Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2008, 10:26   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het gaat niet over in fout zijn of niet in fout zijn. Het gaat over de dehumanisering van de man in het blauw.
flauwe kul

politieagenten en ZEKER politieagenten moeten zich aan de wetten houden, zoniet krijg je een politiestaat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 11:07   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
flauwe kul

politieagenten en ZEKER politieagenten moeten zich aan de wetten houden, zoniet krijg je een politiestaat.
Het probleem is niet dat de politie zich niet aan de wet houd, maar dat er voor alles 1001wetten bestaan.

Zo is het aan politie wel toegelaten om als eerste te vuren op gangsters, onder voorwaarde dat ze eerst driemaal halt roepen, daarna driemaal in de lucht schieten en daarna slechts vuren om te ontwapenen of licht verwonden.

Indien hier een fout gebeurd, is de gangster een slachtoffer van procedure fouten en gaat hij vrijuit.

De politie mag bewijzen verzamelen en zelfs je auto onderzoeken, als jij toelating geeft, je auto zelf open doet of ze reeds bewijzen van een misdaad in handen hebben, anders moeten zij eerst een huiszoekingsbevel aanvragen en voor je auto dan nog op nummerplaat en productienummer.
Anders is het een procedure fout.

Een agent die je id.kaart opvraagt en deze meeneemt naar zijn voertuig voor controle, gaat in de fout en maakt een zware procudere fout.
Id.kaart is persoonlijk en moet bij de persoon blijven. Voor ontzeggen van het eigendomsrecht op ID is een gerechtelijk vonnis nodig.

Het nemen van foto's van je voertuig met jou er in, is een schending van privacy en mag dus niet gebeuren zonder jou toelating.

Is dit wel gebeurd, dan kan je de politie laten opdraaien voor de veroorzaakte kosten en problemen door het nemen van foto's zonder toelating.
Want dit is een gerechtelijke procedure fout.

Zie je, als de politie zich aan alle wetten moet houden, dan kunnen ze beter op hun kantoor blijven zitten en wachten tot de gangsters zelf de bewijzen komen brengen en zichzelf komen opsluiten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 11:25   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Alhoewel een grapje mij niet vreemd is moet ik u er toch op wijzen dat ik het ernstig meen, en we hebben rechters die er mee akkoord gaan ook.

Alleszins, ik ken iemand die het persoonlijk heeft meegemaakt. Die lag te slapen als de politie buiten het huis bijeen kwam om binnen te vallen. Het enige probleem dat de politie had was dat er een pitbull rond liep in de tuin, ze besloten alras van het dier neer te schieten want de helden hadden bang van een hond.

Nu, zo gezegd, zo gedaan. 12 kogels later ligt die hond daar te krijsen van de pijn - goeie schutters zijn de helden blijkbaar niet.

De mens die ik dan ken, die ligt binnen te slapen en de kogels fluiten rond zijn oren. Die pakt zijn pistool en begint terug te schieten, al de helden buiten plat tegen de grond, er waren erbij die krijsten luider dan de hond, en ze waren nochtans nog niet geraakt.

Veel later werd onze vriend dan veroordeeld voor verboden wapendracht/bezit, maar niet om op de politie te schieten.
Het beeld dat u schetst van één van uw vrienden zegt alles!

Dat veel politieagenten hun wapen slecht ( te weinig) hanteren is een feit, daar zou binnenkort verbetering in komen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 11:35   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het probleem is niet dat de politie zich niet aan de wet houd, maar dat er voor alles 1001wetten bestaan.

Zo is het aan politie wel toegelaten om als eerste te vuren op gangsters, onder voorwaarde dat ze eerst driemaal halt roepen, daarna driemaal in de lucht schieten en daarna slechts vuren om te ontwapenen of licht verwonden.

Indien hier een fout gebeurd, is de gangster een slachtoffer van procedure fouten en gaat hij vrijuit.

De politie mag bewijzen verzamelen en zelfs je auto onderzoeken, als jij toelating geeft, je auto zelf open doet of ze reeds bewijzen van een misdaad in handen hebben, anders moeten zij eerst een huiszoekingsbevel aanvragen en voor je auto dan nog op nummerplaat en productienummer.
Anders is het een procedure fout.

Een agent die je id.kaart opvraagt en deze meeneemt naar zijn voertuig voor controle, gaat in de fout en maakt een zware procudere fout.
Id.kaart is persoonlijk en moet bij de persoon blijven. Voor ontzeggen van het eigendomsrecht op ID is een gerechtelijk vonnis nodig.

Het nemen van foto's van je voertuig met jou er in, is een schending van privacy en mag dus niet gebeuren zonder jou toelating.

Is dit wel gebeurd, dan kan je de politie laten opdraaien voor de veroorzaakte kosten en problemen door het nemen van foto's zonder toelating.
Want dit is een gerechtelijke procedure fout.

Zie je, als de politie zich aan alle wetten moet houden, dan kunnen ze beter op hun kantoor blijven zitten en wachten tot de gangsters zelf de bewijzen komen brengen en zichzelf komen opsluiten.

wat je opnoemt is correct en nodig (behalve dat van die foto, daar overdrijf je in, dat klopt ook niet, tenzij elke flitspv een procedurefout zou zijn, en dan hadden we t al gehoord)

verder zie ik geen enkel probleem met die regels, die moeten ook gerespecteerd worden.
Oud 11 maart 2008, 11:37   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het beeld dat u schetst van één van uw vrienden zegt alles!

Dat veel politieagenten hun wapen slecht ( te weinig) hanteren is een feit, daar zou binnenkort verbetering in komen.
is dat een gelijkaardig soort zonde als erfzonde ?

de gedragingen van een kennis zouden mee iets zeggen over jouw persoon ?

dat in rechtspraak gieten, is het enige wat de krakkemikkige Belgische justitie nog mist me dunkt (erfzonde hebben ze reeds toegepast in het verleden)
Oud 11 maart 2008, 13:32   #66
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is dat een gelijkaardig soort zonde als erfzonde ?

de gedragingen van een kennis zouden mee iets zeggen over jouw persoon ?

dat in rechtspraak gieten, is het enige wat de krakkemikkige Belgische justitie nog mist me dunkt (erfzonde hebben ze reeds toegepast in het verleden)
Ja, men wil blijkbaar een soort van collectieve schuld inbouwen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 13:35   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

tegen u klap ik ni, gij hebt foute vrienden, en voor ge t weet ben k mee schuldig

dus speciaal voor Jack en justitie: ik heb geen banden met Hamc hé !

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2008 om 13:36.
Oud 11 maart 2008, 13:43   #68
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, uw gedachtengoed&kennissenkring is één pot nat waar ik met een verre boog omheen loop.

Collectief is een woord dat u enkel gebruikt als u het in uw voordeel speelt, maar speel maar gerust verder de stoere outlaw.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 14:02   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat je opnoemt is correct en nodig (behalve dat van die foto, daar overdrijf je in, dat klopt ook niet, tenzij elke flitspv een procedurefout zou zijn, en dan hadden we t al gehoord)

verder zie ik geen enkel probleem met die regels, die moeten ook gerespecteerd worden.
Als je zelf zichtbaar bent op de foto is ze dus een procedure fout en kan je het voor de rechtbank laten komen en winnen.
Oud 11 maart 2008, 14:52   #70
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tegen u klap ik ni, gij hebt foute vrienden, en voor ge t weet ben k mee schuldig

dus speciaal voor Jack en justitie: ik heb geen banden met Hamc hé !

Telaat Anna, iedereen weet hier dat we dikke vrienden zijn.

Allee, tot straks he vriend.

Verschaeve
Oud 11 maart 2008, 14:56   #71
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nee, uw gedachtengoed&kennissenkring is één pot nat waar ik met een verre boog omheen loop.
Uiteraard, u bent veel beter dan ik en mijn slechte vrienden.

Citaat:
Collectief is een woord dat u enkel gebruikt als u het in uw voordeel speelt, maar speel maar gerust verder de stoere outlaw.
U wil collectieve straffen, ik niet.

Verschaeve
Oud 11 maart 2008, 15:02   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zelf zichtbaar bent op de foto is ze dus een procedure fout en kan je het voor de rechtbank laten komen en winnen.
daar ben ik verder niet van op de hoogte, maar t lijkt me indien correct ook niet helemaal ongepast, privacy heeft zijn rechten.
Oud 11 maart 2008, 15:04   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Telaat Anna, iedereen weet hier dat we dikke vrienden zijn.

Allee, tot straks he vriend.
pfft met mij kunt ge toch niks doen, mijn vingerafdrukken zitten al in t systeem ...

bij een illegale (want preventieve) administratieve arrestatie dan nog ! zou eigenlijk eens stappen moeten ondernemen om die terug uit het systeem te laten halen, weet jij wat ik daarvoor moet doen ?
Oud 11 maart 2008, 15:15   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pfft met mij kunt ge toch niks doen, mijn vingerafdrukken zitten al in t systeem ...

bij een illegale (want preventieve) administratieve arrestatie dan nog ! zou eigenlijk eens stappen moeten ondernemen om die terug uit het systeem te laten halen, weet jij wat ik daarvoor moet doen ?
Dit is dus al één van die dubbezinnige gevallen.

Je bent preventief aangehouden en dan mag de politie je dus vragen om je vingerafdrukken te geven. Wat je trouwens mag weigeren tot er een gerechtelijk bevel voor is.

Maar daar jij dat toen niet geweigerd hebt of niet binnen de 48uur hebt aangevochten, zitten je vingerafdrukken in het systeem en mag niemand die er nog uit verwijderen.

Want het gerechtelijk systeem is algemene eigendom van de bevolking en jo vingerafdrukken in dat systeem zijn dus nog steeds jou eigendom, die je zelf hebt laten registeren. En mogen dus gebruikt worden om jou en andere te beschermen tegen misdrijven en gerechtelijke dwalingen.
Oud 11 maart 2008, 15:17   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is dus al één van die dubbezinnige gevallen.

Je bent preventief aangehouden en dan mag de politie je dus vragen om je vingerafdrukken te geven. Wat je trouwens mag weigeren tot er een gerechtelijk bevel voor is.

Maar daar jij dat toen niet geweigerd hebt of niet binnen de 48uur hebt aangevochten, zitten je vingerafdrukken in het systeem en mag niemand die er nog uit verwijderen.

Want het gerechtelijk systeem is algemene eigendom van de bevolking en jo vingerafdrukken in dat systeem zijn dus nog steeds jou eigendom, die je zelf hebt laten registeren. En mogen dus gebruikt worden om jou en andere te beschermen tegen misdrijven en gerechtelijke dwalingen.
daar was geen keuzevrijheid hoor, dat was niet te weigeren. ze hebben toen zelfs iemand met een diplo paspoort mee opgesloten en ook zijn vingerafdrukken genomen, Algerijnse jongen, zoon van de ambassadeur, sympathieke gast , heb m heel de Vlaamse zaak en de Belgische toestand uit de doeken gedaan (ook nog eens goed voor mijn Frans)

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2008 om 15:19.
Oud 11 maart 2008, 15:44   #76
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List

Ik weet het niet zo direkt, maar als het je lukt haal dan de mijne er ook maar uit.

Verschaeve
Oud 11 maart 2008, 16:01   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet zo direkt, maar als het je lukt haal dan de mijne er ook maar uit.

dat kan niet hé
die van u zitten erin door een veroordeling ... die die er terecht inzitten zou ik wel behouden

ik zou trouwens ook niet tegen een complete dna databank zijn van alle inwoners ... zie eigenlijk geen nadelen daarvan mocht de overheid die databank bezitten ... kunnen ze zo elke crimineel met haarverlies van zijn bed plukken (en vooral ook elke sex-offender)
Oud 11 maart 2008, 16:23   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar was geen keuzevrijheid hoor, dat was niet te weigeren. ze hebben toen zelfs iemand met een diplo paspoort mee opgesloten en ook zijn vingerafdrukken genomen, Algerijnse jongen, zoon van de ambassadeur, sympathieke gast , heb m heel de Vlaamse zaak en de Belgische toestand uit de doeken gedaan (ook nog eens goed voor mijn Frans)
Gewoonlijk is er idd dwang bij, maar daar moet je dus binnen de 48uur een klacht tegen indienen of het word beschouwd als vrijwillig geven van de vingerafdrukken.
Oud 11 maart 2008, 16:32   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoonlijk is er idd dwang bij, maar daar moet je dus binnen de 48uur een klacht tegen indienen of het word beschouwd als vrijwillig geven van de vingerafdrukken.
da's ondertussen al een paar jaar geleden ... maar ik zou het toch wel gek vinden mocht ik dat niet kunnen laten verwijderen ... zeker zonder enige veroordeling, zelfs zonder vervolging ... wat logisch is, er was ook geen misdaad
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be