![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
link naar het artikel : http://www.npdata.be/BuG/22/BuG-22.htm link naar de cijfers : http://www.npdata.be/Data/Misdrijven...d-tabellen.htm Citaat:
Citaat:
bevolkingssituatie : http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/20...nwezigheid.htm Uit de werkzaamheidsgraad blijkt dat bij de oude belgen 69% van de mannen en 56% van de vrouwen werkt, bij de nieuwe belgen 62% van de mannen en 42% van de vrouwen, http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkzaam.htm uit de werkloosheidsgraad blijkt dat bij de oude belgen 6% van de mannen en 8% van de vrouwen werkloos is, bij de nieuwe belgen 15% van de mannen en 19% van de vrouwen http://www.npdata.be/Data/NIS/EAK/2005/Be-werkloos.htm En verder wil ik nog altijd een antwoord op "Waar baseert men zich op om te stellen dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering. Terwijl de objectieve cijfers het tegendeel bewijzen. Terwijl de allochtonen in onze economie behalve werknemer ook werkgever, ondernemer en consument zijn." |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Artisjok, dank voor de moeite van die cijfers, maar sta me toe vraagtekens te plaatsen bij de herkomst ervan: het Ministerie van Binnenlandse Zaken zélf weigert cijfers hierover openbaar te maken? Waarom zou dat zijn? En uw laatste vraag: ik baseer mij op wat ik zie. Ik denk niet dat ik hoef te twijfelen aan wat ik met mijn eigen ogen zie. En sorry, dat ik geen SPA-bril opheb en de feiten niet zie zoals jij zou willen dat ik ze zie. Ik wil mij wel hoeden voor veralgemeningen: ik heb nog in een fabriek in Lokeren gewerkt waar ik bijna de enige Belg was. Ik geef toe: ik ben daar heel goed opgevangen en geholpen door mijn allochtoonse collega's! ![]() ![]() Ik wil dit niet chterhouden, omdat dat niet eerlijk zou zijn tov die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.npdata.be Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 maart 2008 om 20:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan je nu met je eigen ogen zien dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering? Wat zie je om tot dat besluit te komen? Terwijl de cijfers het tegendeel bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wel, zoals ik al zei: het Ministerie van Binnenlandse Zaken zélf weigert cijfers hierover openbaar te maken? Waarom zou dat zijn? Kunt u mij daarop antwoorden? Kom eens naar Ledeberg, of naar de Wondelgemstraat in Gent: daar kan u met UW EIGEN OGEN zien dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke minister wilde wanneer welke cijfers niet vrijgeven? Als jij een mens op straat ziet lopen zie je zo waar hij zijn inkomen haalt? Heb je ook een totaalbeeld van hoeveel mensen werken, en hoeveel er leven van een vervanginginkomen? Dan vind ik de cijfers toch betrouwbaarder als bron. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarmee kreeg ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag : "Waar baseert men zich op om te stellen dat een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering. Terwijl de objectieve cijfers het tegendeel bewijzen. Terwijl de allochtonen in onze economie behalve werknemer ook werkgever, ondernemer en consument zijn." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men jou Chinese identiteitspapieren geeft ben je een Chinees, dat zal wel! Het bewijs is al lang geleverd dat je geen Belg bent geworden dank zij een vodje papier. Bedrieg jezelf maar niet een ander! Wanneer ik een Marokkaan zie, dan zie ik een Marokkaan, geen "Belg". Als die Marokkaan zich zo gedraagt dat niemand iets op hem aan te merken heeft dan is dat ok en stoort het niemand. In het andere geval is en blijft het vreemd gespuis, met nog tien "Belgische" identiteitspapieren erbovenop of niet... En in de plaats van het land overhoop te zetten telkens er vreemdelingen buiten moeten gezet worden zou men er beter veel meer, veel vlugger en zonder poespas een hoop buiten zetten. Nog zo een schandelijke komedie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=forumspook;3314093]
Citaat:
Men zet inderdaad dikwijls mensen uit het land die hier helemaal niet in de weg lopen en zich hebben ingeburgerd en reeds voldoende de taal spreken enz enz ... en men laat het echte vreemde krapuul (vooral uit "bepaalde landen") meestal onaangeroerd want die zijn "Belg" geworden of hebben pas het spelletje "gezinshereniging" gespeeld of zo... Onbegrijpelijk! De politiekers die dat spelletje organiseren en meespelen zouden ze moeten in mootjes hakken! (in bepaalde moslimlanden zouden ze dat karweitje gratis en met veel plezier doen, trouwens!) Het grote pluspunt van die werkmethode, voor de plaatselijke multiculidioten, is natuurlijk dat men dan telkens groot misbaar kan maken door te tonen hoe brave mensen door "dat onmenselijk systeem" worden buitengegooid, en zo krijgt men het gemakkelijker om het echte buiten te gooien krapuul hier te laten rondlopen, nietwaar? Laatst gewijzigd door andev : 24 maart 2008 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() [quote=andev;3320231]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zijn allochtonen zo cultureel gevormd dat ze drugs etc. verkopen, of speelt er een genetische factor mee, of een sociale component? Wat is dat toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sjaax dit kun je niet menen!
Wat meespeelt zijn culturele, etnische en levensbeschouweljke overtuigingen die invloed hebben op het sociale weefsel van een diverse samenleving lijkt me. Omdat die overtuigingen botsen met de minimale verwachting die de samenleving aan iedere burger stelt, en daar loopt wat fout zo blijkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat die drugverkoop betreft, voor magrebijnen is het bvb normaal om hasj te roken, en vroeger verkochten ze dat enkel onder hun eigen volk. Daarna aan de autochtone jeugd ook. En toen kregen ze door dat er met harddrugs véél meer te verdienen was...En die smeerlapperij verzwakt onze jeugd dan ook nog, fijn meegepakt, dat bespoedigt onze ondergang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Af en toe moet je wat provoceren.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Hash kreeg hier bekendheid tijdens de hippietijd van de jaren '60 maar werd daarvoor ook geteeld en verbruikt in west Europa. =>wiki Weinig invloed uit de Maghreb toen. Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2008 om 01:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2008 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |