Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2008, 02:07   #81
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Het blijft natuurlijk een peiling; maar je kan er niet nakijken dat ze de laatste peilingen steeds onder de 16% uitkwamen.
Ik zou het hopen, maar ik vrees ervoor. Traditiegetrouw scoort het VB minder in peilingen dan in verkiezingen. Ik zou dus niet te snel juichen.

Het is overigens niet het Vlaams Blok zélf dat me de meeste zorgen baart, maar wel haar voedingsbodem (falen van de sociaal-democratie, corruptie, de Belgische staat, etc...).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 02:47   #82
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb op 10 juni Vlaams Belang gestemd. Toen haalde de partij 19 % en ik was ontgoocheld in het resultaat. Maar ik was nog meer ontgoocheld in de reactie van de partij op 11 juni. De partij heeft zijn nederlaag ontkent en het signaal van de kiezer genegeerd. En dat is het domste wat je kon doen. Men kan de berichten van mijzelf er op nalezen, dat ik het Vlaams Belang toen heb gewaarschuwd dat ze dit niet zomaar konden negeren. Het Vlaams Belang had wel degelijk zwaar verloren op 10 juni. Dat je gemeenteraadsverkiezingen moeilijk kan vergelijken akkoord, maar federale en Vlaamse verkiezingen kunnen perfect met elkaar vergeleken worden, want het betreft dezelfde partijen en dezelfde kiezerspubliek. Nu als men in 2009 gaat vergelijken met 2004, vrees ik dat het hard zal aankomen.

Men heeft nu nog een jaar en 3 maand tijd. Het wordt dringend tijd dat de mensen in het Vlaams Belang alle zeilen bijeenzetten om het werk van Karel Dillen te redden. Dit kan alleen door een groots ideologisch congres met een nieuwe en meer solidaristische koers en een nieuwe naam. De partij moet ook meer zich presenteren als een partij die niet alleen afbreekt, maar dat ze werkelijk ook goede oplossingen kunnen aanbieden aan de mensen. De partij moet zich niet fixeren op de fouten van anderen, maar uitgaan van het eigen programma en zijn eigen sterkte.

Als de partij echter denkt dat deze peiling geen realiteit is, vrees ik echt waar voor een koude douche in 2009. Vergeet niet dat in 2007, de partij voor de eerste keer onder de peiling zat.

Het zou zonde zijn dat het levenswerk van Karel Dillen verloren zou gaan.
Max, dit heb je goed vertaald -Bravo en alles wat je schrijft klopt.
Dillen heeft ze gesticht en Dewinter heeft ze groot gemaakt.(onder de vleugels van Dillen)
Dillen is nietmeer en de strategie van Dewinter begint afgezaagt te worden.
Van Hecke heeft dit goed zien aankomen (trouwens het ganse bestuur) en ze hebben uit onmacht Valckeniers als voorzitter gekozen om inderdaad de gematigeden bij hun te houden.
Bij de vorige verkiezingen zijn ze al door de mand gevallen door een kartel te vormen met VLOT (wat een flop was)
Nu krijgen ze nog 2 geduchtige tegenstanders bij - LDD en Bart De Wever.
De bevolking heeft geen behoefte meer aan partijen die altijd maar alles afbreken zonder zelf met oplossingen te komen.
De economie gaat te slecht om nog spelletjes te spelen in het stemhokje.
En inderdaad, in 2009 zal een vb stem een verloren stem zijn.
Men gaat voor zijn boterham en zijn pensioen en niet of een vrouw een hoofddoek draagt of niet.
Iedereen beseft nu al lang dat het allochtonen probleem een Europees probleem is en niet enkel een Vlaams probleem.
Maar de vraag is, zijn zij wel bekwaam om over de echte noodzaken een bijdrage te leveren ?
Ik heb er mijn twijfels over
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 05:12   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik zou het hopen, maar ik vrees ervoor. Traditiegetrouw scoort het VB minder in peilingen dan in verkiezingen. Ik zou dus niet te snel juichen.

Het is overigens niet het Vlaams Blok zélf dat me de meeste zorgen baart, maar wel haar voedingsbodem (falen van de sociaal-democratie, corruptie, de Belgische staat, etc...).
Hear, hear!
Oud 15 maart 2008, 07:48   #84
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Als Vlaams Belanger beschouw ik N-VA als grotere concurrentie dan LDD, omdat die laatste tijdelijk is. LDD is een hype, gebakken lucht, een vergaarbak van gebuisden, geflopten en gefrustreerden aan de basis. De Vlaams Belangers die naar hem gegaan zijn, zijn diegenen naar wiens gezaag de partij niet meer wou luisteren en die nu hun gezaag bij LDD kwijt willen.
Ik wens hem veel succes met al zijn "aanwinsten".

