Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2008, 22:37   #241
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het gaat erom dat ik bang ben dat wij niet de enigen zijn die ten eerste zo decadent waren, en ten tweede opmerken dat er nu een heel aantal huizen op de huizenmarkt beschikbaar zijn die om praktische redenen moeilijk te rijmen zijn met de huidige demografische situatie in ons land.

Er zijn veel meer alleenstaanden en ouderen als vroeger. Ook willen de jonge starters graag wat hebben op de markt. Een vrijstaande woning, zoals nu de standaard is in Belgie, is voor hun niet haalbaar en niet praktisch. Er moet dus capaciteit gecreeerd worden voor deze mensen.

Ik vraag me nog steeds af waarom men het durft om zo belachelijk dure prijzen te vragen voor die vrijstaande woningen...wie koopt zoiets ? Wat wel is dat ze veeeeeel langer te koop staan als vroeger. Dat wijst ook al op iets.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 22:42   #242
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn veel meer alleenstaanden en ouderen als vroeger. Ook willen de jonge starters graag wat hebben op de markt. Een vrijstaande woning, zoals nu de standaard is in Belgie, is voor hun niet haalbaar en niet praktisch. Er moet dus capaciteit gecreeerd worden voor deze mensen.

Ik vraag me nog steeds af waarom men het durft om zo belachelijk dure prijzen te vragen voor die vrijstaande woningen...wie koopt zoiets ? Wat wel is dat ze veeeeeel langer te koop staan als vroeger. Dat wijst ook al op iets.
"Veel meer alleenstaanden dan vroeger" --- wat is 'vroeger' hier? Ongeveer 1 op 7 is alleenstaand, neem rond de 15%. Vergeleken met de laatste honderden jaren is dat helemaal niet 'veel'.

Er zijn te veel mensen, dat is wel duidelijk.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 22:46   #243
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twintig dan.
je hebt een zeer onrealistisch beeld van huizen, lijkt me.

Citaat:
Bij het lezen van je verdenking van diefstal aan mijn adres gericht zinkte de moed om je post te beantwoorden me in de schoenen. Vandaar...]
Ik antwoord enkel op wat je schrijft.

Citaat:
Ik zou het niet erg vinden moest de huizenmarkt een beetje meer overeenkomen met de huidige demografische omstandigheden, neen.
De rest is jouw interpretatie.
zeg, kind, lees wat je zelf schrijft:
Citaat:
Mijn concrete beeld is een aaneenschakeling van huizen, met een diverse populatie en verschillende gemeenschappelijke ruimtes. Alsook een gemeenschappelijk park achter deze huizen met ieder een eigen privétuintje.
Veel mensen kunnen zich bv. geen eigen zwembad noch tuin veroorloven. Als je met tien �* twintig gezinnen "gaat samenwonen" kan dat wel.
Zoals iemand hier al opperde kan je dan ook aan een eigen energie-installatie en bv een regenwaterinstallatie gaan denken.
Ik vraag je enkel te zeggen WAAR JE DAT GAAT INPLANTEN.
Er valt gewoon op geen enkele manier een conversatie met je aan te gaan.
Je bent pure tijdverspilling.

Citaat:
Waarom wou jij niet wonen in een huis van drie meter breed? Omdat je je daar wrs ook niet zo goed in zou voelen.
Misschien is er wel iemand die er zich perfect in voelt, maar de meerderheid van de mensen allicht niet naar mijn gevoel.
een huis van 3 op 3 met twee verdiepingen zijn twee kamers.
18 m2 is voor de meeste mensen iets te klein om een gezin in te steken

Citaat:
Dat ze pech hebben natuurlijk.
ja jong, da's een antwoord.

Citaat:
Vraag je me nu
Ik vraag niks meer aan u.
Ik heb intelligentere conversaties met de spin op mijn muur.
Oud 19 maart 2008, 22:47   #244
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Gij zijt echt wel een stadsmusje e

Ik wil niets gemeenschappelijks delen met mijn buren.
Ik zit hier goed in ons groot landhuis, omringd door hagen, bossen, prikkeldraad en zwembad
Mijn gedacht. Bij mij staat er zelf nog wat geschut te wachten als ze binnen 100m van mijn huis komen.
Binnenkomen? Misschien. Buitenkomen...noway, toch niet in de oorspronkelijke staat.

Laatst gewijzigd door Amaj : 19 maart 2008 om 22:49.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 22:53   #245
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
"Veel meer alleenstaanden dan vroeger" --- wat is 'vroeger' hier? Ongeveer 1 op 7 is alleenstaand, neem rond de 15%. Vergeleken met de laatste honderden jaren is dat helemaal niet 'veel'.

Er zijn te veel mensen, dat is wel duidelijk.
30-40 jaar geleden, heel wat van de woningen die nu recht staan komen uit die periode. Als ik zeg dat we die dingen moeten afbreken en vervangen door passendere woonprojecten, word ik hier verketterd.

1 op 7 alleenstaand ? Tzijn er meer, maar bon. Vlaams Gewest 29 % alleenstaanden (dus mensen die op hun eigen een huishouden vormen) en dan heb je nog 8 % alleenstaande ouders. Totaal 37 % van de volwassenen die het moeten rooien zonder partner. Zeker die eerste 29 % gaat niet of nauwelijks baat hebben bij een bouwgrond en een vrijstaand huis. Bron: vlaanderen.be gecomibeerd met google.

En er zijn niet teveel mensen. Als we op een slimme manier omgaan met onze beschikbare grondstoffen kunnen we het wel bolwerken. We moeten gewoon onze mentaliteit veranderen. In Europa zijn de gezinnen al veel kleiner als pakweg in afrika of de arabische landen, waar veel kinderen de standaard zijn. We moeten gewoon op kleinere voet leven.

Ofwel inderdaad de bevolking wat verlagen. Ofwel letterlijk alles volbouwen en de gevolgen dragen voor onze waterhuishouding en dergelijke....
Oud 19 maart 2008, 22:59   #246
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb liefst wat ruimte rondom mij en bij voorkeur geen buren die mij kunne storen of vice versa, dus ik zou zo iemand zijn denk ik
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 23:04   #247
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als die prijzen zo blijven stijgen zullen de mensen wel automatisch in huisjes van 40²m beginnen wonen.
Zelfs samenwonen.
In tentenkampen zoals in de USA, of woonwagenkampen ? Binnenkort worden we allemaal zigeuners.
Voor mijn oude dag koop ik me alvast een grote bestelwagen, die ik inricht als woonwagen, en een lap grond ergens. Dan ben je direkt zeker om niet in de kou te staan, of in een kartonnen dozekke moet gaan wonen. Als alles goed (blijft) gaan, gebruik ik dat voertuig dan voor mijn vakantie(s).
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 23:06   #248
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik heb liefst wat ruimte rondom mij en bij voorkeur geen buren die mij kunne storen of vice versa, dus ik zou zo iemand zijn denk ik
Jij bent dan ook een kapitaalkrachtig mens die de hypotheek hiervan kan afbetalen. Het is nu eenmaal een feit dat we op dit moment voor jan modaal de limieten aan het bereiken zijn voor wat mogelijk is. Een huis is 1500 pm afbetalen, een appartement 1000.

We kunnen het nog meer stretchen door gelijk in NL de aflossingsvrije hypotheken in te voeren (je betaalt enkel vaste rente, maar betaalt niet af, daar spaar je apart voor, of niet....). Maar dat vind ik een beetje riskant.

Ik ga wsh toch over een paar jaar het buitenland opzoeken. Mijn diploma wordt hier extreem ondergewaardeerd. Nu even nog een PhD halen, en dan ben ik pleite naar een land waar de loontjes richting 5 cijfertjes gaan per jaar
Oud 19 maart 2008, 23:09   #249
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
In tentenkampen zoals in de USA, of woonwagenkampen ? Binnenkort worden we allemaal zigeuners.
Voor mijn oude dag koop ik me alvast een grote bestelwagen, die ik inricht als woonwagen, en een lap grond ergens. Dan ben je direkt zeker om niet in de kou te staan, of in een kartonnen dozekke moet gaan wonen. Als alles goed (blijft) gaan, gebruik ik dat voertuig dan voor mijn vakantie(s).
U ziet weer spoken, denk ik...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 23:10   #250
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een huis is 1500 pm afbetalen
Ik betaal iets meer dan 1/3 daarvan.
Ik woon in zo'n niet aan deze tijden aangepast huis dat ze beter zouden platgooien.
Oud 19 maart 2008, 23:12   #251
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent dan ook een kapitaalkrachtig mens die de hypotheek hiervan kan afbetalen. Het is nu eenmaal een feit dat we op dit moment voor jan modaal de limieten aan het bereiken zijn voor wat mogelijk is. Een huis is 1500 pm afbetalen, een appartement 1000.
Bwoah, er zijn heus huizen die je aan 1000 of minder per maand kan versieren; veel hangt af van wat je wil. Als je dadelijk voor de full option wil gaan, dan gaat dat pijn doen uiteraard.
Enfin, ik huur nog wel even door; ik ben nog veel te flexibel en veel te weinig gesettled om al een vaste stek te hebben. Ik heb iets nodig dat ik morgen kan opzeggen, zonder al te veel rompslomp.

Citaat:
We kunnen het nog meer stretchen door gelijk in NL de aflossingsvrije hypotheken in te voeren (je betaalt enkel vaste rente, maar betaalt niet af, daar spaar je apart voor, of niet....). Maar dat vind ik een beetje riskant.

Ik ga wsh toch over een paar jaar het buitenland opzoeken. Mijn diploma wordt hier extreem ondergewaardeerd. Nu even nog een PhD halen, en dan ben ik pleite naar een land waar de loontjes richting 5 cijfertjes gaan per jaar
Voila, net daarom; al denk ik eerder richting 6 cijfertjes :o
5 cijfertjes is standaard eh
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 23:16   #252
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Bwoah, er zijn heus huizen die je aan 1000 of minder per maand kan versieren; veel hangt af van wat je wil. Als je dadelijk voor de full option wil gaan, dan gaat dat pijn doen uiteraard.
Enfin, ik huur nog wel even door; ik ben nog veel te flexibel en veel te weinig gesettled om al een vaste stek te hebben. Ik heb iets nodig dat ik morgen kan opzeggen, zonder al te veel rompslomp.
Idem. Alleen ben ik wel geschrokken van de belgische huurcontracten, die toch wat stricter zijn als de Nederlandse. Ik heb toch de indruk dat je baan opzeggen en je boeltje pakken (zoals ik net heb gedaan) toch wat moeilijk is

Citaat:
Voila, net daarom; al denk ik eerder richting 6 cijfertjes :o
5 cijfertjes is standaard eh
Mja je hebt wel gelijk. Alleen denk ik dat jij nogal een forse goeie manager bent, ik ben toch eerder iemand die graag vakinhoudelijk diep gaat. Natuurlijk, wie zegt dat ik over een paar jaar dezelfde persoon ben....zodra je iets hebt wat ze willen (kennis, competenties, ervaring) zit je in een behoorlijk forse onderhandelingspositie en ja, als het bedrijf het wilt en kan betalen, kan je wel aan die 6 cijferige salarissen geraken
Oud 19 maart 2008, 23:19   #253
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik betaal iets meer dan 1/3 daarvan.
Ik woon in zo'n niet aan deze tijden aangepast huis dat ze beter zouden platgooien.
Op een gegeven moment ga je toch een forse renovatieslag moeten doen (of je hebt dat al gedaan ?) die ook geld kost.

Huizen hebben ook een levensduur.
Oud 19 maart 2008, 23:21   #254
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op een gegeven moment ga je toch een forse renovatieslag moeten doen.
Ja, ik moet nog veel renoveren, maar dingen kunnen ook geleidelijk, dat hoeft niet noodzakelijk in slagen voor mij.

Citaat:
die ook geld kost.
Tering naar de nering.

Citaat:
Huizen hebben ook een levensduur.
En soms open deuren
Oud 19 maart 2008, 23:26   #255
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ja, ik moet nog veel renoveren, maar dingen kunnen ook geleidelijk, dat hoeft niet noodzakelijk in slagen voor mij.

Tering naar de nering.

En soms open deuren
Als je wat handig bent, of handige familie hebt, kun je ook al de kosten drukken. Dan kan je ook meteen nieuwe isolatie steken, dubbel glas ramen, moderne waterleidingen/systeem waarin regenwater wordt gebruikt voor toiletten/moderne CV kerel die veel minder verbruikt etc....

Overigens, een ouder huis opkopen, renoveren, en verkopen, is een lucratieve bezigheid. Ik ken mensen die er aardig geld mee verdienen.
Oud 19 maart 2008, 23:41   #256
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Overigens, een ouder huis opkopen, renoveren, en verkopen, is een lucratieve bezigheid. Ik ken mensen die er aardig geld mee verdienen.
Exactly my point.
Oud 20 maart 2008, 00:43   #257
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
30-40 jaar geleden, heel wat van de woningen die nu recht staan komen uit die periode. Als ik zeg dat we die dingen moeten afbreken en vervangen door passendere woonprojecten, word ik hier verketterd. .
En men verwacht bovendien dat je de volledige ruimtelijke ordeningsplanning van Vlaanderen langs je hebt en nú weet waar je (hoezo ik?) die gaat zetten.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 maart 2008 om 00:44.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 00:47   #258
Heftruck

Standaard

Citaat:
En men verwacht bovendien dat je de volledige ruimtelijke ordeningsplanning van Vlaanderen langs je hebt en nú weet waar je (hoezo ik?) die gaat zetten.
Neen, men vraagt je gewoon waar je die dingen zou bouwen, ongeacht ruimtelijke ordeningsplanning van welke aard dan ook.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 01:16   #259
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
30-40 jaar geleden, heel wat van de woningen die nu recht staan komen uit die periode. Als ik zeg dat we die dingen moeten afbreken en vervangen door passendere woonprojecten, word ik hier verketterd.
Ik heb bijlange alles niet gelezen, en ik denk eigenlijk dat je het zelf al weet, maar ruimtelijke ordening houdt dat tegen. Zelfs het huis niet afbreken, maar het herinrichten zodat het kan verhuurd worden aan twee gezinnen in plaats van een, mag niet. Wat ook al weer een invloed heeft op de prijzen van woningen voor alleenstaanden natuurlijk.

Zolang ze zich maar amuseren op ruimtelijke ordening he .
Oud 20 maart 2008, 02:07   #260
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U ziet weer spoken, denk ik...
Scheten latende spoken hé. Hihi!!!
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be