Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2008, 09:57   #741
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik heb die twee alvast in vetjes gezet.... misschien valt uwen euro dan vanzelf wel
of misschien zo : buiten gewone waarnemingen = eigenaardig

kijk,
dan kan je enkel zeggen dat er nog wel wat is waar we nog steeds niet mee 'vertrouwd' zijn
( ik verwijs dan meestal automatisch naar het phenomeen slaapverlamming )

en het net omdat de ware toedracht achter die phenomen slechts deels of niet voldoende verklaard en/of bekend zijn dat maakt dat men er nog niet 'vertrouwd' mee is
Maar de piloten zeggen dat het om voorwerpen gaan die kunnen vliegen, die snel kunnen vliegen, die plots kunnen stoppen en ontzettend snel kunnen accelereren en die vaak een eigenaardig licht uitstralen, en die een welbepaalde vormen hebben. Alleen over de vormen is er een verschil in waarneming, alhoewel ook de meeste waarnemingen spreken over een 'schijfvormig' voorwerp. Dat is wat de piloten waarnemen. Nu kunt u zeggen: ze denken dit maar waar te nemen, waar ze weten in feite niet echt wat ze waarnemen. Met zo'n redenering, plaatst u uw hypothese (het 'niet vertrouwd zijn met' , enz)in de plaats van de waarneming van de piloten. En dan is 'uw verklaring' is op zijn minst even twijfelachtig.

Citaat:
radar ( wel in een ander bereik en er komen vaak nog heel wat andere observaties aan te pas ) is afgestemd op wat voor mensen morfologisch belangrijk geacht wordt...maar dat wilt nog niet zeggen dat er werkelijk iets is dat wij normalerwijs associeren met dat morfologisch beeld
om je een stom voorbeeldje te geven dit enigsinds wat te visualizeren
Als de radars op hetzelde moment als de piloten een voorwerp spotten dat op de plaats die de piloten aangeven met ontzagwekkende snelheid het radarbeeld verlaat, ja dan is wel een congruentie tussen datgene wat de piloot meldt en datgene wat de radar spot.

Citaat:
je kan er prat opgaan in 99 op de 100 gevallen dat ze wel degelijk 'iets' gezien hebben
Daar gaat het ook over. En ik zeg ook niet dat het een buitenaards tuig is. Nergens wordt gezegd dat UFO's buitenaards zijn. Soms is men geneigd dit te zeggen ,omdat geen enkel gekend vliegend tuig, door mensenhanden gemaakt, deze hoge snelheden kan bereiken. Tenzij dat het om tuigen zouden gaan die door een of ander land 'in het geheim' zouden zijn ontwikkeld, maar om militaire redenen verborgen worden gehouden voor het publiek. Maar met zulke verhaaltjes kan men alles uitleggen natuurlijk. Strik theoretisch echter, mag men deze hypothese net zo min uitsluiten als uw veronderstelling.

Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2008 om 10:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 13:15   #742
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

mmm een duidelijk stemmigwekkend filmpje van meer dan 120 ( minuten dacht ik ) opgeven daar het louter ging om één feit ?

Het is neit stemmingwekkend. Het zijn getuigenissen van (ex-)militairen, wetenschappers, piloten, etc... over het fenomeen.

Citaat:
hallo Tokyo...
vrij grove insinuaties vind ik dat...
je zou net iets beter moeten weten dan dat ... 't is echt niet de eerste keer dat we elkaar tegenkomen op dit forum
Jij zei "wat ik krijg zijn filmpjes waarin gesteld wordt me/ons minder sceptisch te gedragen " . Beoordeel op de feiten, niet op hoe het bij jou overkomt wat ze vragen. Hoe kan je dat als verdacht zien, als je zelf vertrouwd op je interpretateive vermogen om de feiten te evalueren.
Oud 15 maart 2008, 14:07   #743
De Groene Chinees
Burger

De Groene Chinees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De aliens zijn onder ons ! Zelfs op dit eigenste forum ! Maar de moderatoren houden dit vanzelfsprekend voor ons verborgen (zij worden omgekocht met poen, macht en sex)
Ja, stook het vuurke nog maar wat op!
De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 17:00   #744
willem1940NLD

Standaard

"Wie verre reizen doet, kan veel verhalen"; niemand zal toch in twijfel trekken dat zeelieden en vliegers bekwame vertellers zijn.
Oud 17 maart 2008, 10:16   #745
exodus

Standaard

Citaat:
Driehoekige UFO gefilmd in Pasco County

14 maart 2008

Wesley Chapel - Een ongeidentificeerd vliegend object trok afgelopen vrijdag de aandacht van een paar mensen uit Pasco County. Velen omschreven het object - een ronddraaiende driehoek van drie witte lichten met een rood knipperlicht dat op z'n plek bleef - als een UFO.

Het Politiebureau van Pasco County meldde dat een paar burgers het alarmnummer 911 hadden gebeld rond 6:25 uur 's morgens, met de vraag wat hen boven het hoofd hing... letterlijk gesproken.

Het rapport van een agent spreekt van een ballon, maar is ook niet meer gedetailleerd dan dat.
Filmpje:

http://www.niburu.nl/index.php?showa...rticleID=17328
Oud 17 maart 2008, 11:01   #746
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Weet er iemand hier iets meer over ?
Oud 17 maart 2008, 21:24   #747
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar de piloten zeggen dat het om voorwerpen gaan die kunnen vliegen, die snel kunnen vliegen, die plots kunnen stoppen en ontzettend snel kunnen accelereren en die vaak een eigenaardig licht uitstralen, en die een welbepaalde vormen hebben. Alleen over de vormen is er een verschil in waarneming, alhoewel ook de meeste waarnemingen spreken over een 'schijfvormig' voorwerp.
tot hier akkoord
Citaat:
Dat is wat de piloten waarnemen. Nu kunt u zeggen: ze denken dit maar waar te nemen, waar ze weten in feite niet echt wat ze waarnemen.
als je het even nagaat dan zeg ik dat niet
ik beaam net dat die piloten (en anderen) in hun beste overtuiging daar inderdaad (vaak) 'iets' in menen te herkennen waardoor het debat aanvang neemt
moest het enkel gaan om bv een lichtverschijnsel, vreemd genoeg, maar verder niet te vereenzelvigen met een toestel dan had je dit soort van debatten niet

Citaat:
Met zo'n redenering, plaatst u uw hypothese (het 'niet vertrouwd zijn met' , enz)in de plaats van de waarneming van de piloten. En dan is 'uw verklaring' is op zijn minst even twijfelachtig.
maar dat is meer dan alleen maar een hypothese
bovendien bevestig je het zelf ( zie terug met die gelijkheid )
het moge toch duidelijk zijn dat het op z'n minst gaat om :
1) iets onwaarschijnlijk niet gewoons, eigenaardig dus... of ga je hier nu vertellen dat het gaat over bijna triviale zaken ?
2) iets dat onrustwekkend lijkt op een toestel en daarom dus de nodige belangstelling krijgt

al de rest die je bovenop bij gaat veronderstellen vbalt net onder de term hypothese

Citaat:
Als de radars op hetzelde moment als de piloten een voorwerp spotten dat op de plaats die de piloten aangeven met ontzagwekkende snelheid het radarbeeld verlaat, ja dan is wel een congruentie tussen datgene wat de piloot meldt en datgene wat de radar spot.
ook dat heb ik toch niet ontkend ?( maar zoals je zelf al zei is niet zo heel vaak het geval ) alleen ... wat is het ?
net zoals het menselijke oog steeds bekende vormen te willen ontdekken is een radar afgestemd ( zeker moderne varianten ) om net zulke zaken te dedecteren
maar in beide gevallen zijn er tal van zaken denkbaar die een zeker bekend patroon opleveren doch het niet zijn
filteren is leuk ( menselijke ervaring kan je daar zowat gelijk mee stellen ) en handig opdat men zich met zo weinig mogelijk gevallen, waarvan gebeleken is dat het toch om 'rotzooi' ging, moet bezig houden ...
maar houdt ook een zeker 'gevaar' in ...
dan kan je duidelijk herkennen in de posts van Micele... men denkt dat men niet meer voor de zot gehouden kan worden
dit is eigelijk iets van alle tijden maar gezien de exponentiële technische vooruitgang heb je dat nu misschien nog sterker

Citaat:
Daar gaat het ook over. En ik zeg ook niet dat het een buitenaards tuig is. Nergens wordt gezegd dat UFO's buitenaards zijn.
ah okay... sory maar dan zijn we misschien min of meer wat naast elkaar aan 't paten geweest
de term ufo wordt hier al zowat de laatste ( 20 pagina's ) wel degelijk als dat aangenomen

Citaat:
Soms is men geneigd dit te zeggen ,omdat geen enkel gekend vliegend tuig, door mensenhanden gemaakt, deze hoge snelheden kan bereiken. Tenzij dat het om tuigen zouden gaan die door een of ander land 'in het geheim' zouden zijn ontwikkeld, maar om militaire redenen verborgen worden gehouden voor het publiek. Maar met zulke verhaaltjes kan men alles uitleggen natuurlijk. Strik theoretisch echter, mag men deze hypothese net zo min uitsluiten als uw veronderstelling.
uiteraard hoef je dat niet uit te sluiten
( btw ... nogmaals 'tgeen wat ik daarvoor zei was geen hypothese maar gewoon het minimum dat bevestigd is )
maar je weet evengoed dat men het pricipe van het scheermes van Ockham toepast
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 21:32   #748
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is neit stemmingwekkend. Het zijn getuigenissen van (ex-)militairen, wetenschappers, piloten, etc... over het fenomeen.
ja ... en vertel eens wat voor bewijswaarde een getuigenis heeft als het gaat om net iets dat voorbij het gewone gaat ?

Citaat:
Jij zei "wat ik krijg zijn filmpjes waarin gesteld wordt me/ons minder sceptisch te gedragen " . Beoordeel op de feiten, niet op hoe het bij jou overkomt wat ze vragen. Hoe kan je dat als verdacht zien, als je zelf vertrouwd op je interpretateive vermogen om de feiten te evalueren.
maar welke feiten exodus ?
een feit is als het vast zou staan dat het om een buitenaards dinges zou gaan
zoiets in de zin van wat die eerdere prof dus deed _ even gesteld dat je zoiets zou kunnen door eliminatiemethode ofzo _ maar waar ie later op terug kwam
dus wat blijft zijn onverklaarbare vliegende (schijnbare) objecten ... en 't schijnt dat dat ufo's zijn
maar van zodra je meer gaat veronderstellen op basis van die gegevens/feiten ( of beter... vaak het ontbreken of het niet rijmbaar zijn ervan ) dan ben je bevooroordeeld bezig
net in diezelfde zin als men dat in de oudheid maar vlugvlug ging toeschrijven aan één of andere godheid
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 10:16   #749
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
diezelfde hebben ze vorige maand ook gefilmd in Copacabana:

http://br.youtube.com/watch?v=9wamc0zk67c
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 10:20   #750
polksalad
Burger

polksalad's schermafbeelding

Standaard

Indien het zou bewezen worden dat er buitenaards leven bestaat zal dit toch een ongelofelijke inpakt hebben op de wereldwijde religie en de daaraan gebonden gevolgen.
Het besef dat we niet alleen zijn is voor de meesten een angsaanjagend gegeven.
Wat indien we tot de conclusie kwamen dat we niet groter zijn dan een miljoenste van een zandkorrel wat we ook wel zijn volgens universele normen. Ik geloof in ufo's en ik geloof ook dat men reeds contact heeft gehad maar dat men die strikt geheim houd omdat we nu eenmaal geen paniekgolf wil veroorzaken in de wereld. Aan alles komt toch een einde, ja toch?, dus vraag ik me af of er nog iets ligt achter de ruimte zoals we die kennen...
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 10:23   #751
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Indien het zou bewezen worden dat er buitenaards leven bestaat zal dit toch een ongelofelijke inpakt hebben op de wereldwijde religie en de daaraan gebonden gevolgen.
Het besef dat we niet alleen zijn is voor de meesten een angsaanjagend gegeven.
Wat indien we tot de conclusie kwamen dat we niet groter zijn dan een miljoenste van een zandkorrel wat we ook wel zijn volgens universele normen. Ik geloof in ufo's en ik geloof ook dat men reeds contact heeft gehad maar dat men die strikt geheim houd omdat we nu eenmaal geen paniekgolf wil veroorzaken in de wereld. Aan alles komt toch een einde, ja toch?, dus vraag ik me af of er nog iets ligt achter de ruimte zoals we die kennen...
Natuurlijk hoort er een Complot ook bij.
Oud 18 maart 2008, 10:51   #752
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Natuurlijk hoort er een Complot ook bij.
Als je denkt dat ze zomaar het bestaan van buitenaardsen zouden bekendmaken aan het publiek ben je naïef.
Oud 18 maart 2008, 11:58   #753
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als je denkt dat ze zomaar het bestaan van buitenaardsen zouden bekendmaken aan het publiek ben je naïef.
O, o; die "ze" toch hè.
Oud 18 maart 2008, 13:15   #754
exodus

Standaard

Hiereen mogelijke utileg, van een discarnate bron , waarom ze zich niet zouden tonen als ze echt bestaan:

Citaat:
"Since the first publicized modern sighting of
our disks in the year 1947, thousands upon Earth have
come to believe in us. Many have actually seen our
disks. Some have seen us clairvoy-antly. Others have
communicated with us clair-audiently. Still others
recognize the truth of our existence and greater scope
of our being, through intuitive perception. But as far as
official proof of ourselves, for which so many clamor,
we cannot offer that. Official proof of the existence of
our disks will come. But for us to attempt physically to
contact mankind through any so-called authoritative
source would be only useless and possibly disastrous for
them. Nearly all three-dimensional beings have no
concept of, nor could they possibly understand, extradimensional
beings. Tonight in visiting you I have
broken a code — the code of ‘hands off, as regards any
interference in the affairs of Earth. Active cosmic law
will see the necessary amends made.”
He looked at me; his strange eyes suddenly saddened.
For a moment I had the uncanny feeling that in
his greater vision I appeared to him only as a fleeting,
insubstantial shadow, utterly without reality as he knew
it. In that revealing instant I knew that we of Earth are
as far removed from their nature as Earth is from the
Sun.
Bron: the secret of the saucers.
Oud 18 maart 2008, 13:33   #755
De Groene Chinees
Burger

Standaard

@exodus

Hebt u het over het boek van Orfeo Angelucci 'The Secret of the Saucers' (1955)?
Oud 18 maart 2008, 19:44   #756
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ja ... en vertel eens wat voor bewijswaarde een getuigenis heeft als het gaat om net iets dat voorbij het gewone gaat ?

Ik zou zeggen dezelfde waarde die ze ook anders zouden hebben. Althans dat zou zo moeten zijn ! Ik denk als die mensen zeggen dat ze iets gezien hebben dat ze ook wel degelijk iets hebben gezien. Deze mensen zeggen voor zover ik weet nooit en nergens dat het om aliens gaat, maar enkel dat ze een ufo hebben gezien. En ik denk dat ze wel degelijk een ufo hebben gezien. De vraag is en blijft wel wat die ufo is. En daar zijn er sommigen die nogal snel de conclusie trekken "het zullen wel aliens zijn" en daar loopt het fout.
Het is al verschillende keren voorgevallen dat vrij talrijke groepen mensen tegelijk dezelfde ufo zagen en dan kun je er toch wel vanuit gaan dat er echt iets was.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 10:01   #757
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Chinees Bekijk bericht
@exodus

Hebt u het over het boek van Orfeo Angelucci 'The Secret of the Saucers' (1955)?
Ja.
Oud 19 maart 2008, 11:33   #758
De Groene Chinees
Burger

Standaard

Citaat:
Ja.
Bedankt.

