Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2008, 11:15   #41
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat ik zeg, is dit: ik acht alles mijn eigendom, en ik bid je het zelfde te denken. Ergens in de vage omvatting van beide meningen kunnen we vast tot een overeenkomst komen. Tussen mensen.
Als je mijn eigendomsrecht accepteert kunnen we tot een overeenkomst komen. Als je ook maar het minste voorhoudt maakt, niet.

Daar is niets vaags aan en er is nergens een weggetje tussen.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 11:58   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie schreef nu weer "Een kapitalist is een anarchist met geld"
Ik niet?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 12:00   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Als je mijn eigendomsrecht accepteert kunnen we tot een overeenkomst komen. Als je ook maar het minste voorhoudt maakt, niet.

Daar is niets vaags aan en er is nergens een weggetje tussen.
Ik wil best accepteren dat iets jouw eigendom is en dat ik mijn macht erop loslaat (die kan ik beter investeren aan wat ik mijn eigen naaste eigendom acht), maar ik accepteer in de verste verte jouw recht op iets niet. Dat lijkt me een illusie, een on-iets. Waar vloeit dat 'recht' uit voort? Toch uit niets anders dan de macht die jij eraan besteedt en de liefde die ik koester voor jouw dingen die ik aan jou acht? Laten we beter die nietszeggende term vallen, en het bij de beginconclusie houden.
Oud 15 maart 2008, 12:01   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joh, als je alles als jouw eigendom beschouwt, en gewoon dat waarop je macht kunt uitoefenen, voorwendt; dan heeft dat een pak minder te maken met een onnozel "recht van de sterkste" ('recht' is volgens mij een illusie, een begeestering) dan wanneer je stellig vastklampt aan die fiets van jou en om het meest belachelijk gebruik ervan - door een buurman die nodig naar de winkel wilt - er een politie- en judiciele macht op afstuurt.
Lombas, waar staat je fiets vannacht?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 12:02   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Lombas, waar staat je fiets vannacht?
Nu niet meteen beginnen lachen, maar ik kan niet zo goed fietsen. Door gebrekkige ogen (die me naar rechts doen afwijken) beland ik altijd op straat ... of op de grond - zoals ik twee keer tijdens een schoolfietsreis naar Malle mocht meemaken en die keer in Tessel toen ik er een litteken aan over hield..

Laatst gewijzigd door lombas : 15 maart 2008 om 12:03.
Oud 15 maart 2008, 12:05   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh maar wees gerust, ik haal de politie er best wel bij hoor. We leven namelijk in een legaal systeem. Ik heb dat niet graag, ik juich het doorbreken ervan toe --- maar niet ten koste van mezelf. Betreur ik die houding? Natuurlijk! --- Maar waar is de andere keuze, de andere kans, opdat mijn houding gewijzigd kan worden?

Ik zie trouwens nergens in post 11 staan waar ik toestemming geef mijn spullen te jatten. Wat ik zeg, is dit: ik acht alles mijn eigendom, en ik bid je het zelfde te denken. Ergens in de vage omvatting van beide meningen kunnen we vast tot een overeenkomst komen. Tussen mensen.
Nu word je bijna paleocommunist
Oud 15 maart 2008, 12:06   #47
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp dat dus niet he, voor een degelijke fiets betaal je zo'n 150 euro. Wanneer is de laatste keer dat je een winkel binnengewandeld hebt en iets meenam zonder te betalen van 150 euro?
We spreken hier niet over een lepel of een rol wc-papier he
Oud 15 maart 2008, 12:06   #48
evilbu

Standaard

Citaat:
Wie heeft er nu nog nooit een fiets meegegritst?
Oud 15 maart 2008, 12:07   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Blijkbaar een hele boel mensen wél.

