![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat ons nu eens definitief daar een antwoord op geven dat zelf jij begrijpt. Neem een gezin waar de vader een schoft is. Hij slaat zijn vrouw verrot Hij verkracht de kinderen (m/v) Hij foltert de hond Hij verzuipt de kat. Pelgrim gaat dit uitleggen aan de pers: "Dames en heren, ik heb vastgesteld dat de vrouw een schoft is!" De verbaasde journalisten kijkt Pelgrim diep in de ogen, en met kordate stem geeft hij zijn verklaring: "Zij had nooit met die man mogen trouwen!". Ik hoop dat je de vergelijking begrijpt. Ik kan er desnoods een tekeningetje bijmaken. Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 februari 2008 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
Omdat indien ze plaats maakt voor de maîtresse van de man (zwarte Helga van de SS) het nog erger is voor de kinders. Twee keer nadenken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister-President
|
![]() het niveau stijgt hier precies gestaag
![]() de vrouw moet met haar kinderen zo snel mogelijk naar een vluchthuis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het valt me op dat de argumenten van E.F. altijd en overal dezelfde zijn: "zonder ons was het erger". Wat uiteraard dikke bullshit is. Gewoon elementaire algebra: als sp.a op het knopje 'nee' duwt in het parlement in plaats van op het knopje 'ja' dan zijn er minder ja stemmen en meer nee. En misschien wel genoeg om een aantal van die maatregelen tegen te houden.
Spijts al uw totaal van de pot gerukte vergelijkingen met huisgezinnen en slagen van vader ben je niet in staat dit simpele feit te weerleggen: SP.A HEEFT AFBRAAKBELEID GOEDGEKEURD. Als we dan toch gaan vergelijken met huishoudelijk geweld, dan is de correcte vergelijking eerder een huisgezin waar zowel vader als moeder de kinderen slaan, verkrachten, verzuipen en folteren. Hoog tijd dat de kinderen van huis gaan lopen. Of nog beter, de ouders laten arresteren en zelf baas in huis worden.
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
Je schrijft hen, en dat blijkt duidelijk uit je voorbeeld, dezelfde intenties toe: het uitbuiten en verkrachten, verzuipen en folteren van de werkende bevolking. Dit is dan een illustratie van wat ik hier altijd al beweerde: gauchisten zijn het noorden kwijt en schieten vooral op de sociaal-democraten, hierbij natuurlijk rechts een enorme dienst bewijzende. Je enorme frustraties met het klassieke links kan ik begrijpen: ik ben namelijk niet voor niets een aanhanger van Sp.a-Rood. Maar ik maak toch nog een onderscheid tussen de oorspronkelijke inhoud van de sociaal-democratie, de huidige vertolkers ervan en de verdedigers van het liberalisme. Dat zijn namelijk drie uiteenlopende dingen. Blijven stellen dat er geen oplossing is dan zich naar het gauchisme te wenden, en dus de verloedering van de Sp.a te laten doorgaan is de grootste cadeau voor rechts denkbaar. Het weerhoudt namelijk ons land en haar bewoners ervan om ooit een strijdbare én machtige linkse partij te hebben, die niet met woorden maar met daden de rechten en vrijheden van de werkende bevolking verdedigt. Goe bezig! In een gezin waar de vader de kinderen mishandelt, de moeder niet genoeg kon doen of machteloos heeft gestaan om dit op te lossen ga ik niet die moeder aanklagen maar steunen om de zaken recht te zetten. Zij is niet de dader. Om dan vader en moeder te verlaten is vanwege de kinderen niet al te fraai: het is een vorm van lafheid en gebrek aan inzicht. Indien de moeder dan nog de echtscheiding heeft doorgezet, en vecht voor haar kinderen, dan verdient ze trouwens alle steun, dan is het niet de moment om haar in de steek te laten maar om haar te helpen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 maart 2008 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Minister-President
|
![]() Vraagje aan dhr. Feremans: wanneer is volgens u de laatste keer dat de sociaal-democraten "niet met woorden maar met daden de rechten en vrijheden van de werkende bevolking" verdedigd hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook: dankzij ons gemengde economie is Belgie welvarend geworden, door niets anders dan door dit en zijn ligging. We behoren tot de tien grootste handelsstaten van Europa. En onze bevolking heeft de beste sociale zekerheid ter werelde, uitstekend onderwijs enz.. enz... Dit is niet de verdienste van het liberalisme.... Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 maart 2008 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik herhaal (wegens nog niet weerlegd):
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
De naam "Belgische werkliedenpartij" sloeg op de vogels hé? Ik merk dat jij absoluut een probleem hebt met de sociaal democratie. Mogen we nu eigenlijk ooit eens weten wat jouw "verbetering" inhoudt? Pvda? Cap? Of vinden die jou ook niet meer te pruimen? Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 maart 2008 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. niets met mijn vraag te maken. 3. wat pelgrim schreef. Ik heb alle begrip ervoor dat entristen in de problemen komen door dit soort concrete vragen, maar ik had wel iets meer creativiteit verwacht bij het rond de pot draaien om niet op de vraag te moeten antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn de inkomsten uit Belgisch Congo in grote mate verantwoordelijk voor de rijkdom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb je liever?
Dat de vld en de cd&v samen een afbraakbeleid maken of dat de vld en de sp.a samen een afbraakbeleid maken? Persoonlijk denk ik dat je, als linkse, het tweede toch liever hebt? Neen? ENfin, dan kan de schade wat gemilderd worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onder druk van de arbeidersbeweging heeft de sociaal-democratie inderdaad lang de schijn moeten ophouden. Steeds meer en steeds openlijker zijn ze echter de kaart van het kapitaal gaan trekken, waar hun leiders al sinds het begin van de 20ste eeuw met handen en voeten aan gebonden zijn. Een afbraakbeleid blijft een afbraakbeleid. Of de pil nu verguld wordt of niet. P.S.: sorry voor het ontbreken van "opbod" in bovenstaande tekst. Laatst gewijzigd door abou Anis : 13 maart 2008 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() milderen? wegsussen met "cadeautjes" ja, die de realiteit van het kapitalisme moeten verdoezelen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Verder vind ik dat de vergelijking SP.a vs SP.a-Rood met "schoft van een vent" vs "vrouw die toch blijft" een onterechte vergelijking is, in de context waarin jij er een draai aan wilt geven. |
|
![]() |
![]() |