Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2008, 10:27   #41
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier eens vuil zijn: de stelling dat de islam gewoon achter is in zijn evolutie werd voor mij in Rwina op microniveau bevestigd.

Het lijkt wel of de eerste allochtonen van de 3de generatie nu ook hun weg gevonden hebben naar de TV, en dat dit zo lang duurde is niet per se hun schuld. Echt niet.

Alleen, ik vond de pointes erg gedateerd. Dat soort humor zou de vinger op de wonde gelegd hebben, zo'n 15 jaar geleden. Toen de naam 'fatima' nog symbool stond voor een wereldvreemd, behoofddoekt meisje, dat zich voedt met vreemde yoghurtbereidingen.

Vandaag lijkt Rwina symbool te staan voor een soort emancipatie van allochtone jongeren. Helaas holt die emancipatie wat achter de feiten aan. De problemen die zij aankaart zijn al lang niet meer brandend. Resultaat was bij mij: ergernis omwille van de misplaatst pedante stijl van Rwina. De fout die centrumlinks ook lang maakte: we gaan jullie eens duidelijk maken dat het zo en zo in elkaarzit.

Ik weet hoe een allochtoon eruitziet, ik ken allochtonen persoonlijk, ik snap hoe complex hun positie is in België, ik begrijp dat hangjongeren soms terecht, soms onterecht worden geviseerd, ik snap dat iedereen het recht heeft om te dragen en te eten wat hij/zij wil enzovoort. Daar ben ik al zo ver voorbij.

Probleem blijft: link tussen kansarmoede en etnische afkomst. Link tussen straatcriminaliteit en etnische afkomst. Die driehoek blijft een probleem.

De oorzaken van het probleem leg ik niet bij allochtonen en de oplossingen van het probleem heb ik al zeker niet met het Vlaams Belang gemeen (of met liberale versies van onverdraagzaamheid en volkshaat)

Ik vond het toch erg jammer dat het probleem in Rwina in de verkeerde hoek werd gezocht. De hoek die allang niet meer relevant is. Tenzij voor godsdienstleraressen op rust.

Laatst gewijzigd door Goldband : 19 maart 2008 om 10:30.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 12:55   #42
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Géén belastingen is voor gekken, maar alles aan de rechterzijde (VLD, LDD, VB) pleit toch volop voor een pak minder belastingen, vooral voor bedrijven dan. De rol van de staat wordt, getuige jouw post, geminimaliseerd aan rechterzijde (vreemd dat er geen nazi-partij opkomt, we kunnen daar misschien spreken van een gat in de markt )
Dat is nu eenmaal de ideologie van het liberalisme, een rechtse economie.. Dat economische aspect heeft er het trouwens niet veel mee te maken hoor. LDD en de VLD zijn economisch veel liberaler dan het VB. De VLD wordt nochtans nooit zo belachelijk gemaakt, ook niet in 'Spam'.

Citaat:
Man, je bent zo hard naast de kwestie bezig. Ik pleit nergens voor censuur. Maar je moet je als staatszender wel afvragen welke programma's je wil brengen. Als je nieuws wil brengen, dan zorg je dat alle partijen aan bod komen (ja, ook de anti-vrt-partijen met een atoombom). Als je echter een maatschappelijk geïnspireerd satirisch programma wil brengen dan vraag je je af welke doelstelling je hebt. Het spreekt voor zich dat je dan NIET gaat voor de partij die de zender zelf met een atoombom wil afmaken.
Dat met die atoombom was natuurlijk een overdreven voorbeeld. Maar ik denk niet dat u 'Spam' gezien hebt. Ik vind een houding van "die partijen zeggen niet wat overeenkomt met onze doelstellingen, met wat wij vinden, dus we maken een programma waarin we uitgerekend enkel met die partijen de spot drijven" in ieder geval niet acceptabel.

Laatst gewijzigd door Schuppezot : 19 maart 2008 om 12:56.
Schuppezot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 18:28   #43
ronaneke2070
Vreemdeling

Standaard

5 woorden:
recht van vrije meningsuiting!
ronaneke2070 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 18:30   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronaneke2070 Bekijk bericht
5 woorden:
Eh... Moet ik 'm echt inkoppen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 19:02   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Rudy is inderdaad de enige die er blijkbaar "iets" in gezien heeft.
Raar genoeg heb ik van het doelpubliek, de allochtonen zelf, nog steeds niks gehoord.
Of was dat het doelpubliek niet?
Er zit inderdaad iets in de uitzending, vind ik, en reacties van allochtonen interesseren mij.

De sketch waarbij de nieuwe juf zich vergiste in naamuitspraak - Alajien in plaats van Alain - vond ik hilarisch goed.

