![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en daarbij: knoop rond de nek, en van een gebouw zwieren, zekerheid troef
![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij langzame stijging van de temperatuur van water, word men enkel aan de rand van het water nog gewaar dat de temperatuur te hoog komt voor het lichaam. Dit omdat de zenuwen boven het water niet verdooft zijn en dus wel nog gevaarprikkels doorgeven. De boiling frog is een legende omdat deze boven water komt om te ademen en dus een watersnijrand heeft. En omdat een lichaam meer zuurstof verbruikt bij hoge temperaturen dan bij lage, komt hij dus sneller naar die het wateroppervlak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die vraag (of vissen pijn waarnemen zoals wij) is niet zo eenduidig te beantwoorden.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Maar is het niet een beetje kortzichtig van ons om te denken dat onze hardware de enige mogelijkheid biedt om pijn te voelen? Terwijl er zelfs blijkt dat ons brein uit verschillende subdelen bestaat, waarvan sommige evolutionair gezien veel ouder dan andere, waarbij men een signaal zoals conditionering via dit, of via ons meer complexe, modernere brein kan aanleren. Ik denk dus dat het beter is dat we niet onze eigen hersenen als vertrekpunt zien en op basis daarvan zoeken naar overeenkomsten bij andere dieren. Los daarvan zit ik hier ook met een zwart lettertype te typen in een wit kadertje, maar niets garandeert mij dat ik dat zwart respectievelijk wit op dezelfde wijze zie als jij. Net zoals niets garandeert dat ik pijn in exact dezelfde kies door exact dezelfde oorzaak op dezelfde wijze zal waarnemen als jij. Ondertussen zijn er bovendien studies waaruit blijkt dat vissen een zekere mate van persoonlijkheidseigenschappen hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zelfs zeer eigenaardig dat dit wel vaker gebeurd bij vrouwen dan bij mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Waarin zit het verschil, behalve dan dat de ene minder schattig kunnen kijken dan de andere?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ik verbrand me dan vanaf een bepaald moment echt wel zo goed als, en draai vervolgens de kraan dicht. Waar jij over spreekt lijkt me al bijna een mate van bewustzijnsdaling door het één of het ander uitgelokt? Het feit dat ze hun hoofd niet boven water hielden kan er allicht mee te maken hebben. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 maart 2008 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is dus bewezen dat warmte slaapverwekkend en verdovend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als gij in een zwembad van 5°C springt, dan voelt heel uw lijf aan dat het koud is; daarvoor hoeft ge heus niet met uw kop boven water te komen. Idem met een zwembad van 45°C. Idem met een zwembad dat ge langzaam opwarmt. Het verhaal is anders voor de kikker, omdat dat een koudbloedig dier is, en dus de temperatuur van de omgeving aanneemt. Daarom ook dat die urban legend spreekt over een kikker, en niet over een warmbloedig dier. Wat jij ook over het hoofd ziet, is dat kikkers ofwel door hun longen ademhalen, ofwel door hun huid. Er zijn kikkers die onderwater leven en nooit boven het oppervlak adem moeten komen happen. Jouw "watersnijrand" theorie is dus wel heel flinterdun. Het lijkt mij veel meer aannemelijk dat een kikker gewoonweg weet wanneer het te heet onder zijn voeten wordt.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tenzij je er een andere mening aan overhoud natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groentje-18 is een vrouw dacht ik, dus niet proberen te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als ik een badje neem doe ik dat weekdiergewijs lekker lang en ik heb het graag lekker warm. Zo lang dat mijn water afkoelt. Dan doe ik er terug warm water bij tot het naar mijn gevoel weer lekker warm is. (Heel fijn trouwens om zo lekker stelselmatig weer opgewarmd te worden. ![]() Als ik goed begrepen heb wat Jantje zei, had ik mezelf echter zo al lang totaal verbrand omdat ik niet zou merken wanneer ik het water te warm liet worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk wijs man zei nu ook weer eens: "Wie een vrouw begrijpt, is geen man" ? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |