Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2008, 22:45   #221
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wat jij beledigend noemt.

Ik val trouwens geen mensen aan, ik val ideeën aan, direct of indirect.
Jij vindt zomaar een verwijt uit het niets dat je een deel van de bevolking wilt uitroeien eencompliment?

Herinner je je nog het gedoe met KOBAF omdat hij ergens meende te bespeuren dat ik werklozen wou uitroeiien?
Oud 18 maart 2008, 22:48   #222
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jij vindt zomaar een verwijt uit het niets dat je een deel van de bevolking wilt uitroeien eencompliment?
Die selectieve interpretatie toch steeds.

Citaat:
Herinner je je nog het gedoe met KOBAF omdat hij ergens meende te bespeuren dat ik werklozen wou uitroeiien?
Irrelevant.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 22:57   #223
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahja, aangezien mensen geen economische productiemiddelen zijn, moeten werkgevers maar ophouden lonen te betalen zeker?
want ge moet 'productiemiddel' heten om betaald te worden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 23:10   #224
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Die selectieve interpretatie toch steeds.

Irrelevant.
Oud 19 maart 2008, 15:11   #225
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als er te weinig posters op het forum zijn, dan stel ik voor dat ge persoonlijke vetes tot op het bot in elke draad blijft oprakelen en uitspitten. Mensen hebben in tijden van crisis liever een soap-opera dan een ernstige discussie.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 15:59   #226
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Seg, Groentje.

In diezelfde lijn, hoe zit het hiermee?
Stratcat verweet Tavek zo goed als eugenetische ideeën.
Waarop ik dit schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Wat er soms in jouw posts te lezen staat leunt veel dichter aan bij eugenetica ... dat weet je zelf goed genoeg.
Dat is me dunkt nog iets heel anders dan wat uw vriendje mij verweet.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 maart 2008 om 15:59.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 16:14   #227
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stratcat verweet Tavek zo goed als eugenetische ideeën.
Sarcasme is niet aan jou besteed, dat wist ik al.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Waarop ik dit schreef:

Citaat:
Wat er soms in jouw posts te lezen staat leunt veel dichter aan bij eugenetica ... dat weet je zelf goed genoeg.
Een loze beschuldiging, en je hebt nog niet eens het fatsoen om die weer in te trekken, juffrouw ik-ben-toch-zo-moreel-superieur.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 maart 2008 om 16:16.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 17:08   #228
Groentje-18

Standaard

Zeg, AdrianHealey, hoe zit dat eigenlijk met uw voorstel om ervoor te zorgen dat er wat arme mensen gaan afsterven, om de sociale zekerheid betaalbaar te houden?
Oud 19 maart 2008, 17:30   #229
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, AdrianHealey, hoe zit dat eigenlijk met uw voorstel om ervoor te zorgen dat er wat arme mensen gaan afsterven, om de sociale zekerheid betaalbaar te houden?
Ik heb nog nooit zo'n voorstel gedaan, natuurlijk. Ik heb een filosofie die stelt dat iedereen exact dezelfde rechten heeft en dat ieder individu meester is over zijn eigen lichaam en arbeid.

Verder zou ik nooit een voorstel doen om de sociale zekerheid te behouden, omdat het een middel is dat slavernij legitimeert - waar ik natuurlijk consequent tegen ben.

Ik vrees dat je je vergist met iemand anders.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 17:52   #230
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ehm ... wat die projectontwikkelaars neerpoten verschilt heel vaak in bijna niets van "mijn idee". Dat was mijn punt net.
Bedankt om erbij te verklaren dat het heel veel aanhang heeft. Daar was ik ook al achter.

Waar ik dat idee wou inplanten? Ik zei ook net dat er heel veel oude rijhuizen ind e rand van de stad staan te verkrotten waar niemand nog echt veel mee kan doen tenzij men ze eerst afbreekt of volledig renoveert. Dit omdat ze niet meer voldoen aan de eisen van een modern gezin dat maar uit weinig mensen bestaat en dat dus niets heeft aan een huis met 50 gigantische vertrekken die allemaal heel slecht geïsoleerd zijn. En 70 trappen om naar de badkamer te gaan, wat dan weer geld voor ouderen.
Mijn voorstel: leg die huizen neer, en bouw er zulke projecten. Dat gebeurt tegenwoordig al door privé-initiatieven zoals je zelf gemerkt hebt. Maar het zal je ook al opgevallen zijn dat niet iedereen zich die kan veroorloven en dat men het dikwijls toch moet proberen te rooien met een huis zoals ik hierboven beschreef.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich een huis met 50 gigantische ruimtes kunnen permitteren

Citaat:
Dat is natuurlijk geen probleem, sommige mensen hebben wel zo'n huis nodig omwille van hun gezinsgrootte, en/of vinden dat charmant. Maar als een huis of een hele wijk al zeven jaar leeg staat en er komen geen geïnteresseerde kopers meer langs, dan mogen er wel eens conclusies getrokken worden. (En de sloophamer arriveren.)
Toon me een hele wijk die al 7 jaar leegstaat.
Een huis dat al 7 jaar leegstaat, dat is dus wel de eigendom van iemand. Er bestaan maatregelen tegen verkrotting en leegstand, maar ik vind het behoorlijk immoreel om zomaar even te beslissen deze woningen plat te leggen.
Als een huis 7 jaar lang niet verkocht wordt, terwijl de eigenaar wil verkopen, dan zal dat wel andere redenen hebben. Een te hoge kostprijs, bijvoorbeeld, of een probleem met de woning waardoor deze niet zomaar kan gerenoveerd worden. Toen ik zelf wou kopen ben ik naar een mooi huis gaan kijken dat aan renovatie toe was. Ik zag het eindresultaat al voor me, het huis was niet eens zo duur, dus mijn enthousiasme was meteen gewekt. Probleem: bij renovatie moést het huis omwille van één of andere stomme regelgeving 7 meter naar achter gezet worden. Dan moest je ofwel de mooie stallingen neerhalen, ofwel je tevreden stellen met een huisje van 3 meter breed. In ieder geval was verbouwen niet mogelijk: het moest platgegooid worden. Je kunt je afvragen waarom oh waarom het huis 4 jaar te koop gestaan heeft.

Jij mag daar dan wel met je sloophamer arriveren, een hele serie aaneengeschakelde huisjes ging je er niet gezet hebben. Zou ook een beetje knullig geweest zijn, in landbouwgebied.

Maar nu weet ik nog steeds niet hoe je je idee gaat inplanten. Ik heb enkel een vermoeden.
Mijn haar gaat recht staan als ik je voorstel lees: "Mijn voorstel: leg die huizen neer, en bouw er zulke projecten."
Het gaat dus om eigendommen van mensen eh, die je zomaar even wil neerleggen. Mijn voorstel: jij koopt de eigendommen van mensen die er vanaf willen, en bouwt erop wat je wil.
Maar je idee ga je daar niet inplanten. Immers, om plaats te hebben voor je concrete idee (hele aaneenschakelingen van woningen met gemeenschappelijk park en privétuintjes) ga je heel wat ruimte nodig hebben. Je gaat niet anders kunnen dan hele wijken neerleggen, wijken met huizen die eigendom zijn van mensen, huizen waar de eigenaars hun ziel in gestoken hebben, maar die jij even van tafel veegt als misbaksels. Omdat jij denkt te weten wat menswaardig wonen is, en zij blijkbaar niet.