Idem voor de Marokkaan die op de VDAB steeds te horen kreeg dat hij met Pasen, Kerstmis, Pinksteren eens mocht terugkeren, en uiteindelijk beweerde ondertussen de ganse katholieke kalender uit het hoods te kennen.

Is dit de realiteit? Ikweet het niet.

De vraag die ik mij stel is waarom het woord "racistisch" wordt gebruikt in de titel van de draad.

Hoe dan ook, wie absoluut niets heeft gezien in de uitzending verwijt ik op z'n minst kortzichtigheid, totale onwetendheid of een struisvogelhouding.

De uitzending weerspiegelt enkel de feiten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 08:56   #46
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Idem voor de Marokkaan die op de VDAB steeds te horen kreeg dat hij met Pasen, Kerstmis, Pinksteren eens mocht terugkeren, en uiteindelijk beweerde ondertussen de ganse katholieke kalender uit het hoods te kennen.

Tja, mocht er een sketch gemaakt worden van een oude belg die in een moskee uit de Koran aan het voorlezen was, zou het kot te klein zijn en ambasades in vlammen opgaan....
2 maten & 7 gewichten
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 12:26   #47
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ik heb mij plat gelegd en vreed goed gelachen met dit goed programma.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 18:11   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Tja, mocht er een sketch gemaakt worden van een oude belg die in een moskee uit de Koran aan het voorlezen was, zou het kot te klein zijn en ambasades in vlammen opgaan....
2 maten & 7 gewichten
Tja, kan je evengoed zeggen van een moslim die uit de bijbel voorleest. Weet je, ik denk dat de allochtone Armeense Christen er zwaarder aan zou tillen dan de doorwinterde Vlaming.
Oud 20 maart 2008, 18:20   #49
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronaneke2070 Bekijk bericht
5 woorden:
Komt dat uit allochtoonse hoek? "Vrije meningsuiting"?
Ik dacht dat dat voor hen "duivels" was, vooral als het over hen ging!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 21:46   #50
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Slecht nieuws voor allen hier die wel de uit-knop van hun hersenen hebben gevonden, maar niet die van hun TV... De VRT gat nog een stapje verder met een nieuw toeristisch programma: "Burkaatje Vlaanderen".
Oud 21 maart 2008, 16:01   #51
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

bestaat er geen link?
Oud 21 maart 2008, 16:17   #52
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
bestaat er geen link?
Nee, maar je kan het wel op één zien (maandag denk ik).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 16:25   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik heb mij plat gelegd en vreed goed gelachen met dit goed programma.
De eerste aflevering was inderdaad goed. Zo moet dat. Bepaalde accenten eens goed dik in de verf zetten.
Oud 21 maart 2008, 16:35   #54
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nee, maar je kan het wel op één zien (maandag denk ik).
Jammer, ik kan het dus niet online bekijken
Oud 22 maart 2008, 00:40   #55
Evil Zorro
Vreemdeling

Evil Zorro's schermafbeelding

Standaard

Wat een zware discussie voor een simpel amusementsprogramma. Ik heb goed gelachen, of het nu rond allochtonen draait of niet dat maakt niks uit. Een waardige ‘Buiten De Zone’ opvolger als je het mij vraagt. Wie het niet gezien heeft kan hier terecht.
Evil Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 11:10   #56
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Zorro Bekijk bericht
Wat een zware discussie voor een simpel amusementsprogramma. Ik heb goed gelachen, of het nu rond allochtonen draait of niet dat maakt niks uit. Een waardige ‘Buiten De Zone’ opvolger als je het mij vraagt. Wie het niet gezien heeft kan hier terecht.

HAHAHAHAHA eindelijk een beetje kunnen lachen

kennen jullie ook Najib Amhali?
Oud 22 maart 2008, 11:21   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Doe me een plezier en maak aub geen vergelijk tussen de steengoede Najib en deze amateurkes die politiek correct hun ding mochten komen doen op de pravda.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 11:46   #58
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Doe me een plezier en maak aub geen vergelijk tussen de steengoede Najib en deze amateurkes die politiek correct hun ding mochten komen doen op de pravda.
maar waarom vind jij ze niet oke?
Oud 22 maart 2008, 11:52   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

grapjes van tien jaar oud die als ze door een witte worden uitgesproken vervolging teweegbrengen, kan ik niet meer als "grappig" beschouwen.

Bovendien moet je voldoende intelligentie hebben om grapjes te maken. Tenminste als je wil dat ik ermee kan lachen.
voor mensen als Rudy is dat geen beletsel naar het schijnt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 12:08   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
De beste vond ik toen de kersverse schooljuf de voornaam van de enigste autochtone Belg in de klas uitsprak als "Alajien" ipv "Alain".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be