![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De islam verbieden? De Koran verbranden zoals Wilders? Moslims weren uit alle publieke functies? Alle moslims het land uit? Ik hoop dat je niet in dat soort pistes denkt. In ons land heerst (gelukkig) nog steeds de vrijheid van godsdienst, dus het staat mensen vrij om moslim te zijn zolang zij zich maar aan de wet houden. Ik vraag me af of jij eigenlijk moslims persoonlijk kent. Is dat zo? Het is maar een vraag. Ik ken er wel een paar, en ik kan je zeggen dat die stuk voor stuk heel ver af staan van het stereotype beeld dat soms over moslims wordt opgehangen. Mijn vriend W. bijvoorbeeld is gelukkig getrouwd met zijn vrouw L. en alhoewel hij pratikerend moslims is is er tussen hen een relatie van wederzijds respect, net zoals tussen mij en mijn partner. Ga je mensen als W. ook allemaal in de zak van de hopeloze fundamentalisten steken? Moslims zijn niet achterlijk hoor, die zien ook wel de voordelen in van onze westerse vrijheden en wees maar gerust dat ze er gebruik van maken. Ik zeg zeker niet dat er geen onderdrukking van vrouwen meer is bij sommige moslims, maar veralgemeen dat toch ajb niet naar alle moslims.
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek nergens over koranverbranding, terugkeer van "de moslims",... het verwondert mij dat u dat denkt over mij. Vermeersch wijt de achterstand van de islam (onder andere) aan het feit dat de islam geen renaissance, Verlichting, mei-68 e.d. meegemaakt heeft. Ik vind dat we de moslims er mogen op wijzen dat bepaalde facetten van hun religie niet verenigbaar zijn met onze verworvenheden. We moeten de "progressieve" moslims dan ook steunen in hun strijd, bijvb in de strijd voor aanvaarding van homo's. Maar neen, wat doet onze overheid? Net het omgekeerde. Niemand heeft nog de moed om iets "verkeerds" te zeggen over de islam, want voor je het weet, ben je racist. En d�*t is een stigma dat kan tellen. Het gaat trouwens niet alleen om de religie. De eis om Nederlands te leren als je hier komt wonen, wordt ook al als "racisme" versleten. Godgeklaagd is het. En daarom stem ik VB: zij zijn de enigen die in deze hun nek durven uitsteken. Er wordt hen vaak verweten dat ze geen oplossing aanreiken, maar ik vind dat het hun verdienste is dat ze de problemen DURVEN onder ogen zien. De andere partijen fietsen in zo wijd mogelijke bochten om de problemen heen... En ja, ik ken moslims. Op mijn werk goeie gasten gekend, maar ook andere: we hadden een vrouwelijke chef en één van die gasten zei: "in onze cultuur aanvaarden mannen geen bevelen van vrouwen". En hij weigerde zijn opdracht uit te voeren. ??? De werkgever wilde geen "racist" zijn, en heeft daarmee gepraat. Ik ken ook persoonlijk moslims, een koppel bijvb, waarmee ik contact meer en meer begin te vermijden: hij behandelt zijn vrouw als een slavin. Als ze hem geen zoon kon schenken, ging hij bij een andere gaan. Toen ik hem zei dat polygamie hier verboden is, antwoordde hij ook dat dat in zijn traditie wel toegelaten is. Als ik eens rechtstond om de tafel te helpen afruimen of zo, gebood hij mij streng te gaan zitten. En hij keek me aan alsof ik een vod was, "onder de sloef van de vrouwen". Wel, van zulke kerels moet ik niet hebben. En er zijn ook blanke Belgen die hun vrouw op een schandalige manier behandelen, maar de moslims beroepen zich daarbij op hun religie en tradities... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar zijn de concrete inbreuken op de democratische instellingen door de islam in België? De gevallen die je noemt (mannen die hun vrouw mishandelen in naam van de islam - alhoewel de islam dat dus eigenlijk helemaal niet voorstaat) bestaan wel degelijk, en zijn een groot probleem, daar ben ik het mee eens. Maar ze behoren tot de privésfeer, en moeten daar worden aangepakt door sensibilisering, maatschappelijk werk, en als het nodig is het oppakken en straffen van die mannen via de strafwet. Maar het zijn geen gevallen die wijzen op een aantasting van onze instellingen door de islam. De grondwet stelt nog steeds heel duidelijk de gelijkheid der burgers, ongeacht hun sekse. En wat is de "oplossing" volgens jou als je de godsdienst van een grote groep burgers "incompatibel" verklaart met onze maatschappij? Wat stel je voor om die "incompatibiliteit" weg te werken? Ik zeg niet dat je voorstander bent van een godsdienstverbod of deportatie, maar ik stel je gewoon de vraag. De realiteit is dat een groot aantal burgers in België moslim ZIJN, en die gaan dat niet zomaar afzweren omdat er bepaalde mensen zijn die dat "incompatibel" vinden. We zullen dus wel moeten leren samenleven met hen, en ook met hun godsdienst.