Ik word daar echt kwaad van, en ik denk dat je uit de reacties hier kunt zien dat ik niet de enige ben. Wonen is voor veel mensen pure emotie. Voor mij is het dat toch. Ik heb jaren in een krot gewoond, je vingers zouden nogal gejeukt hebben om het meteen plat te leggen. Maar mijn ziel zat in dat huis, net als dat van mijn grootouders en hun kinderen. Ondertussen ben ik verhuisd, maar ik denk daar nog iedere dag aan terug. Ik ben blij dat ik er weg ben omdat ik gek werd van het wonen middenin de stad, ik wou dat huis echter oppakken en ergens anders neerzetten.

Natuurlijk verwacht ik van niemand dat ze helemaal meuïg worden van mijn emoties, maar ik heb zelden iemand zo over de emotie die met wonen gepaard gaat, zien heenwandelen als jij hier nu doet.
Het zit zo'n beetje in de grootte-orde van de grootkapitalist die alleen maar aan centjes denkt als hij een stuk grond ziet.

Dus: graag alsnog een antwoord op de vraag waar je die gaat neerplanten. En aanvullend welke rol voor de overheid je daarin ziet.

Graag ook een aantal voorbeelden van recent gebouwde woningen die je mensonwaardig vindt
Citaat:
Dingen bouwen op een moment waarin bouwgrond schaars wordt die daar in de verste verte niet mee overeenstemmen of die bijna mensonwaardig zijn vind ik absurd.
En graag ook een antwoord op de vraag die je ontweken hebt:

Citaat:
Ik heb een tijd geleden nog zitten babbelen met iemand die in een mooi huisje woont maar heel graag zou verhuizen naar een klein appartementje. Ga jij hem zeggen dat 'jouw idee' toch wel stukken comfortabeler, mensvriendelijker en minder sociaal isolerend is? Die persoon zou trouwens nooit in de gemeenschappelijke ruimtes komen, hij wil helemaal geen sociaal contact.
Wat jij comfortabel en mensvriendelijk vindt is écht niet hetgeen iedereen denkt.
Bovendien zijn er een pak mensen die graag sociaal geïsoleerd zijn in hun huis.
Wat zeg je die mensen?
Oud 19 maart 2008, 17:53   #231
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Meende te bespeuren" ?!?
Je had letterlijk gezegd dat je werklozen wou uitroeien!
Oud 19 maart 2008, 18:05   #232
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En wat gaat men doen met die gemeenschapswoningen als die 30 jaar oud zijn?
Of zouden die mooi en praktisch blijven?

Feremans zal ook wel graag Oost-Duitse gemeenschapswoningen zien...

ach, groentje is wat zijn naam zegt.

"in mijnen tijd" had je de communes. ook zoiets, toen héél vernieuwend want buiten gemeenschappelijke keukens en zo had je tevens gemeenschappelijke slaapkamers, vrouwen en mannen. Bleek een jaar of vier te werken in het beste geval. Toen gingen ze allemaal netjes terug naar huis, hun eigen knusse huisje in.

Gemeenschappelijke wasruimtes? waarom? hoeveel plaats neemt uw wasmachine in groentje? en hoe ga jij je water- en energieverbruik bepalen als iedereen met hetzelfde wasmachine gaat wassen? Of had je eerder een soort markt-was-plaats in gedachten, waar de plaatselijke zingende maagden in volle jolijt van 's morgens tot 's avonds met hun naakte armen en uit de decolleté springende boezem de was staan te schrobben? Af en toe spontaan uitbarstend in een jolige reidans?
Ik denk dat je daarvoor naar de cinema zult moeten, desnoods in het beste geval naar een camping. Ik heb zo ook ooit eens "verlof" genomen en tegen mijn even jolig plassende buurvrouw geopperd: en denken dat ik thuis een afwasmachine, een wasmachine, en een droogkast heb... ik ook zei de plonzende dame naast me, en toen zwegen we beiden, in stilte wegdromend over de luxueuze omgeving die we zonodig moesten ontvluchten.....

Maar ja, het is misschien een oplossing voor Groentje, één grote camping met houten chaletjes zonder toilet, water, of elektriciteit, en dan de gezamenlijke was, toilet, en jolijtruimte....

hij heeft vast een leuk verlof gehad verleden jaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 maart 2008 om 18:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 18:17   #233
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
"Meende te bespeuren" ?!?
Je had letterlijk gezegd dat je werklozen wou uitroeien!
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 18:22   #234
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je bent zeer slecht geïnformeerd.
Dat kan. Maar je toont het niet aan. Noch help je me me beter te informeren, want nergens in je post lees ik iets over de sociale resultaten van de Cité Radieuse.

Citaat:
Heb je bijvoorbeeld al eens gehoord van de Unité d'Habitation in Marseille?
De weinige foto's op die site zijn niet van aard om er zin in te krijgen.

Citaat:
Het is nogal belachelijk om elk appartementsblok over dezelfde kam te scheren.
Op alle regels zijn er wellicht uitzonderingen te vinden. Laat misschien eens een paar voorbeelden zien waar het wel goed gelopen is (bijvoorbeeld met een misdaadgehalte dat het gemiddelde niet overstijgt).

Citaat:
En zoniet nog belachelijker om het probleem van een gebrek aan ruimte en de noodzaak van een degelijke visie mbt ruimtelijke ordening te ontkennen.
Gelukkig heb ik dat niet gedaan.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 20:38   #235
Groentje-18

Standaard

Mensenlief, het zou fijn zijn als mensen eens een beetje durfde interpreteren als ze iets lazen, met respect voor de persoon die de tekst schreef.
Alles zodanig interpreteren dat je opponent in een zo'n negatief mogelijk daglicht wordt gesteld is nogal vermoeiend. Ik krijg er stilaan een punthoofd van.
Oud 19 maart 2008, 21:15   #236
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensenlief, het zou fijn zijn als mensen eens een beetje durfde interpreteren als ze iets lazen, met respect voor de persoon die de tekst schreef.
Alles zodanig interpreteren dat je opponent in een zo'n negatief mogelijk daglicht wordt gesteld is nogal vermoeiend. Ik krijg er stilaan een punthoofd van.
Een vraagje: hoe moet een mens een topic interpreteren met die titel waarin je dan vertelt dat je moeder gebouwd heeft?
Heb je haar al gezegd dat ze volgens jou een extreme daad van egoïsme en decadentie heeft gesteld?
See what I mean?

Je zou je moeder b.v. ervan kunnen overtuigen om niet te verhuizen, en te accepteren dat ze tien jaar geleden een huis gebouwd heeft dat ze nu al beu is. Dat dat h�*�*r verantwoordelijkheid is.
Dan hoeven jullie geen nieuw huis te zoeken en je te ergeren aan de huizen van andere mensen.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 maart 2008 om 21:25.
Oud 19 maart 2008, 21:28   #237
De Groene Chinees
Burger

De Groene Chinees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Een vraagje: hoe moet een mens een topic interpreteren met die titel waarin je dan vertelt dat je moeder gebouwd heeft?
Heb je haar al gezegd dat ze volgens jou een extreme daad van egoïsme en decadentie heeft gesteld?
See what I mean?

Je zou je moeder b.v. ervan kunnen overtuigen om niet te verhuizen, en te accepteren dat ze tien jaar geleden een huis gebouwd heeft dat ze nu al beu is. Dat dat haar verantwoordelijkheid is.
Dan hoeven jullie geen nieuw huis te zoeken, of je te ergeren aan de huizen van andere mensen.

Mmm...

Naar ik meen kwam die vraag al eens aan de orde, maar Groentje-18 blijft ons vooralsnog het antwoord schuldig.

Vreemd is dat...
De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 22:32   #238
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich een huis met 50 gigantische ruimtes kunnen permitteren
Twintig dan.

