![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het aan politie wel toegelaten om als eerste te vuren op gangsters, onder voorwaarde dat ze eerst driemaal halt roepen, daarna driemaal in de lucht schieten en daarna slechts vuren om te ontwapenen of licht verwonden. Indien hier een fout gebeurd, is de gangster een slachtoffer van procedure fouten en gaat hij vrijuit. De politie mag bewijzen verzamelen en zelfs je auto onderzoeken, als jij toelating geeft, je auto zelf open doet of ze reeds bewijzen van een misdaad in handen hebben, anders moeten zij eerst een huiszoekingsbevel aanvragen en voor je auto dan nog op nummerplaat en productienummer. Anders is het een procedure fout. Een agent die je id.kaart opvraagt en deze meeneemt naar zijn voertuig voor controle, gaat in de fout en maakt een zware procudere fout. Id.kaart is persoonlijk en moet bij de persoon blijven. Voor ontzeggen van het eigendomsrecht op ID is een gerechtelijk vonnis nodig. Het nemen van foto's van je voertuig met jou er in, is een schending van privacy en mag dus niet gebeuren zonder jou toelating. Is dit wel gebeurd, dan kan je de politie laten opdraaien voor de veroorzaakte kosten en problemen door het nemen van foto's zonder toelating. Want dit is een gerechtelijke procedure fout. Zie je, als de politie zich aan alle wetten moet houden, dan kunnen ze beter op hun kantoor blijven zitten en wachten tot de gangsters zelf de bewijzen komen brengen en zichzelf komen opsluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat veel politieagenten hun wapen slecht ( te weinig) hanteren is een feit, daar zou binnenkort verbetering in komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat je opnoemt is correct en nodig (behalve dat van die foto, daar overdrijf je in, dat klopt ook niet, tenzij elke flitspv een procedurefout zou zijn, en dan hadden we t al gehoord) verder zie ik geen enkel probleem met die regels, die moeten ook gerespecteerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de gedragingen van een kennis zouden mee iets zeggen over jouw persoon ? dat in rechtspraak gieten, is het enige wat de krakkemikkige Belgische justitie nog mist me dunkt (erfzonde hebben ze reeds toegepast in het verleden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tegen u klap ik ni, gij hebt foute vrienden, en voor ge t weet ben k mee schuldig ![]() dus speciaal voor Jack en justitie: ik heb geen banden met Hamc hé ! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2008 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Collectief is een woord dat u enkel gebruikt als u het in uw voordeel speelt, maar speel maar gerust verder de stoere outlaw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Telaat Anna, iedereen weet hier dat we dikke vrienden zijn. Allee, tot straks he vriend. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij een illegale (want preventieve) administratieve arrestatie dan nog ! zou eigenlijk eens stappen moeten ondernemen om die terug uit het systeem te laten halen, weet jij wat ik daarvoor moet doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent preventief aangehouden en dan mag de politie je dus vragen om je vingerafdrukken te geven. Wat je trouwens mag weigeren tot er een gerechtelijk bevel voor is. Maar daar jij dat toen niet geweigerd hebt of niet binnen de 48uur hebt aangevochten, zitten je vingerafdrukken in het systeem en mag niemand die er nog uit verwijderen. Want het gerechtelijk systeem is algemene eigendom van de bevolking en jo vingerafdrukken in dat systeem zijn dus nog steeds jou eigendom, die je zelf hebt laten registeren. En mogen dus gebruikt worden om jou en andere te beschermen tegen misdrijven en gerechtelijke dwalingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2008 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat kan niet hé die van u zitten erin door een veroordeling ... die die er terecht inzitten zou ik wel behouden ![]() ik zou trouwens ook niet tegen een complete dna databank zijn van alle inwoners ... zie eigenlijk geen nadelen daarvan mocht de overheid die databank bezitten ... kunnen ze zo elke crimineel met haarverlies van zijn bed plukken (en vooral ook elke sex-offender) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() da's ondertussen al een paar jaar geleden ... maar ik zou het toch wel gek vinden mocht ik dat niet kunnen laten verwijderen ... zeker zonder enige veroordeling, zelfs zonder vervolging ... wat logisch is, er was ook geen misdaad
|
![]() |
![]() |