Dan weten we meteen wat voor vlees we in de kuip hebben: iemand die zo mogelijk nog sterkere verhalen wist te vertellen dan George Adamski.

Orfeo Angelucci seems to be one of the more obscure of the 1950s contactees.

Angelucci, an aircraft-plant assembly-line worker, claimed in 1955 that he had met and talked with superhuman beings from other planets, who placed him in a shuttle and took him to earth orbit, where he saw a gigantic Mother Ship drift past. Coincidentally, Angelucci had self-published a crank book outlining his bizarre speculations on physics and astronomy, and, would you believe it, the Space People told him he was right, whoever might scoff. I find relatively little about Angelucci on the Internet today.

Angelucci's 1955 book, Secret of the Saucers, was written with the help of, and published and advertised by, veteran science fiction editor Ray Palmer. Before his saucer riding claims Angelucci published Nature of Infinite Entities (1952), and later Son of the Sun (1959) and Million Year Prophecy (1968).

Angelucci's story is somewhat ahead of its time; his Space Brothers exist in higher dimensions, so that on “our plane” they are insubstantial and transparent, and they and their vehicles can appear and disappear at will... a feature that did not become standard until the dreamlike UFO abduction tales of the 1990s. Also, he swaps minds with a Space Brother and lives for a week in the asteroid city the Space Brother inhabits. Angelucci reports not only routine visits with Space Brothers such as Neptune, Orion and Lyra, but also with Jesus Christ himself, whose pep talks as reported are indistinguishable from those of the spacepeople. Angelucci is also the first 1950s contactee to use the term “New Age” repeatedly.

Bron:https://webspace.utexas.edu/cokerwr/...brothers.shtml
Oud 19 maart 2008, 13:25   #759
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Chinees Bekijk bericht
Bedankt.

Dan weten we meteen wat voor vlees we in de kuip hebben: iemand die zo mogelijk nog sterkere verhalen wist te vertellen dan George Adamski.
De "sterkte" van een verhaal is voor mij geen reden om het zomaar weg te smijten.

Citaat:
Angelucci, an aircraft-plant assembly-line worker, claimed in 1955 that he had met and talked with superhuman beings from other planets, who placed him in a shuttle and took him to earth orbit, where he saw a gigantic Mother Ship drift past. Coincidentally, Angelucci had self-published a crank book outlining his bizarre speculations on physics and astronomy, and, would you believe it, the Space People told him he was right, whoever might scoff. I find relatively little about Angelucci on the Internet today.

[...]

Bron:https://webspace.utexas.edu/cokerwr/...brothers.shtml
Je synopsis is wel versimpelt wel veel zaken en negeert de vele subtiliteiten die aan bod komen. Dit is altijd gevaarlijk met die synopsis van sceptici. De spritiuele booschap in het boek komt hier niet aan bod.

Vele dingen die Angelucci zegt zijn, volgens mij en het beeld dat ik voor mij van de realiteit heb, waar binnen de context dat hij ze beleefd heeft.

Hier een stukje uit zijn boek. Tegenstander van "sterke" verhalen need not apply.

Citaat:
Above the exquisite strains of melody, the voice said:
“Beloved friend of Earth, we baptize you now in the
true light of the worlds eternal.”
A blinding white beam flashed from the dome of the
craft. Momentarily I seemed partially to lose
consciousness. Everything expanded into a great
shimmering white light. I seemed to be projected
beyond Time and Space and was conscious only of
light, Light, LIGHT! Orfeo, Earth, the past were as
nothing, a dark dream of a moment. And that dream
unfolded before my eyes in swift panorama. Every
event of my life upon Earth was crystal clear to me —
and then memory of all of my previous lives upon Earth
returned. IN THAT SUBLIME MOMENT I KNEW
THE MYSTERY OF LIFE! Also, I realized with a
terrible certainty that we are all - each one of us -
TRAPPED IN ETERNITY and ALLOTTED ONLY
ONE BRIEF AWARENESS AT A TIME!
I am dying, I thought. I have been through this
death before in other earthly lives. This is death! Only
now I am in ETERNITY, WITHOUT BEGINNING
AND WITHOUT END. Then slowly everything
resolved into radiant light, peace and indescribable
beauty. Free of all falsity of mortality I drifted in a
timeless sea of bliss.
En dit

