![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() Met elke "non" knabbelt de PS aan de Vlaamse welvaart: De PS van Di Rupo, de man met het strikje, domineert dit land. Al 8 jaar houdt de partij Verhofstadt in een wurggreep. Met één simpele "non" veegt die PS elke Vlaamse vraag van de Belgische regeringstafel. De gevolgen? Rammelende rekeningen, miljardentransfers richting Wallonië, een hoge belastingsdruk, gerechtelijke achterstand, gevangenisontsnappingen bij de vleet, een snel-Belg-wet,... SP.A en VLD doen niet meer dan wat zwak tegenpruttelen. bron website N-VA... Zie hoe fier de man met het 'rode strikje' NU naast Leterme staat. En dit met steun van de N-VA Wie gelooft die man met dat 'gevarenbord' en zen partij nog??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Wel, om op je vraag te antwoorden, ik heb er nooit in geloofd
![]()
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel, alleszins heeft n-va bewezen - gedurende zes maanden, tot december - dat zij als kleine partij wel degelijk kon 'wegen' op haar grotere kartelpartner.
De radicalisering afgelopen jaar is mede haar verdienste. Haar plat op de buik gaan in december , een kapitale fout. Wat we nu nog mogen verhopen , is dat ze in staat zal zijn om een versterking van België te voorkomen. Meer verwacht ik niet. Separatisten alhoewel ze sterker staan dan Belgicisten zijn (vooralsnog) geen meerderheid in Vlaanderen .
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik vind het een verstrandige én moedige beslissing om de regering te steunen en een (eventuele) grondige staatshervorming uiteindelijk (proberen) binnen te halen...
Op die 3 maand zal het niet aankomen... en als kiekens op de grachtkant gaan roepen - zonder enig gehoor - zal zeker niets opbrengen. ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 19 maart 2008 om 07:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die hebben nooit meegespeeld. die dachten dat ze hebben meegespeeld. maar dat is grootheidswaanzin. als men de cdh niet nodig had gehad om een regering te vormen, dan hadden de onderhandelingen zo lang niet geduurt. een partijtje van 5% die op de onderhandelingen weegt? neen, bartje zal zijn ministerpostje toch niet laten voorbijgaan zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In december vorig jaar gaf men de regering 3 maanden krediet om een staatshervorming uit te werken. Nu zijn we dus 3 maanden verder...en wat is het resultaat... Juist ja...de regering krijgt terug 3 maanden krediet om een staatshervorming uit te werken. Men houd u aan het het lijntje... Binnen 3 maanden vindt men weer wel iets uit voor een uitstel...vakantie bijvoorbeeld. N-VA is een perfecte 'godsdienst'. Als je maar lang genoeg bid...kom je wel in de hemel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ben je met goede kaarten als je je troef niet druft uitspelen ? Wachten op de 13de slag om het verschil te maken ?
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Waarom zou N-VA de kwelduivel niet blijven spelen in de formatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Het doel in meer Vlaamse autonomie zonder gouden ketting
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en op welke manier hebben ze nu kwelduivel gespeeld? er is geen oplossing voor BHV en er is geen staatshervorming.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De huidige verkozenen zullen het er niet voor over hebben om te boeten voor de oude CVP bonzen bij volgende verkiezingen. Ze hebben wel al geleerd, dat steunen op de CD&V zuilen lang voorbij is om verkozen te geraken. Het zal een staatshervorming zijn, of het zal het zelfde lot als de VLD zijn in 2003. Laatst gewijzigd door giserke : 19 maart 2008 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als kiesgerechtigd burger eis ik in ruil voor mijn stem echter boter bij de vis: resultaten. Iedereen weet dat de vijf resoluties een strikt minimum zijn. Daarop zal ik dus elk regeerakkoord afwegen: - minstens de vijf resoluties moeten gerealiseerd worden - versterking van het federaal niveau stond niet in het contract dat uw partij met mij sloot, dus elke stap in die richting, hoe klein ook, beschouw ik als contractbreuk. Dat onze politici, en uw partij in het bijzonder, zeggen dat niet te kunnen realiseren, laat mij koud. Ik stem niet voor zagen en machtelozen. Jullie zijn de politici, ik de burger. Ik stem, jullie realiseren. Niet? OK, dan geen stem meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat we geleerd hebben is dat de vakbonden het voor het zeggen hebben.
Van zodra ACW hun pionnen naar voren schoven was het spelletje gedaan. En nu allemaal netjes in de rij en mondje toe.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Vooral geleerd dat we met veel loze beloftes een verkiezing kunnen winnen om dan te tonen dat ze eigenlijk niet bekwaam zijn voor "goed bestuur".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men probeert het met "geen bestuur", misschien heeft dat onverhoopt goede resultaten.
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het eerder de NVA die riskeert het lot van de VLD te ondergaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() En dan?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |