Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2008, 00:19   #701
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En toch is de kans reëel dat ze bestaan Civiele vliegtuigpiloten hebben er geen belang bij te liegen. En militaire vliegeniers evenmin. Deze mensen weten bovendien heus wel een weerballon te onderscheiden van wat anders.
Zeelieden hebben de Vliegende Hollander en de Bermuda Driehoek, Schotten hun Nessie, dus gun ik de vliegeniers best wel Gremlins en UFOs.
Oud 13 maart 2008, 01:11   #702
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch is de kans reëel dat ze bestaan
O, maar UFO's bestaan wel zeker, dát is niet het probleem.
Het probleem is dat er mensen zijn die er zonder bewijs IFO's van maken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 09:53   #703
system
Banneling

Standaard

Citaat: Willem194Nederland
Citaat:
.Zeelieden hebben de Vliegende Hollander en de Bermuda Driehoek, Schotten hun Nessie, dus gun ik de vliegeniers best wel Gremlins en UFOs.
Bijgelovige zeelieden uit die tijd, zijn niet de nuchtere piloten van vandaag.

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2008 om 10:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 09:53   #704
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
amai... geven we het weeral zo vlug op ?
dat je moet afkomen met allerhande filmpjes om me(ons) te overtuigen vooral niet té sceptisch te zijn ?
maw dat ik(wij) op z'n minst de mogelijkheid moeten openlaten ?
daar ging het niet meteen over

wat wel aan de orde was was jouw vermeende bewijslast over het Belgische geval dat het onweerlegbaar ( zo stelde je dat toch, dacht ik ) om een buitenaards tuig zou gaan
Kijk, als je wil op een goeie manier mee discussieren over dit onderwerp kan je evengoed de filmpjes eens bekijken in plaats van dit soort "knee jerk" reacties.
Oud 13 maart 2008, 09:53   #705
system
Banneling

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2008 om 10:00.
Oud 13 maart 2008, 09:58   #706
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja komaan... dat heeft het verleden ons geleerd hoe vaak zoietske niet is voorgevallen
misschien dat ze nu, uiteindelijk, die twee niet meer door elkaar zouden halen.. okay
Bekijk eht filmpje van de disclosure project dat ik gepost heb dan zal je zien dat het niet juist is wat je hier zegt.
Oud 13 maart 2008, 09:59   #707
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja maar we hebben het hier wel over UFO's niet over IFO's.
Oud 13 maart 2008, 10:08   #708
system
Banneling

Standaard

Citaat:
ja komaan... dat heeft het verleden ons geleerd hoe vaak zoietske niet is voorgevallen
misschien dat ze nu, uiteindelijk, die twee niet meer door elkaar zouden halen.. okay

btw is dit Belgische geval was er zelfs geeneens een weerballon te bespeuren
er was naar eigens zeggens van deze militaire vliegniers, die toch geen belang hebben te liegen, aleen dit te melden :
"er tijdens hun missie absoluut niets geheimzinnigs was voorgevallen en dat de afwijkingen op hun radarschermen terug te voeren waren tot normale oorzaken."

zegt natuurlijk niks an sich wat betreft hun al dan niet bestaan.. maar wel weer veel over waarneembaarheid
Neen, het hoeft niet liegen zijn natuurlijk. Ik zal dan maar een ander woord gebruiken. Ze zouden dan 'de gegevens verkeerd geïnterpreteerd hebben'. Dat kan wel voor sommigen onder hen het geval zijn, maar men kan dit verhaal niet laten opgaan voor alle lijnpiloten of luchtmachtpiloten uit alle hoeken van de wereld. Zij signaleren constant vliegende voorwerpen in de lucht, die wonderbaarlijk snel kunnen accelereren, plots stilstaan, een helder licht uitstalen (meestal rood bruin) vaak lijken op een 'schotel', aan geweldige snelheden verdwijnen en die volgens hen ' gefabriceerde tuigen zijn die vliegen'. Daarbij komt dat hun observaties vaak bevestigd worden door een onpartijdige waarnemer: de radar, hetgeen alles nog meer geloofwaardig maakt.

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2008 om 10:25.
Oud 13 maart 2008, 12:16   #709
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Citaat: Willem194Nederland

Bijgelovige zeelieden uit die tijd, zijn niet de nuchtere piloten van vandaag.
Gremlins bezatten zich aan de antivries uit leidingen ("slurp your glycol ....") en duwen de wijzertjes terug op het instrumentenpaneel.

Ik zoek nog vergeefs het epos terug zoals dat in dichtvorm was gepubliceerd (ingezonden) in de Saturday Evening Post, omstreeks 1950; staat jammer genoeg ook niet in de wiki die ik vond.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gremlin
http://delarue.net/gremlins.htm

edit: HEBBES!!!
Citaat:
When you're seven miles up in the heavens,
(That's a hell of a lonely spot)
And it's fifty degrees below zero
Which isn't exactly hot.
When you're frozen blue like your Spitfire
And you're scared a Mosquito pink,
When you're thousands of miles from nowhere
And there's nothing below but the drink
It's then you will see the Gremlins,
Green and gamboge and gold,
Male and female and neuter
Gremlins both young and old.
It's no good trying to dodge them,
The lessons you learned on the Link
Won't help you evade a Gremlin,
Though you boost and you dive and you fink.
White ones will wiggle your wingtips,
Male ones will muddle your maps,
Green ones will guzzle your Glycol,
Females will flutter your flaps.
Pink ones will perch on your perspex,
And dance pirouettes on your prop;
There's a spherical, middle-aged Gremlin
who'll spin on your stick like a top.
They'll freeze up your camera shutters,
They'll bite through your aileron wires,
They'll bend and they'll break and they'll batter,
They'll insert toasting forks in your tyres.
That is the tale of the Gremlins,
Told by the P.R.U.,
(P)retty (R)uddy (U)nlikely to many
But fact, none the less, to the few."
http://www.angelfire.com/id/100sqn/gremlins.html
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Gremlins
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 maart 2008 om 12:40.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 12:18   #710
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Neen, het hoeft niet liegen zijn natuurlijk. Ik zal dan maar een ander woord gebruiken. Ze zouden dan 'de gegevens verkeerd geïnterpreteerd hebben'. Dat kan wel voor sommigen onder hen het geval zijn, maar men kan dit verhaal niet laten opgaan voor alle lijnpiloten of luchtmachtpiloten uit alle hoeken van de wereld. Zij signaleren constant vliegende voorwerpen in de lucht, die wonderbaarlijk snel kunnen accelereren, plots stilstaan, een helder licht uitstalen (meestal rood bruin) vaak lijken op een 'schotel', aan geweldige snelheden verdwijnen en die volgens hen ' gefabriceerde tuigen zijn die vliegen'. Daarbij komt dat hun observaties vaak bevestigd worden door een onpartijdige waarnemer: de radar, hetgeen alles nog meer geloofwaardig maakt.
Bruin licht bestaat niet; misschien bedoel je oranjeachtig/amber, een bij ieder Verkeerswezen omschreven kleurschakering.
Oud 13 maart 2008, 12:55   #711
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Bruin licht bestaat niet; misschien bedoel je oranjeachtig/amber, een bij ieder Verkeerswezen omschreven kleurschakering.
Bruinachtig dan, om u te plezieren.
Oud 13 maart 2008, 19:27   #712
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

idd ...... elk vliegend voorwerp dat we niet kunnen identificeren is een ufo. Maar van een ufo naar aliens, dat is een heel erg grote stap en daar geloof ik niet in. Het probleem is dat eens men gelooft dat ufo's bestaan er voor bepaalde gevallen maar 2 mogelijke verklaringen zijn ofwel aliens ofwel satanische/demonische activiteit en aangezien dat 2de nogal snel tot een bepaald ander topic zou leiden verkiezen ze maar om het eerste te geloven. Het enige alternatief is ufo's volledig afwijzen als verzinsels.

Iemand vermeldde hier eerder de bermuda driehoek ...... ik geloof dat men hiervoor een wetenschappelijke verklaring heeft gevonden. Ik heb daarover vorig jaar een documentaire gezien die een verklaring gaf voor de vreemde gebeurtenissen in de bermuda driehoek.
Nessie is wel wat controversieel, maar gebaseerd op waarnemingen denken sommigen dat het over een plesiosaurusachtig dier gaat. (vooral omdat lochness niet het enige meer is waar men dit dier gezien heeft)

Laatst gewijzigd door dirk001 : 13 maart 2008 om 19:28.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 20:44   #713
kiko

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Nessie is wel wat controversieel, maar gebaseerd op waarnemingen denken sommigen dat het over een plesiosaurusachtig dier gaat. (vooral omdat lochness niet het enige meer is waar men dit dier gezien heeft)
Het monster van Loch Ness is zo fake als maar kan zijn. Er zijn al vele ernstige en uitgebreide onderzoeken naar verricht, met 0 pct. resultaat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 21:17   #714
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het monster van Loch Ness is zo fake als maar kan zijn. Er zijn al vele ernstige en uitgebreide onderzoeken naar verricht, met 0 pct. resultaat.
Wat niet in deze draad dan? Ik mis eigenlijk nog de smurfen en de kabouters.
====

Er landt een UFO op de akker waar een agrariër juist aan het werk is; een klein manneke stapt uit met puntklompen, witte baard, groen pakje en rode puntmuts. Zegt tegen de boer: "Dag, aardman".
Oud 13 maart 2008, 21:26   #715
system
Banneling

Standaard

Citaat:
====

Er landt een UFO op de akker waar een agrariër juist aan het werk is; een klein manneke stapt uit met puntklompen, witte baard, groen pakje en rode puntmuts. Zegt tegen de boer: "Dag, aardman".
Wat u ook nog mist, is een neiging tot onbevooroordeeld denken in deze.

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2008 om 21:36.
Oud 13 maart 2008, 21:28   #716
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
====

Een alien bezoekt Vlaamse aardlingen : http://www.youtube.com/watch?v=g1FddJ5tHgo

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 maart 2008 om 21:28.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 22:26   #717
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Kijk, als je wil op een goeie manier mee discussieren over dit onderwerp kan je evengoed de filmpjes eens bekijken in plaats van dit soort "knee jerk" reacties.
kijk,
met alle excuses ... maar deze lijn heb ik meermaals moeten doorstaan, exodus
jouw manier van discussieren beperkt zich blijkbaar tot je opposanten dood de (des)informeren met slechts het doel je zaak aannemelijker te laten overkomen
je verwacht bovendien dan nog, bij wijze van enig weerwerk, dat men verder uren verder zou ingaan op die dingetjes
en uiteindelijk om wat mogelijks ooit te kunnen bereiken ? als het enige middel erin zou bestaan de waarheidsgetrouwheid ervan te betwijfelen en jij weer netjes overgaat naar nwo-modus

sorry, maar een 'goeie' manier van discussieren lijkt me toch wat anders...

jij stelde immers dat het ontegensprekelijk ging over buitenaards tuigen ( of eventueel met uitbreiding naar geheimgehouden superieur technische aardse tuigen en/of de combine ervan )
ik vroeg je simpelweg uit wat dat concreet mocht blijken en al wat ik krijg zijn filmpjes waarin gesteld wordt me/ons minder sceptisch te gedragen en allerhande verklaringen waaruit blijkt dat niet lang alles is verklaard

geef dan gewoon toe dat er niks concreets voorhanden is dan enkel een vermoeden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 22:30   #718
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Bekijk eht filmpje van de disclosure project dat ik gepost heb dan zal je zien dat het niet juist is wat je hier zegt.
ach exodus ... ik zie echt niet in wat dat kan veranderen aan die statement van me ( tenzij een zoveelste historische cover-up )
maar als ik je er een plezier mee kan doen... goed ik zal het eens bekijken

wat als zou blijken dat het niets afdoet aan de uitspraak ?
ga je dan eindelijk eens toegeven ?

