Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2008, 23:17   #61
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
De staatsveiligheid zou zich beter op extreem rechtse samenzweringen concentreren. Zoals bijvoorbeeld die gekken die zo krankzinnig waren dat ze bereid waren hun oppergod FDW neer te knallen om de aanslag in de schuld van de moslims te kunnen schuiven en de 'autochtone' bevolking tegen ons op te zetten.

Ik vraag me af of ik niet bij de staatsveiligheid kan solliciteren. Ik ben Belg, spreek Arabisch - hoewel toegegeven niet helemaal perfect - en ik ben een tegenstander van extremisme (ook tegen moslimextremisme).
Wat voor een smoelwerk hebt u ? Ik weet van horen zeggen dat ze arabische medewerkers zoeken, om islamietische groepen te infiltreren. Interresseert u dat ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 23:20   #62
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Ik kan het iedereen aanbevelen om daar eens op vakantie te gaan hoor
Ik vind dat men u daar teveel lastig valt op straat (in Maroc). Altijd willen ze u iets verkopen...Vervelend... In Tunesië zijn de mensen veel minder ambetant.
Oud 10 maart 2008, 23:22   #63
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld het neonazistisch terreurnetwerk in het Belgisch leger dat werd opgerold.
U bent zeker de plezantste thuis ? Een netwerk !?! Drie man en een paardekop, en geen enkele aanslag, zelfs geen serieuze plannen ! Enkel wat cafégepraat...Als ze daarvoor iemand in het gevang moeten smijten, kunnen ze half het land opsluiten...
Oud 10 maart 2008, 23:26   #64
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het Vlaamse neonazi's zijn dan is het een onschuldig kliekje ...
tsss, straks gaan ze de scouts nog oprollen!
Geef ons een lijst met de slachtoffers van die kerels ? En vergelijk dat met de slachtoffers van allochtone schurken.
Nep-neonazis = 0 slachtoffers
Allochtone schurken = duizenden slachtoffers, over héél de wereld !!
Oud 10 maart 2008, 23:32   #65
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er fora bestaan die nog racistischer zijn. Maar misschien zijn die ook kleiner. Een neonaziforumpje waar 10 pubers van dezelfde club elkaar ophitsen met stoere verhalen over hoe ze een makkak gaan pakken is volgens mij minder erg dan een mainstreamforum waar hevig racisme niet gecensureerd wordt.

Ik kan mij vergissen maar ik heb hier niet het beeld van een puberforum maar van een forum waar de leden die openlijk racistische praat verkondigen brave huisvaders zijn die hun frustraties (over wat dan ook ... lelijke vrouw, mislukte carrière) hier als denigrerende opmerkingen ventileren tegen iedereen die anders is ...
Er zijn hier veel meer islam-hielenlikkers voorhanden als u in uw stoutste dromen kunt bedenken. En van de allerergste, eigen volk hatende soort !
Oud 11 maart 2008, 07:39   #66
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Kunt u wat uitleg geven? Ik snap 'm niet.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 09:33   #67
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad de kern van het probleem
Ik herhaal mijn vraag voor jullie beide: geef eens wat voorbeelden van racistische threads hier op het forum. De vraag is hier nu al meerdere malen gesteld maar nog niet beantwoord.
Nogmaals: stop met bleiten en ga hier gewoon in discussie. Ik vind dat links/rechts hier vrij evenwichtig is vertegenwoordigd.

Het zou natuurlijk kunnen - en het zou me ook niet verbazen - dat je elke thread die geen positief beeld schetst van de islam/migranten/ ... als racistisch gaat beschouwen.
Dat is ook zowat jullie enige line of defence.
Oud 11 maart 2008, 09:57   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
bomaanslag tegen de congreskolom, geen veroordeling

tegen gerechtshof Brugge ook nog een?
belangwekkende aanslagen die het wereldnieuws haalden natuurlijk

bij mijn weten staat de congreskolom voorlopig toch nog recht ... ?

en die andere heb k zelfs nog nooit van gehoord ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 11:02   #69
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Is dit het meest racistische forum van België of bestaan er nog ergere fora?
In welk opzicht zou dit forum racistisch zijn?
Uiteraard posten er hier mensen racistische praat? Daarom is het forum nog niet racistisch.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 11:04   #70
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
De staatsveiligheid zou zich beter op extreem rechtse samenzweringen concentreren. Zoals bijvoorbeeld die gekken die zo krankzinnig waren dat ze bereid waren hun oppergod FDW neer te knallen om de aanslag in de schuld van de moslims te kunnen schuiven en de 'autochtone' bevolking tegen ons op te zetten.

Ik vraag me af of ik niet bij de staatsveiligheid kan solliciteren. Ik ben Belg, spreek Arabisch - hoewel toegegeven niet helemaal perfect - en ik ben een tegenstander van extremisme (ook tegen moslimextremisme).

