![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Marino Keulen begrijpt de afkeuring van zijn politiek niet door de VN.
We zijn ondertussen al zo verdwaasd geworden, in het algemeen aanvaarde taalfetisjisme, dat we niet meer weten waar de redelijkheid gebleven is, en waar het onredelijke racisme is ingeburgerd. Het racisme is het enige wat hier is ingeburgerd. In een land met twee talen, waar bepaalde ministers niet eens de andere landstaal spreken (Bert Anciaux niet vergeten he!) moeten sukkelaars verplichtend taalcursussen gaan volgen. Dit zou dan de samenleveningsproblemen minder maken. Ondertussen deelt het parlement aan een duidelijk racistische partij miljoenen Euro's uit om de integratiepolitiek te saboteren. Samenlevingsproblemen zitten dieper. Indien mensen zich erger thuis voelen gaan zij vanzelf de taal overnemen. Indien ze hier het nut niet van inzien omdat ze sowieso worden gediscrimineerd, uitgesloten en vernederd isoleren ze zich en vormen ghetto's. Ik stel voor van Marino Keulen en zijn bende naar de VS te sturen: zij kunnen dan de zwarte Amerikanen Engels gaan leren, en derhalve testen of hun "methode" werkt ![]() Onze tolerantie tegenover racistische organisaties zoals het VB wordt aangeklaagd door de VN. Het is inderdaad een schande dat geen grondige herziening gebeurt van onze houding tegenover racisten en hun organisaties, partijen, genootschappen. Het proberen om de samenlevingsproblematiek op te lossen door losse flodders en door repressieve houding tegenover vreemdelingen is al belachelijk. Men moet niet de slachtoffers vervolgen maar de daders. Tenslotte meent de VS dat de wetgeving over taalminderheden dringend dient te worden gestemd in onze parlementen. Minderheden discrimineren op gebied van de taal is in ons land vaak evident: het is een overtreding van de mensenrechten. Een mens is iets anders dan een taalkundig gedefinieerd wezen, we moeten daar ooit eens mee leren omgaan. Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 maart 2008 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verzoek om de landstaal te leren is tegenwoordig ook al RACISTISCH?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft de VN ook iets gezegd over Erik De Bruyn en SP.a-Rood die hoofddoeken willen verbieden in Vlaanderen? Zo'n daad van racisme kan immers niet ontbreken in hun rapport!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Ik denk dat de VN wat pissig is ivm met wat haar ambassadrice overkomen is.... of niet overkomen is.... wie zal het zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Het is een standpunt van Erik de Bruyn PERSOONLIJK, en het ging over de situatie ENKEL IN ANTWERPEN. De mening hierover zijn binnen de Sp.a verdeeld. Er is GEEN eenduidig standpunt, noch bij de Sp.a noch bij Sp.a Rood. Ik wil hier zelf advocaat van de duivel spelen: degenen die binnen de Sp.a het hoofddoekenverbod aan de loketten aanhangen deden dit niet uit racistische overwegingen: ze deden dit naar eigen zeggen om de discriminatie TEGEN te gaan. Alhoewel ik het met hen niet eens ben over de methode, moet ik vaststellen dat deze gedachtengang niet bedoeld is als racisme, maar als bestrijding van racisme. Het gaat hier dus om een verschil in strategie, niet in een verschil in opvatting rond het bestrijden van racisme. Daarover is immers totale eensgezindheid. Het probleem met het opleggen van bepaalde regels aan minderheden is dat dit door de betrokkenen steeds wordt ervaren als een daad van racisme, van discriminatie. Discrimineren is iemand achter stellen tegenover anderen. Door mensen op te leggen van te bewijzen dat ze van goede wil zijn, en ondertussen anderen hier van te besparen (waarom moet een BLokker niet bewijzen van met vreemdelingen over de baan te kunnen wanneer hij in een sociale woning gaat wonen?) maakt men wel degelijk een fout. Inburgeringscursussen mogen gepusht worden, zwaar aangemoedigd. Maar mensen op basis van taalgegevens verplichtingen opleggen is er over. Volgens mij is dat net hetzelfde met de hoofddoeken kwestie: men kan dit, UIT HOOFDE VAN DE BETROKKENEN niet anders zien als een pesterij op zijn minst en discriminatie op zijn ergst. Daarom verzet ik mij, en zal ik mij blijven verzetten tegen Patrick Janssens die dergelijk hoofddoekenverboden oplegt, en tegen Marino Keulen die hetzelfde doet met taalcursussen. En voor de stokers: Binnen de SP.a zijn verschillende tendenzen mogelijk, verschillende zaken hebben geen consensus maar zijn in voortdurend debat. Dat moet kunnen binnen een sociaal democratische partij, die niet over alles en nog wat een uniforme mening kan en mag hebben. Het is namelijk een democratische partij, geen stalinistische! Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 maart 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Wil de VN in de 21e eeuw een modern Babylonië creëren?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is anders wel Brussels advocaat geweest, waar tweetaligheid als Vlaming een noodzaak is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Herinner je zijn tekstje in het staatsblad, dat hij uit het Nederlands vertaalde, vermits zijn secretaresse er niet was. Hoeveel taalfouten stonden er in die paar regeltjes? Heb je die man al eens horen PRATEN in het Frans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat hem niet over de goede of slechte bedoelingen van boegbeelden. Ik verdenk noch Keulen, noch De Bruyn ervan om één racistische molecule in hun lijf te hebben. Ik verwijt de wetgeving van ons land om niet correct te zijn, ik verwijt de globale houding van onze maatschappij om het racisme te hebben ingeburgerd, en weinig te doen om het op te heffen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 maart 2008 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 maart 2008 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() te gek om los te lopen, met 1 op 6 van vreemde afkomst moet Belgie één van de landen zijn met het grootste aantal vreemdelingen, en toch zijn wij nog racisten.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Wat moeten ze doen: het CHinees invoeren als enige taal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want er is geen regio die meer tolerantie en verdraagzaamheid vertoont dan Vlaanderen. Nergens in Europa kan een allochtoon meer bekomen en beter leven dan in Vlaanderen. In veel EU landen is het zelfs onmogelijk om als buitenlander eigendommen te kopen, of om je in een andere taal dan de landstaal te laten bedienen in winkles of staatsinstellingen. Ga dus samen met het CGKR ergens anders zagen. Trouwens over verdraagzaamheid tegenover het VB gesproken, heeft de Franse broeder partij van het VB niet verschillende stadsbesturen in handen. Heeft de Oostrijkse broederpartij niet een tijd de regeringspartij geweest. Zit de Waalse zusterpartij niet in onze federale regering? En wat de USA aangaat, weet jij dan niet dat de zwarte amerikaan beter engels spreekt dan de doorsnee belg nederland? Je kan zelfs de amerikaanse nationaliteit niet bekomen als je niet eerst een inburgeringscursus met vrucht hebt afgelegd of er geboren bent, een eis waar je zelfs moet aan voldoen om in de regering te kunnen zetelen in de USA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Als je ziet wat Sarkozy allemaal heeft ingevoerd het afgelopen jaar, dan moet zijn land voor de VN wel een doorslag van nazi-Duitsland zijn.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij het koningshuis al eens gehoort iin het nederlands? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Aantal zeker niet! Ook qua % zou ik graag je bron zien.
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2008 om 14:56. |
![]() |
![]() |