ps. sorry hoor... bij nader inziens bleek dat niet te gaan om dat stukje van 2 minuten... zo zot ben ik nog niet

geef jij maar eens op waar in dat filmpje ergens komt dat er dus geen of veel minder dan aanvankelijk werd aangenomen gevallen bestaan waarbij een weerballon uiteindelijk de eenvoudige verklaring bleek te zijn

Laatst gewijzigd door praha : 13 maart 2008 om 22:35.
Oud 13 maart 2008, 22:46   #719
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het hoeft niet liegen zijn natuurlijk.
ik neem je dan ook niet op dat woordje liegen... moest je het niet doorhebben

Citaat:
Ik zal dan maar een ander woord gebruiken. Ze zouden dan 'de gegevens verkeerd geïnterpreteerd hebben'. Dat kan wel voor sommigen onder hen het geval zijn, maar men kan dit verhaal niet laten opgaan voor alle lijnpiloten of luchtmachtpiloten uit alle hoeken van de wereld.
hold it... tot hier even
waarom kan dat niet ?
het gaat immers over 'waarnemingen' die buiten het gewone doen zijn ... want anders zou er niet zo'n gewag van gemaakt worden
en het gaat dus om visuele ( ruim opgevat ) waarnemingen van allerhande soort

Citaat:
Zij signaleren constant vliegende voorwerpen in de lucht, die wonderbaarlijk snel kunnen accelereren, plots stilstaan, een helder licht uitstalen (meestal rood bruin) vaak lijken op een 'schotel', aan geweldige snelheden verdwijnen en die volgens hen ' gefabriceerde tuigen zijn die vliegen'. Daarbij komt dat hun observaties vaak bevestigd worden door een onpartijdige waarnemer: de radar, hetgeen alles nog meer geloofwaardig maakt.
de radar is niet zo 'onpartijdig' als je aanneemt
of beter 'onfeilbaar' of 'onbevooroordeeld'
kijk, beiden baseren zich net op dezelfde morfologische kenmerken

bovendien zou ik het aantal voorvallen waarbij de visuele waarnemingen van de ( laat ons toch maar voorzichtig zeggen betrouwbare ) ooggetuigen en de radardata precies hetzelfde vertellen eens op een rijtje willen zetten

Laatst gewijzigd door praha : 13 maart 2008 om 22:48.
Oud 13 maart 2008, 23:04   #720
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
idd ...... elk vliegend voorwerp dat we niet kunnen identificeren is een ufo. Maar van een ufo naar aliens, dat is een heel erg grote stap en daar geloof ik niet in. Het probleem is dat eens men gelooft dat ufo's bestaan er voor bepaalde gevallen maar 2 mogelijke verklaringen zijn ofwel aliens ofwel satanische/demonische activiteit en aangezien dat 2de nogal snel tot een bepaald ander topic zou leiden verkiezen ze maar om het eerste te geloven. Het enige alternatief is ufo's volledig afwijzen als verzinsels.
en dát voor een creationist van het eerste uur dat z'n hand er niet voor omdraait Bijbelse figuren met astronomische klinkende ouderdom een tripje Orion heen-en-terug op vlammende strijdwagens toe te schrijven

Citaat:
Iemand vermeldde hier eerder de bermuda driehoek ...... ik geloof dat men hiervoor een wetenschappelijke verklaring heeft gevonden. Ik heb daarover vorig jaar een documentaire gezien die een verklaring gaf voor de vreemde gebeurtenissen in de bermuda driehoek.
amai... de wonderen zijn de werled niet uit

Citaat:
bedoel je deze ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be