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koran schrijft voor dat je je vrouw moet afkloppen als ze niet gehoorzaam is. Dit behoort volgens jou tot de "privésfeer" en is geen overtreding van de Belgische Wet? De koran stelt dat de mannen VOOGDEN zijn over hun vrouw. Dit is volgens jou géén overtreding van het gelijkheidsbeginsel van de Belgische Wet? De koran stelt dat mannen vier vrouwen tegelijk kunnen huwen. Dit is volgens jou géén overtreding van de wet op polygamie? Citaat:
Wat is daar nu zo moeilijk aan? Wat zouden WIJ moeten leren? Dat je vrouwen mag afkloppen, dat ze niets te zeggen hebben? dat vrouwen maar de helft moeten ervan en hun getuigenis maar voor de helft telt? Is d�*t wat voor jou nodig is om "samen te leven met moslims"?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
We kunnen anders evengoed mensen uit het hart van Afrika of het Amazonegebied onder het mom van godsdienstvrijheid hier mensenoffers laten brengen omdat ze dat moeten van hun god... waar zit het verschil? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als zoveel journalisten en zelfs Pataer van de liga voor Mensenrechten zegt dat het een politiek proces was kan je dat toch nog moeilijk ontkennen. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 19 maart 2008 om 20:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Koran staat inderdaad dat de man voogd is over de vrouw. Ook in de Bijbel is dit terug te vinden. (o.a. Genisis 3.16 : Tegen de vrouw zei Hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.) Dan maar alle godsdiensten verbieden? Wat heb jij nodig om je oogkleppen af te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot. Citaat:
Over welke oogkleppen heb je het? Iemand die zelfs geen weet heeft van het ondertussen meest bekende koranvers moet m.i. nog een heleboel informatie verwerken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verse 34 tells men to beat their disobedient wives after first warning them and then sending them to sleep in separate beds. This is, of course, an extremely controversial verse, so it is worth noting how several translators render the key word here, وَاضْرِبُوهُنَّ, waidriboohunna. Pickthall: “and scourge them” Yusuf Ali: “(And last) beat them (lightly)” Al-Hilali/Khan: “(and last) beat them (lightly, if it is useful)” Shakir: “and beat them” Sher Ali: “and chastise them” Khalifa: “then you may (as a last alternative) beat them” Arberry: “and beat them” Rodwell: “and scourge them” Sale: “and chastise them” Asad: “then beat them” http://hotair.com/archives/2007/08/2...-verses-17-34/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door floppy : 22 maart 2008 om 15:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Vreemdeling
|
![]() Beste mensen,
Ik denk dat het helemaal geen zin heeft om een welles-nietes-spelletje te spelen over wie nu gelijk heeft en wie niet. Ik zou graag de volgende BEDENKINGEN willen maken, als u mij dat toestaat. 