De N-VA en Vlaams Belang zijn partijen met ideologie en ruggengraat, die nu helaas elkaars concurrenten zijn.

Hetgeen me meest verbaast is dat de CD&V blijkbaar niet afgestraft wordt. Vlaanderen is opnieuw een land van tsjeven en kwezels aan het worden blijkbaar. Arm Vlaanderen dus.
Oud 15 maart 2008, 08:39   #85
Don Quichote
Banneling

Standaard

Misschien is het nog wat vroeg om LDD af te schilderen als gebakken lucht.
Ondanks verguizing langs alle kanten, heeft die lijst wel verrassende resultaten behaald.
Veel zal afhangen van welke mensen hij kan aantrekken voor de strategische plaatsen.
Een partij in opgang heeft altijd aantrekkingskracht.

Wat die peilingen betreft...en de niet-afstraffing van de Cdv...
De verwachtingen van de mensen ligt hoog.
Maar Cdv heeft nog alles te bewijzen.
Deze peilingen zijn gewoon nietszeggend, de komende maanden zal er nog veel gebeuren dat de kiezer van mening doet veranderen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 10:22   #86
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Als Vlaams Belanger beschouw ik N-VA als grotere concurrentie dan LDD, omdat die laatste tijdelijk is. LDD is een hype, gebakken lucht, een vergaarbak van gebuisden, geflopten en gefrustreerden aan de basis. De Vlaams Belangers die naar hem gegaan zijn, zijn diegenen naar wiens gezaag de partij niet meer wou luisteren en die nu hun gezaag bij LDD kwijt willen.
Ik wens hem veel succes met al zijn "aanwinsten".

De N-VA en Vlaams Belang zijn partijen met ideologie en ruggengraat, die nu helaas elkaars concurrenten zijn.

Hetgeen me meest verbaast is dat de CD&V blijkbaar niet afgestraft wordt. Vlaanderen is opnieuw een land van tsjeven en kwezels aan het worden blijkbaar. Arm Vlaanderen dus.
LDD is een hype, het is gewoon wachten tot iemand de grillige dictatuur van JMDD beu is en er daar boel ontstaat, of tot hij het zelf zo bont maakt dat de boel ontploft. Dan zullen de huilende LDD'ers met hangende pootjes terugkomen naar het VL. Belang.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 10:31   #87
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dan zullen de huilende LDD'ers met hangende pootjes terugkomen naar het VL. Belang.
Waar ze voor een gesloten deur zullen staan.
Oud 15 maart 2008, 10:33   #88
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2 maal een correcte opmerking !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 11:49   #89
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Ik denk ook dat LDD een beetje zal blijven hangen. Is het in 2009 niet, dan zal het erna zijn... Buiten JMDD komt er niets naar buiten van partijleden. En ik geloof niet dat je enkel met een geweldig boegbeeld blijft succes hebben.

Ivm VB, als VB vrees ik eerlijk gezegd toch ook een beetje voor de komende verkiezingen.
Héél veel, zoniet alles zal afhangen van NVA denk ik. ALS NVA ruggegraat blijft tonen en haar woord nakomt, dan denk ik dat VB veel vlaamsgezinden gaat verliezen. Hoe jammer ook...
Als NVA tevreden is met de fameuze borrelnootjes en de staatshervorming een fiasco blijkt voor de vlamingen, dan denk ik dat alls wat het VB verloren heeft aan het kartel bij de verkiezingen gewoon terugkeert...
Dat is het grote nadeel van peilingen. Ze zijn een momentopname. En doordat de NVA nu wordt afgeschilderd als de luis in de pels van de Walen, krijgen ze veel krediet bij veel VB stemmers...
Langs de andere kant, verloochenen ze hun beloftes, dan keren die mensen volgens mij gewoon terug naar hun oude stal.

Dus mijn conclusie: een interessante peiling zal zijn na maart én vooral na juli als de NVA zichzelf heeft moeten blootgeven... Maar ik vrees voor een terugval van het VB, hopelijk niet zo groot als nu...

En dan een peiling op 1000 mensen.... Is zoiets representatief??

Verder vind ik ook Bruno Valkeniers sterk uit de hoek komen en was gisteren de degout van BDW duidelijk op zijn gezicht af te lezen
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 11:50   #90
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
I
was gisteren de degout van BDW duidelijk op zijn gezicht af te lezen
degout tov wie of wat?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 11:51   #91
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

de presentatoren of hun vragen...
vond dat hij er verveeld bijzat van "wat voor onzin ga je nu nog verzinnen?"
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 12:15   #92
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Eindelijk goed nieuws, SPa-spirit boert nog verder achteruit, Vlaanderen kan terug vrij ademen, (s)linkse partijen hebben afgedaan, oef.
Waarschijnblijk heeft dat te maken met de belgicistische koers van SPa en niet met sociaal democratische politiek.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 12:41   #93
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ondanks de VRT doet het kartel en Leterme het heel goed...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 12:43   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Waarschijnblijk heeft dat te maken met de belgicistische koers van SPa en niet met sociaal democratische politiek.
met beide
mensen hebben hun buik vol van afgunstpolitiek

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 maart 2008 om 12:44.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 12:49   #95
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Goh, zouden de Vlamingen EINDELIJK beginnen in te zien dat stemmen voor het fascistische VB geen ZAK uithaalt, wel integendeel?