Oud 15 maart 2008, 12:10   #50
filosoof
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2008 om 12:10.
Oud 15 maart 2008, 12:13   #51
evilbu

Standaard

Wat houdt opschorting van straf eigenlijk in?

http://www.elfri.be/NL/Juridische%20...pschorting.htm lijkt te suggereren dat het eigenlijk "geen straf" betekent, ook niks van gemeenschapsdienst

Laatst gewijzigd door evilbu : 15 maart 2008 om 12:15.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 16:15   #52
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insano Bekijk bericht
Het is niet zomaar dat ik een zwaar slot heb, waar ik bij het los- en vastmaken telkens bijna een halve minuut zit aan te prullen.
second that

voor alle duidelijkheid, ik ben niet van plan een fiets te stelen...

in Gent komt ge niet ver met een plastieken slotje. Zelfs in de fietsenstallingen op de campus ziet ge soms, na een les, 5 lege plaatsen op een rij waar een uur ervoor nog 5 fietsen stonden. Als ge daar dan gaat kijken liggen er inderdaad 5 doorgeknipte sloten. Dat kan niet anders dan dat er georganiseerde bendes zich ermee bezig houden.

Maar ik vind wel dat ge onderscheid moet maken tussen de 'leenfietsen' en de 'eigendomsfietsen'
Ik verklaar me nader:

Ge hebt fietsen die op slot staan. Ik ben tegen het stelen van zulke fietsen, die hebben zeker een eigenaar. Als iemand een poging doet om zo een fiets te stelen, hoe slecht het slot ook, dan moet die zwaar gestraft worden: gemeenschapsdienst en een hoge boete!

Maar er zijn ook talloze fietsen die al jaren van iedereen en niemand zijn. Deze zijn vooral terug te vinden aan de stations. Dat zijn echte wrakken, die met geenenkele wetgeving (bel, lichten, ...) in orde zijn. Deze fietsen staan dus ook niet vast, want niemand wil ze hebben. Stel dat ge ergens snel moet zijn, of ze hebben juist uwe fiets gestolen, dan vind ik het gerechtvaardigd zo een fiets te 'lenen'. De kans is klein dat iemand zo een fiets gaat missen. Deze fietsen staan daar altijd op dezelfde plaatsen, en worden waarschijnlijk niet meer gebruikt. Hier moet dus een gedoogbeleid worden gevoerd.

En ja, ik weet wat jullie gaan zeggen. Der zijn ook mensen die een fiets hebben, en die gestolen is omdat hij niet vast stond. Als ge al gaat verwachten dat ze een mooie fiets niet gaan stelen als hij niet vast staat, dan leeft ge in een (denkbeeldige) utopie. Ge moet de boter niet bij de melk zetten hé.

edit:
lol, juist mijn grappigste verspreking ooit gedaan blijkbaar:
Citaat:
Ge moet de boter niet bij de melk zetten hé.
Ik bedoelde dus:
Ge moet de kat niet bij de melk zetten...

Laatst gewijzigd door flamingant : 15 maart 2008 om 16:33.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 17:04   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij nu werkelijk nog nooit een fiets meegeritst? Ik dacht dat de meesten dat wel eens gedaan hadden
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 17:30   #54
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft er nu nog nooit een fiets meegegritst?

Laat me raden : U bent een vlaams belanger of toch op zijn minst een vlaams nationalist. Dat soort mensen is altijd trots op de misdrijven die ze plegen!
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 17:37   #55
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Heb jij nu werkelijk nog nooit een fiets meegeritst? Ik dacht dat de meesten dat wel eens gedaan hadden
Niet iedereen is vlaams nationalistisch krapuul! Vermits jullie maar met een 20% zijn is het wel heel duidelijk dat enkel maar een minderheid van de Belgen ooit een fiets gepikt heeft. Als je een fiets pikt steel je het eigendom van iemand anders.

Blijkbaar vindt het "eigen volk" dat voor hen zelf een misdrijf ongestraft moeten blijven. U bewijst dat u geen haar beter bent dan de noord afrikanen waar jullie zo graag opgeven. Geen respect voor de wet en andermans eigendom en er nog stoer mee lopen doen ook.
Oud 15 maart 2008, 18:36   #56
evilbu

Standaard

Citaat:
NEEN. Ik heb dat nog nooit gedaan, ondanks het feit dat er al twee van mij gepakt zijn.

Ik schaam me in jullie plaats! Jij zwaait met de Deense vlag... ga jij ook de gewoonten gewoon overnemen van al dan niet allochtoon krapuul in onze straten.

En Lombas, voor één keer geef ik filosoof helemaal gelijk met zijn "kapitalist=anarchist met geld" opmerking. Het ene moment vind je dat alles moet kunnen als je er maar voor betaalt, maar nu verdedig je het (misdadige) recht van de sterkste.