Citaat:
Toon me een hele wijk die al 7 jaar leegstaat.
Een huis dat al 7 jaar leegstaat, dat is dus wel de eigendom van iemand. Er bestaan maatregelen tegen verkrotting en leegstand, maar ik vind het behoorlijk immoreel om zomaar even te beslissen deze woningen plat te leggen.
Als een huis 7 jaar lang niet verkocht wordt, terwijl de eigenaar wil verkopen, dan zal dat wel andere redenen hebben. Een te hoge kostprijs, bijvoorbeeld, of een probleem met de woning waardoor deze niet zomaar kan gerenoveerd worden. Toen ik zelf wou kopen ben ik naar een mooi huis gaan kijken dat aan renovatie toe was. Ik zag het eindresultaat al voor me, het huis was niet eens zo duur, dus mijn enthousiasme was meteen gewekt. Probleem: bij renovatie moést het huis omwille van één of andere stomme regelgeving 7 meter naar achter gezet worden. Dan moest je ofwel de mooie stallingen neerhalen, ofwel je tevreden stellen met een huisje van 3 meter breed. In ieder geval was verbouwen niet mogelijk: het moest platgegooid worden. Je kunt je afvragen waarom oh waarom het huis 4 jaar te koop gestaan heeft.

Jij mag daar dan wel met je sloophamer arriveren, een hele serie aaneengeschakelde huisjes ging je er niet gezet hebben. Zou ook een beetje knullig geweest zijn, in landbouwgebied.

Maar nu weet ik nog steeds niet hoe je je idee gaat inplanten. Ik heb enkel een vermoeden.
Mijn haar gaat recht staan als ik je voorstel lees: "Mijn voorstel: leg die huizen neer, en bouw er zulke projecten."
Het gaat dus om eigendommen van mensen eh, die je zomaar even wil neerleggen. Mijn voorstel: jij koopt de eigendommen van mensen die er vanaf willen, en bouwt erop wat je wil.
Bij het lezen van je verdenking van diefstal aan mijn adres gericht zinkte de moed om je post te beantwoorden me in de schoenen. Vandaar...]

Citaat:
Maar je idee ga je daar niet inplanten. Immers, om plaats te hebben voor je concrete idee (hele aaneenschakelingen van woningen met gemeenschappelijk park en privétuintjes) ga je heel wat ruimte nodig hebben. Je gaat niet anders kunnen dan hele wijken neerleggen, wijken met huizen die eigendom zijn van mensen, huizen waar de eigenaars hun ziel in gestoken hebben, maar die jij even van tafel veegt als misbaksels.
Ik zou het niet erg vinden moest de huizenmarkt een beetje meer overeenkomen met de huidige demografische omstandigheden, neen.
De rest is jouw interpretatie.

Citaat:
Omdat jij denkt te weten wat menswaardig wonen is, en zij blijkbaar niet.
Waarom wou jij niet wonen in een huis van drie meter breed? Omdat je je daar wrs ook niet zo goed in zou voelen.
Misschien is er wel iemand die er zich perfect in voelt, maar de meerderheid van de mensen allicht niet naar mijn gevoel.
Ik stelde dat er vroeger veel huizen gebouwd zijn, en er eigenlijk nu nog steeds veel huizen gebouwd worden waar de meerderheid van de mensen eigenlijk liever niet zou gaan wonen. Maar ze zullen daar moeten gaan wonen, omdat de markt gewoon niets anders biedt voor hun budget. Ze hebben geen keuze. Dat vind ik jammer voor die mensen. Want het lijkt me niet fijn je levenslang te moeten ergeren aan een keuken of een deur die veel te laag staat bvb of een kamer waarin je je amper kan draaien nadat je er het bed hebt gezet enzovoort.

Citaat:
Ik word daar echt kwaad van, en ik denk dat je uit de reacties hier kunt zien dat ik niet de enige ben. Wonen is voor veel mensen pure emotie. Voor mij is het dat toch. Ik heb jaren in een krot gewoond, je vingers zouden nogal gejeukt hebben om het meteen plat te leggen. Maar mijn ziel zat in dat huis, net als dat van mijn grootouders en hun kinderen. Ondertussen ben ik verhuisd, maar ik denk daar nog iedere dag aan terug. Ik ben blij dat ik er weg ben omdat ik gek werd van het wonen middenin de stad, ik wou dat huis echter oppakken en ergens anders neerzetten.
Het zal je shockeren, maar veel mensen waaronder ook ik, herkennen je gevoel. Wonen is voor de meeste mensen emotie.

Citaat:
Natuurlijk verwacht ik van niemand dat ze helemaal meuïg worden van mijn emoties, maar ik heb zelden iemand zo over de emotie die met wonen gepaard gaat, zien heenwandelen als jij hier nu doet.
Het zit zo'n beetje in de grootte-orde van de grootkapitalist die alleen maar aan centjes denkt als hij een stuk grond ziet.

Dus: graag alsnog een antwoord op de vraag waar je die gaat neerplanten. En aanvullend welke rol voor de overheid je daarin ziet.
In een wijk waarin allemaal huizen zijn waar de bewoners niet meer willen wonen bijvoorbeeld. De kans is niet reëel dat ik zo'n huis vindt, maar toch.
Dankzij de verkavelingswoede is zo'n sociaal woonproject niet meer mogelijk.
Over de rol van de overheid moet ik nog eens nadenken. Als het CO2-neutrale woningen kunnen worden met veel ruimte voor groen krijgen ze misschien sowieso al subsidies...

Citaat:
Graag ook een aantal voorbeelden van recent gebouwde woningen die je mensonwaardig vindt
Goh. Vraag je me nu om ergens aan te gaan bellen, een foto te pakken, die in te scannen en hier te posten?

Citaat:
Ik heb een tijd geleden nog zitten babbelen met iemand die in een mooi huisje woont maar heel graag zou verhuizen naar een klein appartementje. Ga jij hem zeggen dat 'jouw idee' toch wel stukken comfortabeler, mensvriendelijker en minder sociaal isolerend is? Die persoon zou trouwens nooit in de gemeenschappelijke ruimtes komen, hij wil helemaal geen sociaal contact.
Wat jij comfortabel en mensvriendelijk vindt is écht niet hetgeen iedereen denkt.
Bovendien zijn er een pak mensen die graag sociaal geïsoleerd zijn in hun huis.
Wat zeg je die mensen?
Dat ze pech hebben natuurlijk.

Oud 19 maart 2008, 22:33   #239
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
See what I mean?

Je zou je moeder b.v. ervan kunnen overtuigen om niet te verhuizen, en te accepteren dat ze tien jaar geleden een huis gebouwd heeft dat ze nu al beu is. Dat dat h�*�*r verantwoordelijkheid is.
Dan hoeven jullie geen nieuw huis te zoeken en je te ergeren aan de huizen van andere mensen.
Het gaat erom dat ik bang ben dat wij niet de enigen zijn die ten eerste zo decadent waren, en ten tweede opmerken dat er nu een heel aantal huizen op de huizenmarkt beschikbaar zijn die om praktische redenen moeilijk te rijmen zijn met de huidige demografische situatie in ons land.
Oud 19 maart 2008, 22:37   #240
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat ik bang ben dat wij niet de enigen zijn die ten eerste zo decadent waren,
Zijn.

Citaat:
en ten tweede opmerken dat er nu een heel aantal huizen op de huizenmarkt beschikbaar zijn die om praktische redenen moeilijk te rijmen zijn met de huidige demografische situatie in ons land.
Zelfs als deze heel vage stelling waar zou zijn, je kunt woningen ook verbouwen.
Sommige mensen doen dat. Ze krijgen er zelfs allerlei belastingverminderingen en subsidies voor.

Te grote huizen kun je gedeeltelijk verhuren. Aan een moslimadvocaat of een joodse dokwerker b.v.
Je kunt dan ook een gemeenschappelijke keuken en badkamer hebben en zo.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 maart 2008 om 22:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be