Het heeft lang geduurd...

Een klein beetje kennis van de partij zou je ook geen kwaad doen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 12:52   #96
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb op 10 juni Vlaams Belang gestemd. Toen haalde de partij 19 % en ik was ontgoocheld in het resultaat. Maar ik was nog meer ontgoocheld in de reactie van de partij op 11 juni. De partij heeft zijn nederlaag ontkent en het signaal van de kiezer genegeerd. En dat is het domste wat je kon doen. Men kan de berichten van mijzelf er op nalezen, dat ik het Vlaams Belang toen heb gewaarschuwd dat ze dit niet zomaar konden negeren. Het Vlaams Belang had wel degelijk zwaar verloren op 10 juni. Dat je gemeenteraadsverkiezingen moeilijk kan vergelijken akkoord, maar federale en Vlaamse verkiezingen kunnen perfect met elkaar vergeleken worden, want het betreft dezelfde partijen en dezelfde kiezerspubliek. Nu als men in 2009 gaat vergelijken met 2004, vrees ik dat het hard zal aankomen.

Men heeft nu nog een jaar en 3 maand tijd. Het wordt dringend tijd dat de mensen in het Vlaams Belang alle zeilen bijeenzetten om het werk van Karel Dillen te redden. Dit kan alleen door een groots ideologisch congres met een nieuwe en meer solidaristische koers en een nieuwe naam. De partij moet ook meer zich presenteren als een partij die niet alleen afbreekt, maar dat ze werkelijk ook goede oplossingen kunnen aanbieden aan de mensen. De partij moet zich niet fixeren op de fouten van anderen, maar uitgaan van het eigen programma en zijn eigen sterkte.

Als de partij echter denkt dat deze peiling geen realiteit is, vrees ik echt waar voor een koude douche in 2009. Vergeet niet dat in 2007, de partij voor de eerste keer onder de peiling zat.

Het zou zonde zijn dat het levenswerk van Karel Dillen verloren zou gaan.
Tja, als de partij werkelijk naar een nulpunt wil streven qua stemmen, dan moeten ze zeker een meer solidaristische koers aanhangen.

Net alsof de Vlaming daarop zit te wachten
Oud 15 maart 2008, 12:58   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Een klein beetje kennis van de partij zou je ook geen kwaad doen.
Indien het waar is, toch een ferme klap in het gezicht van het VB. Zeker weten. Maar goed, een mooi liedje kan niet blijven duren. Mensen hebben op een gegeven ogenblik het bedrog door. Het heeft geen zin zijn stem te geven aan een partij die eigenlijk op voorhand al zegt aan de kant te willen blijven staan. Dan kan men evengoed op zijn hond stemmen.

Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2008 om 13:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 13:01   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Indien het waar is, toch een ferme klap in het gezicht van het VB. Zeker weten. Maar goed, een mooi liedje kan niet blijven duren. Mensen hebben op een getgeven ogenblik het bedrog door. Het heeft geen zin zijn stem te geven aan een partij die op voorhand al zegt aan de kant te willen blijven staan. Dan ken men evengoed op zijn hond stemmen.
Het VB is geen facistische partij, bijgevolg valt er ook niets 'door te hebben'.
Oud 15 maart 2008, 13:03   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het VB is geen facistische partij, bijgevolg valt er ook niets 'door te hebben'.
Het VB fascistisch? Ik zeg niet 'ja'. Het vervelende hier is echter dat ik ook niet echt 'neen' kan zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2008 om 13:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 13:57   #100
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dag Jaani,

ik volg �*lle peilingen trouw op en deze peiling is quasi identiek aan diegene die in september in 'De Standaard' stond. Met andere woorden: er is niks, maar dan ook niks, nieuws aan deze enquête en die wijkt nogal sterk af van andere.

De Standaard glorieert omdat ze op 10 juni er op zaten, maar de keren dat ze er grandioos naast zitten vergeten ze. Binnen 14 dagen volgt LLB, we zullen dan wel zien.

En ja, Valkeniers heeft gelijk: voor het parlementaire werk is er de laatste maanden geen fluit aandacht geweest, enkel voor de paringsdans die we toch nog regeringsvorming moeten noemen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be