Een gemeenschap kan niet draaien zonder normbesef bij de individu's die er deel van uitmaken.
Oud 15 maart 2008, 18:42   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NEEN. Ik heb dat nog nooit gedaan, ondanks het feit dat er al twee van mij gepakt zijn.
Van mij reeds 5.

Citaat:
Ik schaam me in jullie plaats! Jij zwaait met de Deense vlag... ga jij ook de gewoonten gewoon overnemen van al dan niet allochtoon krapuul in onze straten.
Die Deense vlag staat enkel symbool voor mijn opvatting voor het absolute recht op vrijheid van meningsuiting, dat tijdens de cartoonrellen een paar keer in vraag werd gesteld.

Als je trouwens denkt dat enkel allochtoon krapuul fietsen steelt, dan vergis je je lelijk. Hier in Leuven wordt er haast een sport van gemaakt door studenten
Het gaat dan ook niet om dure fietsen, maar om oude wrakken.
Oud 15 maart 2008, 18:46   #58
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Niet iedereen is vlaams nationalistisch krapuul! Vermits jullie maar met een 20% zijn is het wel heel duidelijk dat enkel maar een minderheid van de Belgen ooit een fiets gepikt heeft. Als je een fiets pikt steel je het eigendom van iemand anders.
Uw obsessie met het Vlaams Belang neemt zoals gewoonlijk weer eens buitenproportionele vormen aan

Er zijn heel wat SPA'ers, VLD'ers, CDV'ers die ook wel eens een fiets gestolen hebben. Het is bij mijn weten trouwens het VB dat voorstander is van een strenge aanpak hiertegen.

Citaat:
Blijkbaar vindt het "eigen volk" dat voor hen zelf een misdrijf ongestraft moeten blijven. U bewijst dat u geen haar beter bent dan de noord afrikanen waar jullie zo graag opgeven. Geen respect voor de wet en andermans eigendom en er nog stoer mee lopen doen ook.
Oud 15 maart 2008, 18:50   #59
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij reeds 5.

Die Deense vlag staat enkel symbool voor mijn opvatting voor het absolute recht op vrijheid van meningsuiting, dat tijdens de cartoonrellen een paar keer in vraag werd gesteld.

Als je trouwens denkt dat enkel allochtoon krapuul fietsen steelt, dan vergis je je lelijk. Hier in Leuven wordt er haast een sport van gemaakt door studenten
Het gaat dan ook niet om dure fietsen, maar om oude wrakken.
ik heb ook reeds gezegt dat ik niets heb tegen het stelen van zulke oude wrakken (als ze niet op slot staan)
ik beschouw zulke fietsen als leenfietsen
ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt, want ik heb liever mn eigen fiets ten allen tijde beschikbaar, en volledig in orde (remmen, lichten, bel, ...) (en niet te vergeten: de grootte; ik ben nie van de kleinste, dus op een 'gewone' fiets kan ik amper rijden)

ik ken bvb iemand in Gent waarvan zn fiets gestolen werd de eerste week dat hij studeerde in gent. Hij is dan maar beginnen gebruikmaken van die 'leenfietsen'. Hij steelt niet echt, hij gebruikt enkel de wrakken die los staan. (en zet er dan wel een slot op, vanaf dan is het "zijn" fiets)

Maar het probleem met die wrakken is dat ze zeer snel volledig kapot zijn. Hij heeft gemiddeld om de 2 maand een nieuwe fiets nodig...
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 18:51   #60
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw obsessie met het Vlaams Belang neemt zoals gewoonlijk weer eens buitenproportionele vormen aan

Er zijn heel wat SPA'ers, VLD'ers, CDV'ers die ook wel eens een fiets gestolen hebben. Het is bij mijn weten trouwens het VB dat voorstander is van een strenge aanpak hiertegen.

Ik kan me niet voorstellen dat SPAers, VLDers of CDVers zijn die zonder normen en waarden zijn opgevoed. En het VB is trouwens enkel voorstander van een strenge aanpak tegen allochtonen die een fiets pikken, mensen uit hun eigen rangen mgen doen wat ze willen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be