Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2008, 17:47   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard 4% van de bedrijven gecontroleerd: controle maar ineens afschaffen?

De notionele interestaftrek die een cadeau is aan de bedrijven kan ons, de belastingbetaler, dan wel 3 miljard per jaar kosten, dat betekent niets in vergelijking met het gebrek aan fiscale controle op bedrijven.

Volgens Trends werden er in 2006 door de fiscus bij de meer dan 1 miljoen zelfstandigen en ondernemingen in ons land, slechts 40,000 belastingcontroles uitgevoerd. Dit is minder dan 4 percent.

De controle is dus compleet verwaterd tot een kansspel met zeer laag risico om te verliezen.

Er wordt eigenlijk niet gecontroleerd; men heeft vrij spel. Het vermoeden dat er op massale schaal wordt gefraudeerd is dan ook niet absurd.

Aangezien de bedrijven dus niet gecontroleerd worden en kunnen doen wat ze willen, moeten we misschien de belastingcontrole maar ineens afschaffen en vervangen door iets anders.

Mijn voorstel is eenvoudig: gesteld dat 96% van de bedrijven kan foefelen en dat 96% dat ook doet, - voer gewoon een voorafgaande belasting in die een bedrijf daarna voor de rest van haar bestaan met rust laat.

Men neme een steekproef en kijkt per sector boekhouding en belasting na. Daaruit neemt men een gemiddelde om de voorgaande heffing te berekenen.

-Wil u een sandwich-bar openen? Goed, dan betaalt u €300,000 voordat u start, en daarna laten wij u gerust. Daarna kan u foefelen zoveel u wenst.

-Wil u een spraaktechnologiebedrijf oprichten? In orde, u betaalt proactief €100 miljoen, daarna vernielt u de boel zoals u wilt.

Men voere dit systeem in, laat het een paar jaar werken, en komt dan met terugwerkende kracht op de regel terug, en int dan nogmaals. Dit om de honderden miljarden gestolen geld van de laatste decennia terug te vorderen. Dat geld wordt dan herverdeeld over de rechtmatige eigenaars ervan, namelijk u en ik.

Enfin, er moet toch iets gedaan worden. Er wordt oorlog gevoerd tegen alle sociale basisverworvenheden zoals het stakingsrecht, de sociale zekerheid, de solidariteit, - en aan de andere kant krijgen bedrijven, de middenstand en alle andere egoïsten die uit onze kas willen stelen meer en meer vrij spel. Als Christen stoot mij dat tegen de borst.

Van zij die niets hebben wordt ontnomen; aan zij die alles hebben en het niet nodig hebben, wordt gegeven.

Laatst gewijzigd door C2C : 15 maart 2008 om 18:02.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 18:04   #2
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Typ-foutje dus: niet 0,04% maar 4%.

Typ-foutje niet erger dan de nulletjes die Fientje Moerman toevallig te veel zette op de cheque aan haar liberale vriendin Greet Op De Beeck voor dat lezingkje. Dus niks aan de hand hé.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 18:10   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Dat komt ervan als men enkel communiceert door scheten te laten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 18:23   #4
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Ik heb nog een beter voorstel. Een wet invoeren zonder achterdeurtjes.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 18:32   #5
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Typ-foutje dus: niet 0,04% maar 4%.

Typ-foutje niet erger dan de nulletjes die Fientje Moerman toevallig te veel zette op de cheque aan haar liberale vriendin Greet Op De Beeck voor dat lezingkje. Dus niks aan de hand hé.

Waarom krijg ik nou plots het gevoel dat je het met opzet deed?
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 19:39   #6
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Ik heb nog een beter voorstel. Een wet invoeren zonder achterdeurtjes.
ik heb nog een beter voorstel:
Geen Gezeik Iedereen Rijk!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be