1.Zowel de bijbel als de koran zijn geschriften die eeuwen geleden ontstaan zijn vanuit de noodzaak die de mens voelt om antwoorden op levens- en maatschappelijke vragen te formuleren. Het zijn dus geschriften van "hun tijd". Zoals we allemaal weten is de bijbel stukken ouder dan de koran. Het oude testament is zelfs een samenraapsel van overleveringen uit de oudheid (ik volgde ooit de lessen bij E. Vermeersch geschiedenis van het christendom. hij zette dat daar mooi uiteen.) De oudheid die gekenmerkt werd door bepaalde maatschappelijke problemen en daaraan werden dan ethische regels gekoppeld. De koran is van veel latere datum en is dus een geschrift ontstaan op een moment dat zich andere maatschappelijke problemen voordeden. Die andere problemen hebben in de koran tot andere "oplossingen" geleid. Hedentendage deze geschriften letterlijk nemen, lijkt me dus niet echt "verstandig". Helaas zijn er mensen die dat doen, maar dat geldt zowel voor moslims als voor christenen (zie bvb. de beweging/secte De bruid van Jezus Christus). Laten we niet vergeten dat ook de bijbel doorspekt is van wrede verhalen en onrechtvaardigheid (denk maar aan het boek Job). Ik denk dat we vooral de teneur van die geschriften moeten bekijken, en ons niet vastpinnen op het letterlijk nemen van die woorden. (Als jullie tegen de koran zijn, ik ben dan evenzeer tegen de bijbel.) 2. Godsdienst en dus de daarmee gepaard gaande ethiek kan niet losgekoppeld worden van politieke organisatie. Het verschil met de islamwereld en christenenwereld is dat de christenen de doorgedrongen christelijke (jaja!) ethiek losgekoppeld hebben van het godsbegrip, en dat is volgens mij vooral door economische redenen. De economische constellatie in islamlanden is anders dan hier. Hetzelfde geldt voor de maatschappijorganisatie (lees politiek). De koppeling van kerk en staat vindt men hier niet op papier terug, maar mijn ouders zijn ook "groot" geworden onder het juk van de katholieke kerk. (Is de huidige kersverse premier ook niet van een partij met de naam CHRISTEN-democratisch en volkspartij?) Ik wil maar zeggen, ook onze ethiek (ook al geloven we niet meer, en koppelen we die niet meer aan een godsbeeld) is doordrongen van "geloof" en vindt zijn oorsprong in de bijbel. Ik ben zeker niet volledig geweest bij het uiteenzetten van mijn bedenkingen, maar ik hoop aangetoond te hebben dat de problematiek rond islam (en christendom) niet zo eenvoudig is. Er zijn vele aspecten (religieus, maatschappelijk, economisch, historisch,...) die moeten onderzocht worden. Een "woestijnroman" (om circe te citeren) is geen geïsoleerd gegeven, maar een onderdeel van een zeer groot geheel. Hestia |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Burger
|
![]() Bij deze nog een redelijk interessant filmpje m.b.t. het slaan van vrouwen. Komen o.a. aan het woord: Wafa Sultan, Ayaan Hirsi Ali en een aantal irritante baardmannetjes.
Speelduur: 6:28 http://www.youtube.com/watch?v=BT3yY1AYgMo |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarbij gaat het van kwaad naar erger.
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het KIFKIF forum dat volop gesponsored wordt door de Vlaamse gemeenschap, niet dit forum. Hier zitten degenen die wèrken voor de centen van die van kifkif.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die van rashonden.be kunnen er anders ook wat van...
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en dus? deportatie? massa-executies? Gedwongen bekeringen?
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe is het mogelijk dat men zo kortzichtig kan zijn? Niemand betwist dat we ons ALLEMAAL moeten houden aan de grondwet/wetgeving. En aangezien hier toch met modder gegooid wordt: zullen we de mannen (niet-moslims) die hun vrouw afrossen hier ook eens uitnodigen? Partnergeweld is niet typisch voor moslims bij mijn weten.
|
![]() |
![]() |