Je moet ziende blind zijn om niet te beseffen dat het jihadi-terrorisme momenteel de grootste bedreiging vormt.
Oud 11 maart 2008, 11:05   #71
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld het neonazistisch terreurnetwerk in het Belgisch leger dat werd opgerold.
U noemt dat een terreurnetwerk? Die kliek van gestoorde fantasten?
Oud 11 maart 2008, 11:08   #72
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar waar is dat hevig racisme dan??
Voorbeelden van bijzonder hevig racisme (de anti-semitische variant) zijn vaak te vinden in threads over Israel en het Midden-Oosten. Dit naast de obligate would-be neo-nazis die af en toe hun dwaasheid etaleren.
Oud 11 maart 2008, 11:11   #73
Jozef Ostyn

Standaard

Overigens: hoe afkeurenswaardig en dwaas vele van deze racistische, anti-semitische, enz. postings ook zijn, liever 1 miljoen racistische uitingen op dit forum dan 1 bomaanslag in een station. Ik heb liever dat racisme en andere stuitende meningen zich kunnen uiten dan dat ze ondergronds blijven en resulteren in echte misdaden.
Oud 11 maart 2008, 18:46   #74
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Marokko.nl

sharia.be

KeelDeDhimmie.com
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 18:49   #75
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er fora bestaan die nog racistischer zijn. Maar misschien zijn die ook kleiner. Een neonaziforumpje waar 10 pubers van dezelfde club elkaar ophitsen met stoere verhalen over hoe ze een makkak gaan pakken is volgens mij minder erg dan een mainstreamforum waar hevig racisme niet gecensureerd wordt.

Ik kan mij vergissen maar ik heb hier niet het beeld van een puberforum maar van een forum waar de leden die openlijk racistische praat verkondigen brave huisvaders zijn die hun frustraties (over wat dan ook ... lelijke vrouw, mislukte carrière) hier als denigrerende opmerkingen ventileren tegen iedereen die anders is ...
Heu, hoeveel forums bestaan er waar vreemd gespuis op ons zit te kakken?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 22:25   #76
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe censuur ooit een oplossing kan bieden. Stel je voor dat dit werkt en er is nergens nog een racistisch of racistisch-benaderend woord te lezen, denk je dat daarom racisme verdwenen is?

En het CGKR zou zonder werk vallen.
Nee inderdaad, en het debat rond censuur, vrijheid van meningsuiting en de beperkingen daarop is dan ook heel interessant en ook moeilijk.
In de extreme gevallen zitten de meeste mensen min of meer op dezelfde lijn: Als ik hier X of Y persoonlijk zou uitschelden voor rotte vis (hetgeen voor X of Y nog mild zou zijn, maar swat), dan zou waarschijnlijk iedereen dat over de schreef vinden, inclusief de siteleiding. Als ik integendeel zeg dat ik ergens niet mee akkoord ga dan maakt niemand daar een probleem van. Het meningsverschil ligt dus in de nauwe zone van de twijfelgevallen. Als ik bijvoorbeeld niet X of Y uitscheld, maar de groep waartoe X en Y behoren. Is het dan nog even onaanvaardbaar? Of wordt het dan vrije meningsuiting? En wat als ik andere mensen expliciet aanzet om mensen van de groep van X en Y aan te vallen? Dat zou er waarschijnlijk weer over zijn voor de meesten. Maar wat als ik mensen impliciet daartoe aanzet, bijvoorbeeld door de groep van X en Y af te schilderen als gevaarlijk en slecht en waardeloos?

Je kunt daar zeer lange debatten over voeren, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je afspraken moet maken, afspraken die nooit perfect kunnen zijn en die nooit op alle situaties afgestemd kunnen zijn. En rond die afspraken tekenen zich twee kampen af: diegenen die liefst zoveel mogelijk in de richting van de vrijheid van meningsuiting willen pushen en die het schelden er graag bij nemen, en een andere groep die liever meer regels ziet, daarbij veelal voorbeelden aanhalend van hoe giftige propaganda in de geschiedenis tot rampen heeft geleid. Ik maak zelf deel uit van die laatste groep. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar die staat niet gelijk aan het aanvaarden van willekeurige goorbekkerij en het zaaien van haatpropaganda en doelbewuste leugens.
Oud 11 maart 2008, 23:07   #77
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee inderdaad, en het debat rond censuur, vrijheid van meningsuiting en de beperkingen daarop is dan ook heel interessant en ook moeilijk.
In de extreme gevallen zitten de meeste mensen min of meer op dezelfde lijn: Als ik hier X of Y persoonlijk zou uitschelden voor rotte vis (hetgeen voor X of Y nog mild zou zijn, maar swat), dan zou waarschijnlijk iedereen dat over de schreef vinden, inclusief de siteleiding. Als ik integendeel zeg dat ik ergens niet mee akkoord ga dan maakt niemand daar een probleem van. Het meningsverschil ligt dus in de nauwe zone van de twijfelgevallen. Als ik bijvoorbeeld niet X of Y uitscheld, maar de groep waartoe X en Y behoren. Is het dan nog even onaanvaardbaar? Of wordt het dan vrije meningsuiting? En wat als ik andere mensen expliciet aanzet om mensen van de groep van X en Y aan te vallen? Dat zou er waarschijnlijk weer over zijn voor de meesten. Maar wat als ik mensen impliciet daartoe aanzet, bijvoorbeeld door de groep van X en Y af te schilderen als gevaarlijk en slecht en waardeloos?

Je kunt daar zeer lange debatten over voeren, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je afspraken moet maken, afspraken die nooit perfect kunnen zijn en die nooit op alle situaties afgestemd kunnen zijn. En rond die afspraken tekenen zich twee kampen af: diegenen die liefst zoveel mogelijk in de richting van de vrijheid van meningsuiting willen pushen en die het schelden er graag bij nemen, en een andere groep die liever meer regels ziet, daarbij veelal voorbeelden aanhalend van hoe giftige propaganda in de geschiedenis tot rampen heeft geleid. Ik maak zelf deel uit van die laatste groep. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar die staat niet gelijk aan het aanvaarden van willekeurige goorbekkerij en het zaaien van haatpropaganda en doelbewuste leugens.

Hou er dan gewoon mee op...
Oud 11 maart 2008, 23:11   #78
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... en een andere groep die liever meer regels ziet, daarbij veelal voorbeelden aanhalend van hoe giftige propaganda in de geschiedenis tot rampen heeft geleid. Ik maak zelf deel uit van die laatste groep.
Uw beterwetende bezorgdheid is roerend.., en hoewel de poco-ziekte ook tot een maatschappelijke ramp zal leiden, lijkt dit toch niet echt tot uw neo-cortex door te dringen.
Verder zou u best eens gaan solliciteren bij het CGKR of Slangen NV, die kunnen 'goedbedoelende' muilkorvers zoals u best gebruiken.

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar die staat niet gelijk aan het aanvaarden van willekeurige goorbekkerij en het zaaien van haatpropaganda en doelbewuste leugens.
Maar u aanvaard wel zonder problemen de naar ongelovigen toe gerichte goorbekkerij en haatzaaierij en zelfs het propageren van doelbewust liegen, dit alles in veelvoud te lezen in de koran ?

Hoeveel maten en gewichten hanteert u in feite ? Wsl de tel kwijt...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 17:36   #79
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uw beterwetende bezorgdheid is roerend.., en hoewel de poco-ziekte ook tot een maatschappelijke ramp zal leiden, lijkt dit toch niet echt tot uw neo-cortex door te dringen.
Verder zou u best eens gaan solliciteren bij het CGKR of Slangen NV, die kunnen 'goedbedoelende' muilkorvers zoals u best gebruiken.
Je zegt hier dat ik mensen wil muilkorven en dat ik aan één of andere ziekte lijd die ik niet ken. Heb je enige feiten om dit soort beweringen te staven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Maar u aanvaard wel zonder problemen de naar ongelovigen toe gerichte goorbekkerij en haatzaaierij en zelfs het propageren van doelbewust liegen, dit alles in veelvoud te lezen in de koran ?

Hoeveel maten en gewichten hanteert u in feite ? Wsl de tel kwijt...
Weer zo'n uitspraak die nergens op stoelt. Kan je aangeven waar ik me verdraagzaam heb opgesteld tegenover haatpropaganda?
Oud 12 maart 2008, 17:58   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag Abdelkader,

Dit is niet het meest racistisch forum. Er is wel een vrij podium voor. Meer en meer. Zo blijkt.

De kunst bij de moderatie is blijkbaar tussen de lijntjes te kunnen kleuren. Volgens mij weet de moderatie zelfs geen raad meer met haar succes, wordt ze vroeg of laat slachtoffer van de bezoekcijfers. Vroeg of laat gaat het licht uit.

Let op het feit dat prominenten zich niet meer geroepen voelen forumgast te zijn.

Mij valt het op dat moslims zich op het forum niet verlagen tot racistische en vernederende uitspraken tegenover andersgelovigen. Dit mag gezegd worden. Integendeel, opvallend is dat moslims er op den duur de brui aan geven.

Spijtig dat het forum op den duur een onderonsje islambashen wordt. Wat ik op den duur ook kotsbeu word. En er liefst niet te veel tijd meer wenst aan te verspillen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be