Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u d ontknoping in Juli?
Een accoord over een grote staatshervorming,de regering zit vast in het zadel 13 20,63%
De regering valt ,er komen vervroegde verkiezingen 22 34,92%
Belgie barst, Vlaanderen wordt onafhankelijk 9 14,29%
Anders 19 30,16%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 20 maart 2008, 16:40   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leterme ging dus het eerst door de knieën.
Oud 20 maart 2008, 16:54   #102
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Maar toch , als uw strategie al 20 jaar niet werkt , is het misschien verstandig van strategie te veranderen ?

Beter een ideaal met kleine stapjes dichterbij brengen , dan te wachten tot de gebraden kiekens u in de mond vliegen .
Weinig mensen op het CD&V congres voelde zich geroepen om Leterme 1 weg te stemmen, en terecht meen ik.
Ik denk dat de kans op een staatshervorming nooit zo dichtbij is geweest als nu met het kartel CD&V/N-VA in de regering.
Is de eindbalans op 15 juli negatief mag een nieuw congres Leterme daarop aanspreken met het gekende gevolg voor de regering.
Ook denk ik dat de Franstaligen deze maal eieren voor hun geld kiezen.
En de huidige CD&V kun je niet meer vergelijken met de oude CVP, laat dat duidelijk zijn.
Inderdaad Luc Bekaert, zoals eveneens Leterme aanhaalde, stap voor stap.
rik47 is offline  
Oud 20 maart 2008, 17:12   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Franstaligen zullen géén eieren voor hun geld kiezen. Niet zolang zij ervan overtuigd zijn dat ook Leterme, ondanks al zijn mooie, Vlaamse woorden, het Belgische regime wil overeind houden. Tot elke prijs. Leterme is een identieke tsjeef zoals zijn voorgangers.
Oud 20 maart 2008, 17:15   #104
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
....
Ik denk dat de kans op een staatshervorming nooit zo dichtbij is geweest als nu met het kartel CD&V/N-VA in de regering.
.....
Laat me lachen. Een echte staatshervorming is slechts dichtbij als België op haar gat ligt en de politiekers met het establishment en koning niet meer weten hoe het verder moet.

Ja, we waren er dichtbij.

Dank zij de zelfopoffering en staatszin van Leterme en de CD&V is het momentum voorbij. Verhofstadt kreeg het wagentje weer in beweging (de koning zal hem gedenken met een vette Europese job) en Leterme wil er mee rijden. Waarom nog een staatshervorming ? Alles gaat verder zelfs zonder regeerprogramma . Dank u, dank u wel, tjeven !!
Oud 20 maart 2008, 17:16   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is de eindbalans op 15 juli negatief mag een nieuw congres Leterme daarop aanspreken met het gekende gevolg voor de regering.
De eindbalans ZAL negatief zijn.
De N-VA mag Leterme aanspreken zoveel ze wil, hij zal ondanks een negatieve balans, blijven zitten waar hij zit. Het is d�*t of de Franstaligen tegen zich in het harnas jagen en belgique op het spel zetten. Dat doet een tsjeef niet. Ook niet als hij hiermee Vlaamse kiezers lokte:

Citaat:
Ik geloof niet echt in een toekomst in een Belgische context. Ik bedoel: de toekomst van de christen-democratie die zich baseert op een Belgische realiteit. Dit is voorbij. Wij moeten meer dan ooit vertrekken vanuit Vlaanderen.
Oud 20 maart 2008, 17:18   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Laat me lachen. Een echte staatshervorming is slechts dichtbij als België op haar gat ligt en de politiekers met het establishment en koning niet meer weten hoe het verder moet.

Dank zij de zelfopoffering en staatszin van Leterme en de CD&V is het momentum voorbij. Verhofstadt kreeg het wagentje weer in beweging (de koning zal hem gedenken met een vette Europese job) en Leterme wil er mee rijden. Waarom nog een staatshervorming ? Alles gaat verder zelfs zonder regeerprogramma . Dank u, dank u wel, tjeven !!
AMEN.
Oud 20 maart 2008, 17:28   #107
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
AMEN.
Onzin , u verwart op kinderlijke wijze uw ideaal (België opdoeken) met dat van CD&V (België hervormen , maar niet opdoeken): het probleem voor u is dat in Vlaanderen de meerderheid België wil behouden .
De enige partij die u kan verwijten dat ze uw ideaal niet realiseert is het VB , want zij beloven u dat ideaal te zullen realiseren maar slagen daar niet in .
Met deze realiteit ga je op manicheïstische wijze om (je weet van tevoren waar de slechten zitten en waar de goeien )
Oud 20 maart 2008, 17:35   #108
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Moest 20% van de Vlamingen zich niet initiatiefloos naast de weg geparkeerd hebben, zou het voor de hervormingsgezinden wel een pak gemakkelijker zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 maart 2008 om 17:36.
Chipie is offline  
Oud 20 maart 2008, 17:39   #109
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht

Wel, wacht tot juli alvorens Leterme af te schieten, beter één vogel in de hand dan tien in de lucht.....
rik47 is offline  
Oud 20 maart 2008, 17:41   #110
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin , u verwart op kinderlijke wijze uw ideaal (België opdoeken) met dat van CD&V (België hervormen , maar niet opdoeken): het probleem voor u is dat in Vlaanderen de meerderheid België wil behouden .
De enige partij die u kan verwijten dat ze uw ideaal niet realiseert is het VB , want zij beloven u dat ideaal te zullen realiseren maar slagen daar niet in .
Met deze realiteit ga je op manicheïstische wijze om (je weet van tevoren waar de slechten zitten en waar de goeien )
Het AMEN van Knuppel gaat over mijn tekst. Ik ben niet kinderlijk.

