Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2008, 22:12   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat is wat jij ervan maakt.
Waarom zet de Staatsveiligeid het Antwerpse Davidsfonds op de lijst van staatsgevaarlijke organisaties? Omdat ze foutief dachten dat zij in hun workshops bloemschikken eigenlijk gecamoufleerde bommen maakten?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 22:13   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarom zet de Staatsveiligeid het Antwerpse Davidsfonds op de lijst van staatsgevaarlijke organisaties? Omdat ze foutief dachten dat zij in hun workshops bloemschikken eigenlijk gecamoufleerde bommen maakten?
Ik dacht dat je hier een inhoudelijk debat over de taken van de VS wou voeren. Ik dacht blijkbaar verkeerd.

Het is gebleken dat je iets tegen de dienst hebt, maar niets tegen de taken. Het zij zo.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 maart 2008 om 22:14.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 22:21   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je hier een inhoudelijk debat over de taken van de VS wou voeren. Ik dacht blijkbaar verkeerd.
Wat heeft de VS hiermee te maken?

Citaat:
Het is gebleken dat je iets tegen de dienst hebt, maar niets tegen de taken. Het zij zo.
Kan jij lezen?
Vind jij dat er een overheidsdienst moet zijn, wiens TAAK het is organisaties zoals het Davidsfonds op de lijst van staatsgevaarlijke organisaties te zetten?
En ditmaal zou ik graag een duidelijk antwoord krijgen, Geert.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 14 maart 2008, 22:23   #24
Geert C

Standaard

Citaat:
Wat heeft de VS hiermee te maken?
VS, Veiligheid van de Staat.

Citaat:
Kan jij lezen?
Vind jij dat er een overheidsdienst moet zijn, wiens TAAK het is organisaties zoals het Davidsfonds op de lijst van staatsgevaarlijke organisaties te zetten?
En ditmaal zou ik graag een duidelijk antwoord krijgen, Geert.
Dat is niet de taak van de Staatsveiligheid, maar ik had het over de taken die ze heeft en waarbij ze iets te ver is gegaan door het Davidsfonds op die lijst te zetten. Ik had het over die taken an sich, niet over de blunders die bij de uitoefening van die taken begaan worden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 14 maart 2008, 22:27   #25
Gargamel
Banneling

Standaard

Welke Staat ????
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 22:29   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet de taak van de Staatsveiligheid, maar ik had het over de taken die ze heeft en waarbij ze iets te ver is gegaan door het Davidsfonds op die lijst te zetten. Ik had het over die taken an sich, niet over de blunders die bij de uitoefening van die taken begaan worden.
Dat dat allemaal "blunders" zouden geweest zijn, is jouw interpreatie, niet de mijne. Voor mij maken ze gewoon integraal deel uit van het takenpakket van de Staatsveiligheid.
Ik kan me onmogelijk inbeelden hoe zoiets een "blunder" zou kunnen zijn. Jij wil mij dus komen wijsmaken, dat die mensen van de Staatsveiligheid werkelijk dachten dat het Davidsfonds aanslagen ging plegen?? Komaan... Het zijn bij de Staatsveiligheid niet al te snuggere kerels, maar om ze als volslagen imbecielen uit te schelden, dat gaat me net iets te ver.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 14 maart 2008 om 22:29.
Oud 14 maart 2008, 22:30   #27
Geert C

Standaard

Citaat:
Dat dat allemaal "blunders" zouden geweest zijn, is jouw interpreatie, niet de mijne. Voor mij maken ze gewoon integraal dele uit van het takenpakket van de Staatsveiligheid.
Ik kan me onmogelijk inbeelden hoe zoiets een "blunder" zou kunnen zijn. Jij wil mij dus komen wijsmaken, dat die mensen van de Staatsveiligheid werkelijk dachten dat het Davidsfonds aanslagen ging plegen?? Komaan... Het zijn bij de Staatsveiligheid niet al te snuggere kerels, maar om ze als volslagen imbecielen uit te schelden, dat gaat me net iets te ver.
Denk jij werkelijk dat ze daarom op de lijst stonden? Was dat niet iets met geld voor verdachte organisaties of iets dergelijks?
Oud 14 maart 2008, 22:30   #28
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat dat allemaal "blunders" zouden geweest zijn, is jouw interpreatie, niet de mijne. Voor mij maken ze gewoon integraal dele uit van het takenpakket van de Staatsveiligheid.

Owke,laten we zeggen dat het allemaal steenezels zijn,en dat is een belediging voor ezels.Want zelfs die stoten zich geen....
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 22:34   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poging tot en voorbereiden en plannen is nog iets anders, maar soit.

En nu ineens mogen de taken van de Staatsveiligheid wel blijven bestaan?
Zou 't kunnen dat het VB minder goed "geïntroduceerd" is bij de Veiligheid van de staat dan bij de politie?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 22:43   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk jij werkelijk dat ze daarom op de lijst stonden? Was dat niet iets met geld voor verdachte organisaties of iets dergelijks?
Ik denk niet dat PS tussen de lijst stond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be