kwa FDF heeft u gelijk maar het ging er niet over of het kan of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op mijn werk zijn er nog Franstaligen die weigeren om 1 woord Nederlands te spreken, zelfs "ja" of "neen" is te moeilijk. het gaat meestal over mensen die in Vlaanderen wonen. Die bekijkt je zelf raar als je "koffie?" vraagt, pas als je "café?" zegt, reageert ze. uitzonderingen? ik betwijfel het. Als je dat meemaakt, kan je toch moeilijk verwachten dat Vlamingen zich toegeeflijk opstellen tov Franstaligen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat taal met inkomsten te maken heeft? Ik ken zelf een Luxemburgse bank waar ze u gerust helpen in het Nederlands. Als een land zijn economie afstemt op Duitse, Franse en Belgische bezoekers dan is het logisch dat men alles in het werk om die mensen op hun wenken te bedienen. Waarom kunnen al die Turkse cafébazen in Cusadasi een klein mondje Nederlands denk je? (al blijft het meestal bij 'Pintje drinken')
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik ook duidelijk stelde, geen uitzonderingen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U beschuldigt mij, maar ook anderen, in het wilde weg. Het is ironisch te zien dat juist ú de term 'etiketplakkerij' gebruikt. U linkt mij aan 'NSV, Dietsland, geschiedsvervalsing en revisionisme'. Ik weet niet waar u dit vandaan haalt maar fraai is het allemaal niet. Om uw ondemocratische België te verdedigen gebruikt u dezelfde retoriek als Hans1 en zelfs Erlich maar het plakt niet (meer). Ook uw Hollanderhaat is achterhaald. Steeds meer mensen beseffen dat België niet werkt en zijn op zoek naar positieve, democratische oplossingen. Dat u het er moeilijk mee heeft blijkt uit uw berichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus waarom niet die utopie laten vallen en zorgen dat je duidelijke afspraken maakt dat elk taalgebied zijn taal behoudt met respect voor de andere taal? en stoppen met dreigen met uitbreidingen en allerhande?
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In luxemburg kreeg men in het onderwijs al duits en frans alvorens hun economische bloei dus uw goed geprobeerd argument is er geen. Seffens gaat u nog zeggen dat men zwitserland 4 talen heeft om hun buurlanden te bedienen. |
|
![]() |
![]() |