Ik schrijf hier niet dat België moet opgedoekt worden. De CD&V was niet de slechte van tevoren. Leterme kreeg 800.000 kiezers en de publieke opnie achter zich om een grote staatshervorming uit te voeren en alzo tot beter bestuur te komen. Toen zat hij bij de goeien.

Nu zit hij bij de slechten tot hij het tegendeel bewijst en aantoont. Ik wacht.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 20 maart 2008 om 17:41.
Cyrano is offline  
Oud 20 maart 2008, 22:55   #111
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaan er dan goeien?
Tiger is offline  
Oud 21 maart 2008, 06:30   #112
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Moest 20% van de Vlamingen zich niet initiatiefloos naast de weg geparkeerd hebben, zou het voor de hervormingsgezinden wel een pak gemakkelijker zijn...
Je bedoelt dat in dat geval 50% van de Vlamingen zich nu bekocht gevoeld zouden hebben omwille van hun stem?
Zwartengeel is offline  
Oud 21 maart 2008, 08:46   #113
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je bedoelt dat in dat geval 50% van de Vlamingen zich nu bekocht gevoeld zouden hebben omwille van hun stem?
50% ik denk meer?
Tiger is offline  
Oud 21 maart 2008, 09:08   #114
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
50% ik denk meer?
Veel zal ook afhangen van hoe dit prachtige verhaal in de media wordt weergegeven.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 21 maart 2008, 09:20   #115
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Veel zal ook afhangen van hoe dit prachtige verhaal in de media wordt weergegeven.
Op de media heeft het Kartel CD&V/N-VA nooit kunnen rekenen, in vergelijking met de Franstalige pers heeft onze media totaal geen Vlaamse reflex, desondanks bleven de kiezers achter het kartel staan.
Windhanen van media zullen wel bijdraaien.
Je moet ook weten dat paars de laatste decennia overal zijn pionnen had geposteerd bij o.a. kranten en TV via benoemingen en bevorderingen.
Doordat de CD&V constant aan de macht was hadden ze hun alertheid wat verloren.
rik47 is offline  
Oud 21 maart 2008, 09:52   #116
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Op de media heeft het Kartel CD&V/N-VA nooit kunnen rekenen, in vergelijking met de Franstalige pers heeft onze media totaal geen Vlaamse reflex, desondanks bleven de kiezers achter het kartel staan.
Windhanen van media zullen wel bijdraaien.
Je moet ook weten dat paars de laatste decennia overal zijn pionnen had geposteerd bij o.a. kranten en TV via benoemingen en bevorderingen.
Doordat de CD&V constant aan de macht was hadden ze hun alertheid wat verloren.

Deze morgen tijdens 'De Ochtend' van onze kleuterradio1:

De kleuterjuffrouw van dienst (een zekere Liesbeth) vraagt aan W. Beke, dienstdoende voorzitter van CD&&V, of hij kandidaat is voor de functie van voorzitter...
'Da's niet belangrijk', zei hij. 'Ik ben er voor de partij en de partij is er niet voor mij'...

Ze beëindigt dit gesprek met:
'De CD&V... waar de mensen er zijn voor de partij en de partij niet voor de mensen'...

En zo gaat dat maar door... Elke dag... tientallen malen...

De Franstaligen, die daar de laatste tijd thuis zijn, krijgen zoiets niet te horen... Die worden met respect benaderd en krijgen geen enkele moeilijke vraag voorgeschoteld...

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 maart 2008 om 09:53.
Chipie is offline  
Oud 21 maart 2008, 10:31   #117
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze morgen tijdens 'De Ochtend' van onze kleuterradio1:

De kleuterjuffrouw van dienst (een zekere Liesbeth) vraagt aan W. Beke, dienstdoende voorzitter van CD&&V, of hij kandidaat is voor de functie van voorzitter...
'Da's niet belangrijk', zei hij. 'Ik ben er voor de partij en de partij is er niet voor mij'...

Ze beëindigt dit gesprek met:
'De CD&V... waar de mensen er zijn voor de partij en de partij niet voor de mensen'...

En zo gaat dat maar door... Elke dag... tientallen malen...

De Franstaligen, die daar de laatste tijd thuis zijn, krijgen zoiets niet te horen... Die worden met respect benaderd en krijgen geen enkele moeilijke vraag voorgeschoteld...
Je moet maar in zo een partij zitten Je bent nog iets vergeten ze zijn er ook niet voor de kiezers!
Tiger is offline  
Oud 21 maart 2008, 10:50   #118
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet maar in zo een partij zitten Je bent nog iets vergeten ze zijn er ook niet voor de kiezers!

Ik ben geen partijmens...
Chipie is offline  
Oud 21 maart 2008, 17:19   #119
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben geen partijmens...
Spijtig,kunnen we je niet overhalen!
Tiger is offline  
Oud 22 maart 2008, 10:00   #120
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen voor hun zakken te vullen
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be