![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik kan ook iin Polen geen sociale woning betrekken! of in Turkijë. daar houden ze hun sociale woningen voor de eigen bevoking. Zelfs Erdogan besluit dat de Turken in Duitsland geen Duits moeten leren, want dat zij de 17 provincie zijn van Turkijë. dus dat wil zeggen. duitsers, en andere stomme naties, wij zullen de boel hier overnemen. en dan mogen jullie verder werken voor hrt herrenvolk. maar die verstaan we wat slechter dan de voorgaande lichting! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Zaventem en nog op een andere plaats heeft men voor de aankoop van een stukske grond wel de voorwaarde gesteld dat men nederlands moest kennen . Hier is er mijns inziens wel een probleem :een inbreuk op het vrije verkeer van goederen: ik vermoed dat de Europese Commissie dit zal afkeuren . Maar niet de voorwaarde bereid te zijn om nederlands te leren in de vlaamse wooncode : dit bereid-zijn kan iedereen verklaren .....
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Geld van de Vlamingen ? weet u dat meerdere steden miljarden kregen via het SIF-fonds
en alles gebeurt niet meer op lokaal niveau, maar meer en meer op Europees niveau, en ja hoor, de Turken gaan binnekort ook meebetalen voor de nieuwe sociale woningen en armoedebestrijding ( 80 miljoen dan nog ) en dan mogen die mensen gaan en staan waar ze willen, hou jullie maar vast, want de realiteit is er en de Vlaming zal opgaan in al die culturen en met de tijd verdwijnen. CD&V geeft zelfs toe dat ze nodig zijn voorde vergrijzing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Ik snap daarom helemaal de hetze niet. Dit is puur een symboolstrijd geworden tussen mensen die veelal nog nooit een sociale woning van binnen hebben gezien. Ik heb vandaag gezien op Terzake wat men moest kennen om "goedgekeurd" te worden. Nou goed. Dat leek me geen vette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar 't komt van de Vlamingen, dus is het per definitie racisme eh.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge het mij vraagt, zegt het meer over de vn, dan over racistische vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Neen, dit is een strijd tussen extremistische Franstalige Brusselaars en Vlamingen. Het zijn trouwens ook de Franstaligen die gekant zijn tegen de Wooncode. Van de allochtone gemeenschap heb ik nog geen kritiek gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() De houding van Marino Keulen is op zijn minst dubbelzinnig te noemen. Toen K. Van Overmeiren (VB) hem vroeg of zijn kabinet niet op de hoogte was van het rapport, waarin Vlaanderen op de eerste pagina bedankt wordt voor zijn medewerking, ontkende hij in alle toonaarden dat zijn kabinet ingelicht werd, hetgeen later op de dag tegengesproken werd door G. Bourgeois die beweerde dat het kabinet van Keulen perfect op de hoogte was van de inhoud van het rapport, wat me aanneemlijk lijkt. I.p.v. met overslaande stem het VB uit te maken op een hoogst onbeschofte manier had hij moeten doen wat van hem verwacht wordt, nl. ondubbelzinnig protest aantekenen bij de VN m.b.t. hun subjectieve prietpraat. Achteraf luid protest aantekenen is praat voor de vaak. Het kwaad is geschied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De omzendbrief Peeters heeft voldoende redenen voor bestaan. Dat de franstalige arrogantie eventjes voetje gelicht word, dat moet nog veel meer gebeuren. Taaldiscriminatie? Keulen heeft daar het antwoord al op gegeven. De hypocriete kloot...en van het FDF die het luidste roepen moeten best volledig genegeerd worden. La Belgique �* papa is goed voor het huisvuil en heeft lang genoeg haar spelletje gespeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets gaan we hier ook tegemoet: hoera - hoera, nietwaar Marlientje? Mocht je niet weten waarover ik bezig ben, neem nog eens een geschiedenisboekje ter hand en bedenk het volgende: "l'histoire se répète"! Vollop bezig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat denk ik niet : in de meeste landen is de verwachting dat een inwijkeling die van sociale voorzieningen geniet de taal van de gemeenschap die de voorzieningen organiseert , leert , zo vanzelfsprekend dat dit niet expliciet als voorwaarde moet worden vermeld . Dat is bij ons omwille van de (politieke) context blijkbaar wel nodig .....
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Toen ze emigreerden moesten ze daar een taalexamen afleggen, is de US dan rascistisch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Vraag eens aan een francofoon uit quebec wat hij vindt van de daar heersende strengste taalwetten ter wereld? Ah, wacht eens, dat zijn francofonen, die mogen dat...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 13 maart 2008 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Wat lees ik daar in dat CERD rapport?
Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Mooie indicatie van hoe door en door rot deze staat wel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Hebben ze in Wallonië (met name Bevekom) ook niet zo'n code?
![]() Laatst gewijzigd door Kazan : 13 maart 2008 om 19:51. |
![]() |
![]() |