![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meergezinswonigingen en appartementsgebouwen zijn over het algemeen minder aantrekkelijk en kunstzinnig omdat die gebouwd worden om te verhuren. Dat moet geld opbrengen, efficiënt zijn. Ze maken het landschap eerder saai en levenloos. De eigenaar/bouwer heeft veel meer liefde voor de zaak en dat drukt zich uit in kunst, originaliteit, experiment, en in het algemeen in een verhoogde levenskwaliteit,niet alleen voor de bewoner, maar ook voor de bezoeker, de voorbijganger, de streek... Ik zie niet in dat een overheid zich bezig moet houden met esthetiek van een gebouw. Schoonheid is een relatief begrip, waar je geen algemene normen op kan plakken. Dit te pretenderen, en opleggen is...'pijnlijk' voor mij als burger. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 maart 2008 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toen ik het had over de lelijke wijk met 37 verschillende stijlen en -leeftijden van huizen dacht ik aan dat type wijken in de randstand en zelfs ver daarbuiten dat je ziet als je op onze Vlaamse spoorwegen spoort. Wie dat mooi en esthetisch of zelfs menswaardig vindt heeft naar mijn mening toch een apart gevoel voor smaak. Maar natuurlijk kan niemand bepalen voor een ander wat mooi is. Dat lijkt me evident. Bovendien zegt de buitenkant nogal eens weinig over de binnenkant. ![]() Maar ik denk dat we wel mogen bepalen wat praktisch, comfortabel en haalbaar voor ons allen is. Ik weet niet of je al een echt appa-appa hebt gezien. Ik weet niet hoe het tegenwoordig gesteld is maar een tijdje geleden had ik toevallig de kans om in veel nieuwbouwappa's te gaan kijken. Ik beloof je: het gevoel dat ik daarin kreeg, daar mag ik niet eens aan terugdenken, zo weinig (adem)ruimte was er. Uiteindelijk is mijn bedoeling een hogere norm voor een ik vrees toch niet te onderschatten percentage van onze samenleving, die dan ook nog eens positieve consequenties heeft op milieu, sociale contacten, .... Uiteraard kan je niemand dwingen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij dit waardevol vindt en dat ziet zitten of niet. En ik gooi nogal graag stokken in hoenderhokken. Meestal loopt een discussie dan succesvoller. Het is te zeggen: er zijn meer reacties. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 maart 2008 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() De meeste Nederlanders houden van Vlaanderen omwille van zijn 'rijke 'verscheidenheid in de woningbouw... Het geeft hen een gevoel van vrijheid...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste Nederlanders houden van Vlaanderen omdat ze hier een huis kunnen kopen voor 250k terwijl ze daar bij hun 350k en meer voor neertellen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest: groot gelijk, Heftruck. Eventjes bang dat niemand het collectivistisch kringrukken ging doorbreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 14 maart 2008 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent een beetje een hopeloos geval als je het verschil tussen dichtheid en spreiding niet begrijpt. Oh ja, nogmaals, leer lezen. Ik heb leuk zitten afgeven op wat jij die "fermettedrang" noemt en er nog eens bijgeschreven wat daar aan de bais van ligt. Selectief blind ofzo? Trouwens, wie beheert er de wegen en bepaalt de verkeersregels? Laat dat toch niet de overheid zijn zeker? Goh seg, heb je nog meer hints nodig? (Over de inefficiëntie en contraproductiviteit van verkeersregels kan ik trouwens nog een leuke boom opzetten.) Laatst gewijzigd door Heftruck : 14 maart 2008 om 18:11. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Heftruck : 14 maart 2008 om 18:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta duidelijk voor een strikte stedenbouwkundige reglementering. Jij geeft hier duidelijk aan dat dit al het geval is geweest in het verleden en heeft geleid tot de huidige wanorde. Wel, je hebt gelijk, maar ik zeg ook nergens dat ik het huidige beleid goed vind. Er ontbreekt alle visie, en mijn inspiratiebron is eerder de leergang modern urbanism. Richt steden in op een manier waarmee je de huidige en toekomstige noden van de bevolking tegemoet komt. Dit houdt in ja, dat je hele wijken op de schop zet. Ik ben in Belgie op geen enkele plek een concept tegengekomen waarin men slim omgaat met de bruikbare ruimte. In Nederland, een land dat gedwongen wordt om anders om te gaan met haar ruimte, is dit wel het geval. Daar heeft de politiek de keuze gemaakt om te stoppen met groen in te ruilen voor woningbouw. Ik ben uit een huis gekickt omdat men de wijk ging afbreken. De overheid heeft een projectontwikkelaar hier groen licht voor gegeven. Op dit moment staat er hypermoderne wijk bovenop, die zowel de lage inkomens als de midden tot hoge inkomens aantrekt. Je krijgt hier een betere sociale mix en de wijk is van pauperwijk veranderd in een aantrekkelijke yup-wijk. Waar toch nog plek is voor de oorspronkelijke bewoners. Jij claimt, en dit is in 1 zin een samenvatting van jouw bericht, wat voor de rest een collectie is met aanvallen op mijn persoon, dat de vrije markt, de private ondernemers, dit efficienter kunnen. Wel neen. Visie op de woningbouw kan niet op dit niveau worden ontwikkeld. Dit is iets wat op landelijk niveau, in een democratisch proces, moet tot stand worden gebracht. Ten laatste wil ik even duidelijk maken dat ik helemaal geen voorstander ben voor bibliotheken van regels. Ik ben, ik herhaal, een voorstander van visie, doelgericht en efficient bouwen. Dit gaat helemaal niet over bouwafstanden, buisdiameters, maaiveldhoogtes, materiaalgebruik.....enz...maar over het uiteindelijke concept. Tavek, Meester in de Papschoolkunde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere nuance ontbreekt u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jakkes.
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is geen visie op urbanisme. Dat is een demonstratie van een totaal onbegrip op het vlak van urbanisme en een demonstratie nutteloze politieke retoriek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ronduit idioot. Citaat:
Ik heb zo die indruk. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Burger
|
![]() [quote=Groentje-18;3300589]
![]() Voil�*. Ik heb vroeger al een topic geopend waarin ik opperde voor een soort gemeenschapswoningen. Een hele straat met allemaal aan mekaar geschakelde huisjes met gemeenschappelijke ruimtes waarin bv. iedereen zijn was en plas kan doen. En een divers publiek bv. zowel jonge koppels met kinderen, bejaarden, midlifers, klusjesmannen, advocaten, Joden, Islamieten, Christenen en atheïsten. Zo kan er interactie ontstaan, kan men een beroep doen op mekaar en kunnen ze allemaal wat van mekaar leren. Misschien ben ik ontzettend naîef, maar geef toe dat het zalig klinkt. ![]() QUOTE] Het klinkt voor mij eerder als een nachtmerrie. |
![]() |
![]() |