Citaat:
“You sense and understand intuitively
many things I cannot say directly to you, Orfeo. You
have just fully realized that we are not like earthmen in
that we function in dimensions unknown to your
world. Earth is a three-dimensional world and because
of this it is preponderantly false. I may tell you that to
the entities of certain other worlds Earth is regarded as
‘the accursed planet’, the ‘home of the the reprobate,
fallen ones’. Others call your Earth ‘the home of
sorrows’. For Earth’s evolution is evolution through
pain, sorrow, sin, suffering and the illusion of physical
death. Believe me, all evolutions are not similar to
Earth’s, despite the present beliefs of your scientists.”
Oud 19 maart 2008, 14:18   #760
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Eens uit een ander oogpunt:

De Hubble-ruimtetelescoop kan al tot ca. 66 miljoen lichtjaren ver "zien", nl. dat wat het duidelijkst zichtbaar is in de ruimte, astronomen schatten het aantal daardoor "zichtbaar gemaakte" sterren op 70 trilliard (7 x 10²²).

Met het blote oog kunnen we zelf al 2000-6000 sterren zien naargelang de luchtomstandigheden.

Onze ster, de zon, bevindt zich op 8 lichtminuten.
Ons zonnestelsel heeft 8 planeten (en nog enkele dwergplaneten), waarvan de helft vast (omhulsel), waarvan de "bewoonbare" aarde;
en de andere helft zijn "gasreuzen".

De kortstbijzijnde sterren bevinden zich ´al´ op goed 4 lichtjaren.

Elke ster heeft een aantal exoplaneten, ondertussen hebben we er ´al´ 277 "gedetecteerd" -die relatief kortbij liggen-;
onze ´primitieve´ aardse techniek laat nog niet meer toe, daarom zijn het ook meestal gasreuzen (de gemakkelijkst detecteerbare). De vaste planeten worden meer per toeval ontdekt...

Men spreekt ook dat elke ster een bewoonbare zone heeft, bvb de vaste exoplaneet Gliese 581c ligt in de bewoonbare zone van zijn zonnestelsel.

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gliese_581_c

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gliese_581_c

Gliese 581 c is een exoplaneet die om de rode dwerg Gliese 581 cirkelt. Hij bevindt zich mogelijk in de bewoonbare zone van zijn zonnestelsel. Binnen deze zone is water in vloeibare vorm mogelijk. De planeet bevindt zich in het sterrenbeeld Weegschaal, ongeveer op 20,4 lichtjaren van de aarde verwijderd.
Nog zo´n toeval:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Osiris_%28exoplaneet%29
Osiris (exoplaneet)

HD 209458 b, Osiris genaamd is op 5 november 1999 ontdekt en is de eerste planeet buiten het zonnestelsel die door de mens is waargenomen volgens de transit-methode. De planeet is naar de Egyptische god Osiris genoemd. Het draait om de ster HD 209458. Osiris ligt meer dan 150 lichtjaren verwijderd van de aarde. Op 27 november 2001 is door de beelden van de Hubble ruimtetelescoop ontdekt dat er op de planeet water en zuurstof aanwezig is, en dat het een blauwe staart heeft bestaande uit waterstof.

Waarnemingen
Onderzoekers hebben waargenomen dat planeet Osiris een staart heeft die uit waterstof bestaat. Deze wordt veroorzaakt doordat de planeet als het ware verdampt door de hitte van zijn zon. Wetenschappers denken dat Osiris ooit zal verdwijnen door de verdamping. Osiris is het bewijs dat er buiten ons zonnestelsel ook zuurstof voorkomt. Een dag duurt op Osiris even lang als een jaar daar ook duurt.
Hoeveel sterren waren er weer ?

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2008 om 14:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be